پاسخ امیررضا خادم به نامه کروبی

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
دیروز متن نامه ای ازسوی آقای کروبی به آقای هاشمی که البته مربوط به ۱۰ روز پیش از این بوده ، منتشر شد که چون آقای هاشمی پاسخی به آن نداده بود بنابراین دفتر یا خود آقای کروبی تصمیم به انتشار عمومی آن کرده بودن!

بازتاب نامه بسیار وسیع بود و فارغ از اینکه بخواهم به هدف ونیت رسانه های منعکس کننده آن اشاره کنم باید اعتراف کرد که بازخورد و انعکاس مناسبی برای هیچ ایرانی علاقمند به ایران به همراه نداشت .

البته این تاثیر بد منحصر به خارج از مرزها هم نمی شود . به هر حال هرایرانی متعصب و آبرومند نیز باشنیدن چنین خبری ( که اگر خیلی هم بخواهیم منطقی با موضوع برخورد کنیم همون طور که در نامه هم آمده ثابت شده نیست)احساس بد و آزار دهنده ای دارد.

حال سوالی که از حاج آقای کروبی باید پرسید اینست:

جناب کروبی! جنابعالی که همین چند ماه پیش در کوران مبارزات انتخاباتی نسبت به رفتار و گفتار آقای احمدی نژاد در خصوص طرح مباحث غیر مستند و وارد آوردن اتهامات ثابت نشده معترض بودین و این کار را عملی غیر انسانی بر می شمردین، ُ چگونه در شرایطی که به علت اتفاقات روی داده در پس از انتخابات خانواده های بسیاری نگران از وضعیت فرزندانشان هستن و... شما صلاح کار را در این دیدن که مسئله ای به این حساسی که ارتباط مستقیم با ناموس هر ایرانی متعصب دارد را به این راحتی و علنا مطرح نمایین؟!

معمولا آنچه می توان از این دست اقدامات برداشت کرد ، بهره برداری از احساسات پاک مردم در جهت منافع شخصی یا گروهی ست.

امری که متاسفانه چند سالیست به صورت قارچ وار در حال همه گیر شدن در سطح جامعه نخبگان ما شده و کمتر می توان شاهد عملکردهای ریشه ای و بی ادعا و خداپسنده به خصوص در میان اهالی سیاست بود.

رفتارهایی که نمونه های عینی آن را آنانی که به یاد دارن در نزد بزرگانی چون شهید بهشتی وهمراهانش می شد مشاهده نمود چنانکه پس از شهادتشان امام راحل عنوان شهید مظلوم را برای او برگزید...

و دراینجاست که تفاوت آدما مشخص می شود .

زمانی که شما چنین نامه ای را برای آقای هاشمی می فرستین و علیرغم همه هجمه ها وبی انصافی هایی چند سال اخیر از سوی یک جناح و در سال های پیش از این از سوی جناحی دیگر به ایشان ، ازچنین فرصتی برای تسویه حساب استفاده نکرده و آن را علنی نمی کند و هر چند که قطعا دایره اطلاعاتی به مراتب وسیع تری از شما دارد ، اما در نماز جمعه نیز به صورتی بسیار ظریف تنها به طرح پیشنهاد آزادی زندانیان بسنده می کرده و در دیگر موارد نیز که ازسوی افراد غیرمنصف مورد اتهام قرار می گیرد ، هیچ گونه عکس العملی از خود نشان نداده تا آن حد که مقام معظم رهبری شخصا وارد عمل شده و به صراحت از فداکاری ها و خدمات ایشان تقدیر می کنن،تفاوت ها مشخص می گردد.

این مطلب حتی در خصوص نوع رفتار آقایان موسوی و رضایی نیز می تواند صدق کند .آنان نیز اگر بناداشتن به هر قیمتی خود را اثبات کنن، چه در زمان رقابت های انتخاباتی و چه پس از آن می توانستن از بسیاری از حربه ها بهره برده و به عنوان اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اطلاعات و مستندات بسیاری برای متهم کردن دیگران در اختیار داشتن ولی این چنین نکردن...

کوتاه سخن آنکه از جنابعالی به عنوان یکی از یاران امام ،این دست موضع گیری ها و اعمال بعید است و اگر ملاحظه ای در کامنت های نوشته های قبلی من به عنوان حداقل نمونه ای برای میزان نگرانی های مردمی بوجود آمده ، بفرمایین، تصدیق خواهید کرد که برای بزرگان و ریش سفیدان کشور انجام چنین اعمالی قبیح بوده و باید بیشتر در طرح آن دقت کنن.

هرچند که ضرورت توجه و واکاوی اصل مسئله و کنکاش در مستند و یا شایعه بودن نگرانی عمومی ایجاد شده امری اساسی و قطعیست که خداکند دستگاه های نظارتی نیز با احساس وظیفه شرعی و انسانی و درنظر گرفتن این موضوع که امکان داشت کسانی که نسبت به آنها چنین نگرانی ایجاد شده اعضایی از خانواده خودشان باشن به واکاوی مسئله پرداخته و نتایج را بسیار شفاف به اطلاع مردم برسانن وگرنه مسئله بسیار جدی تر از آن است که تصورشود با بی توجهی به موضوع قابل فراموشی بوده و شامل مرور زمان می شود.

این اعتماد مردم است که به حاکمیت با چنین اظهاراتی خدشه دار می شود و قطعا به این راحتی ها هم بازسازی نخواهد شد.

و در نهایت هم به نظرمن بهترین گروهی که می توان در جهت شفاف سازی و مشخص شدن مسئله (حداقل دراین رابطه و برای امتحان) کمک کنن، همین تشکل ها یا ان.جی .او های مردمیست که نوعا از دورهم جمع شدن تعدادی از جوانان علاقمند به کارهای فرهنگی و یا عام المنفعه تشکیل شده و اگر همراه نمودن بدنه جامعه با حاکمیت را به عنوان یک ضرورت به حساب آوریم ، بهترین ابزار برای اعتماد سازی و رشد فهم مشترک مردم و حاکمیت در یک نظام مردم سالاری دینی همین تشکل های مردی هستن...

--------------------------------

توجه:گله من مربوط به بخشی از نامه است که در آن موضوع بسیار مشمئزکننده و نگران کننده" تجاوز به ... "مطرح شده که در فرهنگ ما بسیار بیشتر از حتی به قتل رسیدن برای هر فرد و خانواده اش حرمت داشته و ...است.
وبلاگ امیر رضا خادم
http://www.jahannews.com/vdcg7x93.ak9qz4prra.html
 

Similar threads

بالا