پروژه 1: MSCEIT

s22a2ch

مدیر بازنشسته
با سلام.
کاربران عزیز ما توی تالار ترجمه راجع تست MSCEIT در حال فعالیت هستیم و من مسئولیت این کار رو به عهده دارم.
اما هنوز نتونستیم به خود تست برسیم.

بنابر این از کار بران گروه تحقیقات میخوام اگه بتونن کمک کنن تا به خود تست برسیم.
اگر در این زمینه هر پیشنهادی یا اطلاعاتی دارید که بتونه به سرعت روند کار اضافه کنه حتما" منو در جریان بذارین.
 

woodywood

عضو جدید
با سلام.
کاربران عزیز ما توی تالار ترجمه راجع تست MSCEIT در حال فعالیت هستیم و من مسئولیت این کار رو به عهده دارم.
اما هنوز نتونستیم به خود تست برسیم.

بنابر این از کار بران گروه تحقیقات میخوام اگه بتونن کمک کنن تا به خود تست برسیم.
اگر در این زمینه هر پیشنهادی یا اطلاعاتی دارید که بتونه به سرعت روند کار اضافه کنه حتما" منو در جریان بذارین.


عزیزم حداقل یه راهنمایی کن شاید بتونم یه کاریش بکنیم تا از این بی کاری در بیام;):D
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
راهنمایی

راهنمایی

عزیزم حداقل یه راهنمایی کن شاید بتونم یه کاریش بکنیم تا از این بی کاری در بیام;):D
در چه مورد راهنمایی؟در مورد MSCEIT ؟
ما هنوز به خود تست دست پیدا نکردیم و داریم دنبالش میگردیم:w10:
اگه بتونین کمک کنین خود تست رو پیدا کنیم ممنون میشم.:smile::smile:
 

woodywood

عضو جدید
در چه مورد راهنمایی؟در مورد MSCEIT ؟
ما هنوز به خود تست دست پیدا نکردیم و داریم دنبالش میگردیم:w10:
اگه بتونین کمک کنین خود تست رو پیدا کنیم ممنون میشم.:smile::smile:


الان این پست با اون پست اولیت چه فرقی کرد؟؟؟:eek:
حداقل بگو کجا ها پیدا میشه ؟ توی چه فصلی رشد می کنه ؟ مخصوص چه مناطق آب و هواییه ؟ توی کدوم کشورها بیشتر رشد میکنه و کلا مشخصاتی ازش بگو .
اینطوری میشه یه کاری کرد;):)
اینطوری راحت تر به تست دست پیدا می کنی.:cool:
این شرایط کمک هست:D
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
الان این پست با اون پست اولیت چه فرقی کرد؟؟؟:eek:
حداقل بگو کجا ها پیدا میشه ؟ توی چه فصلی رشد می کنه ؟ مخصوص چه مناطق آب و هواییه ؟ توی کدوم کشورها بیشتر رشد میکنه و کلا مشخصاتی ازش بگو .
اینطوری میشه یه کاری کرد;):)
اینطوری راحت تر به تست دست پیدا می کنی.:cool:
این شرایط کمک هست:D

اگه برین سایت google یه search بزنین روی کلمه MSCEIT شاید بتونین کاری بکنین:w10:
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
درباره تست

درباره تست

این تست که به گفته نویسندگانش برای اندازه گیری هوش هیجانی توسط ارزیابی استعداد افراد برای استفاده درست از احساسات، آسان کردن تفکر، فهمیدن معنی هوش و آموختن نحوه مدیریت آن طراحی شده دارای 4 بخش، 144 سوال و زمانی بین 30 تا 40 دقیقه هست. مبنای کارش هم بر اساس خود داوریست مثلا "من آدم باهوشی هستم (درست، غلط)" درضمن نسخه آزمایشی مخصوص جوانان (12 تا 18 سال) هم در حال آماده سازی هست
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
start

start

کاربرانی که اسامی شون رو مینویسم لطفا" زمان های آزاد تون رو بگین که میتونین online بشین .
تا بتونیم کارمون رو شروع کنیم.
در ضمن زمینه های کاریتون رو هم بگین(در چه زمینه ای میتونین در کار گروهی مسئولیت قبول کنین)

mohammad u3fi
just in time
woodywood
4niko
نی نی
yuhana
ALI0069
fatima-7b
 

yuhana

عضو جدید
کاربر ممتاز
سارا عزیز مرسی از این همه پشتکار

سارا عزیز مرسی از این همه پشتکار

سلام:gol:
من تقریبا هر زمانی که کاری نداشته باشم میتونم آن لاین بشم:redface:
البته از مهر دیگه کمتر میام
ولی اگه همه بخوان سر یه تایم مشخص بیان من هم خودمو با اونا مچ میکنم.
من بیشتر در تحقیقات میتونم کمک کنم.:w16::w16:
در آخر مرسی از این همه پشتکار:w11::w11:
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
مرسی

مرسی

سلام:gol:
من تقریبا هر زمانی که کاری نداشته باشم میتونم آن لاین بشم:redface:
البته از مهر دیگه کمتر میام
ولی اگه همه بخوان سر یه تایم مشخص بیان من هم خودمو با اونا مچ میکنم.
من بیشتر در تحقیقات میتونم کمک کنم.:w16::w16:
در آخر مرسی از این همه پشتکار:w11::w11:
مرسی عزیزم.
تایم رو هم وقتی همه جواب دادن fix میکنیم.
 

4niko

عضو جدید
سلام

من آخر هفته میتونم بیام 5شنبه بعد از ظهر یا جمعه و اگه بچه هادر روزای 3شنبه و چهارشنبه هم به توافق رسیدن ساعت 10 شب به بعد این روزا هم میتونم بیام کلا تو این روزا اگه یه خورده ساعتش هم جابجا بشه مسئله ای نیست میتونم هماهنگ بشم ;)

با تشکر:gol:
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
انلاين

انلاين

کاربرانی که اسامی شون رو مینویسم لطفا" زمان های آزاد تون رو بگین که میتونین online بشین .
تا بتونیم کارمون رو شروع کنیم.
در ضمن زمینه های کاریتون رو هم بگین(در چه زمینه ای میتونین در کار گروهی مسئولیت قبول کنین)

mohammad u3fi
just in time
woodywood
4niko
نی نی
yuhana
ALI0069
fatima-7b
باسلام
من توي وقت هاي اداري مي تونم انلاين بشم
ولي نفهميدم
چرا بايد انلاين شد
همه با هم؟
بااحترام
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
اره میخوام همه با هم online بشیم.
اینطوری کار سریع تر میره جلو.
البته نه همیشه,در مواقع ضروری.
لطفا" زمینه فعالیتتون رو هم بگین.:smile:
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
نفهميدم

نفهميدم

اره میخوام همه با هم online بشیم.
اینطوری کار سریع تر میره جلو.
البته نه همیشه,در مواقع ضروری.
لطفا" زمینه فعالیتتون رو هم بگین.:smile:
باسلام
من اين رو هم نفهميدم
كار ترجمه س
حوزه هم صنايع
در نتيجه من هستم
بااحترام
 

woodywood

عضو جدید
منم اغلب شبا می تونم بیام
روزا واقعا سرم شلوغه
اما اگه خیلی اضطراری بود فکر کنم بتونم جمعه ها روزا بیام
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
شروع بحث

شروع بحث

تا همه وقت ازادشون رو بگن ما کار رو پیش میبریم.
این ترجمه ها رو بخونین و هر کس هر موردی به ذهنش میاد بگه برا پیش بردن کار.
البته 2 صفحه در دست ویراستاری هست تا 1-2 روز میذارم.
----------------------------------------

[FONT=&quot]عناوین کارگاه

[/FONT][FONT=&quot]بررسی ( گزارش ) پیشرفته کارگاه MSCEIT[FONT=&quot]فراهم می کند :[/FONT]
[/FONT]·[FONT=&quot]ابزاری سودمند برای وضعیت های فیدبک MSCEIT[FONT=&quot] پیچیده[/FONT]
[/FONT]·[FONT=&quot]یک فهم پیشرفته از پروفایل MSCEIT[FONT=&quot] ، شاخه ها و وظایف متقابل[/FONT]
[/FONT]·[FONT=&quot]اطلاعات بروز در مورد بررسی هوش هیجانی ، شامل عوامل موثر پیش از مطالعه ، برای همکاری با تفسیر
[/FONT]·[FONT=&quot]فرصتی برای تیزتز کردن مهارت های فیدبک MSCEIT
[/FONT]·[FONT=&quot]افزایش اعتماد در استفاده از MSCEIT[FONT=&quot] برای فراهم کردن ضربه کاری فیدبک مشتری[/FONT]
[/FONT][FONT=&quot]این تنها کارگاه تفسیر پیشرفته MSCEIT[FONT=&quot] است که در سال 2009 در استرالیا عرضه شده است . برای بدست آوردن تجربیات با کیفیت بالا ، تعداد فضاهای برنامه کاملا محدود شد .[/FONT]
[/FONT][FONT=&quot]ارائه کننده کارگاه
[/FONT][FONT=&quot]کارگاه به وسیله دکتر سوزان دیوید ارائه شده است .
سوزان یک رهبر جهانی در بررسی هوش هیجانی ، تئوری ، و تمرینات است .
او تنها شخص در استرالیا است که دارای مجوز مربی گری
MSCEIT[FONT=&quot] است که به وسیله بنیان گذار هوش هیجانی [/FONT][FONT=&quot]–[/FONT][FONT=&quot] پروفسور پیتر سالووی و جک مایر [/FONT][FONT=&quot]–[/FONT][FONT=&quot] در اندازه گیری ها و مدلشان مشخص شده است .
اطلاعات اضافی در مورد سوزان به پیوست ارائه شده است .[/FONT]

[/FONT][FONT=&quot]خلاصه بیوگرافی دکتر سوزان دیوید

[/FONT][FONT=&quot]دکتر سوزان دیوید ، بنیانگذار گواهی نامه بر پایه روانشناسی ، یک روانشناس است که به خاطر تحقیقاتش ، برنامه های آموزشی و سخرانی های کلیدیش در سراسر جهان شناخته شده است .
او متخصص است در برنامه های کاربردی علوم برپایه دلیل در ادراکات هیجانی ، روانشناسی مثبت ، درگیری ها ، آماده سازی ، و رهبری با کارآیی زیاد .

[/FONT][FONT=&quot]او یک مدرک لیسانس ، Honours[FONT=&quot] ، دو مدرک استادی ( کارشناسی ارشد ) و یک مدرک دکترا در روانشناسی دارد .
دکترای او به بررسی مفهوم ادراک هیجانی می پردازد .
او عضو دائمی تحقیقات در دانشگاه یاله آمریکا است .
او همچنین یک محقق انسان ( مربوط به انسان ) در دانشگاه ملبورن استرالیا است .
او همچنی برنده 16 جایزه و کمک هزینه تحصیلی ، شامل دوتا برای تحقیق بر نقش هیجانات ( احساسات ) در رفاه و آماده سازی است .
برای 3 سال متوالی او به عنوان یک روانشناس مثبت انسانی بین المللی توسط شبکه روانشناسی مثبت شناخته شده است .
او همچنین تجدید نظر دقیق انتشارات ها را تالیف کرده و ویراستاری و تالیف کتابهایی درمورد روانشناسی مثبت ( عامل موثر دانشگاه آکسفورد ) و درگیری ( لیتله ، براون و کمپانی ) .
او همچنین ویراستار بوردهایی است برای نظر و آماده سازی روانشناسی آماده سازی بین المللی : یک ژورنال بین المللی برای تحقیق ، تئوری ، و شیوه . او یک عضو دعوت شده برای فروم تحقیق آماده سازی بین المللی است ، یک گروه شامل 40 رهبر تحقیقاتی در زمینه های آماده سازی .
او همچنین یک عضو دعوت شده کنوانسیون جهانی آماده سازی و همچنین به عنوان یک مشاور خارجی برای اولین استادان برنامه روانشناسی مثبت اجرا شده در انگلستان خدمت کرده است . سوزان و کارهایش به طور ممتد در رسانه ها بیان شده است ، از جمله [/FONT]usa today[FONT=&quot] و زنان شاد چه چیزهایی می دانند ( توسط دان بیکر ، دکتر رودال پرس ) و آماده سازی روانشناسی مثبت ( توسط روبرت بیسواز دینر ؛ ویلی ) . سوزان بارها در کنفرانس های بین المللی دعوت شد .
کنفرانس اخیر شامل کنفرانس آماده سازی دانشگاه هاروارد ( [/FONT]USA[FONT=&quot] ) ، کنفرانس رهبری بریکسرو ( [/FONT]UAE[FONT=&quot] ) ، کنفرانس سالیانه جامعه مدیریت منابع انسانی ( [/FONT]USA[FONT=&quot] ) کنفرانس بین المللی ادراکات هیجانی ( [/FONT]UK[FONT=&quot] ) و اولین روانشناسی مثبت ، کنفرانس کار و رفاه ( [/FONT]UK [FONT=&quot] ) .
سوزان تجربه گسترده روانشناسی کار دارد . مشتری های او سازمان های برجسته آمریکا ، انکلستان ، کانادا ، آفریقای شمالی و استرالیا هستند .
او تنها برنامه آموزشی معتبر گواهی نامه [/FONT]MSCEIT[FONT=&quot] در استرالیا است کسی که به وسیله مبتکر تئوری روانشناسی از توانایی ادراک هیجانی ( پروفسور جک مایر و پیتر سالووی ) در مدل و اندازه گواهی شده است .[/FONT]
[/FONT][FONT=&quot]شرایط نام نویسی

[/FONT][FONT=&quot]با نام نویسی برای کارگاه تفسیر پیشرفته ی تست MSCEIT[FONT=&quot]شما با شرایط زیر موافقت می کنید:[/FONT]

[/FONT][FONT=&quot]شرایط لغو نام نویسی
[/FONT][FONT=&quot]وقتی فرم نام نویسی و هزینه ی مربوطه دریافت شد حق الزحمه ای در صورت لغو نام نویسی در نظر گرفته می شود.

[/FONT][FONT=&quot]دستورالعمل حق الزحمه ی لغو نام نویسی :

[/FONT][FONT=&quot]25% برای لغو بیشتر از 30روز قبل از کارگاه
[/FONT][FONT=&quot]50% برای لغو 15-29 روز قبل از کارگاه
[/FONT][FONT=&quot]75%برای لغو 8-14 روز قبل از کارگاه
[/FONT][FONT=&quot]100%برای لغو 7روز قبل از کارگاه

[/FONT][FONT=&quot]نماینده یا وکیل جانشین قابل قبول است.

[/FONT][FONT=&quot]مدرک مبنی بر روانشناسی این حق را قرار میدهد که برنامه لغو شود.
اگر موقعیت ایجاب کند یا یک برنامه لغو شود.حق الزحمه ی دریافت شده به طور کامل پس داده می شود.

[/FONT][FONT=&quot]اگر برنامه لغو شود یا در ان تغییر ایجاد شود مدرک مبنی بر روانشناسی هیچ مسئولیتی در قبال هر ضرر و زیان برای شرکای کارگاه قبول نمی کند.
[/FONT][FONT=&quot]شرکا باید حق بیمه را برای پوشش مسافرت بالقوه وضرر وزیان مالی, [FONT=&quot] در صورت وقوع چنین پیشامدی بپردازند.[/FONT]

[/FONT][FONT=&quot]مطلب محرمانه
[/FONT][FONT=&quot]مدرک مبنی بر روانشناسی به مطالب محرمانه اشخاص احترام می گذارد.
اطلاعات این فرم با هدف دنبال کردن نام نویسی شما یا فراهم کردن سرویس وخدمات به شما جمع شده اند.

[/FONT][FONT=&quot]مگر اینکه شما طور دیگزی تقاضا کنید, [FONT=&quot]اطلاعات ممکن است استفاده شود تا شما را از وقایع اینده آگاه کند.[/FONT]
[/FONT][FONT=&quot]اطلاعات شخصی شما فقط با رضایت شما آزاد می شود یا اگر بوسیله ی قانون احتیاج شد.

[/FONT][FONT=&quot]حق چاپ انحصاری
[/FONT][FONT=&quot]حق چاپ انحصاری همه ی اسناد و مدارک که درطول کارگاه استفاده شدند اسناد و مدارک نویسندگان و ناشران داده می شوند.[/FONT]
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
add

add

مهسیما و MmMali هم به گروهمون اضافه شدن.;)
لطفا" هر کس مطلبی راجع تست پیدا کرد در جریان بزاره. :smile:
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
کوتاه درباره هوش هیجانی ..

کوتاه درباره هوش هیجانی ..

هوش هیجانی (یا EQ) شامل شناخت و کنترل هیجان‌های خود است. به عبارت دیگر، شخصی که EQ بالایی دارد سه مؤلفهٔ هیجان‌ها را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند (مؤلفهٔ شناختی، مؤلفهٔ فیزیولوژیکی و مؤلفهٔ رفتاری).
گولمن معتقد است، هوش هیجانی بالا تبیین می‌کند که چرا افرادی با ضریب هوشی (IQ) متوسط موفق تر از کسانی هستند که نمره‌های IQ بسیار بالا تری دارند.
با ظهور عصر اطلاعات و ارتقاء ارزش مندی ارتباطات انسانی و هم چنین بروز موقعیت‌های استراتژیک سازمانی، نظریه هوش هیجانی رشد چشم گیری یافته و از مباحث پرطرفدار سازمانی شده‌است. هوش هیجانی، اصطلاح فراگیری است که مجموعه گسترده‌ای از مهارت‌ها و خصوصیات فردی را در برگرفته و معمولاً به آن دسته مهارت‌های درون فردی و بین فردی اطلاق می‌گردد که فراتر از حوزه مشخصی از دانش‌های پیشین، چون هوشبهر و مهارت‌های فنی یا حرفه‌ای است. هوش هیجانی از آخرین مباحث متخصصین در خصوص درک تمایز بین منطق و هیجان بوده و برخلاف مباحث اولیه در این جا، فکر و هیجان به عنوان موضوعاتی برای سازگاری و هوش مندی تلقی شده‌است به علاوه، شبیه سایر مباحث مطرح درخصوص ماهیت انسان، هوش هیجانی نیز دستخوش دو نوع بحث و گفتگوی علمی و عوام پسند گردیده‌است. اصطلاح هوش هیجانی برای اولین بار در دهه ۱۹۹۰ توسط دو روان شناس به نام‌های جان مایر و پیتر سالووی مطرح شد. آنان اظهار داشتند، کسانی که از هوش هیجانی برخوردارند، می‌توانند عواطف خود و دیگران را کنترل کرده، بین پیامدهای مثبت و منفی عواطف تمایز گذارند و از اطلاعات عاطفی برای راهنمایی فرایند تفکر و اقدامات شخصی استفاده کنند. دانیل گلمن صاحب نظر علوم رفتاری و نویسنده کتاب «کار کردن به وسیله هوش هیجانی» اولین کسی بود که این مفهوم را وارد عرصه سازمان نمود. گلمن هوش هیجانی را استعداد، مهارت و یا قابلیتی دانست که عمیقاً تمامی توانایی‌های فردی را تحت الشعاع قرار می‌دهد. مدیران و دست اندکاران سازمانی لازم است بر توانایی و قابلیت‌هایی چون هوش هیجانی بیش از پیش مسلط گردند. اگر مدیران و دست اندرکاران مذکور بخواهند به عنوان افرادی کارآمد و اثربخش نقش آفرینی کنند، لازم است از هوش هیجانی و نیز هوشبهر کافی برخوردار باشند. این عقیده با نظریه معتبری که بیان می‌دارد، برای موفقیت در کار به چیزی بیشتر از مغز(هوشبهر) احتیاج است، مطابقت دارد.




منبع: ویکیپدیا
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
ادامه متن

ادامه متن

این ها از همون کتابی هست که اقای یوسفی در مطلبشون گفتن.
● هوش هیجانی
"نمی‌توانم بگویم نه... دیگه خسته شدم ... هیچ چیز آن‌گونه که من می‌خواهم پیش نمی‌ رود... دیگر نمی‌توانم به هیچ چیز خوش‌بین باشم... نمی‌فهمم چه احساسی دارم... اصلا از خودم و زندگی‌ام راضی نیستم...".
شاید در مکالمات روزمره از دوستان، همکاران و حتی اعضای خانواده خود عباراتی نظیر آن‌چه در بالا ذکر شد، زیاد شنیده باشید. احتمالا با افراد زیادی روبرو شده‌اید که خیلی زود از مسایل زندگی آزرده و یا سرخورده می‌شوند و کاملا مایوسانه دست از تلاش می‌کشند و سعی در کناره‌گیری می‌کنند و یا کنج انزوا می‌گزینند؛ و نقطه مقابل آن، کسانی را دیده‌اید که علی‌رغم مشکلات زیادی که پیش‌ رو دارند، با انرژی و خوش‌بینی همچنان امیدوار حرکت می‌کنند و از زندگی خود نهایت رضایت را دارند.
آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که علت این همه تفاوت چیست؟ چرا برخی از افراد، این چنین شکننده و آسیب‌پذیرند و عده‌ای دیگر تا این حد مقاوم؟ چرا گروهی به راحتی در اجتماع حضور می‌یابند و از شرکت در جمع لذت می‌برند و گروهی دیگر به خاطر تجربه‌های بد خود از برخوردها یا صحبت‌های آزارنده دیگران، از جمع کناره می‌گیرند و برای کسب آرامش بیشتر به خلوت پناه می‌برند. چرا برخی افراد با مسائل، راحت و خوش‌بینانه برخورد می‌کنند و برخی دیگر با تجربه کوچکترین مشکل یا مساله، خود را بدبخت‌ترین و کم‌شانس‌ترین موجود روی زمین قلمداد می‌کنند که همیشه محکوم به رنج کشیدن هستند؟
از مباحثی که در روانشناسی مورد توجه قرار گرفت، بررسی علت این تفاوت‌ها بود. روانشناسان در پی‌گیری این تفاوت‌ها به دنبال یک ظرفیت و قابلیت روانی قابل قبول و قابل اندازه گیری، اصطلاح هوش هیجانی (EQ) را مطرح کردند.
● هیجان چیست؟
قبل از پرداختن به مفاهیم زیربنایی هوش هیجانی، ابتدا باید به تعریفی از هیجان پرداخت؛ واژه‌ای که روانشناسان و فلاسفه بیش از یک قرن درباره معنای دقیق آن به بحث و جدل پرداخته‌اند.
در طول تاریخ روانشناسی، تحقیق و ارائه نظریه در مورد هیجان، با نوسانات چشمگیری مواجه بوده است. برخی از این نظریه‌ها عبارتند از: انقلاب رفتاری که توسط اسکینر (از نظریه پردازان در زمینه رفتار) پا گرفت و انقلاب شناختی که علاقه‌مندی به هیجان را کم‌رنگ کرد.
در هر صورت از آغاز دهه ۱۹۸۰ هیجانات مورد بهره برداری قرار گرفته و در پهنه وسیعی از زیرشاخه‌های روانشناسی، علوم اعصاب و سلامت به طور قوی رواج یافته است. به‌خصوص تمرکز بر روانشناسی مثبت و طب تن و روان آن را احیاء کرده است.
ریشه واژه هیجان از کلمه لاتین "motore" به معنای حرکت، با اضافه پسوند "e" به معنای دورشدن نشان‌دهنده میل به عمل در هر هیجان است. هیجان به احساس و افکار همراه آن و حالات روان‌شناختی و محدوده‌ای از تکانه‌ها برمی‌گردد (گلمن، ۱۹۹۵ ). در فرهنگ لغت آکسفورد، معنای لغوی هیجان چنین تعریف شده است: «هر تحریک یا اغتشاش در ذهن، احساس، عاطفه، هدایت، هر حالت ذهنی قدرتمند یا تهییج شده» (اعتصامی،۸۳ ) و در فرهنگ جامع روانشناسی، هیجان این گونه تعریف شده است: «هیجان معمولا واکنش کوتاه مدت، شدید، مقطعی به شمار می‌آید و از خلق که حالت مسلط و دوام یافته بر شخص می‌باشد، متمایز است».
"گلمن"(۱۹۹۵) واژه هیجان را برای اشاره به یک احساس، فکر و حالت روانی و بیولوژیکی مختص آن و دامنه‌ای از تمایلات برای عمل براساس آن به کار می‌برد. تعاریف هیجان، متعدد و اغلب متناقض می‌باشند. اما از نظر برخی از نظریه‌پردازان مجموعه‌ای از هیجانات جهان‌شمول هستند؛ مانند خشم، اندوه، ترس، شادمانی، عشق، شگفتی، نفرت، شرم ( گلمن به نقل از پارسا، ۱۳۸۲). هر یک از این هیجانات یک هسته واحد دارند. به عبارت دیگر شکل اصلی هر هیجان در افراد مختلف یکسان است؛ اما در جوامع مختلف تحت تاثیر شرایط فرهنگی خاص آن جامعه، شکل بروز هیجان متفاوت است. امروزه بر اثرات روانشناختی هیجان تاکید زیادی می‌شود و این موضوع عموما پذیرفته شده است که هیجان به جای تداخل با سایر ظرفیت‌های شناختی، موجب افزایش آن‌ها می‌شود. علاوه براین، اتفاق نظر زیادی وجود دارد که هیجان‌ها منبع اولیه انگیزشی هستند (لزارد، ۱۹۷۱؛ لیپر، ۱۹۴۸؛ تام کینز، ۱۹۶۲؛ شوارز، ۱۹۹۰؛ نقل از سالوی و همکاران، ۲۰۰۰، به نقل از امینی‌ها).
● نظریه‌های هوش هیجانی:
تاکنون بحث‌های متفاوتی درمورد چیستی هوش مطرح شده است و نظریه‌های متعددی در پاسخ به این پرسش‌ها که "آیا هوش یک توانایی کلی است یا مجموعه‌ای از توانایی‌ها ؟" و یا این‌که "آیا هوش ذاتی است یا می‌توان آن را آموخت؟ " شکل گرفته است.
فیلسوفانی چون افلاطون، ارسطو، دکارت و کانت علاقه‌مند به موضوع نقش هیجانات در تفکر و رفتار بودند. افلاطون عقیده داشت که هیجانات، جنبه ابتدایی و حیوانی انسان هستند و با عقل و منطق ناسازگارند (سیاروچی و همکاران، ۲۰۰۳، ترجمه امام‌ زاده‌ای و نصیری،۱۳۸۴- به نقل از سپهریان آذر،۱۳۸۵).
"فروید" (نظریه پرداز روانکاوی) معتقد بود که هیجانات تفکر منطقی را تضعیف می‌کنند و "آرتور کاستلر" اظهار کرد که ناتوانی ما در آگاهی به واکنش‌های هیجانی، خشم و کنترل آن‌ها به علت بروز اشکالاتی در رشد سلسله اعصاب مرکزی در دوران جنینی می‌باشد که خود ناشی از یک اشتباه تکاملی است و جنبه‌های حیاتی نوع انسان را تهدید می‌کند (همان منبع).
درسال‌های ۱۹۶۹ - ۱۹۰۰ هوش و هیجان به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفتند و هوش به عنوان توانایی استدلال انتزاعی درنظر گرفته شد. دیدگاه‌های متعددی نیز در این زمینه به وجود آمد. برخی از نظریه پردازان، هوش را توانایی منحصربه فرد برای یادگیری دانستند و برخی دیگر معتقد بودند که افراد در زمینه‌های مختلف، توانایی‌های گوناگون دارند. "ورنون" و "اسپیرمن" هوش را به عنوان یک کل تعیین کردند، "ترستون"، "گیلفورد" و "گاردنر" نیز مطرح کردند که هوش مجموعه‌ای از توانایی‌های ذهنی جداگانه‌ای است که کم و بیش مستقل عمل می‌کنند.
طی سال‌های ۱۹۲۰-۱۹۹۰ پژوهشگران زیادی در پی شناسایی هوش هیجانی بودند. درسال ۱۹۲۰ "ثرندایک" (روانشناس رفتارگرا) در دانشگاه کلمبیا از عبارت "هوش اجتماعی" برای توصیف مهارت سرکردن با دیگران استفاده کرد. او توانمندی‌های اجتماعی را یکی از عنصرهای مهم هوش می‌دانست (هدلند، استنبرگ، ۲۰۰۱، به نقل از سپهریان آذر).
"دیوید" و "کسلر" (۱۹۵۸) هوش را یک توانایی کلی معرفی کرد که فرد را قادر می‌سازد تا به‌طور منطقی بیندیشد، فعالیت هدفمند داشته باشد و با محیط خود به طور موثر به کنش متقابل بپردازد (سیف، ۱۳۸۰).
"کرانباخ" (۱۹۶۰) عقیده داشت که "هوش اجتماعی" را نمی‌توان تعریف کرد و اندازه گیری هم نشده است.
درسال‌های ۱۹۸۰ شکاف‌هایی در تجزیه و تحلیل ماهیت هوش ظاهرشد. به این ترتیب دیدگاه‌های جدید، هوش شناختی سنتی را به چالش کشیدند و بیشتر روانشناسان به نتیجه مشابهی رسیدند که بر اساس آن مفاهیم قدیمی هوشبهر تنها محدود به مهارت‌های کلامی و ریاضی و عملکرد خوب در محیط های تحصیلی است. اما در زمینه‌هایی که با این محیط ها فاصله دارند، پیش بینی کننده قدرتمندی نیستند. معروف‌ترین این دیدگاه‌ها نظریه‌های "استرنبرگ" و به‌خصوص "گاردنر" و "سالوی" می‌باشند که هوش را از منظر فراختری نگریستند.

 
آخرین ویرایش:

MmMali

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه اینها تکراری هستن لطفا ببخشین..چون تاپیک هوش هیجانی رو نشد که بخونم:gol:


آیا می‌توان EQ را اندازه گرفت؟

اندازه‌گیری هوش هیجانی بسیار دشوار است.بعضی رواشناسان تردید دارند که اصلاً بتوان آنرا اندازه گرفت.با این حال، بسیاری معتقدند که می‌توان آنرا اندازه‌گیری کرد، اما ابتدا باید بر موانع سر راه چیره شد.بزرگترین مشکل این است که راحت‌ترین روش برای اندازه‌گیری EQ، یعنی مقیاسهای خودسنجی، احتمالاً ضعیف‌ترین روش برای این کار باشد. مقیاسهای خودسنجی از فرد می‌خواهند که دربارة تواناییها، مهارتها و رفتارهای خودش گزارش بدهد. مثلاً، این مقیاسها از فرد می‌پرسند که چقدر می‌تواند به طور مؤثر هیجانهای خود را بشناسد، آنها را درک کند و ... این گونه آزمونها به این واقعیت اعتماد می‌کنند که مردم می‌توانند خبرنگاران دقیقی باشند و با دقت و به درستی دربارة تواناییها و مهارتهای خود گزارش دهند. بنابراین، در این روش مشکلاتی وجود دارد: • مردم معمولاً تمایل دارند دستاوردهای خود را بزرگ جلوه دهند و کاستیهای خود را کوچک بدانند؛ در نتیجه، آزمونهای خودسنجی، معمولاً تصویری بزرگ‌نما (متورم، باد کرد) از مهارتها یا توانایی‌های فرد ارایه می‌دهند. • حتی زمانی که مردم در خود- سنجی صداقت کامل و شجاعانه از خود نشان می‌دهند، اغلب از آگاهی دقیقی برخوردار نیستند. یعنی، ممکن است آنها حقیقت را پنهان نکنند، ولی در بسیاری از موارد اصلاً نمی‌دانند حققیت چیست. طبق این دو دلیل، مقیاسهای خود سنجی EQ، در حالی که ارزشمند هستند، نباید به تنهایی برای اندازه‌گیری EQ به کار گرفته شوند.راه‌ حل برای مقیاسهای خود-سنجی، استفاده از ازمونهای چند مرتبه‌ای است. در این روش چند نفر به سئوالها پاسخ می‌گویند. به این ترتیب که نه تنها خود آزمونی به سئوالها جواب می‌دهد، بلکه دوستان، همکاران و اعضای خانوادة او نیز به آنها پاسخ می‌دهند و به این ترتیب نظر خود را دربارة این که آن فرد معمولاً چه عملکردی دارد نشان می‌دهند. پرسشنامه‌های چند رتبه‌ای دو امتیاز دارند. امتیاز اول این که، کمتر احتمال دارد دیگران حقیقت را پنهان کنند، در حالی که ممکن است خود فرد، برای اینکه نمای خوبی از خود نشان دهد، بعضی حقایق را کتمان کند. امتیاز دوم این که دیگران از بیرون بهتر می‌توانند نگاه کنند و با دقت تخمین بزنند که آن فرد در تعاملات اجتماعی خود تا چه حد مهارت دارد. روش آخر این است که، برای اندازه‌گیری EQ از آزمونهای عملی استفاده کنیم. آزمونهای عملی از آزمودنی نمی‌خواهند دربارة رفتار عادی خود گزارش دهد، از دیگران نیز چنین چیزی را نمی‌خواهند. در عوض، این آزمونها مشکلات عملی در اختیار آزمودنیها می‌گذارند و از آنها می‌خواهند که پاسخها را پیدا کنند. بنابراین، این آزمونها، به جای آن که از شما بخواهند دربارة این که تا چه حد در مهارتهای EQ خوب هستید گزارش بدهید، از شما می‌خواهند تااین مهارتها را عملاً نشان دهید. این آزمونها در مقایسه با آزمونهای خود-سنجی و آزمونهای چند رتبه‌ای زیاد آسیب‌پذیر نیستند ولی ساختن آنها بسیار دشوار است.

Mayer, J.D., Salovey, P., Caruso, D.R. and Sitarenios, G. (۲۰۰۳). Measuring Emotional Intelligence with the MSCEIT V۲٫۰.
 

MmMali

عضو جدید
کاربر ممتاز
در حال حاضر EQ چگونه اندازه‌گیری می‌شود؟

رایجترین و معتبرترین انداه‌گیریهای هوش هیجانی، از طریق مقیاسها و ابزارهای تجاری است. یعنی، چون اجرای این آزمونها و نمره‌گذاری آنها بسیار گران تمام می‌شود، آنها را بیشتر سازمانهای بزرگ به کار می‌گیرند و نه افراد عادی. بعضی آزمونها کاملاً خود- سنجی هستند، بعضی چند رتبه‌ای و بعضی دیگر موارد کاملاً عملی را شامل می‌شوند. این ابزارهای تجاری معمولاً نتیجة سالها رشد و توسعه هستند: یعنی رشد و توسعة امتحان، رفع اشکال و ارزش‌گذاری، و همة این مراحل گران تمام می‌شود. آزمونهایی که برای تهیة آنها تا این اندازه زمان و انرژی صرف می‌شود همیشه گران هستند و در نتیجه سادگی در دسترس مردم قرار نمی‌گیرند. بنابراین، افراد چگونه می‌توانند سطح EQ خود را اندازه‌ بگیرند؟ تا به ا مروز، این نوع آزمونهای فردی، دشوار یا حتی غیر ممکن بوده‌اند، و علت نوشتن این کتاب نیز همین است. بخش اصلی کتاب شامل سری آزمون است که صرفاً برای این کتاب طراحی شده‌اند و مهارتها و توانایی‌های مختلفی که EQ را تشکیل می‌دهند می‌گیرند. برای اولین بار، هر فردی می‌تواند این فرصت را به دست بیاورد که خودش را در تمام جنبه‌های هوش هیجانی ارزیابی کند. (آزمون‌های هوش هیجانی، جین گریوز، ترجمه مهدی گنجی، نشر ساوالان، تهران، ۱۳۸۴)
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
ادامه متن

ادامه متن

ادامه متن کار به روش هوش هیجانی:;)
● هوش هیجانی؛ مهارت‌های اجتماعی - هیجانی:
واژه هوش هیجانی (EI)‌ و بهره هیجانی (EQ) به ‌عنوان پرکاربردترین لغات ومفاهیم جدید درسال ۱۹۹۵ از سوی جامعه دیالکت امریکا انتخاب شدند. ازآن پس تاکنون نیز تحقیقات درمورد هوش هیجانی رو به افزایش است.
درسال ۱۹۸۰ میلادی "رون بار- آن"، برای اولین بار مخفف "بهره هیجانی" یا "EQ" را برای این دسته توانایی‌ها به کار برد و اولین آزمون در این مورد را ساخت. در سال ۱۹۹۰ "پیتر سالوی" استاد دانشگاه ییل و "جان مایر" مفهوم اساسی تئوری خود را برای اولین بار تحت عنوان "هوش هیجانی" به چاپ رساندند. در سال ۱۹۹۵ این مفهوم در پرفروش‌ترین کتاب سال ۱۹۹۵ نوشته "دانیل گلمن" تحت عنوان "هوش هیجانی" ظاهر شد و عمومیت یافت (اکبرزاده، ۱۳۸۳).
"سالوی" و "مایر"(۱۹۹۰) هوش هیجانی را به عنوان توانایی درک احساسات در خود و دیگران معرفی نمودند.
"مایر" و "سالوی" اظهار می‌دارند: ‌گرچه بعضی اوقات درکاربرد عملی، لازم‌ است که هوش هیجانی به عنوان یک سازه واحد محسوب شود، اما در بیشتر کارهای ما پیشنهاد می‌شود که هوش هیجانی می‌تواند به چهارشاخه تقسیم گردد:
الف) اولین شاخه، احساس و بیان هیجان، شامل بازشناسی و وارد کردن اطلاعات کلامی و غیرکلامی از سیستم هیجانی است.
ب) شاخه دوم تسهیل تفکر به ‌وسیله هیجان، (بعضی اوقات به کارگیری هوش هیجانی نامیده می‌شود)، و عبارتست از به کارگیری هیجان‌ها در تکالیف شناختی مانند خلاقیت و حل مساله.
هیجان‌ها از دو طریق وارد سیستم شناختی می‌شوند:
۱) به عنوان احساسات شناخته شده، مانند مورد کسی که فکرمی‌کند "حالا من کمی غمگین هستم"،
۲) به عنوان شناخت‌های تغییر یافته، مانند وقتی که یک شخص غمگین، فکر می‌کند؛ "من خوب نیستم."
تسهیل هیجانی تفکر بر این موضوع متمرکز است که چگونه هیجان بر روی سیستم شناختی اثر می‌گذارد، و به این ترتیب چگونه می‌تواند برای حل مساله به‌ نحو موثر، استدلال، تصمیم گیری، و کارهای خلاق به‌کار رود. البته شناخت می‌تواند به ‌وسیله هیجان‌هایی از قبیل اضطراب و ترس، مختل شود. ازطرف دیگر هیجان‌ها می‌توانند در سیستم شناختی اولویت ایجاد کنند که به چه چیز مهمی توجه کند و به آن بپردازد.
شاخه سوم، فهم یا ادراک هیجانی، شامل پردازش شناختی هیجان می‌باشد که عبارت است از بصیرت و معلومات به‌دست آمده در مورد احساسات خود یا احساسات دیگران.
شاخه چهارم، اداره یا تنظیم هیجانی (Emotional Management) درمورد تنظیم هیجان‌ها درخود و سایر افراد می‌باشد.
"مایر" و "سالوی" در کتاب "بار- آن و پارکر"، هوش هیجانی را تحت عنوان سه معنی بررسی کرده‌اند:
الف) طرز تفکر یک عصر یا دوره ( روحیه‌ای که در یک زمان وجود دارد):
عبارت است از خصوصیات فرهنگی - معنوی یا احساسی که یک دوره را مشخص می‌نماید. به نظر مایر و سالوی هوش هیجانی یکی از این "طرز تفکرهای این عصر" می‌باشد.
ب) شخصیت:
خصوصیات شخصیتی مانند پافشاری و مقاومت، انگیزه پیشرفت و مهارت‌های اجتماعی به عنوان هوش هیجانی.
ج) توانایی ذهنی:
رویکرد علمی، هوش هیجانی را بیشتر با عبارات "توانایی‌های ذهنی" تعریف می‌کند تا معنی وسیع قابلیت‌های اجتماعی.
در تعریف "مایر" و "سالوی" هوش هیجانی توانایی درک، ارزیابی، و بیان صحیح هیجان‌ها؛ و توانایی دستیابی و تولید احساسات برای تسهیل فعالیت‌های شناختی؛ توانایی درک مفاهیم مربوط به هیجان‌های خود و دیگران برای رسیدن به رشد، حال خوب و ارتباطات اجتماعی موثر.
مفهوم هوش هیجانی به عنوان تنظیم کننده در موضوع‌های مختلف سودمند بوده است.
در دیدگاه سالوی و همکاران، مفهوم هوش هیجانی متناقض و درمقابل مفهوم هوش نیست. رویکرد هوش هیجانی عقیده دارد که هیجان‌ها سازگارانه و کنشی می‌باشند و برای سازمان‌دهی فعالیت‌های شناختی و در نتیجه رفتار به کار می‌روند. هیجان‌ها و احساسات شدید می‌توانند در خدمت عقل باشند. این عقیده ابتدا به ‌وسیله دو روانشناس تجربی قدیمی بیان شد، "روبرت لیپر" و "ماورر".
روانشناسان انسان‌گرایانه، درمیان چیزهای دیگر عقیده برآن داشتند که یکی ازاحتیاجات ضروری و مبرم انسان این است که نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد، هیجان‌های خود را مستقیما تجربه نماید و از نظر هیجانی رشد کند (هرمان، ۱۹۹۲، به نقل اکبرزاده).
نظام هیجانی شامل تجارب درونی می‌باشد که در پاسخ به الگوهای ارتباطات خارجی به وجود می‌آیند. اگر شخصی اعتقاد داشته باشد که دیگرانی که در زندگی‌اش مهم هستند او را دوست دارند، خوشحال می شود. اگر معتقد باشد که آن‌ها با او بد رفتاری کرده‌اند، عصبانی می‌شود و به‌همین ترتیب. گرچه این مدل‌های درونی ارتباطات منعکس‌کننده دنیای خارج می‌باشند، اما عین آن‌چه درخارج اتفاق می‌افتد، نیستند.
تدوین:
آرزو دانشکده ـ کارشناس ارشد روانشناسی دانشگاه الزهرا ـ خبرنگار روانشناسی سرویس مسائل راهبردی خبرگزاری دانشجویان ایران
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
msceit

msceit

پرسش نامه ی آزمون هوش هیجانی
http://elme-rooz.blogfa.com/cat-4.aspx
ممنون از قرار دادن اطلاعاتت.:w27:
فقط اینو فراموش نکنین که ما اینجا هدف اصلی مون رسیدن به تست msc هست.
اینا پیش زمینه های کار هستند
پس باید بیشتر روی تست msc دنبال اطلاعات باشیم.:w10:
 

مهسیما

عضو جدید
کاربر ممتاز
The Mayer-Salovey-Caruso Emotional Intelligence Test (MSCEIT) is an ability-based test designed to measure the four branches of the EI model of Mayer and Salovey. MSCEIT was developed from an intelligence-testing tradition formed by the emerging scientific understanding of emotions and their function and from the first published ability measure specifically intended to assess emotional intelligence, namely Multifactor Emotional Intelligence Scale (MEIS). MSCEIT consists of 141 items and takes 30-45 minutes to complete. MSCEIT provides 15 main scores: Total EI score, two Area scores, four Branch scores, and eight Task scores. In addition to these 15 scores, there are three Supplemental scores (Mayer, Salovey, & Caruso, 2002).
 

mohammad u3fi

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب خب
میبینم که دوستان آروم آروم دارن کار رو جلو میبرن

میگردن و فعالیت میکنن :smile:


دوستان این لینک خرید تست هست
یه نگاهی بهش بندازید
 

s22a2ch

مدیر بازنشسته
گزارش کار فاز اول قسمت دوم

گزارش کار فاز اول قسمت دوم

چگونه تست MSCEIT را بدست آوریم؟
دسترسی به تست
شما میتوانید این تست را از طریق وبسایت MHS خریداری کنید، ضمنا اگر شما در اروپا، آسیا و افریقا هستید ممکن است بخواهید از طریق یک مرکز پخش این کار را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر با MHS تماس بگیرید (زبانهای ترجمه شده تست در همین مقاله موجود است)
در صورتی که شما دانشجو یا محقق هستید به اطلاعات مورد نظر در وبسایت شخصی آقای دیوید کورسو مراجعه کنید. ایشون این مساله رو به خوبی توضیح دادند و ما برای برای تکراری نشدن مطلب از درج مجدد آن خودداری میکنیم.
مقبولیت تست MSCEIT، ورژن جوانان
نسخه آزمایشی این تست هم اکنون در حال بررسی است.
علاقه مندان میتوانند با نویسندگان تست یا دایره پژوهشی MHS ارتباط برقرار کنند.
در اینجا برخی از نکات مورد استفاده در نسخه پژوهشی MSCEIT-YV را مشاهده خواهید کرد.
طبق تجربه های شخصی من انتشار این گونه نسخه های جدید همواره موافقان و مخالفان خاص خود را خواهد داشت.
عده ای از موافقین اشخاصی هستند که در موضع چاپ و نشر مقاله قرار دارند.

ما اعتقاد داریم این ضمیمه در یک مقیاس مخصوص، جذاب و مناسب برای استفاده هست.
البته در آن بیهودگی هایی هم خواهد بود که البته بر حسب اینکه شرکت سیستم نمره گذاری تست را تکمیل کند، تغییر خواهد کرد.
این مساله برای بهره مندی آنها نیز مفید خواهد بود اما آنها همچنین باید در این زمینه محتاط بوده تا کار دقیق انجام دهند.

در این ضمیمه سیستم نمره گذاری به طور خاصی تغییر کرده است که باعث میشود شما اطلاعات را با سیستم بهتری انتخاب کنید.
این ما را به درستی چاپ جدید امیدوار میکند.

اگر شما روی پیشامد دیگری باشید ارزش تفکر در مورد این تست در زمان حال مشخص میشود.
نسخه ابتدایی بسیار طولانی و وقت گیر است بنابراین بخش های اضافی و وقت گیر تست به خوبی در نسخه اخیر حذف شده است.
ما باور داریم تمام این مسائل یک مهارت بزرگ برای نواجوانان قبل تست اصلیست.
این تست بسیار جذاب برای کودکان 10 تا 18 سال و بر اساس تمام دانسته های ما ازساختار MEIS،MEIS-A و MSCEIT طراحی شده است.
MSCEIT چیست؟
این تست برای اندازه گیری هوش هیجانی توسط ارزیابی استعداد افراد برای استفاده درست از احساسات، آسان کردن تفکر، فهمیدن معنی هوش و آموختن نحوه مدیریت آن طراحی شده است.
این تست واکنش شرکت کننده را بر اساس یک ملاک از صحت بر اساس خود داوری ارزیابی میکند به طور مثال: "من آدم باهوشی هستم (درست – غلط)" این مساله خیلی مهم هست چون مهارت واقعی خیلی متفاوت با این خود داوری ها در این حوزه ها نیست.

به هر حال این تست در معرض گسترش و قابل استفاده برای افراد بزرگسال خواهد بود.
اعتبار ازمون هاي
MSCEIT
MSCEIT
از امتيازاتي كه روي هم رفته شاخص هاي هوش هيجاني و نمرات فردي براي چهار شاخه از مدل(مثلا درك احساسات,استفاده از احساسات و ...) شامل مي شود به وجود مي ايد.
اگر چه اين تست از دو راه حساب مي شود(توافق عمومي , توافق كارشناسان در نمره گذاري) دو روش در طبقه بندي مردم شبيه به هم اند ,به قدري نزديك اند كه غير قابل تمييز مي باشند. گزارشات انجام شده توسط دست براي اعتبار سرتاسر امتحان و شاخه هاي ان (از صفحه 35) دنبال مي كنند, و بيشتر گزارشات منتشر شده با انچه بعدا نمايان مي شوند,مطابقت دارند. اعتبار هماهنگي دروني در به كار گرفتن, از هم جدا كردن دو نگرش وجود دارد.(اين جا را نگاه كنيد, براي توضح اين كه چرا نبايد از ضريب الفا در محاسبه ي اعتبار ازمون هاي MSCEIT استفاده شود)
روي هم رفته اعتبار در نمره ي امتحان به ترتيب 90 و 93
r= براي عموم مردم و نمره گذاري كارشناسان است.

اعتبار در نمره ي شاخه درك احساسات به ترتيب 91 و90
r= براي عموم مردم و نمره گذاري كارشناسان است.

اعتبار در نمره ي شاخه اسان كردن احساسات به ترتيب 76 و79
r= براي عموم مردم و نمره گذاري كارشناسان است.

اعتبار در نمره ي شاخه فهميدن احساسات به ترتيب 77 و80 =
r براي عموم مردم و نمره گذاري كارشناسان است.

اعتبار در نمره ي شاخه مديريت احساسات به ترتيب 81 و 83
r= براي عموم مردم و نمره گذاري كارشناسان است.


 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
M پروژه 2: تماس با یک کارخانه مشهور دنیا بخش فعالیت های تحقیقاتی 83

Similar threads

بالا