هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۲۰؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

هواشناسی ایران 1402/12/20؛ ورود سامانه بارشی جدید به کشور

سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش برف و باران در برخی استان‌ها خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار سطح نارنجی صادر کرد.​

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز علاوه بر نوار شرقی در شمال غرب، مناطقی از غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش باران روی می‌دهد. با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و غرب مازندران بارش‌ها همراه با وزش باد و کاهش نسبی دماست.
فردا دوشنبه در سواحل دریای خزر بارندگی روی می‌دهد و در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش‌ها پراکنده و ضعیف است. با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب در مناطقی از غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و به‌تدریج در شرق و شمال شرق کشور بارش باران گاهی رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. بارش‌های این روز در چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد شدید خواهد بود.
روز سه‌شنبه 22 اسفندماه بارش‌ها در سواحل شمال ادامه دارد و در شمال شرق، مناطقی از شرق و جنوب شرق بارش باران و وزش باد پیش‌بینی شده است. در شرق خراسان رضوی بارش‌ها شدید دارد و سامانه بارشی بعدازظهر از کشور خارج می‌شود. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جو آرام و پایداری در سراسر کشور مستقر می‌شود.
به گزارش تسنیم، طی فردا تا روز چهارشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش دما روی می‌دهد. امروز شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دریای خزر مواج است.
توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج
زمان شروع: بعدازظهر یکشنبه 1402/12/20
زمان پایان: دوشنبه 1402/12/21
نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده 26 نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج تا 1.8 متر
منطقه اثر: یکشنبه 1402/12/20 و دوشنبه 1402/12/21: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر.
اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل
توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل.
 
بالا