پيشنهاد رييس جمهور براي تغيير نام استان مركزي به استان آفتاب

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


رييس جمهور نامگذاري روي استان‌هاي كشور را داراي وجهه فرهنگي و هويت‌بخش دانست و با پيشنهاد تغيير نام استان مركزي به استان آفتاب، گفت: نام استان‌ها بايد تبيين‌كننده هويت و معرف فرهنگ آن استان باشد اما به‌نظر مي‌رسد در نامگذاري اين استان توجهي به اين موضوع نشده است و ضرورت دارد نام شايسته‌اي انتخاب شود كه در اين ميان، عنوان «آفتاب» كه براي استان مركزي مطرح مي‌شود، زيبنده‌تر به نظر مي‌رسد و مي‌توان به عنوان يكي از كارهاي فرهنگي ماندگار و هويت‌بخش، نام آن را استان آفتاب گذاشت.




به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي نژاد بعدازظهر امروز در كارگروه فرهنگ و هنر استان مركزي با تأكيد بر اينكه هدف از كارفرهنگي انسان‌سازي و تربيت و هدايت انسان است، خاطرنشان كرد: بايد كار فرهنگي، انسان را به قله و آرماني كه خداي متعال قرار داده است، برساند.


وي با تأكيد بر اينكه مربي و مدير فرهنگي بايد تربيت‌يافته مكتب امامت و ولايت باشد، گفت: اگر كسي در صراط مستقيم الهي و خط نوراني امامت و ولايت نباشد، نمي‌تواند مردم را به اين مسير رهنمون سازد و خارج از حلقه اتصال به امامت و ولايت، حقيقت، ارزش و كمالي وجود ندارد.


رييس جمهور روح كار فرهنگي را توجه، ارادت و عشق به امام عصر(عج) دانست و گفت: كار فرهنگي براي رشد و بالندگي نيازمند تعميق ارتباط مردم با امام عصر(عج)است و در عالم هستي اقدامي تأثير و ماندگاري دارد كه در ارتباط با امام عصر(عج) انجام شود .


احمدي نژاد تمسك به امام عصر(عج) را راهي در جهت تربيت و هدايت انسان خواند و گفت: مدير فرهنگي بايد دل انسان را با حقيقت امام عصر(عج) آشنا كند.


رييس جمهور بر لزوم توجه به مفهوم امام عصر(عج) و فلسفه انتظار در همه اقدامات فرهنگي تأكيد كرد و گفت: بدون ترديد اگر كسي عميقاً به انسان كامل اعتقاد نداشته باشد، دريافتي از مفاهيم الهي نخواهد داشت و چنانچه مفهوم امام عصر(عج) در جامعه عميقاً تبيين شود مشكلي وجود نخواهد داشت.


در اين جلسه مقرر شد مبلغ 32 ميليارد تومان ساليانه و به مدت پنج سال علاوه بر بودجه‌هاي فرهنگي مصوب، به ارتقاء سطح فرهنگي استان مركزي اختصاص يابد.


در اين جلسه محورهاي پيشنهادي كارگروه در بخش‌هاي ارتقاء فرهنگ عمومي، توسعه و ساماندهي فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني، توسعه و تقويت امور و فعاليت‌هاي فرهنگي زنان و تحكم مباني خانواده، ترويج فرهنگ پايداري، ايثار و شهادت، ساماندهي مواريث فرهنگي، تكميل، تجهيز و توسعه زيرساخت‌هاي ورزشي و حمايت از ورزش حرفه‌اي و همگاني، توسعه و تقويت كمي و كيفي فعاليت‌هاي رسانه‌ها و وسايل ارتباط جمعي و افزايش نشاط و شادابي جوانان و نوجوانان مورد بحث و بررسي قرار گرفت.







http://news.parseek.com/Url/?id=4282210
 

sanam_el

عضو جدید
حالا آفتاب کجا هویت و فرهنگ استان مرکزی رو معرفی میکنه مگه؟بقیه استانا آفتاب ندارن یا کمتر دارن؟
انگار ارث باباشه.ماها که مال این استانیم باید موافقت کنیم نه اون.
چه با ذوق هم هست.
 

Similar threads

بالا