وضعیت خرابِ امنیتِ اتاقهای بازرسی در ایران و مقایسه اش با آمریکا و انگلیس و غیره

MOHAMAD_ASEMOONI

کاربر بیش فعال
سلام

◼️ چندین بار حمله شد به مجلس و شیراز و غیره و افراد مهاجم به راحتی نگهبانان رو کشتند و وارد شدند .

◼️ در سفارتخانه های اکثر دولتهای غربی خصوصاً آمریکا و انگلیس ، فردی که می‌خواد وارد سفارت بشه ابتدا بایستی به تنهایی از یک اتاق که کاملاً خالی از افراد و نگهبان هست و دربهای برقیِ بسیار محکم و دستگاه بازرسی و چند دوربین و بلندگو و میکروفون داره و از راه دور کنترل میشه رد بشه .

◼️ اگر مراجعه کننده چیزی همراه داشته باشه که ممنوع باشه ، دستگاه بازرسی متوجه میشه و درنتیجه دربهای برقی که بسیار قوی و محکم هست براش باز نمیشه اصلاً .

◼️ بایستی همه چیز رو روی تسمه نقاله بگذاره تا چک بشه از راهِ دور و دستگاه بازرسی بدنی هم بدنش رو بازرسی کنه تا بهش اجازه ی عبور بده و دربهای برقی رو براش باز کنه .

◼️ این اتاق تحت نظارت دائم هست توسط چند دوربین و بلندگو و میکروفون که به اتاق دوم وصل هست ، جایی که نگهبان در اون قرار داره .
حتی فردِ انتحاری هم اگه خودش رو بتونه در این اتاق منفجر کنه ، اتاق اونقدر محکمه که مقدار زیادی از قدرت انفجار رو می‌گیره .

◼️ بعد از این اتاق ، مراجعه کننده وارد اتاقِ دوم میشه که نگهبان اونجا هست ولی باز هم نگهبان پشتِ یک شیشه ی ضد گلوله و از طریق میکروفن و بلندگو با مراجعه کننده صحبت می‌کنه و اگه لازم باشه چیزی ازش بگیره ، از طریق یک کشوی بسیار محکم ازش میگیره .

★این کشو طوری طراحی شده که مراجعه کننده نتونه دستش رو ازش به سمت داخل ببره . حتی دست خالی رو .
★سایز این کشو طوری طراحی شده که همیشه یا از سمت مراجعه کننده باز هست و یا از سمت نگهبان ، تا مراجعه کننده نتونه دستش با چیزی رو داخل کشور ببره و از سمت نگهبان دربیاره .
★کنترل کشو هم در دست نگهبان هست یعنی مراجعه کننده نمیتونه کشو رو بکشه سمت خودش و چیزی بذاره داخلش و هلش بده سمت نگهبان .
★ نگهبان هم محتویات کشو رو می‌بینه از پشت شیشه ی ضدگلوله پس اگه چیز مشکوکی باشه اصلاً کشو رو حرکت نمی‌ده و نمی‌کشه سمت خودش .

◼️ خروجیِ این اتاق هم درب بسیار محکم با قفل بسیار قوی داره که کنترلش در دست نگهبان هست و تا نگهبان درب رو باز نکنه ، مراجعه کننده نمیتونه وارد ساختمان سفارتخانه بشه .

◼️ گاهی اوقات هم در همون اتاق کار مراجعه کننده انجام میشه و وارد ساختمان سفارتخانه نمیشه مثل تحویل دادن یک چیز و تحویل گرفتن یک چیز .

◼️ راه بازگشت و خروج از سفارت هم از اتاق نگهبان میگذره تا اگر کارت شناسایی و موبایلش و اینها پیش نگهبان هست تحویلش بگیره از نگهبان .
سپس از همون اتاق اول که خالی از افراد هست ، ولی از راه خروجیش خارج میشه . راه خروجیش هم ۲ درب با فاصله ی چند متری از همدیگه هست و قفل های برقی داره و نگهبان براش درب رو باز می‌کنه .

◼️ بدین ترتیب کسی هم نمیتونه از راهِ خروجی با ترفند و کلک وارد بشه چون اگر کسی بخواد از راه خروج وارد بشه باید پشت درب دومِ خروج که در بیرون سفارت هست بمونه و چون دوربین اونجا هست ، نگهبان می‌بیندش با بلندگو بهش تذکر میده که از درب دور بشه و بره سمت درب ورودیِ اتاق اول . البته چند تابلو هم در بیرون هست که مشخص می‌کنه درب ورودی و درب خروج کجاست و کمتر کسی هست که بخواد وارد بشه و اشتباهی می‌ره سمت درب خروجی .

◼️ بدین ترتیب ، هیچکسی نمیتونه مسلح وارد بشه و یا به نگهبان ها و دیگران صدمه ای بزنه .

◼️ حالا در ایران چند بار اتفاق افتاده که فرد مهاجم به راحتی نگهبان رو کشته و وارد شده !!! مثل حمله به مجلس و شیراز و غیره .

این هم مثل هزاران مورد دیگه باید فرهنگ‌سازی بشه برای ما ملتِ بافرهنگ !
 

Similar threads

بالا