پيامهاي کوتاه در زمينه مديريت و بهبود عملکرد

aaj6551

عضو جدید
پيامهاي کوتاه در زمينه مديريت و بهبود عملکرد

بسياری از مديران هنگامی که در برابر ابزارهای بهبود عملکرد قرار می گيرند شبيه بچه ها در شيريني فروشی عمل می کنند آنها آنقدر استفاده می کنند تا مريض شوند

برنامه ريزي بهترين سلاح برای جلوگيري از اشتباه در سازمان است. برنامه ريزي سرمايه گذاری در آينده سازمان است

امروز فقط يك تركيب برتراز ابزارهای بهبود برای سازمان شما وجود دارد. بدون در نظر گرفتن همه انتخابها هرگز تركيب صحيح را پيدا نخواهيد کرد

پرداختن بيشتر به برنامه ريزي صرفه جوی بيشتر را به همراه دارد

بسياري از مبارزات بخاطر برنامه ريزي ضعيف شکست خورده اند تا اجرای ضعيف .

تفاوت زيادي بين دادها و حقايق وجود دارد .تمام حقايق دادها هستند اما همه دادها حقيقت نيستند .زمانی که در تدارک وروديها هستيد مطمئن شويد که می دانيد اين ورودی ها داده های واقعی هستند يا داده های اطلاعاتی .

اين گفته قديمي را به خاطر بياورد که (انچه اندازه گيري شده است بدست آمده است)

شما ايده هاي خوبی دارید !من ايده هاي خوبی دارم.ما با هم ايده هاي بزرگی داريم.

صندوق پيشنهادات صندوق پر پولی است به شکل کاغذ ياداشت های کوچک.

اکثر افراد کمتر از يك درصد ايده ها را توليد ميكنند آنها توانای خلق ايدها را دارند.

به تعويق انداختن يك تصميم تا فردا ضايع کردن يك روز است.

انديشمندي گفته است: کار را انجام دهيد حتی اگر اشتباه است .اين کار بهتر از ان است که هيچ کاری نكنيد.

تصميمات همانند يك كيسه پراز پول هستنند. هرچه تصميمات بهتری بگيريد ثروتمند تر هستيد.

فقط زمانی منافع تحقق می يابند که برنامه ها به عمل تبديل شوند.

تيمها کار تيمی را می سازند وکارتيمی سازمانهای موفق رامی سازد.

من تنها از مغزی که دارم استفاده نميكنم بلکه از هر آنچه می توانم وام بگيرم نيز استفاده می کنم .

فقط آنانکه داراي عملکرد ضعيف هستند نمی خواهند اندازه گيري (ارزيابی) شوند.

اندازه گيري (ارزيابی) دانش جنگ با ضايعات است .

چرا برای آزمايش آب در بعضی چيزها وارد می شويد؟ برای ايجاد موج وارد شويد.
يام هاي مديريتي

پيام هاي مديريتي

راه موفقيت ،هميشه در حال ساخت است،موفقيت پيش رفتن است ،نه به نقطه پايان رسيدن. آنتوني رابينز
گام نخست پيروزي ، آگاهي است.آنتوني رابينز
آدمي ساخته افکار خويش است ،فردا همان خواهد شد که امروز مي انديشيده است.
ارزش انسان به داشته هايش نيست ، به چيزي است كه آرزوي به دست آوردنش را دارد.جبران خليل جبران
با هم بودن «آغاز» ، با هم ماندن «پيشرفت» و با هم كار كردن «موفقيت» است.
موفقیت از آن كسانی نیست كه هر گز دچار ناكامی نمی‌شوند بلكه متعلق به آنهایی است كه هرگز از تجدید مبارزه،بیم و هراس ندارند.
به جای سخت کوشی، هوشمندانه تر کار کنید.
خلاقیت ونوآوری راهگشای بهره وری است.
اگر دنبال فرصت ها بگردیم، چند برابر می شوند.
به زیر دستان خود آموزش دهید، به ایشان اعتماد کنید .
علت هر شكستي،عمل كردن بدون فكر است. (الكس‌مكنزي)
می‌توان مدیر مردم نبود ولی آنان را دوست داشت,‌اما بدون عشق به مردم نمی‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.
تنها زمانی می‌توانيد به بُعد برتر زندگی صعود كنيد كه، بُعد پست را پشت سر گذاشته باشيد. اوشو
ترس را از خود بران و با خود بگو من با نیروی شعور خود قدرت انجام هر کاری را دارم. ژوزف مورفی
وقتی که هدف روشنی داشته باشیم احساس روشنی به ما دست میدهد.آنتونی رابینز
افراد موفق هیچ وقت اجازه نمیدهند که شرایط آزارشان دهد. مارک فیشر
هنگامي که تخيلات ومنطق در ضديت با هم قرار بگيرند تخيلات پيروز مي شوند.مارک فيشر
ترس از خود بران و با خود بگو من با نيروي شعور خودقدرت انجام هر کاري را دارم .ژوزف مورفي
اعتماد والاترين شکل ايجاد انگيزه در انسان است.استيفان کاوي
ما از شکست ها درس مي گيريم نه از موفقيت ها.
آغاز هر کار مهمترين قسمت آن است.افلاطون
قبول حقيقت از بيان حقيقت سخت تر است.هيچکاک
آدمي ساخته افکار خويش است ، فردا هماني مي شود که امروز مي انديشيده است.فرانسيس بيکن
هر چه موانع جدي تر وسخت تر باشد ، لذت تلاش وپيروزي بيشتر است.
افراد با استعداد در مقاطعي موفقند وافراد پر تلاش در نهايت!!
مردان شجاع فرصت مي آفرينند، ترسوها منتظر فرصت مي نشينند.گوته
تمايز يک محصول بايد در راستاي ذهنيت مصرف کننده صورت گيرد ، نه مخالف آن.
موفقيت اغلب باعث غرور شده وغرور باعث شکست مي شود.
اگر براي رقابت با ديگران امتيازي نداريد،از رقابت صرفه نظر کنيد.جک ولش
دنيا به قدري بزرگ است که براي همه جا هست،به جاي آنکه جاي ديگران رابگيريد سعي کنيد جاي خود را بيابيد.(چارلي چاپلين)

دشوارترين چالش همه انسانهاي موفق آن است که از موفقيت خود گذر کنند.
کارکنان بايد آنگونه شوند که بتوانند پيشنهادهاي خود را رودر رو با مديران مطرح کنند(رابرت اسلاتر)
آينده از آن کساني است که به استقبالش مي روند.
کسي که شهامت قبول خطر را نداشته باشد در زندگي به مقصود نخواهد رسيد.
هنر پيشرفت آن است که نظم را درميان تغيير وتغيير را در ميان نظم حفظ کنيد.
آنکه مي تواند ، انجام مي دهد و آنکه نمي تواند انتقاد مي کند.جرج برنارد شاو
من آموخته ام که افسوس گذشته وترس از آينده دزدهاي دوقلويي هستند که لذت لحظه لحظه حال را از ما مي دزدند.
در صورتي که بداني کارها را چگونه بايد انجام دهي ، انجام هر کاري آسان خواهد بود.
قدرداني کردن موهبت بزرگي است چون باعث مي شود خوبي هاي بي نظير ديگران به ما نيز تعلق داشته باشد.
فضايي بين پندار وعمل وجود دارد که با پشتکار پيموده مي شود.
اگر مي خواهيد کارمندان شما بهتر شوند ، شما مدير بهتري شويد.
در کوره انضباط است که استعداد به توانايي تبديل ميشود.
روزگار نسبت به کسي که بداند وقت خود را چگونه مصرف کند فوق العاده مهربان است.
اين ذهن ماست که نگرش ما را شکل مي دهد . شما هميشه نمي توانيد اوضاع را کنترل کنيد. ولي مي توانيد ذهن خود را در کنترل داشته باشيد.
انديشيدن تا زماني که با عمل همراه نباشد ، خلاقانه نيست.
سرنوشت تان را به دست بگيريد وگرنه ديگران اين کار را خواهند کرد (جک ولش )
رمز پيروزي در دانش وتوانمندي نهفته است ،نه در بخت واقبال (همر ، مايکل)
اشخاصي که هرگز وقت ندارند آنهايي هستند که کمتر کار مي کنند(شوپنهاور)
به جاي ايرادگيري چاره انديشي کنيم
انسجام سازمان نتيجه کارگروهي است
همه خوبند نه براي همه کار
در صورت لزوم با قاطعيت نه بگوئيد
مردان بزرگ همچون کوه اندکه هر چه از آن ها دورتر مي شويم عظمت آن ها آشکار مي گردد. لرد جوي
وقتي آنجه داريم مي بخشيم ،آنچه نيازمند آنيم دريافت خواهيم کرد.(لاوس)
اشتباه فرصتي است که هوشمند تر باشيم.(هنري فورد)
داشتن پشتکار، تفاوت ظريف بين شکست وکاميابي است.
محصول سالم از سازمان سالم بوجود مي آيد.
اگر خواهان کارکنان خلاق هستيد ، زمان کافي براي ايفاي نقش به آنان بدهيد.
بحران هاي بزرگ مردان بزرگ به وجود مي آورد.
به موفقيت افرادتان کمک کنيد تا مدير موفقي باشيد.

نقش واقعي مدير ،مديريت کار است نه مديريت افراد.
از کلمه "ما" به جاي "من" استفاده کنيد.اين کار به گروه شما اعتبار مي بخشد.(پيتر دراکر)
براي بدترين شرايط خود را آماده کنيد اما منتظر بهترين ها باشيد.
شايد زندگي آن جشني نباشد که انتظار آنرا داشتي ، ولي حالا که به آن دعوت شدي ، تا مي تواني ،زيبا برقص.( چارلي چاپلين)
خوشبختي از جائي شروع مي شود که جاه طلبي پايان مي پذيرد.(ضرب المثل مجارستاني)
يادت باشد که دنيا گرد است ، هر وقت احساس کردي به آخر رسيدي شايد نقطه شروع باشد.
اگر خدا آرزويي در دلت انداخت ، بدان که توان رسيدن به آن را در تو ديده است.
براي کشف اقيانوسهاي جديد ،بايد شهامت ترک حاصل آرام خود را داشته باشيم ،اين جهان ،جهان تغييرات نه جهان تقدير.
خوشبختي داشتن دوست داشتنيها نيست بلکه دوست داشتن داشتنيها است.
ارزش دل به حرف هايي است که براي نگفتن دارد( دکتر شريعتي)
نبردهاي زندگي هميشه به نفع قوي ترينها پايان نمي پذيرد، بلکه دير يا زود برد باکسي است که بردن را باور دارد.
ايمان داشته باش که کوچکترين محبتها حتي از ضعيفترين حافظه ها هم پاک نخواهد شد.(ويکتور هوگو)
رودها آوازشان را از دست خواهند داد اگر سنگها را از پيش راهشان برداريم.
آنکه مدام ازکمبودها وناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود.
مسائل را در همان سطح آگاهي که به وجود آمده است نمي توان حل کرد.(آلبرت انيشتين)
زندگي مانند دوچرخه سواري است . براي حفظ تعادل بايد حرکت کرد.( آلبرت انيشتين)
هميشه با ضرب طبل خودتان حرکت کنيد. مهم نيست که صداي آن چقدر ضعيف يا دور باشد.
اگر نسبت به کارتان شور و شوق نداشته باشيد ، با شور و شوق شما را اخراج خواهند کرد.
براي پيشرفت وپيروزي سه چيز لازم است:اول پشتکار ، دوم پشتکار، سوم پشتکار
هيچ کس موفق نمي شود و موفق باقي نمي ماند مگر آنکه از فرصت هاي همکاري هاي دوستانه بهره برداري نمايد.
مشکل را بخش گريز ناپذير زندگي بدان ومنتظرش باش. وقتي سر رسيد سرت را بالا بگير، صاف در چشمهايش نگاه کن و بگو:من از تو بزرگترم .نمي تواني شکستم بدهي
اگر ندانيد که داريد به کجا مي رويد ، هر راهي شما را با خود خواهد برد.
کمياب ترين و ارزشمند ترين منابع در هر سازمان انسان هاي کار آمد هستند.
تمرکز اولين شرط رسيدن به موفقيت است. تمرکز يعني هدايت تمام نيرو ها به يک نقطه. سپس به شکل مستقيم به طرف آن نقطه برويد و به اطراف منحرف نشويد.
کار آفرينان کساني هستند که منابع ارزشمند را از بخش هاي کم بازده به بخش هايي که بهره وري بيشتري دارند جابجا مي کنند.
آينده به روي افراد و سازمان هايي بسته خواهد بود که ياراي گريز از جاذبه گذشته را ندارد.
اطمينان و اعتماد موقعي بوجود مي آيد كه رفتار ها منطبق بر ارزش ها باشند.
وجود كارمندان ناشايست، برآيند دوام مديران نالايق است.
من دريافته ام كه ايده هاي بزرگ هنگامي به ذهن راه مي يابند كه مصمم به داشتن چنين ايده هايي باشيم.
مديريت قدرت نفوذ در رفتار ديگران است.

اگر در جریان رودخانه صبرت ضعیف باشد هر تکه چوبی مانعی عظیم بر سر راهت خواهد شد
موفقیت، از آن مدیرانی است که ذهنیت موفقی دارند.
بعنوان مدیر، همچو خورشید باشید که اگر خواستید بر کسی نتابید، نتوانید.
جهت موفقيت خود، از نو برنامه ريزي نمائيد.
به زمان، به اندازه پول بها دهيد.
اگر براي هدف خودتان کار نکنيد، مجبوريد براي اهداف ديگران تلاش نمائيد.
انسانهاي موفق هيچگاه به بن بست نمي رسند، چون بر اين باورند که يا راهي خواهم يافت يا راهي خواهم ساخت.
نگرش مثبت برای هر مدیری لازم و ضروری است ولی نگرش مثبت با خود فریبی تفاوت دارد.
هزينه جلب يک مشتري جديد، پنج برابر هزينه خشنود نگه داشتن مشتريان کنوني است. کاتلر
قبل از مديريت بر ديگران، مديريت بر خويشتن را بياموزيد.
مشکلات بهره وري ناشي از عملکرد بد مديريت است نه کارکنان. دکتر دمينگ
شما چيزهايي را که مي بينيد باور نمي کنيد، بلکه هر چه را باور کنيد خواهيد ديد.
روزي را بعنوان روز تأمين کنندگان در نظر بگيريد.
مديران موفق، افراد باهوش تر از خود را استخدام مي نمايند و از افراد توانمند تر از خود استفاده مي کنند.
مديريت نوعي هنر است. اما تربيت مديري خوب و مؤثر هنري بالاتر و ارزشمندتر است.
شما 3 راه بيشتر نداريد. يا عاشق کارتان باشيد. يا عاشق کارتان شويد و يا شغلتان را عوض کنيد.
کارکنان به حقوق بيشتر و درآمد بالاتر آنقدر که ما فکر مي کنيم نياز ندارند. با تعيين يک چشم انداز مناسب انگيزه آنها را ارتقاء دهيد.
از محيط کار و نحوه چيدمان ميز و صندليها مي توان به ميزان بهره وري افراد پي برد.
در ذهن خود ساختاري مناسب ايجاد نمائيد بطوريکه علاوه بر خودتان ديگران هم خطوط فکري و مشي شما را درک نمايند و گيج نشوند.
بعنوان مدير بايد احساس قدرت و احساس غرور داشته باشيد بطوريکه پرسنل بتوانند به شما اعتماد و تکيه نمايند. نگرانيهاي مالي را دائما جلوي افراد بازگو ننمائيد.
در حال انجام هر شغلي که هستيد، يک چشم انداز معنوي (روحاني) براي خود تعريف نمائيد تا از حرکت در مسير بهبود و تعالي لذت ببريد.
چه فکر کنيد که مي توانيد و چه فکر کنيد که نمي توانيد، در هر صورت حق با شماست. (فورد)
بهره وري يعني گرفتن بهترين نتيجه از امکانات موجود. خود را چقدر بهره ور مي دانيد؟
فرهنگ و روحيه کار تيمي را در سازمانتان نهادينه نمائيد.
نقاط ضعف و قوت خود را کشف کنيد.
اشتباهات زيردستان را بيش از حد لازم به آنها گوشزد نکنيد.
به ديگران فرصت جبران اشتباهاتشان را بدهيد.
هر کسي را فقط با خودش مقايسه کنيد، نه با ديگران.
بيطرفانه راجع به مسائل تصميمگيري کنيد تا زاويه ديد شما وسعت پيدا کند.
حس ششم خود را ناديده نگيريد.

يک مدير موفق بايد با اصول اوليه روانشناسي آشنا باشد.
با برقراري امنيت شغلي در محيط روحيه کاري افراد را بهبود ببخشيد.
به واسطه مدير بودن خود، از ديگران توقع بيجا نداشته باشيد.
از سرزنش کردن ديگران در جمع خودداري کنيد. اين امر بهره وري را کاهش مي دهد.
هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت انـدوه را از قلبش بر طرف سازد. امام رضا(ع)
هيزم شکن وقتي خسته مي شود که تبرش کند شده باشد نه اينکه هيزمها زياد باشد. تبر ما باورهايمان است نه آرزوهايمان !
از کارکنان بخواهيد اگر با مشکلي رو به رو ميشوند ضمن اعلام آن مشکل چند راه حل مناسب نيز ارائه دهند.
در صورت لزوم به تنبيه کارمند خطاکار، به وي گوشزد نمائيد که چرا بايد تنبيه شود و خاطر نشان سازيد که دوستش داريد ولي کارش اشتباه بوده است.
زمان دقيق پياده سازي تصميمات اخذ شده را تعیین کنيد، چون ممکن است اجراي يک نقشه خوب، در زمان نامناسب با شکست رو به رو شود.
در حال حاضر همه بهترين تلاش خود را انجام مي دهند. مطمئن شويد که کارکنان مي دانند از آنها چه مي خواهيد. ( دکتر دمينگ )
به اندازه کافي استراحت کنيد و اجازه ندهيد خستگي و استرس به سلامت روحي شما لطمه وارد کند.
مديران موفق جهان، 80 درصد تصميمات خود را با قلبشان مي گيرند نه با عقلشان. اميد کردستاني( يکي از مديران ارشد گوگل )
بهره وري يعني گرفتن بهترين نتايج متناسب با امکانات موجود. خود را چقدر بهره ور مي دانيد؟
با هدف کار کنيد نه فقط به خاطر کسب موفقيت ، که هدفمندي خود يک ارزش است.
هميشه آماده باشيد تا اگر كسي ايده تازه و بهتري پيشنهاد كرد آن را جايگزين ايده قديمي خودتان بكنيد.
توان‌افزایی در حیات شرکت‌هایی که می‌خواهند در دنیای کنونی کسب‌وکار به رقابت بپردازند، نقشی به‌سزا و حیاتی دارد..(کن بلانچارد)
کارکنان بايد آنگونه شوند که بتوانند پيشنهادهای خود را رودررو با مديران مطرح کنند.(رابرت اسلاتر )
دشوارترین چالش همه انسانهای موفق آن است که از موفقیت خود گذر کنند.
توان یافتن و جذب نیروهای مناسب، می‌تواند به پیروزی یا شکست کسب‌وکار منجر شود. مساله به همین سادگی است..(مایکل دل)
امروزه آن چه عامل موفقیت یا شکست سازمان های کسب وکاری محسوب می شود، کیفیت ایده های آن ها و سرعت تحقق بخشیدن به بهترین آن هاست.
اعمال شما با صدایی بلندتر از گفتارتان سخن می‌گویند..(استیفن رابینز)
بردهای بزرگ، با ریسکهای بزرگ همراهند..(بیل گیتس)
اگر خدا آرزویی در دلت انداخت ، بدان که توان رسیدن به آن را در تو دیده است .
دنیا به قدری بزرگ است که برای همه جا هست، به جای آنکه جای دیگران را بگیرید سعی کنید جای خود را بیابید. چارلي چاپلين
تصحيح يك تصميم غلط بيشتر از گرفتن يك تصميم صحيح زمان مي برد. اسپنسر جانسون
رمز پیروزی در دانش و توانمندی نهفته است نه در بخت و اقبال.
کسی که انتقاد پذیر نیست راه یادگیری را بر خود بسته است.
وارد عمل شدن بدون برنامه ریزی علت همه شکست‌هاست. آلکس مکنزی
اتلاف وقت، گران بهاترین خرج هاست. بالزاک
هرگز از خاطر نبريد انسان، اشرف مخلوقات است و با درايت و پشتکار ميتواند براي هر مشکلي، راه حل مناسبي پيدا کند.
كسي كه داراي عزم راسخ است، جهان را مطابق ميل خود عوض ميكند آنچه به مقصود ميرساند، عزم و اراده است نه تمنا و آرزو . گوته
آنکه « چرا»يي براي زيستن دارد، هر « چگونه» اي را تحمل مي کند. نيچه
سرپرستان و مسئولان، پل ارتباطي مديريت و کارمندان هستند، تا از استحکام اين پل مطمئن نشده ايد ، گام برنداريد.
از مديريت دست برداريد، به رهبري بپردازيد. مديران ناتوان، كشنده كسب و كارها هستند؛ آنها انگیزه ها را نابود ميكنند.
اگر می خواهید اندیشه های خلاق در محیط کاری شما شکوفا شوند، باید این قابلیت را داشته باشید که در مدت زمان معین، کارها را با کیفیت بالایی به اتمام برسانید.
مراقب سلامتي خود باشيد و هرگز از ياد مبريد عقل سالم در بدن سالم است.
طوري رفتار كنيد كه ديگران شما را به عنوان الگو انتخاب كنند و آينده كاري دلخواه خود را در قالب شخصيت شما مجسم کنند .
بيطرفانه راجع به مسائل تصميم گيري کنيد تا زاويه ديد شما وسعت پيدا کند.
بهترين مديران كساني هستند كه به همه جزئيات كار توجه دارند، هيچ چيز را به دست شانس نسپاريد.
روي اشتباهات خود پافشاري نکنيد و بيتعصب خطاهاي خود را بپذيريد.
مسئوليت شکستها را بپذيريد ولي خود را شکست خورده نپنداريد.
همواره به خاطر داشته باش که براي موفقيت، بيش از هر چيز به تصميم و اراده نياز داري. آبراهام لينکلن
براي آنان که مصمم و راسخند، فرصت همواره وجود خواهد داشت. امرسون
سعي کن کارهايت را از صميم قلب انجام دهي، نه به صرف اينکه ناچاري انجام دهي. بايد به کارت ايمان داشته باشي. يک جريان آب ضعيف، تنها نيمي از باغچه را آبياري مي کند.
اجازه ندهيد بار مسئوليت کارمندان بيکفايت و کند بر دوش کارمندان خبره و ساعي تحميل شود زيرا افراد با درک اين بيعدالتي انگيزه خود را از دست ميدهند.
از منشي خود بخواهيد روز تولد کارمندان، کارت تبريکي را که توسط شما امضا شده است، برايشان ارسال کند.
علت شکستهاي سازماني را تجزيه و تحليل کنيد تا ضمن تشخيص مسير نادرست، از تکرار آن جلوگيري کنيد.
هرگز در حضور کارمندان با ديگر معاشرين خود، پشت سر افراد بدگويي نکنيد.
با آرامش و خونسردي به حرفهاي ديگران گوش کنيد و براي صرفه جويي در زمان مرتباً حرف آنان را قطع نکنيد.
موقع حرف زدن با اعتماد به نفس به چشمان افراد نگاه کنيد و هميشه متبسم باشيد.
سعي کنيد اسامي کارمندان را به خاطر بسپاريد و در حين صحبت کردن با آنان، اسمشان را به زبان بياوريد.
اگر مشکلی داری، به دلیل طرز فکر توست و تنها راهی که می توانی مشکلات را برای همیشه حل کنی، این است که طرز فکرت را تغییر دهی. وين داير
وقتي ميخواهيد کاري را به کسي محول کنيد، روشي را براي عنوان کردنش انتخاب کنيد تا حس مسئوليت افراد برانگيخته شود.
مشوق و ترويج دهنده کار تيمي باشيد تا هماهنگي و همسويي کارکنان جايگزين رقابتهاي ناسالم شود.
در سلام کردن و ايجاد ارتباط دوستانه پيشقدم باشيد.
حتي اگر سن شما از کارمندان کمتر است، آنچنان دلسوزانه با مسائلشان برخورد کنيد تا لقب
خوش ژست و خوش بيان باشيد و در جمع با انرژي و اشتياق حاضر شويد.
به هر کس فراخور فعاليت و بازده کاري اش پاداش دهيد و با در نظر گرفتن پاداشهاي مساوي، حرکت افراد شايسته گروه را کند نکنيد.
در مورد چيزي که نميدانيد، به کسي اطلاعات اشتباه ندهيد و از گفتن نميدانم، هراسي نداشته باشيد.
چند استراتژي بحران زدايي مناسب با فعاليت سازماني خود را پيشبيني و طراحي کنيد تا در موارد لزوم از آنها استفاده کنيد و در موارد بحراني، بتوانید خونسردي خود را حفظ کنيد.

با عبارات کنايه آميز و نيشدار به ديگران درس عبرت ندهيد.
به منظور جلوگيري از تکروي و رقابتهاي ناسالم، روحيه انجام کار گروهي در سازمان را تقويت کنيد.
در موقعيتهاي بحراني بر خود مسلط باشيد و نگذاريد زيردستان از اضطراب شما آگاه شوند.
با قدرداني به موقع از کارمندان، انرژي کاري آنان را افزايش دهيد و حسن خلاقيت را در آنان تقويت کنيد.
هيچگاه اجازه ندهيد کسي حالت افسردگي و نااميدي شما را ببيند.
خشکي جلسات طولاني را با شوخ طبعي قابل تحمل کنيد.
به کارمندان ساعي و متعهد بگوييد که چقدر براي سازمان مفيد هستند و شما به آنها علاقه و اعتماد داريد.
براي آزمودن کارمندانتان با آزمايشهاي فاقد ارزش و بي اساس، شخصيت آنان را زير سؤال نبريد.
در سمينارهاي مرتبط با فعاليت خود شرکت کنيد.
مسئوليت پذير باشيد.
انتقامجو نباشيد.
براي گيراتر شدن سخنان خود، هميشه چند عبارت کليدي از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشيد و در موقع لزوم آنها را به کار ببريد.
مسئوليت تصميمات خود را شجاعانه بپذيريد.
سعي کنيد حتی الامکان در دسترس باشيد و شانس حرف زدن را به همه سطوح سازمان بدهيد. در اين صورت شايد با ايده هاي درخشاني روبه رو شويد.
وقتي عصباني هستيد، درباره ديگران تصميم گيري نکنيد.
هنگام دست دادن، دست افراد را محکم و صميمانه بفشاريد.
با محول کردن مسئوليت به کارمندان مستعد و خلاق، زمينه رشد و خلاقيت آنان را فراهم کنيد.
براي حل مشکلات احتمالي، دورانديش باشيد و مطمئن باشيد با در نظر داشتن چند راهکار تخصصي، هرگز در موارد اضطراري غافلگير نخواهيد شد.
چند تکیه کلام اختصاصي و جالب براي خود انتخاب کنيد.
هرگز اميد ارتقا را از زيردستان نگيريد، زيرا به طور يقين، انگيزه آنها براي تلاش از بين ميرود.
از هر کس، مطابق دانش و تجربه اش توقع داشته باشيد تا بهترين نتيجه را بدست آوريد.
رعايت سلسله مراتب کاري را به مسئولين و سرپرستان گوشزد کنيد.
وظايف کارمندان را متناسب با تواناييهاي فيزيکي و حرفه اي آنان تعيين کنيد.
اگر مي‌خواهيد چيزي را به انسان‌ها ياد بدهيد بايد در آن مورد برايشان يك الگو باشيد، راه ديگري وجود ندارد
خلاقيت يعني يك درصد الهام و ۹۹ درصد عرق ريختن. (ادیسون)
كار را پيگيري كنيد و باز هم پيگيري كنيد تا به اتمام برسد و نتيجه مورد نظر بدست بيايد.
جرأت پيشروي داشته باشيد، در مديريت، شهامت نشانه برجستگي است.
توانايي تصميم‌گيري درست، بيش از هر عامل ديگري تعيين‌كننده موفقيت شماست.
از انجام كارهاي غيرمترقبه نترسيد، وقتي به پيش مي‌رويد، امنيت شما بيشتر از زماني است كه ثابت ايستاده باشيد.
كار مناسب را در زمان مناسب به فرد مناسب بسپاريد و هميشه آماده باشيد تا هر كدام را كه لازم شد عوض كنيد.

فرصتها ابرهای آسمان زندگی اند. ببارند یا نه پراکنده می شوند. امام علی (ع)
كارها را آسان كنيد، مدام دنبال راه‌هايي باشيد كه كارتان را سريع‌تر، بهتر و آسان‌تر به انجام برسانيد.
قدرداني و تشويق قدرتمندترين ابزار براي ساختن كاركنان مي‌باشد.
95%
راه حلها قبلا اختراع شده اند. (جنريچ آلتشولر)
مشخص كنيد در چه زمينه‌هايي قوي هستيد و روي زمينه‌هايي متمركز شويد كه مي‌توانيد در آنها نقش اساسي داشته باشيد.
آينده به کساني تعلق دارد که به شکوه روياهايشان ايمان دارند (رزولت)
بازي , منطقی ترین ابزار در دنيايي است كه در آن رقابت اصل اول حيات است.
مدیریت یعنی پیش‌بینی، برنامه‌ریزی، سازماندهی، فرماندهی، هماهنگی و کنترل. (هنری فایول)
انسانی که دارای باور است برابر 99 انسان علاقه مند است. (استوارت ميل)
بذر تفرقه در میان زیردستان پاشیدن، به توانایی خاصی نیاز ندارد. هر تازه کاری می‌تواند این کار را انجام دهد.(هنری فایول)
آنچه که همين حالا انجام می دهی حساب است نه آنچه که می خواهی انجام دهی. (جان ماکسول)
سرعت عمل براي موفقيت ضروري است، آن را بدست بياوريد، بهبود ببخشيد و بكار بگيريد.
برای هیچ کشتی بی مقصدی، باد موافق نمی وزد.
بعضی از ما از بعضی ديگر تواناترند اما هيچ يک از ما از همه ی ما تواناتر نيست. ( هری ترومن)
آيـــنده از آن كسانــي است كه امـــروز تصميمات سخت را مي‌گيرند.
کسب و کار یک بازی است که اگر بدانید چگونه در آن بازی کنید، می ‌بینید که بزرگ‌ ترین بازی جهان است. (توماس واتسون)
وقتی سود وجود دارد, زیان در نزدیکی آن پنهان شده است.
با بی توجهی, تلاش و زحمت زیردستان را بی ارزش نکنید.
تفکر و تعمق قبل از پاسخگويي راحتتر از پيدا کردن چاره اي براي تغيير آنچه عنوان شده ميباشد.
در انجام کارها به سه نکته بيش از بقيه نکات توجه کنيد: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.
براي ارتقاي سطح دانش کارمندان و افزايش بهره وري آنان، کلاسهاي آموزشي ترتيب دهيد و از لوازم کمک آموزشي بهره گيريد.
در به وجود آوردن فضاي رقابتي سالم، کوشا باشيد.
در کمک رسانيهاي مراسم خيريه پيشقدم باشيد.
صبر و حوصله را از مهمترين ارکان موفقيت تلقي کنيد.
از مشورت و نظرخواهي با نيروي جوان ابايي نداشته باشيد.
با انجام ورزشهاي فکري، قابليتهاي ذهني خود را تقويت کنيد.
با بي اهميت جلوه دادن کارهاي کارمندان، زحمات آنان را بي ارزش نکنيد.
مطمئن شويد که حق و حقوق ديگران توسط مسئولين و سرپرستان سازمان رعايت ميشود.
به خاطر داشته باشيد رعايت استانداردهاي محيط کار در کارايي کارمندان مؤثر است.
زمان پياده سازي تصميمگيري ها، به اندازه اخذ تصميمات، مهم است. چون ممکن است اجراي يک نقشه خوب تجاري در زمان نامناسب با شکست روبرو شود.
اگر قاطعيت مدير با مهرباني توأم باشد، تأثير شگفت انگيزي بر اطرافيان خواهد داشت و فرمانبري با ترس جاي خود را به انجام وظيفه با حس مسئوليت پذيري ميدهد.
هميشه به خاطر داشته باشيد تواضع و متانت بر شکوه شما مي افزايد.
از رفتارهايي که شما را در سازمان عصبي معرفي ميکند، پرهيز کنيد.
با وسواس بيهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهيد و به خاطر داشته باشيد زمان براي شما متوقف نميشود.
با بي توجهي، تلاش و زحمات زيردستان را بيارزش نکنيد.
با درايت و زيرکي هميشه در کمين شکار فرصتهاي طلايي باشيد.
خواسته هاي خود را واضح و روشن بيان کنيد و اطمينان حاصل کنيد که کارمندان به خوبي از جزئيات وظيفه اي که به عهده آنان است، مطلع هستند.
با فرق گذاشتن بيهوده بين افراد گروه، انگيزه کاري آنها را از بين نبريد.
نقش تبليغات را در سودآوري سازمان ناديده نگيريد.
طوري رفتار کنيد که ديگران شما را به عنوان الگو انتخاب کنند و آينده کاري دلخواه خود را در قالب شخصيت شما مجسم کنند.
با شروع به موقع جلسات، وقتشناسي را عملاً به حاضرين بياموزيد.
سعي کنيد با اصول ساده روانشناسي آشنا شويد.
از هر فرصتي براي استخدام و به کارگيري افراد برجسته استفاده کنيد.
يک مدير باهوش، افراد باهوش تر از خود را به کار مي گيرد.
با رفتارهاي ضد و نقيض، اعتماد زيردستان را از خود سلب نکنيد.
در انجام کارها روي شيوهاي خاص تأکيد نکنيد. شايد کسي بتواند از مسير کوتاهتر و بهتري شما را به مقصد برساند.
اتلاف وقت، گران بهاترین خرج هاست.(بالزاک)
سهميه بندي رقمي براي نيروي كار را كنار بگذاريد و به جاي آن رهبري را جايگزين كنيد.(دمينگ)
سودهاي واقعي از طريق مشتريان وفادار حاصل مي شود نه از طريق مشترياني كه فقط راضي هستند. اين سود 6 تا 8 برابر مشتريان ديگر است.
گزارش هاي مالي واقعيت نيستند. آنها شرح اوضاع مالي گذشته اند. يعني يك تصوير تك بعدي از يك دنياي چند بعدي.
کيفيت در اتاق هيئت مديره ايجاد مي شود.( دکتر دمينگ )
راه نفوذ در دیگران، دانستن آرزوهایشان است.( ديل کارنگي )
بزرگ فکر کن، کوچک عمل کن، هم اکنون شروع کن ( حضرت علي ع )
کيفيت، غرور استاد کاريست( دکتر دمينگ)
هر روز وقت مناسب و کوتاهي را براي برنامه ريزي کارهاي روزانه خود اختصاص دهيد.
يك مدير تنها ، گرچه بسيار توانا ونيرومند ، نمي تواند يك سازمان را بدون تكيه برخرد جمعي كاركنان به نحو مطلوب اداره كند .
رشد تكنولوژي ، درپرتو رشد مديران است .
فقدان كيفيت ، عامل سقوط تدريجي سازمان است .
كيفيت داشتن يك كار تصنعي نيست ، بلكه يك عادت است .
هرگز براي صرف هزينه جهت بهبود كيفيت محصول خود درنگ نكنيد .

وفاداري كاركنان ، كليد موفقيت يك سازمان است .
بينش بدون عمل يك روياست ، عمل بدون بينش فقط وقت گذراندن است . بينش همراه با عمل مي تواند دنيا را تغييردهد .
پذيرش مسئوليت اولین نشانه بلوغ اجتماعی است .
زياد زيستن تقريباً آرزوي همه است ولي خوب زيستن آرمان يك عده اي محدود .
چشم بستن برانديشه ديگران ، زياني گران درپي دارد .
كيفيت بطور تصادفي بوجود نمي آيد ، بلكه بايد براي آن برنامه ريزي كرد .
نحوه ارتباط با ديگران ، مشخص كننده كيفيت بهره وري است .
هدف آموزش ارتقاي كارائي و بهره وري است .
براي بدست آوردن نتايج عالي ، با يكديگر همكاري كنيم .
با تقابل به هيچ يك از اهداف خود نمي رسيم .
هدف آموزش ارتقاي كارائي و بهره وري است .
براي بدست آوردن نتايج عالي ، با يكديگرهمكاري كنيم .
با تقابل به هيچ يك از هدفهاي خود نمي رسيم .
بهبود روابط ، عامل افزايش وثبات كيفيت درفرآيند توليد است .
عدم استفاده از " آموزش ، تجربه وخلاقيت نيروي كار" علت عقب افتادگي است
نبايد براي بهبود كيفيت هيچ مسامحه اي باشد .
حفظ و ارتقاي كيفيت ضامن بقاي سازمان است .
كار با كيفيت مساويست با زندگي با كيفيت .
پاداش انجام كار ، همان انجام خوب آن كار است .
كار با كيفيت ، توسط انسان با كيفيت انجام مي شود .
امنيت آغازي است بر پايان كار يك سازمان .
بكوشيم درشركت ما هركدام از كاركنان يك مدير باشند .
آموزش و كارآفريني اساس بقاء ، پويايي ورشد يك سازمان است .
كاركنان مهمترين سرمايه هاي شركت هستند .
هركاري كه انجام مي شود ارزش آن را دارد كه خوب انجام شود .
اولين محصول توليد شده بايد حداقل كيفيت آخرين محصول توليد شده را داشته باشد .
كيفيت يعني مشتري باز گردد ولي محصول برنگردد
كيفيت همه چيز نيست اما بدون كيفيت همه چيز هيچ است .
بزرگترين سم كارگروهي ، خودپسندي و خودخواهي است .
همكاري دسته جمعي ، تعهد مديريت وكارگروهي مهمترين عوامل توسعه بهره وري هستند .

علم دوست مومن است ، بردباري ياور وعقل راهنماي او .
مديريت بايد مشوق اشاعه فلسفه کیفیت در سازمان خود باشد.
كيفيت با آموزش شروع مي شود و با آموزش بهبود مي يابد.
 

aaj6551

عضو جدید
2

2

بجوئید تا بیابید و بدانید با زحمت و تلاش چیزی را از دست نمیدهید .
برنامه‌های توسعه مدیریتی ما در محل كار صورت می‌گیرد نه در كلاس‌های مختلف آموزشی.

ترجیح می‌دهم كه ملتم به سیاست‌های اقتصادی من بخندند تا اینكه از ولخرجیهایم گریان شوند.

برای آنكه مدیر شوید باید از پایین شروع كنید استثناء هم وجود ندارد.

با هشت ساعت كار صادقانه در روز می‌توانید به ریاست برسید و روزی 12 ساعت كار كنید.

برای بهبود ارتباطات كامپیوتری باید كمر بوروكراسی ایجاد شده را شكست.
مدیران نالایق اغلب به نصیحت و مشاوره آخرین كسی كه با او صحبت می‌نماید گوش می‌كند.

مدیر باید جرأت آن را داشته باشد كه گاهی برخلاف رأی متخصصان عمل كند.

هیچ چیز برای كارمندان ارزشمندتر از سهیم كردن آنها در چرخه تصمیم‌گیری نیست.
مدیریت مشاركتی این است كه افراد مناسب را در زمان مناسب در چرخه تصمیم‌گیری وارد كنیم.

با احتیاط بیندیشید اما با قاطعیت عمل كنید.

دیگران را عفو كنید.

سرپرست باید قبل از هرگونه اقدام انضباطی، تذكرات و اخطارهای لازم را بدهد.

تجربه را نمی‌توان خلق كرد باید آن را تجربه كرد.

تجربه فرزند اندیشه است و اندیشه فرزند عمل.

رمز موفقیت، ثبات در پیگیری هدف است.

اهداف بایستی مشخص، واقعگرایانه و قابل سنجش باشند.

هدف بزرگ زندگی، دانش نیست، عمل است.

تجربه خوب است اما به شرطی كه برای آن بهای گزاف نپردازیم.

از خشم انسان‌های صبور برحذر باشید.

كلمات و جملات خوب، پرارزش و كم‌ هزینه‌‌اند.

خطا را محكوم كن نه خطاكار را.

جمع‌آوری اطلاعات به عنوان اساس كار مدیریت است برای همین است كه اكثر وقت روزانه‌ام را صرف آن می‌كنم.

تجربه نامی است كه شخص برای اشتباهاتش انتخاب می‌كند.

یك راه كاملاً مؤثر برای كسب اطلاعات كه توسط اكثر مدیران نادیده گرفته می‌شود بازدید از قسمت‌ها و مشاهده مستقیم وقایع است.

بوروكراسی نه تنها مانعی بر سر راه دموكراسی نیست بلكه مكمل اجتناب‌ناپذیر آن نیز هست.

اگر شرایط افراد ساعی و سختكوش بهتر از شرایط افراد كامل و تنبل نباشد، بنابراین دلیلی برای سختكوشی وجود نخواهد داشت.

به عنوان یك نظریه كلی، جبران خدمت براساس حقوق ثابت و بدون تغییر در هیچ گروه و طبقه‌ای باعث ایجاد حداكثر علاقه نمی‌شود.

شخصی مدیر را اینگونه توصیف می‌كند: مدیر كسی است كه با مراجعان ملاقات می‌كند تا بقیه كاركنان به كارشان برسند.

مشكلات مدیریت همیشه به مشكلات مردم تبدیل می‌شود.

بسیاری از بهترین مشاغل در حقیقت وجود ندارند مگر اینكه فرد مناسبی را برای آنها استخدام كنیم.

مادامی كه انسان در سر راه خود بایستد به نظر می‌رسد همه چیز سد راه اوست.

اگر فكر می‌كنید كه رئیستان ابله است به خاطر داشته باشید كه اگر باهوش‌تر بود، بیكار می‌شدید.

اگر انتظار پیشرفت و بهسازی كاركنان را دارید بایستی به آنها مسئولیت بدهید، باید به آنها بگوئید كه اهدافشان چیست و باید به آنها اجازه دهید كه كارشان را بكنند.

شما مجبور نیستید كه رئیستان را دوست داشته باشید و او را تحسین كنید. همچنین نباید از وی متنفر باشید در هر حال باید او را به گونه‌ای اداره كنید كه بتواند منبعی برای موفقیت شخصی شما و موفقیت سازمان باشد.

هیچ چیز محال نیست و هر كاری راهی دارد، اگر به اندازه شایسته، اراده داشته باشیم، به قدر كافی وسایل پیدا می‌كنیم.

از مخالفت نهراسید، فقط وقتی بادبادك می‌تواند بالا رود كه با باد مخالف مواجه شود.
موفقیت از آن كسانی نیست كه هر گز دچار ناكامی نمی‌شوند بلكه متعلق به آنهایی است كه هرگز از تجدید مبارزه، بیم و هراس ندارند.

رهبری یكی از چیزهایی است كه نمی‌توان آن را به كسی محول كرد یا باید آن را اجرا كنید و یا از آن كناره‌گیری كنید(رابرت گوی زویتا) انسان آنقدر ترقی می‌كند تا به جایی می‌رسد كه دیگر كارآیی خود را از دست می‌دهد.

هنر پیشرفت آن است كه نظم را در میان تغییر و تغییر را در میان نظم حفظ كنید.

هیچ چیز غیر از تغییر پایدار نیست.

استعداد بزرگ بدون وجود اراده بزرگ وجود ندارد.

این مقام نیست كه رهبر را می‌سازد، رهبر است كه مقام را می‌سازد
تنها عامل مؤثر برای نفوذ در دیگران آن است كه نظر آنان را به مشاركت و همكاری جلب كنید.


رمز موفقیت فرد در زندگی این است كه برای لحظاتی كه قرار است عهده‌دار مسئولیت رهبری شود آماده باشد.

رهبر كسی است كه بیش از دیگران می‌بیند، فراتر از آنچه كه دیگران می‌بینند، می‌بیند و قبل از دیگران می‌بیند.

بهترین مدیر كسی است كه قادر است افرادی خوب را برای كارهایی كه می‌خواهد انجام شود انتخاب كند و آن قدر خوددار باشد تا از مداخله در كارهایی كه آنها انجام می‌دهند پرهیز كند.

زمانی كه شما رهبر می‌شوید، حق فكر كردن را از دست می‌دهید.

یك رهبر كسی است كه از بلندترین درختان بالا می‌رود، تمام موقعیت را در نظر می‌گیرد و فریاد می‌زند: «جنگل را اشتباه آمده‌ام.»
 
Similar threads

Similar threads

بالا