چیزی در مورد مارک دسینی شنیده اید؟؟؟

fire dragon

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلاه برداری احتمالی به نام دسینی در ایران
همانطور که می دانید گروه صنعتی سب فرانسه بیش از ۵۰ سال است که در ایران فعالیت می کند و برخی از محصولات آن تا حد زیادی شناخته شده است مثلا نام تفال برای همه آشناست همان نامی که در دهه های گذشته با همان نام سب عرضه می شد.

برای طولانی نشدن مطلب برویم سراغ اصل قضیه نمی دانم جریان مارک اوه یادتان هست؟

اگر خبر ندارید این را بگویم که این نام مدتها در تبلیغ تلویزیونی ادعا میکرد تحت لیسانس شرکت پیتر اند جورج انگلستان است تا اینکه یک نفر از بین ما و از افرادی که گاهی فکر می کنند و هر چیز را به راحتی قبول نمی کنند (که متاسفانه تعدادشان بسیار کم است) ته قضیه را در آورد که بله این شرکت پیتر اند جورج یک شرکت صوری است که صاحب اوه خودش در انگلستان ثبت کرده و اصلا هیچ وجود خارجی ندارد و در واقع هیچ تولیداتی ندارد در واقع کار خانه ای در کار نیست و فقط یک نام تجاری است
من چند وقتی بود که می دیدم نمایندگی های تفال فرانسه (منظورم ظروف آشپز خانه است) یکی یکی نا پدید می شوند و خیلی از آنها جای خود را به دسینی می دهند. از طرفی فهمیدم که تفال تولیدات خود در ایران را متوقف کرده و فقط محصولات فرانسه را می توان تهیه کرد.
از آنجا که اصولا چند وقت اخیر هیچ اتفاق میمون و مبارکی برای کشور ما نیافتاده حدس زدم کاسه ای زیر نیم کاسه است و این دسینی یک جایش می لنگد بعد از جست و جو در اینترنت متوجه شدم تنها یک سایت با این عنوان هست که آن هم فاقد هر گونه آدرس و شماره تلفن از سازنده است.

از طرفی با یک جست و جوی حرفه ای تر متوجه می شویم ثبت کننده دامنه آن هم یک آقای ایرانی است به نام آرتم غریبی که البته نمی دانم صاحب این مارک است یا فقط نماینده شرکتی بوده که این دامنه را برای دسینی خریداری کرده.

با جست و جوی بیشتر متوجه شدم یک نام تجاری با همین عنوان در دبی ثبت شده که هیچ تولید کننده ای به ان مربوط نیست. به هر حال حدس من این است که این ها اجناس چینی هستند که با رنگ و لعاب و کلاه برداری وارد کشور می شوند و شما به عنوان جنس خارجی و اروپایی می خرید.

.​





پی نوشت : صحت و سقم این مطلب به عهده نویسنده

فقط محض احتیاط باز گو شد
 

nazliii

مدیر مهندسی برق مخابرات - متخصص نیمه هادی
کلاه برداری احتمالی به نام دسینی در ایران
همانطور که می دانید گروه صنعتی سب فرانسه بیش از ۵۰ سال است که در ایران فعالیت می کند و برخی از محصولات آن تا حد زیادی شناخته شده است مثلا نام تفال برای همه آشناست همان نامی که در دهه های گذشته با همان نام سب عرضه می شد.

برای طولانی نشدن مطلب برویم سراغ اصل قضیه نمی دانم جریان مارک اوه یادتان هست؟

اگر خبر ندارید این را بگویم که این نام مدتها در تبلیغ تلویزیونی ادعا میکرد تحت لیسانس شرکت پیتر اند جورج انگلستان است تا اینکه یک نفر از بین ما و از افرادی که گاهی فکر می کنند و هر چیز را به راحتی قبول نمی کنند (که متاسفانه تعدادشان بسیار کم است) ته قضیه را در آورد که بله این شرکت پیتر اند جورج یک شرکت صوری است که صاحب اوه خودش در انگلستان ثبت کرده و اصلا هیچ وجود خارجی ندارد و در واقع هیچ تولیداتی ندارد در واقع کار خانه ای در کار نیست و فقط یک نام تجاری است
من چند وقتی بود که می دیدم نمایندگی های تفال فرانسه (منظورم ظروف آشپز خانه است) یکی یکی نا پدید می شوند و خیلی از آنها جای خود را به دسینی می دهند. از طرفی فهمیدم که تفال تولیدات خود در ایران را متوقف کرده و فقط محصولات فرانسه را می توان تهیه کرد.
از آنجا که اصولا چند وقت اخیر هیچ اتفاق میمون و مبارکی برای کشور ما نیافتاده حدس زدم کاسه ای زیر نیم کاسه است و این دسینی یک جایش می لنگد بعد از جست و جو در اینترنت متوجه شدم تنها یک سایت با این عنوان هست که آن هم فاقد هر گونه آدرس و شماره تلفن از سازنده است.

از طرفی با یک جست و جوی حرفه ای تر متوجه می شویم ثبت کننده دامنه آن هم یک آقای ایرانی است به نام آرتم غریبی که البته نمی دانم صاحب این مارک است یا فقط نماینده شرکتی بوده که این دامنه را برای دسینی خریداری کرده.

با جست و جوی بیشتر متوجه شدم یک نام تجاری با همین عنوان در دبی ثبت شده که هیچ تولید کننده ای به ان مربوط نیست. به هر حال حدس من این است که این ها اجناس چینی هستند که با رنگ و لعاب و کلاه برداری وارد کشور می شوند و شما به عنوان جنس خارجی و اروپایی می خرید.

.​





پی نوشت : صحت و سقم این مطلب به عهده نویسنده

فقط محض احتیاط باز گو شد

مرسی از مطلب مفیذتون.

سرویس قابلمش که خیلی مد شده.خیلیم قشنگن.
میگما بعضی یاش ایتیالیا زدن بعظیا آلمان.تگو کاسه زیر نیم کاسه است.
 

آیدا..

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چقدر هم تبلیغاتش زیاده
امان از دست این چینی ها
 

#parisa#

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی خداییش طرحاش خیلی قشنگن
قابلمه هاشم خیلی جنسشون خوبه.یعنی زیر دست من که تا حالا سالم موندن!!!
حیف شد ولی!بعد یخچال سایز بای سایز میخواستم بگم برام سرویس دسینی بگیری بابایی!!!
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی خداییش طرحاش خیلی قشنگن
قابلمه هاشم خیلی جنسشون خوبه.یعنی زیر دست من که تا حالا سالم موندن!!!
حیف شد ولی!بعد یخچال سایز بای سایز میخواستم بگم برام سرویس دسینی بگیری بابایی!!!


راست میگن دختر هوو مادره ها !!!!!!!!!!!

نه که بابا بزرگ برا من سرویس دسینی گرفته حالا فقط مونده برا نوه گلش !!!!

دختر تو چه ساده ای . دیشب داشتم بهش میگفتم پیرمرد این دیگ و کماج مسی دیگه قدیمی شده از کت و کول افتادم از بس سنگینن و تند تند مجبورم سفیدشون کنم برام از این سرویس دسینی ها بگیر. امروز رفته به جا سرویس قابلمه و ماهیتابه برام تاپیک زده که چی ؟؟؟؟ اینا چینین و همون دیگ و کماج مسی قدیمی خودمون خوبه
 

faridroces

عضو جدید
هیچ مشکلی در برند دسینی وجود ندارد

هیچ مشکلی در برند دسینی وجود ندارد

دوست عزیز،

قبل از هر چیز از دقت شما و حسن نیت شما در پست کردن این مطلب تشکر می‌کنم، ولی توجه شما رو به اطلاعاتی از علم روز مدیریتی ارایه کنم تا به درایت و باهوشی صاحبان این نام تجاری دسینی و علمشان از تجارت پسامدرن افتخار کنیم:

از اوایل دهه‌ی ۸۰ میلادی، اهمیت نام تجاری (برند) بیشتر و بیشتر برای مدیریت پسامدرن در اقتصاد سرمایه‌داری مشخص شد. به موازات در راستای تخصصی‌سازی و کم کردن هزینه‌ها، برونسپاری (Outsourcing) جایگاه خود را به عنوان یک استراتژی بسیار مهم و تاثیرگذار تثبیت کرده است.

شرکت‌های برجسته‌ی دنیا دریافته‌اند که می‌توانند بجای داشتن کارخانه، از کارخانجات مختلف دنیا استفاده کنند که هم هزینه‌های تولیداتی خود را کم کنند و هم بجای درگیر کردن خود با تولید، به بازاریابی و فروش فکر کنند. همچنین با عوض شدن تکنولوژی‌ها و طرح‌های محصولات، بدون متقبل شدن هزینه‌های ارتقای کارخانه، به راحتی می‌توانند کارخانه‌ی تولید کننده را عوض کنند.

در مقابل با تثبیت نام تجاری، تحقیق و توسعه، طراحی، تبلیغ برای محصول و ارایه‌ی گارانتی و خدمات مشتریان و غیره، می‌توانند مشتریان پایدار برای خود جذب کنند. این بازاریابی در اول در کشور خود و سپس به کشورهای دیگر انتقال می‌یابد تا به مرور زمان، نام تجاری، به عنوان یک برند بین‌المللی مطرح می‌شود.

بعضی از شرکت‌هایی که از این تکنیک استفاده می‌کنند عبارتند از:
Apple, Nike, addidas

برند در کشورهای مختلف ثبت می‌شود و بازاریابی می‌کند،‌ محصولات به فروش می‌رسند و مشتریان از خدمات پس از فروش در آن کشور استفاده می‌کنند. مهم این نیست که محصول کجا تولید می‌شود، مهم این است که چگونه بازاریابی و عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است برند Kenwood نیز هم‌اکنون تمامی تولیدات خود را از کارخانجات متفاوت در دنیا تهیه می‌کند.

فکر می‌کنم که می‌بایست به مدیرانی که توانسته‌اند با استفاده از تکنیک‌های پسامدرن مدیریتی به تولید اشتغال و درآمد و اعتبار مشغولند افتخار کنیم، و نه با اتهام به کلاه‌برداری سعی در خشه‌دار کردن نامشان کنیم.

با تشکر،
فرید


 
بالا