پیشنهادهای دکتر آلتمن برای جلوگیری از چاقی کودکان

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=1]پیشنهادهای دکتر آلتمن برای جلوگیری از چاقی کودکان
[/h] دکتر تانیا آلتمن: این روزها بچه‌ها در آمریکا جثه‌های بزرگی دارند، خوردن مداوم غذاهای فست‌فود و معتاد شدن به تلویزیون می‌توانند از مهم‌ترین عوامل بروز این شرایط باشند.
دکتر تانیا آلتمن، متخصص کودکان
این روزها بچه‌ها در آمریکا جثه‌های بزرگی دارند، خوردن مداوم غذاهای فست‌فود و معتاد شدن به تلویزیون می‌توانند از مهم‌ترین عوامل بروز این شرایط باشند. این اضافه وزن نه تنها در بزرگسالی باعث بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، کلسترول بالا و بیماری قلبی می‌شود، بلکه خطر افسردگی، ضعیف بودن در مدرسه و پایین بودن اعتماد به نفس هم در کمین آنهاست و سلامت‌شان را به خطر می‌اندازد. وقت آن است تغییری در این روال ایجاد کنید.
۱- او آب نمی‌خورد
بهتر است او را به این مسئله عادت بدهید. بسیاری از بچه‌ها و بزرگسالان بیش از آن‌چه می‌خورند، کالری مصرف می‌کنند، عوامل مخرب این‌هاست: سودا، عصاره‌ی میوه‌ها، اسموتی‌های پرمیوه. همه‌ی این‌ها پر از شکر است که بچه‌تان اصلاً نیازی به آن‌ها ندارد. بهترین کاری که می‌توانید برایش انجام دهید این است که او را به نوشیدن آب در سنین پایین عادت بدهید.
۲- من به او سالاد را پیشنهاد می‌کنم، او می‌گوید : «نه»
درست است که بچه‌تان سالاد دوست ندارد، شما باید سعی کنید چیز جدیدی به او معرفی کنید، پیش از آن‌که آن را بخواهد قبول کند. اما به خاطر داشته باشید تا وقتی جوان است، هرچه او را بیشتر در معرض میوه و سبزیجات سالم قرار دهید، وقتی بزرگ‌تر شد انتخاب‌های سالم‌تر و مغذی‌تری خواهد داشت. بنابراین به او گزینه بدهید تا انتخاب کند.
دکتر تانیا آلتمن، متخصص کودکان
۳- من برایش میوه و سبزیجات روی میز می‌گذارم، اما بعد از مدرسه مستقیم به سراغ کابینت رفته و دنبال چیپس و کلوچه و شکلات است
وقتی هله‌هوله را در کابینت قایم کرده‌اید چطور انتظار دارید تا انتخاب‌های سالمی داشته باشد؟ بهتر است چیپس و کلوچه و شکلات در خانه نباشد. بنابراین او مجبور است از بین خوراک‌های سالم، چیزی انتخاب کند و بخورد.
۴-دو تا سه پرس غذا می‌خورد
اندازه‌ی مناسب میزان غذای فرد در ارتباط با سن‌اش، باید اندازه‌ی کف دست باشد. نگذارید بچه‌ها خودشان برای خودشان غذا بِکِشند. فقط بگذارید میوه یا سبزیجات را دوبار بخورند. به آنها یاد ندهید که ظرف‌شان را تمیز کنند. بهتر است یادشان دهید که چه زمانی سیر شوند و دست از خوردن بردارند.
*
دکتر تانیا رمر آلتمن (مشهور به دکتر تانیا) متخصص بیماری‌های کودکان، در دانشگاه یو سی ال ای تحصیل کرده و نویسنده‌ی کتابی پرفروش است و به عنوان کارشناس سلامت در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی معروف حاضر می‌شود. دکتر تانیا سخنگوی آکادمی آمریکایی بیماری‌های کودکان است.
 

Similar threads

بالا