هکرها به توییتر و فیس بوک حمله کردند

majmaj

عضو جدید
حملات انجام شده باعث شد فعالیت توییتر به مدت دو ساعت متوقف شود و سرعت خدمات رسانی فیس بوک نیز کاهش یابد. مسئولان توییتر و فیس بوک بر این باورند این دو سایت در روز پنجشنبه هدف حمله موسوم به “ممانعت از ارائه خدمات” قرار گرفته اند. حملات “ممانعت از ارائه خدمات” که به اختصار DOS نیز خوانده می شود معمولا شامل افزایش بار سرور سایت مورد تهاجم با ارسال حجم انبوهی از داده ها به آن صورت می گیرد.



به گزارش بی بی سی فارسی، معمولا این گونه حملات از سوی افرادی انجام می شود که خواستار اعلام اعتراض خود نسبت به موضع خاصی هستند.
به عنوان مثال، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، بعضی از سایت های نزدیک به محافظه کاران در این کشور مانند خبرگزاری فارس مورد حمله هکرها قرار گرفتند.
“بیز استون” از بنینانگذاران توییتر در وبلاگ این شرکت نوشت: “این گونه حملات، اقدام های خصمانه ای هستند که با هدف اختلال و ممانعت از ارائه خدمات به وسیله بانک های اینترنتی، سایت های بازپرداخت کارت های اعتباری و در این مورد خاص، توییتر انجام می شوند.”
فعالیت سایت توییتر پس از دو ساعت برقرار شد ولی مهندسان این شرکت کماکان در حال مقابله با حمله انجام شده هستند. فیس بوک هم از کاهش خدمات رسانی به وسیله این سایت خبر داده است ولی به گفته مسوولان آن فعالیت این شرکت متوقف نشده است.
 

zeost

عضو جدید
چند نفر از معروف ترین هکر های جهان

چند نفر از معروف ترین هکر های جهان

مارک ابن Mark Abene

مارک متولد سال 1972 از شهر نیویورک است و بیشتر با نام مستعار Phiber Optik شناخته می شود.او از سال 1990 به طور جدی در زمینه هک فعالیتش را آغاز کرده و بارها نامش با عنوان مالک سرزمین مجازی در مجله نیویورک تایمز به ثبت رسیده است.او برای اولین بار در فوریه سال 1991 به اتهام تجاوز به حریم رایانه های مراکز دولتی نیویورک دستگیر شد و به مدت 35 ساعت در بازداشت بود.اما ظاهرا این تنبیه برای او کافی نبود ، چون باز هم به کار خودش ادامه داد و برای بار دوم به دلیل بهره برداری شخصی از مکالمات تلفنی بین اعضای وزارت دفاع آمریکا و به وجود آوردن اختلال در آن به یک سال زندان و 3 سال عفو مشروط و انجام 600 ساعت خدمات اجتماعی متهم شد.اما این مجازات باعث شد که مارک راه خود را تغییر دهد و بعد از ان هر ساله کنفرانسی برای هکر ها برگزار میکرد که خودش به عنوان سخنگوی اصلی در آن شرکت می کرد و از سال 2001 به بعد به عنوان مشاور امنیتی برای اداره های دولتی کشورهای برزیل،ژاپن،سوئد و امریکا فعالیت کرده است.

آدریان لامو Adrian Lamo


لامو متولد بوستون است.او یک روزنامه نگار و یک هکر خاکستری کلاه است.او بیشتر برای حمله به رایانه های شرکت مایکروسافت و آزار سیستم های مختلف این شرکت شناخته شده است.این طور که از شواهد پیداست او دل خوشی از این شرکت نداشته و به همین خاطر بارها آن ها را اذیت کرده است.لامو برای اولین بار در فوریه سال2002 به شبکه رایانه ای داخلی نیویورک تایمز نفوذ کرد و نام خودش را به پایگاه داده این مرکز در قسمت پژوهش گران مطرح و سطح بالا اضافه کرد.او بعد از اینکه سیستم های مایکروسافت را هک کرد به 6 ماه بازداشت و 2 سال خدمت اجتماعی به همراه پرداخت 65 هزار دلار جریمه نقدی به دولت امریکا محکوم شد.

کوین میتنیک Kevin Mitnick


او به نوعی سر دسته ی هکرهاست. و در اواخر قرن بیستمهمه او را به عنوان بزرگترین هکر جهان می شناختند.میتنیک متولد 6 اگوست سال 1963 است و قبل از هکر شدن به کار نویسندگی مشغول بود.اوایل به عنوان تفریح شبکه رایانه ای مدارس و فروشگاه های زنجیره ای فست فود را هک می کرد اما پس از مدتی فعالیت هایش به شکل بدتری ادامه پیدا کرد .او به دلیل هک کردن سیستم های شرکت های موتورولا،نوکیا،سان میکروسیستمز و زیمنس و همچنین به دلیل هک کردن سیستم اتوبوس رانی شهرش برای استفاده از سواری به صورت رایگان،هک سیستم مخابراتی امریکا برای برقراری تماس به صورت رایگان ،هک مینی رایانه های شرکت آی بی ام ،بازدید از ایمیل های محرمانه مقامات امنیتی کشورش به مجازات سنگینی محکوم شد.
او در ابتدا برای تمام عمرش از استفاده اینترنت محروم شد و به 5 سال حبس و پرداخت جریمه نقدی سنگینی متهم شد.او 8 ماه در سلول انفرادی حبس شد و پس از آن به دلیل خدمات صادقانه ای که در زندان انجام داد اجازه دسترسی به اینترنت به صورت محدود و با نظارت به او داده شد.جالب است بدانید که میتنیک تهدید شده است که در صورت ادامه فعالیت های خطرناکش مجازات بسیار سنگینی مانند اعدام در انتظلرش باشد.او به قدری خطرناک است که خودش می گوید اگر تنها یک گوشی تلفن همراه ساده و بدون امکانات هم به او بدهند قادر است که تمامی لیست تماس های هر فردی را که شما بگویید برایتان درآورد.

کوین پولسن Kevin Poulsen


جالب است که بیشتر هکرهایی که به مجازات سنگین متهم شده اند ،همه روزنامه نگار یا خبر نگار بوده اند.کوین پولسن سردبیرارشد خبرگزاری Wired است که در ابتدای کارش به عنوان هکری کلاه سیاه فعالیت می کرد.او در طول روز به روزنامه نگاری و در شب ها به هک می پرداخت.او به دلیل کلاه برداری های رایانه ای و هک سیستم رادیویی لس آنجلس به 51 ماه حبس در زندان فدرال و پرداخت 56 هزار دلار جریمه نقدی متهم شد.

جیمز آنچتا James Ancheta


آنچتا متولد سال 1986 است و از جوان ترین هکرها به شمار می آید.او تا به حال با هک سیستم های مختلف افراد بسیاری را فریب داده است و از طریق شناسه افراد مختلف سو استفاده های مالی انجام داده است.جیمز به 57 ماه حبس در زندان در ایلت متحده محکوم شد و دولت امریکا از وی به دلیل آلوده کردن رایانه های نظامی کشور شکایت کرده و او را به پرداخت 58 هزار دلار متهم کرده بود.این هکر جوان بعد از گذراندن دوره محکومیتش به دلیل کارهای خوبی که در دوران حبسش انجام داد 15 هزار دلار از جریمه نقدی که برایش در نظر گرفته شده بود بخشیده شد.
 
بالا