پایان۷روز دلهره به خاطر ناپدید شدن دو کودک(آرشیوی)

Elaheh.1

عضو جدید
دو پسر پاکدشتى که به طور مرموزى ناپدید شده بودند، پس از گذشت یک هفته با تلاش پلیس به آغوش خانواده بازگردانده شدند.
تحقیقات شبانه روزى مأموران درحالى انجام مى گرفت که با توجه به حوادث چند ماه قبل در پاکدشت تصور مى شد این دو کودک به قتل رسیده اند.
على اکبر بختیارى دادستان پاکدشت در گفت و گو با خبرنگار ما با اعلام این خبر گفت: بعد از ظهر روز چهارشنبه دوم دیماه سال جارى مرد جوانى درحالى که هراسان بود، با مراجعه به کلانترى حصار امین اعلام کرد دو پسر ۷ و ۱۱ ساله اش به نامهاى مهران و مهرداد به طور مرموزى ناپدید شده اند و هیچ اطلاعى از آنها نیست.این پدر در ادامه گفت: امروز بعد از ظهر همسرم براى شرکت در مراسم جشن و مولودى به خانه یکى از همسایه ها در شهرک یبر رفته بود و دو پسرم نیز در مقابل خانه مشغول بازى بودند، ولى زمانى که همسرم به خانه بازگشت، متوجه شد مهران و مهرداد ناپدید شده اند.
دادستان پاکدشت در ادامه گفت: با اعلام شکایت پدر این دو کودک، پرونده اى در این زمینه در دادسراى پاکدشت تشکیل و با توجه به حساسیت موضوع و ماجراهاى تلخى که در چند ماه قبل در این منطقه اتفاق افتاده بود، دستورات ویژه اى از سوى دادستانى و فرماندار پاکدشت صادر و با هماهنگى معاونت سیاسى - انتظامى شهرستان، تیم ویژه اى زیر نظر شوراى تأمین تشکیل شد.وى افزود: در بررسى هایى که انجام گرفت، مشخص شد این دو پسربچه به فاصله کمى از خانه شان مشغول بازى بودند و تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه همسایه ها آنها را دیده اند، ولى از آن ساعت به بعد ناپدید شده و هیچ کس از آنها اطلاعى نداشت.
با انجام این تحقیقات و از آنجایى که نگران بودیم که مبادا این دو کودک نیز به سرنوشت کودکان خردسال پاکدشتى که چند ماه قبل به قتل رسیده بودند، دچار شده باشند، بلافاصله با تشکیل چند اکیپ و با همکارى یگان ویژه نیروى انتظامى تمام نقاطى که احتمال وقوع جرم در آن داده مى شد، مورد بازرسى قرار گرفت و ۵ نفر مظنون نیز در این ارتباط بازداشت شدند. وى ادامه داد: در مدت ۶ روز تمام کوره پزخانه ها، دشتهاى اطراف پاکدشت، باغها و نقاط مختلف شهر مورد بازرسى قرار گرفت، ولى هیچ سرنخى از دو کودک ناپدید شده به دست نیامد.
بختیارى در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: پس از این بررسى ها به این نتیجه رسیدیم که این دو کودک در شهرستان پاکدشت نیستند و به احتمال زیاد به شهرستانهاى همجوار منتقل شده اند.
با این فرضیه و طى هماهنگى با دادستانى و نیروى انتظامى شهرهاى اطراف پاکدشت مشخصات دو کودک ناپدید شده را به آنها اعلام کردیم تا این که صبح روز پنجشنبه ۱۰ دیماه سال جارى مأموران نیروى انتظامى آنها را در یکى از مراکز بهزیستى تهران پیدا کردند.
با پیدا شدن دو کودک خردسال و در جریان تحقیقات مشخص شد آنها درحالى که در ترمینال جنوب رها شده بودند، توسط مأموران نیروى انتظامى به بهزیستى تحویل داده شده بودند.
دادستان پاکدشت در ادامه با قدردانى از زحمات شبانه روزى مأموران گفت: ظهر روز پنجشنبه دو برادر که ۷ و ۱۲ سال دارند، پس از یک هفته در میان شوق و شعف مردم پاکدشت به والدینشان تحویل داده شدند.وى ادامه داد: در تحقیقات مقدماتى که از دو کودک انجام گرفت، مشخص شد آنها توسط زن ناشناسى به ترمینال جنوب منتقل شده بودند و قرار بود تا از آنها براى تکدى گرى استفاده شود، ولى به خاطر دلایل نامعلومى آنها را در محوطه ترمینال رها کرده است.
وى در پایان گفت: کارشناسان پزشکى قانونى نیز پس از معاینه دو کودک اعلام کردند هیچ آسیبى به آنها وارد نشده و هم اکنون تحقیقات در ارتباط با نحوه ناپدید شدن این دو کودک ادامه دارد. على اکبر انجمنى فرماندار پاکدشت نیز در گفت و گو با خبرنگار ما پس از اشاره به جزئیات پیدا شدن دو کودک ضمن هشدار به خانواده ها گفت: خانواده ها نباید کودکان خردسال خود را براى مدت طولانى در خانه یا بیرون از خانه تنها بگذارند و باید مراقبت بیشترى نسبت به فرزندانشان داشته باشند.
 

Similar threads

بالا