همكاری سازمان نقشه برداری كشور و كمیسیون تخصصی مشاوران املاك ایران

A1300

عضو جدید
کاربر ممتاز


در جهت اشاعه فرهنگ استفاده از نقشه و اطلاعات مکانی در جامعه، سازمان نقشه برداری کشور و کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران با هم همکاری خواهند کرد.
پیرو این موضوع آقای مصطفی قلی خسروی رئیس کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران به همراه چند تن از مدیران کمیسیون، طی نشستی با دکتر اردلان رئیس سازمان نقشه برداری کشور و مدیران این مجموعه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در شروع این نشست دکتر اردلان ضمن اشاره به اهمیت نقشه در سیستم اطلاعات املاک کشور گفت: اگر در تمام معاملات ملکی از نقشه‏های توپوگرافی و هوایی تولید شده توسط این سازمان کمک گرفته شود، می‏توان به میزان قابل توجهی شاهد کاهش خطا در خرید و فروش ملک باشیم. به این ترتیب که با یک ارتباط شبکه‏ای تمام مشاورین املاک می‏توانند موقیعت ملک مورد نظر را در روی نقشه شناسایی و رؤیت کنند. بنابراین همه دست اندرکاران معاملات ملکی در جریان خرید و فروش ملک در هر مکانی قرار می‏گیرند. تا از تعدد خرید و فروش برخی سودجویی ها دراین زمینه جلوگیری شود.
در تکمیل سخنان دکتر اردلان، آقای خسروی نیز همکاری سازمان نقشه برداری کشور و کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران را گام مؤثری در ایجاد امنیت برای مردم در حوزه معاملات ملکی دانست و افزود: ما از اشاعه فرهنگ کاربرد نقشه و اطلاعات مکانی استقبال می‏کنیم و برای رسیدن به این هدف از دانش، تخصص و تولیدات سازمان نقشه برداری کشور جهت ارائه خدمات به مردم استفاده خواهیم کرد.
در ادامه این جلسه مسئولین سازمان نقشه برداری کشور درباره GIS و اطلاعات موجود در سازمان، مطالبی را ارائه نمودند تا مسئولین کمیسیون تخصصی مشاوران املاک ایران، با دستاوردهای سازمان نقشه برداری کشور بیشتر آشنا شوند.
گفتنی است مقرر شد با تدوین توافق نامه‏ ای، شرایط ایجاد همکاری بین این دو مجموعه فراهم گردد که طی جلسات آتی این موضوع نیز پیگیری خواهد شد.
در پایان شایان ذکر است، هدف از این همکاری استفاده از دستاوردهای دانش نقشه برداری در معاملات مسکن برای ارائه خدمات بیشتر به مردم است تا با کمک نقشه های تولید شده مالک، مستاجر، فروشنده و خریدار از محل دقیق ملک و جانمایی آن مطلع شوند



منبع:http://geomaticmsr.mihanblog.com
 
بالا