پسر بن‌ لادن : قتل پدرم ‌را پيگيري مي‌كنم!

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
پسر بن‌لادن :قتل پدرم‌راپيگيري مي‌كنم! :surprised::smile:


جام جم آنلاين: یک هفته پس از عملیات کماندوهای آمریکایی که به کشته شدن رهبر القاعده انجامید یکی از پسران بن‌لادن، آمریکا را به پیگیری حقوقی تهدید کرد. خبرهای تازه‌ای نیز از قرارهای محرمانه پاکستان و آمریکا در این ماجرا منتشر شده است.



به گزارش دويچه وله، عمر چهارمین پسر خانواده‌ پرجمعیت بن‌لادن است. او همسری انگلیسی دارد و خود را منتقد عملیات تروریستی شبکه‌ القاعده و طرفدار صلح معرفی می‌کند. او از معدود فرزندان رهبر کشته شده‌ القاعده است که نه تنها خود را پنهان نمی‌کند، که در کنار فعالیت‌های اقتصادی، گاهی در رسانه‌ها نیز حاضر می‌شود.
عمر بارها در مصاحبه‌های مطبوعاتی و تلویزیونی شرکت کرده و سال 2007 همراه مادرش کتابی در مورد زندگی کودکی و نوجوانی خود که در کنار پیروان تروریست پدرش سپری شد، منتشر کرده است. تازه‌ترین خبر از عمر بن‌لادن نگارش نامه‌ سرگشاده‌ای در واکنش به خبر کشته شدن اسامه بن‌لادن است.


احتمال پیگیری قتل بن‌لادن در مراجع قضایی
این نامه در یک سایت اینترنتی منتشر شده که به یک مشاور مصری افراطگرايان طالبان منسوب است. عمر کشته شدن پدرش را اثبات نشده عنوان می‌کند و مدعی است آمریکا هیچ مدرک قابل اعتمادی برای ادعاهای خود ارائه نکرده است. او از جانب اعضای خانواده‌اش نوشت: ما رئیس‌جمهور آمریکا باراک اوباما را شخصا و قانونا مسئول روشنگری در مورد آنچه بر سر پدرمان آمده می‌دانیم.
پسر رهبر القاعده ادعای آمریکا در مورد انداختن جسد بن‌لادن به دریا را اقدامی می‌داند که در صورت صحت به لحاظ انسانی و مذهبی غیرقابل پذیرش است.
به گزارش اشپیگل آنلاین در بخش دیگری از نامه آمده است : به همین دلیل ما به عنوان پسران بن‌لادن حق خود می‌دانیم این جنایت را در مراجع قضایی آمریکایی و بین‌المللی پیگیری کنیم، تا روشن شود واقعا چه بلایی بر سر پدر گمشده‌ ما آمده است.
تشکیلات القاعده با انتشار بیانیه‌ای کشته شدن بن لادن را رسما تایید کرده است.


نخستین واکنش شدید پاکستان
اوباما روز چهارشنبه 4 مه در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اعلام کرد عکس‌های جسد بن‌لادن ممکن است مورد سوء استفاده تبلیغاتی قرار گیرد و به همین دلیل منتشر نخواهد شد. با گذشت یک هفته از حمله به سکونت‌گاه بن‌لادن در آبوت‌آباد پاکستان هنوز بسیاری از جزییات این عملیات روشن نشده است.
عملیات کماندوهای آمریکایی بدون اطلاع مقامات پاکستانی با هلی‌کوپترهايي انجام شد که از پایگاهی در افغانستان وارد حریم فضایی این کشور شدند. مقامات پاکستان این اقدام آمریکا را به شدت محکوم کرده‌اند.
یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان یک روز بعد از عملیات در پارلمان این کشور گفت، ما این حق را برای خود محفوظ می‌دانیم که در صورت تکرار چنین عملیاتی با تمام قدرت واکنش نشان دهیم.


سوء ظن به ماموران اطلاعاتی و نظامیان
ناظران بی‌اعتمادی به سرویس اطلاعاتی پاکستان را دلیل اصلی بی‌خبر گذاشتن آنها از برنامه کماندوهای ویژه عنوان می‌کنند. رئیس سازمان سیا، لئون پانتا‌ در گفتگویی که 3 مه در هفته نامه تایم منتشر شد به صراحت این نظر را تایید کرده است.
باراک اوباما روز دوشنبه 9 مه با اشاره به اینکه بن‌لادن 5 یا 6 سال در مخفیگاه خود در آبوت‌آباد زندگی می‌کرد، گفت که شبکه‌ای در پاکستان از حضور اسامه بن‌لادن در این کشور حمایت می‌کرده است.
با توجه به وجود تاسیسات نظامی مهم در آبوت‌آباد و سکونت تعداد زیادی از ژنرال‌های بازنشسته ارتش، ناظران معتقدند شماری از نظامیان و ماموران اطلاعاتی پاکستان به این شبکه یاری می‌رسانده‌اند
.
پاکستان با کشتن بن‌لادن موافق بود
ظاهرا واکنش شدید پاکستان به اقدام آمریکا بیشتر مصرف داخلی دارد و برای جلوگیری از جریحه‌دار شدن غرور ملی عنوان شده است. اشپیگل آنلاین سه شنبه 10 مه به نقل از یک مقام ارشد سابق سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) نوشت که این کشور از سال‌ها پیش به آمریکا اختیار داده برای شکار تروریست‌ها وارد خاک این کشور شود.
اين مقام سابق امنیتی می‌گوید، در زمان ریاست جمهوری جرج بوش و پس از حمله‌ القاعده به مرکز تجارت جهانی در 11 سپتامبر 2001 آمریکا دولت پاکستان را به شدت تحت فشار قرار داد تا با این درخواست موافقت کند.
شماری دیگری از ماموران سابق (ISI) در گفتگو با اشپیگل آنلاین این اظهارات را تایید کرده‌اند. بنابر این گزارش، پاکستان از همان زمان پذیرفته که آمریکا اختیار دارد هر زمان که لازم دید برای شکار اعضای القاعده وارد حریم هوایی و زمینی این کشور شود و به اجرای عملیات نظامی بپردازد.
 

kiana.d

عضو جدید
به نظرم تا وقتي زن و بچه بن لادن تو ايران هستن ما ايراني ها حق هيچ اظها نظر در مورد هيچ موضوع در اين باره نداريم
 
  • Like
واکنش ها: Sarp

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
سي ان ان : فرزندان بن لادن خواستار اثبات کشته شدن پدرشان شدند

سي ان ان : فرزندان بن لادن خواستار اثبات کشته شدن پدرشان شدند

فرزندان اسامه بن لادن سرکرده القاعده خواستار ارئه مدرک مستند برای کشته شدن پدرشان شدند. به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، فرزندان اسامه بن لادن سرکرده القاعده که درباره کشته شدن پدرش دچار شک و تردید هستند با صدور بیانیه ای گفتند ما قانع نشده ایم که پدرمان کشته شده است، فرزندان بن لادن خواستار ارائه مدرک برای کشته شدن پدرشان شدند. فرزندان بن لادن در بیانیه ای مکتوب که در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده است خواستار ارائه مدرک برای کشته شدن پدرشان هستند.فرزندان بن لادن همچنین گفته اند وی پیش از این بدون هیچگونه آسیب دیدنی مرده بود.

در این بیانیه آمده است یکی از فرزندان بن لادن ضمن محکوم کردن کشتن پدرش گفته است اقدام آمریکا تجاوز از حقوق بین المللی بود .

این فرزند بن لادن همچنین از پدر خود برای توسعه تروریسم در جهان انتقاد کرده است.
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
خیلی خنده داره.10 سال دنبال بن لادن بودند بعد 10 سال تو یه خونه نزدیک پایگاه نظامی پاکستان شناساییش کردند و در عملیات موسوم به فک ها خونه رو محاصره کردند در حالی که کاخ سفید به طور زنده از طریق دوربینهایی که به کلاه سربازها متصل بود شاهد ماجرا بود. خلاصه به خانه حمله کردندو در حالی که با انواع روشهایی که می تونستند این منبع اطلاعاتی مهم رو زنده دستگیر کنند زرپ کشتنش حالا جالب اینه که یه روز گزارش دادند حمله در کار بوده روز بعد گفتند اصلا حمله ای در کار نبوده حالا تو کاخ سفید چه چیزی رو تماشا می کردند احتمالا مقصد نهایی 5 بوده.بعد از کشته شدنشم سریع سوار کشتیش کردندو و به قول خودشون با انجام مراسم اسلامی جسدشو به اقیانوس انداختند طوری که انگار بن لادنی از اول وجود نداشته.لااقل برای اثبات کشته شدنش حداقل مثل چگوارا دستشو نگه میداشتید تا آدم بیشتر باورش بشه که اونو کشتید البته اگه قبل کشته شدنش زنده بوده باشه.نکته بسیار جالب اینه که شروع عملیات با مراسم عروسی سلطنتی همزمان بوده که خوب با توجه به اینکه تمام رسانه های خودشان روی اون زوم نکرده بودند کاملا اتفاقیه!!!ونکته جالبتر اینکه دولت پاکستان مسئول پیدا نشدن این بن لادن فرضی بوده پس شاید مقصد بعدی ارتش آمریکا پاکستان باشه.
عجب دنیای جالبیه همه چی گل و بلبل ما هم که سرمون زیر برف!!!
 

Similar threads

بالا