همایش ها و سمینارها ، کارگاه ها و دوره های آموزشی مدیریت

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک
(فراخوان مقاله)
5 و 6 آذر ماه 1392
سالن همایش های بین امللی رازی
www.StrategicManagement.ir


آخرین مهلت ارسال مقالات 20 تیرماه 1392

تلفن دبیرخانه : 2 - 22874490 --- فکس دبیرخانه : 22874489



اگر نمي توانيد تصاوير را ببينيد اينجا كليك كنيد.

Inline image 4

Inline image 4

Inline image 5

Inline image 5

www.StrategicManagement.ir

تلفن دبیرخانه : 2 - 22874490 --- فکس دبیرخانه : 22874489

ثبت نام رایگان کنفرانس مجازی مراوده استراتژیک

Inline image 7
 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
[h=2]با سلام و احترام[/h] [h=2]همانطور که مستحضر هستید حضور پیوسته مدیران افتخارآفرین و کارشناسان بزرگ اقتصادی ایرانی در محافل ملی و بین المللی نشانگر درایت، تلاش مستمر و راهبری نظام مدیریتی کشور بوده است
انجمن مدیریت ایران طی 53 سال تلاش ارزش آفرین مدیریتی بخش خصوصی کشور، به منظور قدردانی و تجلیل و همچنین انتقال دانش مدیریتی حرفه ای کشور پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره ازسلسله همایش های مدیریتی تحت عنوان مدیریت هوشمند با همکاری گروه بین الملل فراز اقدام به برگزاری همایش سراسری بزرگان مدیریت ایران نموده است
بدینوسیله از جنابعالی دعوت بعمل می آید بعنوان یکی از مدیران ارزش آفرین کشور در کنار جمع کثیری از مدیران نمونه و شایسته کشور به تاریخ 1392/05/27 در تهران مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما در این نشست حضور بهم رسانید[/h] [h=1]اهداف و محورها [/h] [h=2]چالش های آسیب شناسی و توسعه دانش حرفه ای مدیریت
ایجاد بستری مناسب جهت هم اندیشی صاحب نظران حوزه مدیریتی بخش خصوصی درتعامل با بخش دولتی
ایجاد زمینه توسعه دانش مدیریتی داخلی همسو با دانش مدیریتی روز دنیا
تجلیل ازتوانمندیها و شایستگی های بزرگان مدیریت کشور
معرفی مدیران پیشتاز در عرصه مدیریت کارآمد
[/h] [h=2][/h] [h=1]سخنرانان[/h] [h=2]جناب آقای دکتر حسام الدین بیان- عضو رسمی جامعه بین المللی مدیریت پیشرفته
سرکار خانم دکتر نسرین جزنی- عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی
جناب آقای دکتر محمد علی شفیعا- دانشیار دانشکده مهندسی صنایع دانشگاه علم وصنعت
جناب آقای دکتر مهدی خادمی زنجانی – مدیر عامل شرکت آی سی ال[/h] [h=2][/h] [h=1]میهمانان ویژه[/h] [h=2]تعدادی از مقامات انجمن ها وتشکلهای مدیریتی کشور
جمعی از مسئولین اتاق های مشترک بازرگانی وصنایع معادن ایران[/h] [h=2][/h] [h=1]اعتبارات ویژه حضور در همایش [/h] [h=2]اعطای گواهیـنامه همایش انجـمن مدیـریت ایران با اعتبار تائید صـلاحیت از وزارت علوم تحقـیقات و فنـاوری، شرکت ملـی نفت ایران، سازمان استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور
امکان عضویت در انجمن مدیریت ایران پس از تائید صلاحیت[/h] [h=2]مکان: تهران- مرکز همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران[/h] [h=2]زمان: 27مرداد 1392 ساعت 16 الی 21[/h] [h=2]شماره تماس: 8921017-0511 (50 خط) داخلی: 119 [/h] [h=2]شماره فاکس: 8921162-0511[/h] [h=2]سامانه پیامک گروه بین الملل فراز:00989398891707[/h] [h=1][/h] [h=1]جهت ثبت نام فرم الكترونيك كنگره به آدرس ذيل مراجعه فرمائيد[/h] [h=1]http://www.farazgroup.com/Pages/view.aspx?PostID=1463[/h] [h=2][/h] [h=2]با یاری خدا
سارا سلیمانی
دبیر اجرایی[/h]
 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
زمان را چگونه مدیریت کنیم؟

همه ما تا به امروز یا بارها این جمله را به کار برده‌ایم یا آن را بارها شنیده‌ایم؟


نمی‌رسم! وقت نمی‌شود! ترافیک بود دیر رسیدم! این جملات را اگر بخواهیم در زبان علم مدیریت ترجمه کنیم، می‌توان برای همه آنها یک ترجمه واحد به کار برد «من فاقد توانایی در مدیریت زمان و برنامه‌ریزی هستم» به بیان ساده‌تر افرادی که نمی‌توانند زمان را مدیریت کنند مسلما زمان آنها را مدیریت کرده و به دنبال خود می‌کشد و قدرت تصمیم گیری و برنامه‌ریزی را از آنها سلب می‌کند. اگر ما هم نتوانیم مودا (یا موارد اتلاف زمان) را در کار یا حتی زندگی روزمره خود بشناسیم و آنها را مدیریت کنیم، با بحران مدیریت زمان روبه‌رو خواهیم شد.
از این رو مرکز آموزش روزنامه دنیای اقتصاد اقدام به برگزاری دوره آموزشی «مدیریت زمان» نموده است. این دوره در تاریخ چهارشنبه 8 خرداد ماه 1392 با هدف شناخت تعاریف مدیریت زمان و چگونگی شناخت و از بین بردن موارد اتلاف زمان (مودا) برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر یا ثبت‌نام می‌تواند با شماره‌های 87762432 و 87762430 تماس حاصل فرمایند.
 

msafavi

عضو جدید
تغییر زمان برگزاری همایش
دبیرخانه همایش ملی مدیریت کیفیت در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور اعلام کرد بنا به درخواست تعدادی از اعضای شورای سیاست گذاری همایش و تصویب شورا، با توجه به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و لزوم مشارکت دانشگاههای کشور در این حماسه ملی، دومین دوره همایش که قرار بود در روز دوشنبه 1392/02/30 برگزار گردد به اواخر تیرماه سال 1392 موکول می گردد.زمان و مکان برگزاری مجدد همایش متعاقبا اعلام خواهد شد.
تاریخ : دوشنبه , ۱۳۹۲/۰۲/۲۳ ۱۴:۳۶
 

msafavi

عضو جدید
[h=1]دومین همایش علوم مدیریت نوین[/h]14 شهريور ماه 1392برگزارکننده : موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی حکیم جرجانی و شرکت توسعه محور پدیده
تلفن : 7-3371095



درحال حاضر يکي از مهمترين مشکلات و دغدغه هاي مسئولين ارشد نظام مقدس جمهوري اسلامي رشد و تعالي مديريت در بنگاه هاي اقتصادي کشور است. افزايش اثربخشي و کارايي مديران کشور تاثير فراواني در رسيدن کشور به اهداف تعيين شده خواهد گذاشت و بدون شک به جريان افتادن دانش و علم مديريت در کنار تعهد اسلامي و پايبندي به اهداف متعالي انقلاب اسلامي در رساندن کشور به سرمنزل مقصود و قدرتمندي هر چه بيشتر کشور، سهمي بزرگ خواهد داشت. از سوي ديگر فرآيند مديريت از جمله مسائل بسيار مهم جوامع بشري است و از آنجائيكه انقلاب اسلامي ايران حاكميت اصول و ارزشهاي الهي بر محيط اجتماعي از جمله نهادها و سازمانهاي مربوط به آن را ضروري ساخته است، بنابراين تبيين رسالت مراكز علمي و پژوهشي در تحقق اهداف نهضت توليد علم يكي از آرمان­هاي بسيار مهم کشورمحسوب مي­شود. از اين روي در راستاي تحقق اين اهداف و در جهت ارتقاء سطح دانش و توليد علم و تبيين نقش مديريت همه جانبه و با هدف گسترش دانش و در جهت عمل به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و تأكيد ايشان بر ضرورت راه اندازي نهضت علمي و در سالي که هوشمندانه به نام «حماسه سیاسی,حماسه اقتصادی» نامگذاري شده است، دومین همایش علوم مدیریت نوین با همکاری موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی حکیم جرجانی و شرکت توسعه محور پدیده برگزار خواهد شد.

محورهاي همايش:
• مديريت اسلامي
• مديريت نيروي انساني
• مديريت توليد
• مديريت بازرگاني و بازاريابي
• مديريت دولتي
• مديريت آموزش
• مديريت سيستم اطلاعات مديريت
• مديريت کارآفريني
• مديريت کشاورزي
• مديريت بيمه
• مديريت پروژه
• مديريت مالي و حسابداري
• مديريت سرمايه گذاري
• مديريت دانش
• مديريت انرژي
• مديريت استراتژيک
• ساير مباحث وابسته به علوم مديريت
 

msafavi

عضو جدید
[h=1]دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی[/h]21 تا 22 شهريور ماه 1392برگزارکننده : دانشگاه پیام نور - موسسه آموزشی تحقیقاتی نورباران اندیشه
مسئول : محمد شیرازی پور
تلفن : 026 - 32521955




پس از برگزاری موفق اولین کنفرانس بین المللی مدیریت(نوآوری و تولید ملی) و استقبال بی نظیر جامعه علمی کشور، موسسه نورباران اندیسه با همکاری دنشگاه پیام نور و حمایت گسترده دانشگاه ها، نهاد های علمی و تحقیقاتی مطرح و معتبر کشور اقدام به برگزاری دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی با هدف تبیین مواضع راهبردی مقام معظم رهبری(دام عزه) و گرد هم آوردن اندیشمندان، خبرگان و صاحبنظران و ارائه مدل مدیریت بومی ایرانی - اسلامی، رشد تولید، کارآفرینی و توسعه اقتصادی کشور، نموده است.
لازم به ذکر است که : برای اولین بار در میان تمامی کنفرانس های برگزارشده در کشورمان کلیه مقالات پذیرش شده در این کنفرانس در مجله ISI به چاپ خواهد رسید.


محورهای همایش:
• نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی
• توسعه اقتصادی و تولید
• رهبری و رفتار سازمانی
• مدیریت سیستم ها و فناوری اطلاعات
• مدیریت کیفیت، بهره وری و تعالی سازمانی
• مدیریت راهبردی
 

msafavi

عضو جدید
اولین کنفرانس ملی مدیریت پروژه های ساخت

تاریخ شروع: چهارشنبه 08 خرداد 1392
تاریخ پایان: پنج شنبه 09 خرداد 1392

مکان: مشهد - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده مهندسی
گروه بندی:
مدیریت

[کنفرانس،همایش، سمینار ]

برگزار کننده:
دبیرخانه مدیریت پروژه و ساخت دانشگاه فردوسی مشهد
تلفن تماس با دبیرخانه:
8790999 - 0511
نمابر:
8790999 - 0511
آدرس سایت:
2nccpm.um.ac.ir
آدرس ایمیل:
2nccpm@gmail.com
موضوعات:

ابزارها و فنون مدیریت پروژه
مباحث استراتژیک پروژه
سیستمهای اطلاعات مدیریت پروژه
توسعه سازمان های پروژه محور
فناوریهای نوین ساخت
روش های اجرایی ساخت
اصول و مقررات پیمان
مهندسی ارزش
توضیحات تکمیلی:

نام مسئول یا دبیر همایش:
جناب آقای دکتر منصور قلعه نوی
 
آخرین ویرایش:

msafavi

عضو جدید
اولین همایش کلینیک مدیریت

تاریخ شروع: دوشنبه 09 ارديبهشت 1392
تاریخ پایان: دوشنبه 09 ارديبهشت 1392

مکان: تهران - سالن همایش های برج میلاد
گروه بندی:
مدیریت

[کنفرانس،همایش، سمینار ]

برگزار کننده:
پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران
تلفن تماس با دبیرخانه:
88957116 - 88957175 - 88957183
نمابر:
89780111
آدرس سایت:
www.utmc.ir
آدرس ایمیل:
info@utmc.ir
موضوعات:

محورها:
وضعیت صنعت مشاوره مدیریت و سیر تحول آن در دنیای امروز
وضعیت مشاوره مدیریت و سیر تحول آن در ایران امروز
کلینیک مدیریت و راهکارهای کلینیکی
معرفی بهترین عملکردهای موسسات داخلی
مشاوره مدیریت و آسیب شناسی مشاوره مدیریت در ایران
وضعیت موجود صنعت در ایران و دلایل شکست پروژه های مدیریتی
بررسی وضعیت اقتصاد کشور و نقش کلینیک مدیریت در بهبود آن
بررسی وضعیت پولی و مالی بنگا
توضیحات تکمیلی:

درباره همایش
وضعیت دشوار اقتصادی در حال حاضر، نیاز به رویکردی متفاوت به مسئله مشاوره مدیریت و حل مسائل و چالش های مدیریتی در سازمان­ها و صنعت با استفاده از مفهومی جدید و جامع­نگر را ایجاد کرده است. بدین منظور کلینیک مدیریت در تلاش است با عارضه یابی، نگاهی چند­جانبه به مسائل و ارتباطی متفاوت با صنعت، رویکردی نو برای حل مسائل و چالش های پیش روی سازمان ها ارائه نماید. در این راستا، پژوهشگران و نوآوران دانشگاه تهران اقدام به برگزاری اولین همایش کلینیک مدیریت در ایران نموده است.

با توجه به مطالبی که بیان شد، اهداف برگزاری این همایش را می توان تحت عناوین ذیل طبقه بندی کرد:
پرداختن به مسایل و تحولات چالشی استراتژیک نظام مدیریت کشور
بررسی ضرورت وجود کلینیک مدیریت در ارتقائ صنعت کشور
بررسی وضعیت صنعت مشاوره مدیریت و چالشهای آن

سخنرانان کلیدی:
دکتر علینقی مشایخی
دکتر حسین عبده تبریزی
دکتر علی دیواندری
دکتر محمد نهاوندیان


 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
انجمن مدیریت راهبردی( استراتژیک) ایران
با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،
برگزار می کند:
زمان برگزاری: 3 و 4 آذرماه 1392
محل برگزاری: مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما
WWW.SMCONF.COM
 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
دانشگاه لولیا سوئد در تهران برگزار می کند:
کارشناسی ارشد MBA
(Master of Science in Business Administration)
محل برگزاری کلاسها: تهران زبان دوره: انگلیسی
اگر نمي توانيد تصاوير را ببينيد اينجا كليك كنيد.​
آدرس : خیابان بهشتی (عباس آباد) ،
خیابان پاکستان ، انتهای خیابان دوم ، پلاک 27
تلفن (5 خط) : 88730184
پست الکترونیک: info@bahar.ac.ir

 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک

اهداف کنفرانس:
1- این کنفرانس به طور سالانه توسط انجمن مدیریت راهبردی ایران برنامه ریزی، هدایت و اجرا می شود.
2- فراهم نمودن بستری برای تبادل نظر میان دانشگاهیان، استراتژیست­ها و فعالان کسب­وکارها3- تبیین تأثیر مدیریت استراتژیک بر روند توسعۀ پایدار سیاسی و اقتصادی
4- تبیین جایگاه مدیریت استراتژیک در فرایند تصمیم­سازی مدیران کشور

5- انتخاب، معرفی و تقدیر از مهم ترین دستاوردهای مدیریت استراتژیک کشور


محورهای کنفرانس:
1-رویکردها و مدلهای مدیریت استراتژیک
2- جهانی­سازی و تجارت الکترونیک و چالش­های مدیریت استراتژیک
3- حاکمیت شرکتی (Corporate Governance): مسائل و روابط بین مدیران سازمان
4- ملاحظات اخلاقی و مسئولیت­های اجتماعی
5- مدلها و رویکردهای مختلف تحلیل صنعت
6- رویکردهای ارزیابی ریسک
7- شناسایی بازارهای بالقوه در کشورهای در حال توسعه
8- ملاحظات استراتژیک در مدیریت روابط بین سهامداران
9- رویکردهای ارزیابی هوش رقابتی (Competitive Intelligence)
10- مدیریت فرهنگ سازمانی (Corporate culture) برای مزیتهای رقابتی بین­المللی
11- رویکردهای فرموله­بندی استراتژی شرکتی (Corporate strategy)
12- تحلیل SWOT و پی­ریزی استراتژی کسب­وکار (Business strategy)
13- انواع استراتژی­های رقابتی کسب­ و کار
14- انواع استراتژی­های تعاونی (Cooperative strategy)
15- رویکردها و تکنیک­های تحلیل پورتفولیو (Portfolio analysis)
16- ساختارهای سازمانی پیشرفته
17- تحلیل وضعیت (Situational analysis) در برنامه ریزی استراتژیک
18- رهبری و مدیریت استراتژیک
19- سناریونگاری شرکتی برای تولید آلترناتیوهای استراتژیک
20- مدیریت فرهنگ شرکت در پروسۀ پیاده­سازی اثربخش استراتژی ها و مقررات
21- رابطۀ مدیریت برمبنای هدف با مدیریت استراتژیک
22- رابطۀ مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) با مدیریت استراتژیک
23- ارزیابی عملکرد در مدیریت استراتژیک
24- انواع کنترل در مدیریت استراتژیک
25- طراحی خط مشی مناسب برای کنترل استراتژیک
26- ملاحظات استراتژیک مدیریت تکنولوژی و نوآوری
27- رویکردهای توسعۀ نوآورانۀ فرهنگ کارآفرینی
28- ملاحظات استراتژیک مدیریت کسب­وکارهای کوچک و کارآفرینی
29- استراتژی سازمان­های غیرانتفاعی (Non-profit)
30-نقش کارآفرین به عنوان استراتژیست
31- مدیریت استراتژیک برای بخش دولتی
32-مدیریت استراتژیک سرمایه­های عمومی (Public Funds)
33- رابطۀ استراتژی و بودجه­ریزی عمومی
34- ائتلاف های استراتژیک
35- استراتژی های شبکه ای


03 تا 04 آذر ماه 1392

http://smconf.ir/
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
توسعه قابلیت ها و شایستگی های مدیران برای آینده

توسعه قابلیت ها و شایستگی های مدیران برای آینده

رهبری و هدایت سازمان های پیشرو بدون توسعه شایستگی های منابع انسانی و توانمند سازی آن امکان پذیر نخواهد بود. طراحی و توسعه شایستگی های محوری یک فرایند بهبود مستمر می باشد که با واکنش مناسب و مطلوب در مواجهه با تغییرات توانائی و چابکی منابع انسانی را نمایان می سازد.
کنفرانس بین المللی توسعه قابلیت ها و شایستگی های مدیران برای آینده به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین رویداد بین المللی کشور در زمینه منابع انسانی، آموزش و یادگیری سازمانی در تلاش است تا با ارائه رویکرد و راهکارهای کاربردی نوین زمینه لازم را برای تبادل تجارب ، اطلاعات و ارائه آخرین دستاوردهای مرتبط با حوزه های منابع انسانی و آموزش در جهت توسعه شایستگی های منابع انسانی و بهینه سازی آموزش در سازمان ها و صنایع فراهم نماید.
این کنفرانس توسط شرکت کوش آور تجهیز با همکاری انجمن مدیریت ایران و با حمابت و تعامل شرکت ها ، سازمان ها، صنایع و انجمن های علمی تحقیقاتی، آموزشی و صنعتی از تاریخ 2 الی 3 مهرماه 1392 در مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران برگزار خواهد گردید.

محورهای همایش:
• طراحی مدل توسعه شایستگی های محوری منابع انسانی
• شایستگی مدیران برای تحقق سند چشم انداز کشور
• تبیین نیازهای مدیریت توسعه شایستگی های مدیران کلاس جهانی
• شایستگی مورد نیاز در دستیابی به اهداف سازمانی در شرایط بحران
• مراکز و کانون های ارزیابی شایستگی های مدیران در بخش صنعت ومعدن
• الزامات مدیریت آموزش در طراحی مدل شایستگی ها در سازمان های پیشرو
• شناخت و تبیین نیازسنجی آموزشی مبتنی بر توسعه شایستگی های منابع انسانی
• آسیب های ساختاری، محتوایی و فرایندی مدیریت توسعه شایستگی ها در سازمان ها
• مطالعات تطبیقی پیرامون مدیریت توسعه شایستگی های مدیران فردا در کشور و منطقه
• راهکارهای علمی و تجربی مدیریت توسعه شایستگی مدیران در بنگاه های اقتصادی کشور

برگزارکننده : شرکت کوش آور تجهیز

02 تا 03 مهر ماه 1392

http://www.competencyconference.com/
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
دومین همایش علوم مدیریت نوین

دومین همایش علوم مدیریت نوین

درحال حاضر يکي از مهمترين مشکلات و دغدغه هاي مسئولين ارشد نظام مقدس جمهوري اسلامي رشد و تعالي مديريت در بنگاه هاي اقتصادي کشور است. افزايش اثربخشي و کارايي مديران کشور تاثير فراواني در رسيدن کشور به اهداف تعيين شده خواهد گذاشت و بدون شک به جريان افتادن دانش و علم مديريت در کنار تعهد اسلامي و پايبندي به اهداف متعالي انقلاب اسلامي در رساندن کشور به سرمنزل مقصود و قدرتمندي هر چه بيشتر کشور، سهمي بزرگ خواهد داشت. از سوي ديگر فرآيند مديريت از جمله مسائل بسيار مهم جوامع بشري است و از آنجائيكه انقلاب اسلامي ايران حاكميت اصول و ارزشهاي الهي بر محيط اجتماعي از جمله نهادها و سازمانهاي مربوط به آن را ضروري ساخته است، بنابراين تبيين رسالت مراكز علمي و پژوهشي در تحقق اهداف نهضت توليد علم يكي از آرمان­هاي بسيار مهم کشورمحسوب مي­شود. از اين روي در راستاي تحقق اين اهداف و در جهت ارتقاء سطح دانش و توليد علم و تبيين نقش مديريت همه جانبه و با هدف گسترش دانش و در جهت عمل به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و تأكيد ايشان بر ضرورت راه اندازي نهضت علمي و در سالي که هوشمندانه به نام «حماسه سیاسی,حماسه اقتصادی» نامگذاري شده است، دومین همایش علوم مدیریت نوین با همکاری موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی حکیم جرجانی و شرکت توسعه محور پدیده برگزار خواهد شد.

محورهاي همايش:
• مديريت اسلامي
• مديريت نيروي انساني
• مديريت توليد
• مديريت بازرگاني و بازاريابي
• مديريت دولتي
• مديريت آموزش
• مديريت سيستم اطلاعات مديريت
• مديريت کارآفريني
• مديريت کشاورزي
• مديريت بيمه
• مديريت پروژه
• مديريت مالي و حسابداري
• مديريت سرمايه گذاري
• مديريت دانش
• مديريت انرژي
• مديريت استراتژيک
• ساير مباحث وابسته به علوم مديريت

14 شهريور ماه 1392
http://www.mmsc.ir/
 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
چگونه جلسات موفق داشته باشيم؟


محسن پروان
يكي از مشكلات اغلب مديران پرمشغله بنگاه‌هاي تجاري جلسات مداوم و بعضا بدون نتيجه است،
جلساتي كه وقت زيادي از آنها مي‌گيرد و كمترين نتيجه مورد انتظار را هم براي آنها دربر دارد تا جايي كه در بسياري از موارد در حين مراجعه به مديران با اين جمله تكراري و ملالت‌بار مواجه مي‌شويم كه: جلسه هستند! جلسه دارند! جمله‌اي كه همه ما از شنيدن آن دچار حس ناخوشايندي مي‌شويم. در تحقيقاتي كه از جلسات مديران مختلف در رشته‌هاي متفاوت انجام شده است، نشان مي‌دهد مديران عالي و مياني سازمان‌ها به طور متوسط در هفته حداقل 17 ساعت از وقت خود را در جلسات سپري مي‌كنند. اين در حالي است كه آنها اظهار مي‌كنند تنها 56 درصد از جلساتي كه در آن حضور داشتند مفيد بوده و بيش از 25 درصد جلسات غيرضروري بوده و مي‌توانست از طريق مكالمه تلفني يا ارسال يك يادداشت اين كار انجام گيرد و بيش از 30 درصد زمان اختصاص يافته به مابقي جلسات صرف اموري غير از دستور كار جلسه شده است و بيش از 25 درصد از جلسات نيز بدون نتيجه به پايان رسيده است. با محاسبه‌اي ساده مي‌توان نتيجه گرفت از ميانگين 17 ساعت وقت صرف شده در جلسات تنها 4/7 ساعت آن مفيد بوده است و در ساير موارد تنها وقت افراد را تلف كرده است. اين در حالي است كه در بخش بزرگي از سازمان‌هاي ايراني ميزان حضور مديران در جلسه به مراتب بيش از 17 ساعت در هفته است.
حال 2 سوال اصلي مطرح مي‌شود:
1. چگونه جلسات مفيد و ضروري را از جلسات غيرمفيد و غيرضروري تشخيص دهيم؟
2. چگونه جلسات مفيد و هدفمند داشته باشيم؟
پاسخ به اين دو سوال مي‌تواند به مديران كمك كند تا علاوه بر مديريت بهينه زمان، بهره‌وري خود و سيستم تحت كنترل خود را افزايش دهند. از اين رو مركز آموزش روزنامه دنياي اقتصاد بر آن شده است تا با برگزاري دوره ‌آموزشي فن اداره جلسات در تاريخ سه‌شنبه 4 تيرماه 1392 به اين دو سوال كليدي پاسخ دهد. اين دوره با سرفصل‌هاي زير برگزار خواهد شد:
- تعريف جلسه و انواع آن
- چگونه جلسات را اداره كنيم و به نتيجه برسانيم!
- راه‌‌هاي داشتن جلساتي كارآمد، موثر و نتيجه‌بخش
- شباهت و تفاوت‌هاي جلسات با مذاكره
- مديريت زمان در جلسه
- اصول كليدي برگزاري جلسه موفق
- مكان جلسات و تاثير آن بر موفقيت
- مراحل آمادگي براي جلسات:
- در حين جلسه
- اقدامات پس از جلسه
- جمع‌آوري اطلاعات، تداركات و دستور جلسه
- نحوه تنظيم صورت جلسه
علاقه‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر يا ثبت نام مي‌توانند با شماره‌هاي 87762430 و 32 تماس حاصل فرمايند.
 

dove3

عضو جدید
روش تهیه مقاله علمی پژوهشی برای ارائه به کنفرانس های داخلی و خارجی

روش تهیه مقاله علمی پژوهشی برای ارائه به کنفرانس های داخلی و خارجی

<<<<روش تهیه مقاله علمی پژوهشی>>>>

يافته هاي تحقيقاتي به روشهاي مختلفي به مخاطبين قابل انتقال مي باشد. از جمله اين روشها مي توان به ارائه يافته ها در قالب نشريه هاي ترويجي، مقالات كنفرانسي،‌گزارش طرح تحقيقاتي، كارگاههاي آموزشي،‌گردهمائيها و مقالات علمي در مجلات علمي و پژوهشي اشاره نمود. هريك از مواد يادشده داراي روشهاي تهيه و ارائه خاص خود هستند. در اينجا فقط بحث تهيه مقاله براي مجلات علمي و پژوهشي مد نظر بوده و ساير موارد در جاي خود بحث خواهد شد.

اصولاً هر مقاله چهارچوبي دارد كه رعايت آنها هميشه ضروري است. البته در هر مجله، دستوراعمل خاصي براي تهيه مقاله ارائه شده كه رعايت آن نيز الزامي مي باشد. لذا در اين نوشته فقط جنبه هاي اساسي مقاله به بحث گذاشته شده و جنبه شكلي را نويسنده بايد با توجه به دستورالعمل مرتبط رعايت نمايد. اجزا مهم يك مقاله علمي و پژوهشي به شرح زير مي باشد:

عنوان مقاله:

عنوان مقاله بايستي جامع و مانع باشد. لذا رعايت نكات زير توصيه مي شود:

1- عنوان به گونه اي تنظيم شود تا به شفافترين وجه بيانگر محتوي مقاله باشد،

2- عنوان به صورت مختصر و موجز تنظيم شود و كلمات اضافه در عنوان كه حذف آنها تاثيري در محتوي ايجاد نمي نمايد، حذف شوند،

3- در عنوان به هيچ وجه از پرانتز استفاده نشود،

4- در عنوان فارسي حتي الامكان از كلمات انگليسي استفاده نشود،

5- حتي المقدور با فونت 12، از يك خط تجاوز ننمايد.



چكيده:

در چكيده بايد عصاره مقاله با 200 تا 300 كلمه بيان گردد، لذا به همين دليل است كه چكيده بايد درآخرين مرحله يعني زماني كه اصل مقاله تهيه گرديد، تدوين گردد. در چكيده بايد معضل و مسئله، هدف، روش تحقيق و خلاصه اي از نتايج و جمع بندي ارائه گردد. در تدوين چكيده رعايت نكات زير ضروري است:

1- چكيده به صورت يك پاراگراف تهيه شود،

2- از ارائه هر گونه منبع، فهرست و يا نشاني خودداري شود،

3- در ارائه نتايج از كلي گويي پرهيز شده و اعداد و ارقام كليدي ارائه شود،

4- در پايان كلمات كليدي به تعداد متوسط 5 كلمه بر اساس حروف الفبا تنظيم و ارائه گردد.



مقدمه:

مقدمه در يك مقاله علمي و پژوهشي به مفهوم انعكاس كلي اهميت موضوع با ذكر منبع و مأخذ و ارائه مستند نتايج مطالعات علمي و پژوهش هاي انجام شده همراه با كاستي ها و نكات مبهم احتمالي در ارتباط با موضوع مقاله است. از اينرو، ضرورت دارد در مقدمه مرور منابع بر اساس يافته هاي تحقيقاي و تا حد امكان با پرهيز از بيان اصول و مفاهيم و يا موضوعات كلي مندرج در كتب درسي تنظيم گردد. افزون بر اين، مقدمه در نهايت بايد جمع بندي و با توجه به موضوع مقاله به نحوي خاتمه داده شود كه مشخص كننده مشكل يا موضوع مورد نظر و يا ديدگاه جديد و نواقص كارهاي گذشته باشد. ذكر منابع و مآخذ، رعايت نقل قول نويسي و ارائه پاورقي در صورت نياز از مهمترين مواردي است كه بايستي در مقدمه مد نظر قرار گيرد. در مجموع رعايت نكات زير در تهيه مقدمه توصيه مي گردد:

1- در ابتداي مقدمه، معضل و مسئله توصيح داده شود،

2- از منابع 5 سال گذشته به تعداد حداقل 5 منبع استفاده شود،

3- در انتهاي مقدمه، فرضيه و هدف بصورت شفاف ارائه شود.





مواد و روشها

الف ـ مواد :

اصولاً تحقيقات زماني كه در يك منطقه جغرافيايي خاصي انجام مي گيرد لازم است كه ابتدا منطقه مورد مطالعه تشريح گردد. از اهم مطالب مورد نياز مي توان به طول و عرض جغرافيايي، موقعيت محل نسبت به جاده هاي اصلي، فاصله نسبت به شهرهاي مهم، ‌پارامترهاي آب و هوايي، فيزيوگرافي، زمين شناسي و ساير موارد متناسب با موضوع تحقيق مي باشد.

مواد شامل كليه ابزار، ادوات، امكانات و تجهيزات به كار گرفته شده براي اجراي تحقيق مي باشد. در اين مورد، لازم است با شرح مختصري در مورد هر يك از آنها به ويژه با تأكيد بر چگونگي استفاده يا كاربرد آنها، اقدام به ارائه مطلب شود. بديهي است در اين قسمت ميتوان به مطالعات انجام شده قبلي در صورت استفاده از نقشه ها، ابزار و ادوات آزمايشگاهي و صحرايي و ساير تجهيزات اشاره نمود. نكته مهم ارائه بخش جداگانه اي در مقاله با عنوان مواد مورد استفاده مي باشد.



ب- روشها

بيان كامل روش پژوهش به صورت پيوسته يا منقطع به نحوي كه منعكس كننده چگونگي انجام كار و اصول بكار گرفته شده باشد، اصل اول تشريح روش تحقيق مي باشد. از اين رو لازم است به نحوي در اين مورد اقدام شود كه كليه موارد ذكر شده تشريح شود. ارائه كلان روش بكار گرفته شده همواره يكي از نواقص در تهيه و ارائه مقالات علمي و پژوهشي بحساب مي آيد. لازم است به اين نكته توجه شود كه روش يا روشهاي بكار رفته به نحوي ارائه گردد كه بر اساس آنها بتوان نتايج را مورد بحث و نتيجه گيري قرار داد. پيروي از اصول علمي، پيوستگي مطالب و تقدم و تأخر مطالب از اصول اوليه در ارائه روش تحقيق در يك مقاله بحساب مي آيد.



پژوهش ها به طور معمول در سه گروه قابل تقسيم مي باشند :

الف ـ تحقيقات نظري و ارائه تئوري يك موضوع

ب – تحقيقات درون آزمايشگاهي

ج – تحقيقات برون آزمايشگاهي يا مزرعه اي

به اين ترتيب بسته به اينكه پژوهش انجام شده كه مقاله مربوط به آن مي باشد در چه محيطي انجام شده باشد از نظر تشريح محل اجراي پژوهش متفاوت خواهد بود. به طور كلي درمورد پژوهش هاي انجام شده برون آزمايشگاهي ارائه اطلاعات كلان از محل اجراي طرح الزامي است.



تجزيه و تحليل و نتيجه گيري

اين بخش از مهمترين بخشهاي يك مقاله بحساب مي آيد و لازم است به صورت كاملاً مستند ياشد. تشريح كامل روش تجزيه و تحليل و چگونگي دستيابي به نتايج همراه با داده ها، نمودار ها، نقشه ها و ساير اطلاعات بدست آمده ارائه شود. نكته مهم در اين مورد مقايسه نتايج با نتيجه يا نتايج ساير تحقيقات مشابه مي باشد به نحوي كه عدم توجه به آن با عنايت به مرور منابع انجام شده يكي از نواقص اصلي مقاله به حساب مي آيد.



جمع بندي، بحث و پيشنهاد ها

جمع بندي و بحث به استناد نتيجه گيري حاصل از انجام پژوهش و ارائه كاربرد و نحوه استفاده از نتايج بدست آمده همراه با پيشنهاد هاي مبتني بر نتايج حاصل از پژوهش انجام شده به مفهوم كامل بودن مقاله مي باشد. به طوريكه اصولاً مقالاتي كه فاقد اين بخش باشند، از نظر علمي كامل نخواهد بود.



فهرست منابع

منظور از فهرست منابع در يك مقاله علمي ارائه ليست كاملي از منابعي است كه در متن مقاله به آنها اشاره شده و از مطالب مندرج در آنها به طور مستقيم استفاده شده است. فهرست نمودن منابع به صورت كپي برداري از منابع ساير مقالات و يا بدون در اختيار داشتن نسخه اي از مقالات به مفهوم اصيل نبودن آن براي چاپ در مجله به حساب مي آيد. افزون بر اين، ضرورت دارد فهرت منابع فارسي و لاتين با رعايت حروف افبا تنظيم و ارائه شود. نكات زير در تهيه فهرست منابع لازم است:

1- منابع بر اساس نام فاميل نويسنده اول و سال انتشار تنظيم شود،

2- هماهنگي كامل در ارائه مشخصات منابع مختلف رعايت گردد،

3- ذكر مشخصات كامل براي هر منبع شامل نام نويشندگان، سال انتشار، عنوان مطلب،‌ محل انتشار و ... و در صورت نياز صفخات مورد اشره الزامي است،

4- چنانچه مقاله به زبان فارسي تهيه شده است و در فهرست منابع ابتدا منابع فارسي و سپس خارجي ارائه شود.



ساير موارد:

1- مقالات بهتر است با فاصله خطوط 5/1 تهيه شود تا داور بتواند براحتي نقطه نظرات را بالاي آن بنويسد،

2- افعال حتماً بصورت مجهول گذشته باشند.

3- خلاصه در يك صفحه جدا تهيه گردد،

4- تشكر و قدرداني در صورت نياز لازم است در خاتمه مقاله ارائه گردد،

5- در صورتيكه مقاله باا ستفاده از امكانات سازماني تهيه شده است، ذكر نام آن سازمان ضروري است،

6- كليه اشكال، نقشها و جداول داراي شماره و عنوان باشند وعنوان اشكال و نقشه ها هميشه در پايين آن و عنوان جداول هميشه در بالاي آن باشد،

7- هر پاراگراف نبايد كمتر از سه خط باشد،

8- بين پاراگرافها بهتر است يك فاصله در نظر گرفته شود و يا اينكه ابتداي هر پاراگراف از يك TAB استفاده گردد،

9- بين عنوان و مطالب لازم است يك فاصله خالي منظور شود،

10- قبل و بعد از جداول، اشكال و نقشه ها حتماً يك فاصله خالي حفظ گردد،

11- معادلات شماره گذاري شوند،

12- عناوين داخل متن از 50 در صد يك خط تجاوز ننمايد،

13- در هيچ صفحه اي عنوان يتيم وجود نداشته باشد (عنوان بدون پاراگراف زير آن)،

14- فهرست منابع در يك صفحه جدا ارائه گردد،

15- در صورت نياز فهرست علائم تهيه و در پايان مقاله ارائه شود،

16- در تهيه جداول، نقشه ها، شكلها و نمودارها مقالات فارسي بهتر است از حروف لاتين استفاده نشود،

17- لازم است توجه كافي به شفاف و گويا بودن جداول، نقشه ها و نمودار ها شود. در صورت استفاده از جدول ، نقشه ها، شكلها و نمودار هاي ساير منابع و ماخذ آنها در عنوان در داخل پرانتز با ذكر سال ارائه گردد،

18- توجه به رد و يا قبول فرصيه هاي مطرح شده در پژوهش اصل مهم در دستيابي به اهداف بوده و عدم ارائه مستندات لازم در اين زمينه اصالت مقاله را خدشه دار مي نمايد
_

__________________________________________________ ____________
برای مشاهده تاریخ برگزاری کنفرانس ها اینجا کلیک کنید


_

__________________________________________________ ____________
برای درخواست مقالات مدیریت جهت ارائه به کنفرانس های داخلی و خارجی اینجا کلیک کنید
__________________________________________________ ________________​

 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
چگونه در مناقصات برنده باشیم؟
ک
همواره یکی از دغدغه‌های اصلی پیمانکاران کوچک و بزرگ برنده شدن در مناقصات مختلف است و از این رو همواره به دنبال کاهش قیمت برای برنده شدن هستند که این موضوع در بسیاری موارد باعث می‌شود تا در هنگام اجرای پروژه به خاطر تخفیفات بیش از حد، تورم یا ندیدن بخشی از کار با مشکلات جدی برخورد كنند که به راستی می‌توان دلیل اصلی این موضوع را عدم اشراف پیمانکاران با قوانین مناقصات دانست.
قوانینی که بر کل مناقصات دولتی و حتی شرکت‌های نیمه خصوصی یا خصوصی بزرگ حاکم است و ندانستن این قوانین در برخی موارد منجر به از دست دادن پروژه یا بدتر از آن شکست پروژه و ورشکستگی پیمانکار می‌شود.
از این رو مرکز آموزش روزنامه «دنیای اقتصاد» اقدام به برگزاری دوره آموزشی «آشنایی با اسناد مناقصه» کرده است. این دوره در تاریخ پنج‌شنبه 6 تیر ماه 1392 با هدف شناخت بهتر قوانین و نحوه شرکت در مناقصه با سر فصل‌های زیر برگزار خواهد شد.
- تعاريف و مفاهيم پايه
- آشنايي با اسناد مناقصه
- طبقه‌بندي معاملات
- طبقه‌بندي انواع مناقصات (يك مرحله‌ای، دو مرحله‌اي)
- سازماندهي مناقصات و مناقصات دولتي
- نحوه تنظيم اسناد مناقصه
- نحوه تنظيم پاكات مناقصه
- فرآيند برگزاري مناقصه
- شرايط تنظيم، تسليم و تحويل پيشنهاد
- گشايش پاكات
- ارزيابي فني ، بازرگاني
- ارزيابي و انعقاد قرارداد
- تجديد و لغو مناقصه
- ترك تشريفات و موارد عدم الزام به برگزاري مناقصه
- قانون حداكثر استفاده از توان فني مهندسي داخلي
- انواع قراردادهاي خارجيBOT , EPC , BOO ...
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر یا ثبت نام می‌توانند با شماره‌های32 - 87762430 تماس حاصل فرمایند.
 

perin2013

عضو جدید

[h=1]دهمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک[/h]03 تا 04 آذر ماه 1392


  • محورهای کنفرانس





  • [*]
    [*]
  • رویکردها و مدلهای مدیریت استراتژیک
  • جهانی­ سازی و تجارت الکترونیک و چالش­های مدیریت استراتژیک
  • حاکمیت شرکتی (Corporate Governance): مسائل و روابط بین مدیران سازمان
  • ملاحظات اخلاقی و مسئولیت­های اجتماعی
  • مدلها و رویکردهای مختلف تحلیل صنعت
  • رویکردهای ارزیابی ریسک
  • شناسایی بازارهای بالقوه در کشورهای در حال توسعه
  • ملاحظات استراتژیک در مدیریت روابط بین سهامداران
  • رویکردهای ارزیابی هوش رقابتی (Competitive Intelligence)
  • مدیریت فرهنگ سازمانی (Corporate culture) برای مزیتهای رقابتی بین­ المللی
  • رویکردهای فرموله­ بندی استراتژی شرکتی (Corporate strategy)
  • تحلیل SWOT و پی­ریزی استراتژی کسب­ وکار (Business strategy)
  • انواع استراتژی­های رقابتی کسب­وکار
  • انواع استراتژی­های تعاونی (Cooperative strategy)
  • رویکردها و تکنیک­های تحلیل پورتفولیو (Portfolio analysis)
  • ساختارهای سازمانی پیشرفته
  • تحلیل وضعیت (Situational analysis) در برنامه ریزی استراتژیک
  • رهبری و مدیریت استراتژیک
  • سناریونگاری شرکتی برای تولید آلترناتیوهای استراتژیک
  • مدیریت فرهنگ شرکت در پروسۀ پیاده­ سازی اثربخش استراتژی ها و مقررات
  • رابطۀ مدیریت برمبنای هدف با مدیریت استراتژیک
  • رابطۀ مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) با مدیریت استراتژیک
  • ارزیابی عملکرد در مدیریت استراتژیک
  • انواع کنترل در مدیریت استراتژیک
  • طراحی خط مشی مناسب برای کنترل استراتژیک
  • ملاحظات استراتژیک مدیریت تکنولوژی و نوآوری
  • رویکردهای توسعۀ نوآورانۀ فرهنگ کارآفرینی
  • ملاحظات استراتژیک مدیریت کسب­ وکارهای کوچک و کارآفرینی
  • استراتژی سازمان­های غیرانتفاعی (Non-profit)
  • نقش کارآفرین به عنوان استراتژیست
  • مدیریت استراتژیک برای بخش دولتی
  • مدیریت استراتژیک سرمایه­ های عمومی (Public Funds)
  • رابطۀ استراتژی و بودجه­ ریزی عمومی
  • ائتلاف های استراتژیک
  • استراتژی های شبکه ای
    [*]تاریخ های مهم

  • [*] آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات: شنبه، 16شهریورماه 1392

    اعلام نتایج داوری چکیده مقالات:
    شنبه، 6 مهرماه 1392

    آخرین مهلت ارسال اصل مقالات: شنبه، 27 مهرماه 1392

    اعلام نتایج اصل مقالات: سه شنبه، 14 آبان ماه 1392

    [*] http://smconf.ir/fa/
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت

[h=1]اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت[/h]
محورهای همایش :
حسابداری

سیستم های اطلاعات حسابداری
نقش حسابداری درتوسعه بازار سرمایه
اطلاعات حسابداری در ارزیابی شرکت ها
کاربرد روشهای هزینه یابی در حسابداری مدیریت
تولید و حسابداری مدیریت
یافته های نوین و مباحث روز در حسابداري
استانداردهای حسابداری و حسابرسی
روش های تأمین مالی در سازمانها
لزوم استانداردگذاري يکپارچه براي گزارشگري مالي
نوآوريهاي مالي در حوزه مديريت و حسابداري
کاربرد اينترنت در حسابداري
مقايسه استانداردهاي حسابداري ايران و ساير کشورها
تاثير حسابداري در تحقق اهداف اصل 44
تاثير حسابداري در توسعه بازار سرمايه
نقش حسابداري و حسابرسي در بحرانهاي مالي
ارزش افزوده و گزارشگري مالي
اخلاق در حسابداري و حسابرسي
مديريت هزينه و ارزش آفريني براي سهامداران
و تمام موضوعات مرتبط با حسابداری



مدیریت

مدیریت و تکنیک های بهینه سازی ( 5S، شش سیگما، کایزن و ... )
افق های نوین در مدیریت
چالشهای فرا روی مدیریت
مدیریت دانش
سیستم های اطلاعاتی مدیریت
مدیریت رفتار در سازمانها و شرکت ها
مدیریت زمان در سازمانها و شرکت ها
کارآفرینی
نقش مدیریت در افزایش تولید ملی
توانمند نمودن منابع انساني سازمانها
عوامل موثر بر بهره وري منابع انساني
ارزشگذاري منابع انساني و سرمايه فکري
بررسي رويکرد مديريت ارتباط با مشتريان
مديريت سود در سازمانها
مديريت زمان و نقش آن در موفقيت مديران در سازمانها
توسعه نظام اطلاع رساني و ارتباط با ذينفعان
سازمان و اندازه گيري رضايت مشتريان
مديريت و بهره وري رسانه
نقش مديريت در صنعت
آثار اقتصادي و فرا اقتصادي درآمدهاي مالياتي
و تمام موضوعات مرتبط با مدیریت



14 شهريور ماه 1392


http://www.iscconferences.ir/405/fa

 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مدیران عصر جدید 2

مدیران عصر جدید 2

[h=1]مدیران عصر جدید 2[/h]07 تا 08 شهريور ماه 1392

محور های تخصصی همایش :
1- مدیریت کسب و کار
2- مدیریت رهبری
3- نسل جدید مدیریت بازاریابی ، تبلیغات و فروش
4- مدیریت دانش الکترونیک
5- مدیریت برندینگ

http://www.tabrizmba.com/
 

alireza 68

عضو جدید
سلام دوستان
میشه یکی یه توضیحی درباره این کارگاه ها بده
که چقدر به کار میان ؟
فک کنم همین پست قبلی باشه که دوستمون گذاشته
ممنون
poster.jpg
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
ششمین کنفرانس مدیریت دانش

ششمین کنفرانس مدیریت دانش

[h=1]ششمین کنفرانس مدیریت دانش[/h]06 تا 07 اسفند ماه 1392

مسئول : جناب آقای کوروش حمیدی
تلفن : 88556492-6

مشاهده وب سایت






محورهای همایش :
دانش:
• استراتژي های دانش
• ارزیابی سرمایه های دانشي
• راهکارهای تولید دانش
• شناسائی، جذب و مديريت دانش برون سازماني
• نقشه ها و مخازن دانش
• مدیریت دانشگران سازمانی
• زنجیره های ارزشی دانش
• حافظه سازمانی
• طبقه بندی مستندسازی دانش

مدیریت دانش:
• نظریه ها و مدل های مديريت دانش
• سيستم ها و ابزار مديريت دانش
• طراحي، پياده سازي و اجراي مديريت دانش
• مدیریت دانش، ساختارها و سازوکارهای سازمانی
• مدیریت دانش، منابع انسانی و فرهنگ سازماني
• مدل هاي بلوغ مديريت دانش

اقتصاد دانشی:
• مبانی و عملکرد اقتصاد دانش محور
• مديريت دانش و مزيت رقابتي سازمان
• راهكارهاي تبديل دانش به محصول
• مدل هاي تجاري دانش محور
• ساختار و مدیریت شركت هاي دانش بنيان
• کسب و کارهای دانش بنیان
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
مدیران موثر و کارآمد در حماسه اقتصادی

مدیران موثر و کارآمد در حماسه اقتصادی

[h=1]مدیران موثر و کارآمد در حماسه اقتصادی[/h]20 مهر ماه 1392

برگزارکننده : انجمن توسعه و بهبود مستمر کیفیت
مسئول : سید محمد گلابگیران
تلفن : 0511-6099029

مشاهده وب سایت


محورهای همایش :
1- معرفی مدیران توانمند
2- تحليل و آسيب شناسي تحريم هاي اقتصادي و مقابله با آن
3- ثروت ملي، اقتصاد مقاومتي
4- ارائه الگوهاي نوين مديريتي و مراقبتي
5- توسعه اقتصادي و توليد
6- مديريت كيفيت، بهره وري و تعالي سازمان
7- بررسي هماهنگي بين توليد و مصرف كالا هاي داخلي
8- شناسايي مديران موثر و كارآمد و معيارهاي اقتصاد مقاومتي
 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
سومین همایش ملی چالش ها و ضرورت های تحول در نظام اداری ایران

سومین همایش ملی چالش ها و ضرورت های تحول در نظام اداری ایران

[h=1]سومین همایش ملی چالش ها و ضرورت های تحول در نظام اداری ایران[/h]07 تا 08 آبان ماه 1392

برگزارکننده : دانشكده مديريت دانشگاه آزاد اسلامي اراك
مسئول : آقاي دكتر محمد صادق حرّي
تلفن : 0861- 4132168

مشاهده وب سایت
محورهای همایش :
  • تحول در نظام مديريت منابع انساني دولت
  • تحول در ساختار تشكيلاتي دولت
  • نظريه هاي نوين در نظام مديريت دولتي
  • سياست هاي كلي نظام اداري كشور و موانع آن
  • اصلاح فرآيند ها ، روش هاي انجام كار و دولت الكترونيك
  • نقش تمركز زدايي در تحول نظام اداري كشور
  • موانع اجرايي سياستهاي كلي نظام اداري كشور
  • فرهنگ سازماني مبتني بر ارزشهاي اسلامي و كرامت انسان

اهداف و ضرورت برگزاري همايش :
  • 1- تبيين مباني و مفاهيم چالشها و ضرورت هاي تحول در نظام اداري ايران
  • 2- ارائه رهيافت هاي بررسي چالشها و ضرورتهاي تحول در نظام اداري ايران
  • 3- ارائه و شفاف سازي موانع و راه كارهاي عملياتي نمودن سياست هاي كلي نظام اداري كشور
  • 4- ارتقاي كارايي و اثر بخشي نظام اداري ايران
  • 5- ارائه راهبردهاي نوين بينشي در توسعه فرهنگ و اخلاق حرفه اي در نظام اداري ايران

 

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
برگزاری رویداد تد اکس دانشگاه صنعتی شریف (TEDXsharifuniversity)

برگزاری رویداد تد اکس دانشگاه صنعتی شریف (TEDXsharifuniversity)

برگزاری رویداد تد اکس دانشگاه صنعتی شریف (TEDXsharifuniversity)

07 شهريور ماه 1392

برگزارکننده :
دانشگاه صنعتی شریف
مسئول : مهدی شفیعی زاده
تلفن : 021-66009075-66165185

مشاهده وب سایت

محورهای همایش :
  • کسب و کار
  • علم
  • تکنولوژی
  • هنر
  • طراحی
  • عمومی

کاتالوگ در پیوست ....
 

پیوست ها

  • catalog.pdf
    3.8 مگایابت · بازدیدها: 0

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
[h=1]خستین همایش ملی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار[/h]20 تا 21 آذر ماه 1392

برگزارکننده : دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان، ساختمان شیخ بهایی
مسئول : دکتر محمدرضا وسیلی
تلفن : 2432311-0334 داخلی 510

مشاهده وب سایت

محورهای همایش :
• مدیریت پایدار زنجیره تأمین و لجستیک
• مدیریت پایدار تولید
• مدیریت پایدار پروژه
• مدیریت پایدار منابع انسانی
• مهندسی ارزش و مدیریت پایدار
• فناوری اطلاعات و مدیریت پایدار
• خلاقیت، کارآفرینی و مدیریت پایدار
• مدیریت پایدار و رشد اقتصادی
• مدیریت پایدار، مزیت نسبی و بهره‌وری منابع
• مدیریت پایدار و مدیریت استراتژیک
• نقش مدیریت پایدار در تحقق حماسه اقتصادی
• مدیریت پایدار و اقتصاد مقاومتی


درباره همایش :
رییس همـــایش: دکتر محســن امینــی خـوزانی دبیر علمی همایش: دکتر سـید مهـدی همایونی کمیته اجرایی همایش: دکتر محمــدرضا وسـیلی دکتر سید محمد کاظمی نخستین کنفرانس ملی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار با همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان و با هدف برقراری ارتباط بین پژوهشگران و اندیشورزان این حوزه با تکیه بر شعار «فرصت‌ها و چالش‌ها در تبلور حماسه اقتصادی»، در روزهای 20 و 21 آذرماه 1392 در شهر زیبای اصفهان برگزار خواهد گردید. در این بین قطعاً مهندسین صنایع با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح منابع سازمانی و بادید استفاده بلندمدت و پایدار از آنها، می‌توانند کمک شایانی به این امر داشته باشند. تاکنون در بیشتر موارد مفهومی کلی از توسعه پایدار با تکیه بر اصول حفاظت از محیط‌زیست و منابع وابسته به طبیعت بررسی‌شده‌اند. درحالی‌که نخستین همایش ملی مهندسی صنایع و مدیریت پایدار، تلاش دارد پژوهش‌هایی را در بر بگیرد که تمام منابع سازمانی اعم از نیروی انسانی، عوامل محیط زیستی، منابع اطلاعاتی، دانش درون و برون‌سازمانی و ... را در حیطه مدیریت پایدار مورد بررسی قرار می‌دهند. در شرایط تحریم کشور، سازمان‌های ملی و دانشگاهیان می‌توانند دست در دست هم داده و با برنامه‌ریزی صحیح استفاده از منابع، بازیافت مناسب، بهینه‌سازی و کاهش هزینه‌های تولیدی، راهکارهای مناسبی برای مقابله با شرایط سخت کنونی ارائه دهند.
 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
چگونه در مناقصات برنده باشیم؟

[h=1]برای دوران رونق اقتصادی آماده شویم[/h] کد خبر: DEN-746434 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۵/۲۱ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۸۸
گروه بازرگانی- با روی کار آمدن دولت جدید، امید بخش خصوصی برای رونق اقتصادی چند برابر شده است و همگان امیدوارند با باز شدن فضای اقتصادی و سیاسی، حماسه اقتصادی تحقق یابد، اما آیا تا کنون این سوال را از خود پرسیده‌اید که تا امروز به چه میزان برای دوران رونق آماده شده‌اید؟ آیا وقت آن نشده که کمی آماده شرایط جدید اقتصادی شوید؟ در این دوران، عزم جدی مدیران، خصوصا در بخش خصوصی باید بر آن باشد تا شرایط جدید را ارزیابی و اقدام به استخدام پرسنل جدید آموزش دیده یا آموزش پرسنل قدیمی کنند.
یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها، در بخش قراردادها و جذب کار جدید یا واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران است. در این بین یکی از دغدغه‌های اصلی پیمانکاران کوچک و بزرگ، برنده شدن در مناقصات مختلف است و از این رو همواره به دنبال کاهش قیمت برای برنده شدن هستند که این موضوع باعث می‌شود تا در هنگام اجرای پروژه، به خاطر تخفیفات بیش از حد، تورم یا ندیدن بخشی از کار، با مشکلات جدی برخورد کنند که دلیل اصلی این موضوع، عدم اشراف پیمانکاران بر قوانین مناقصات است. قوانینی که برکل مناقصات دولتی و حتی شرکت‌های نیمه خصوصی یا خصوصی بزرگ حاکم است و ندانستن این قوانین منجر به از دست دادن پروژه یا شکست پروژه و ورشکستگی پیمانکار می‌شود.
از این رو، مرکز آموزش روزنامه «دنیای اقتصاد» اقدام به برگزاری دوره آموزشی «آشنایی با اسناد مناقصه» کرده که چهارشنبه 9 خرداد ماه 1392 با هدف شناخت بهتر قوانین و نحوه شرکت در مناقصه با سرفصل‌های زیر برگزار خواهد شد: تعاريف و مفاهيم پايه، آشنايي با اسناد مناقصه، طبقه‌بندي معاملات، طبقه‌بندي انواع مناقصات (يك مرحله، دو مرحله‌اي)، سازماندهي مناقصات و مناقصات دولتي، نحوه تنظيم اسناد مناقصه، نحوه تنظيم پاكت‌های مناقصه، فرآيند برگزاري مناقصه، شرايط تنظيم، تسليم و تحويل پيشنهاد، گشايش پاكت‌ها، ارزيابي فني و بازرگاني، ارزيابي و انعقاد قرارداد، تجديد و لغو مناقصه، ترك تشريفات و موارد عدم الزام به برگزاري مناقصه، قانون حداكثر استفاده از توان فني مهندسي داخلي، انواع قراردادهاي خارجي BOT , EPC , BOO ...؛ علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر یا ثبت‌نام می‌توانند با شماره‌های 87762432 و 87762430 تماس حاصل کنند.
 

sajad 3000

کاربر فعال تالار اقتصاد ,
کاربر ممتاز
چگونه از اتلاف زمان جلوگیری کنیم؟
کد خبر: DEN-734110 تاریخ چاپ: ۱۳۹۲/۰۵/۲۷ منبع: روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۹۹۳
محسن پروان
تا حالا کل فعالیت خود را در طول یک دوره زمانی ثبت کرده اید مثلا همه فعالیت‌های خود در طول یک ماه؟ یا یک سال؟ یا حتی یک هفته؟ اگر فقط یک بار این کار را انجام دهید متوجه خواهید شد که روزانه چقدر برای کارهای غیرضروری که نه برای شما درآمدزایی داشته نه تفریح محسوب می‌‌شود، وقت خود را تلف کرده‌اید؛ در صورتی که در همین ایام در حسرت فرصتی برای دیدن دوستان یا اقوام بوده‌اید یا مدت‌ها است کتاب مورد علاقه‌تان را در دسترس گذاشته‌‌اید، اما وقت خواندن آن را نداشتید و به واقع زمان خود را در آنجا که نمی‌دانید به هدر می‌دهید.
به تعبیری زمان مانند آبی است که در ظرفی سوراخ ریخته شده است؛ ظرفی که سوراخ‌های آن برای شما قابل مشاهده نیست، اما مدتی که بگذرد ظرف تهی از آب این حقیقت را که سوراخی نامرئی درون ظرف بوده است آشکار می‌کند. هنر افراد موفق آن است که سرعت استفاده خود را از آب درون ظرف نسبت به خروج آب از سوراخ درون ظرف افزایش دهند؛ چرا که به هر طریق سوراخ نامرئی را نمی‌توان مسدود ساخت. از این رو شناسایی عوامل اتلاف زمان برای دستیابی به موفقیت در زندگی امری ضروری به نظر می‌رسد. ژاپنی‌ها در این راستا پیشرو بوده‌اند و واژه‌ای به نام مودا را به فرهنگ مدیریتی اضافه کرده‌اند. مودا از نگاه ژاپني‌ها به هر فعاليتي اطلاق مي‌شود كه براي سازمان‌ها ايجاد هزينه مي‌كند، اما ارزش افزوده‌اي توليد نمي‌كند. به عبارتي مودا مجموعه فعاليت‌هايي است كه از نظر مشتري نهايي ارزشي ندارد و مشتري تمايلي به پرداخت پول براي اين فعاليت‌ها ندارد یا اینکه در زندگی شخصی و روزمره می‌توان به فعالیت‌هایی گفته شود که وقت و انرژی شما را می‌گیرد، اما مطلوبیتی برای شما ایجاد نمی‌کند. «دوره آموزشی مدیریت زمان» فنون آشنایی و مرتفع ساختن مودا را در زندگی شخصی و کاری به شما آموزش می دهد. این دوره توسط مرکز آموزش روزنامه دنیای اقتصاد در تاریخ چهارشنبه 30مرداد ماه 1392 با هدف شناخت تعاریف مدیریت زمان و چگونگی شناخت و از بین بردن موارد اتلاف زمان(مودا) برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع بیشتر یا ثبت نام می‌توانند با شماره‌های 87762432 و 87762430 تماس حاصل فرمایند.
 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت

[FONT=&quot]
دانشگاه صنعتی شریف، دفتر ارزیابی و هدایت سازمانهای دانش کشور، واحد توسعه الکترونیکی دانش برگزار میکند:

دومین دوره برگزاری کارگاه های آموزشی مجازی حرفه ای
[FONT=&quot]
شماره
عنوان کارگاه آموزشی مجازی
هزینه ثبت نام
محوریت محتوای آموزشی
لینک ثبت نام
1 مجموعه جامع مهارتهای کاربردی
مدیر عصر دانش

800 هزار تومان
هفت ماژول آموزشی قابل ارائه در بازه های زمانی 2 هفته ای، مجموعا چهارده هفته
پایان سری اول
ثبت نام
2
مدیریت حوزه های دانش پروژه
150 هزار تومان
مدیریت یکپارچه حوزه های دانش پروژه
جزئیات بیشتر وثبت نام
3
مدیریت راهبردی کسب و کار
150 هزار تومان
راهبری سازمان با نگاه دانش محور
جزئیات بیشتر و ثبت نام
4
مدیریت دارایی های مشهود و نامشهود
150 هزار تومان
فرآیند مدیریت یکپارچه جریان دانش و نقدینگی در سازمان
جزئیات بیشتر و ثبت نام
5
فرآیند امکانسنجی پروژه های نوآورانه
100 هزار تومان
تشریح مدل صحیح ارزیابی پروژه ها
جزئیات بیشتر و ثبت نام
6
مدیریت دانش بازار و مشتریان
150 هزار تومان
مدیریت اثربخش فرآیند بازاریابی و پیوند آن به جریان دانش
جزئیات بیشتر و ثبت نام
7
مدیریت ارزش آفرین بنگاه اقتصادی
150 هزار تومان
طراحی، راه اندازی و مدیریت بنگاه های اقتصادی
جزئیات بیشتر و ثبت نام
8
مالکیت فکری
150 هزار تومان
انواع پتنت، روند ثبت اختراع و روشهای تجاری سازی آن
جزئیات بیشتر و ثبت نام
امکان دسترسی نامحدود به محتوای آموزشی کارگاه های مجازی در تمامی ساعات شبانه روز
و
ارائه تجربیات شرکت های موفق دنیا در محتوای آموزشی کارگاه ها به عنوان مطالعات موردی
BP - Shell - Microsoft - Ford - Toyota - Siemens - Google - GE - World Bank - ...
[/FONT]​
[/FONT]​



تلفن : 66009075 - 66027796 - 66165185
فکس : 66012462

 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
معتبرترین مرکز برگزاری دوره جامع کنترل پروژه در ایران
اصول برنامه ريزي و کنترل پروژه کاربردي
مقدمه اي بر انواع قراردادهاي پروژه ها و روشهاي تامين مالي
مديريت پروژه براساس استاندارد [FONT=tahoma,sans-serif]PMBOK2012[/FONT]
برنامه ريزي و كنترل پروژه كاربردي با نرم افزار MSP (با رویکرد یک کیس عمرانی)
برنامه ريزي و كنترل پروژه كاربردي با نرم افزار[FONT=tahoma,sans-serif]Primavera 6 (با رویکرد یک کیس نفتی)[/FONT]
مديريت هزينه پروژه (برآورد هزينه، برنامه ريزي و کنترل هزينه)
تکنيک ارزش كسب شده (EV)
جهت دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه فرمایید
[FONT=tahoma, sans-serif]MECENTER.IR[/FONT]​
زمان دوره: 128 ساعت
تاریخ برگزاری: نیمه اول شهریورماه
محل برگزاری: جهاد دانشگاهی صنعتی شریف
66089305
 

onia$

دستیار مدیر تالار مدیریت
[h=1]چگونگي تامين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي با استفاده از اعتباراتتامين مالي و فراهم ساختن سرمايه مناسب از عوامل حياتي براي بنگاه‌هاي اقتصادي محسوب مي‌شود. يكي از موانع عمده فعالان اقتصادي، عدم‌دسترسي به منابع مالي كافي است. دسترسي به منابع مالي به جهت استفاده از ظرفيت‌هاي بلااستفاده بخش‌هاي اقتصادي و همچنين ايجاد و توسعه بنگاه‌هاي جديد با هدف فراهم ساختن بازار رقابتي بسيار حائز اهميت است.[/h]در اين راستا روش‌هاي تامين مالي در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي و بازرگاني قابل تشريح است. از يك منظر مي‌توان در دو حوزه تجارت داخلي و خارجي آن را بررسي کرد. با توجه به نوع و ماهيت قراردادهاي تجاري، شيوه‌هاي متفاوتي همچون تامين مالي به شيوه پرداخت، سرمايه‌گذاري، اعتبار اسنادي، خريد دين، عقود مشاركت مدني و مضاربه و . . . قابل طرح است. ميزان دستيابي به هريك از شيوه‌هاي مذكور به ريسك استفاده از ديدگاه سرمايه‌گذاران و تامين مالي‌كنندگان بستگي دارد. از اين رو با توجه به اهميت ويژه اين موضوع براي بنگاه‌هاي اقتصادي داخلي، «دنیای اقتصاد» در تازه‌ترین کارگاه‌های آموزشی خود، دوره آموزشی «چگونگي تامين مالي بنگاه‌هاي اقتصادي با استفاده از اعتبارات اسنادي داخلي (ريالي)» را مطابق آخرين تغييرات و دستورالعمل‌هاي بانك مركزي برگزار می‌کند. مفاهيم كليدي اعتبار اسنادي داخلي، فرآيندها و انواع اعتبار اسنادي داخلي، كاركرد‌ها و نحوه تامين مالي در اعتبار اسنادي ريالي، بررسي ريسك خريدار و فروشنده، حداقل وثايق قابل‌قبول در بخشنامه‌هاي صادره، چگونگي تنزيل اعتبار اسنادي داخلي، تشريح دستورالعمل جديد بانك مركزي از جمله سرفصل‌های آموزشی در این دوره است. ضمن اینکه در این دوره آموزشی، به معرفي و مقايسه ساير شيوه‌هاي پرداخت با اعتبار اسنادي و همچنين توضيح برخي از مفاد مقررات حاكم بر آن پرداخته می‌شود. این دوره آموزشی 31 مرداد ماه برگزار می‌شود. علاقه‌مندان مي‌توانند جهت کسب اطلاع بیشتر یا ثبت‌نام با شماره تلفن 2-87762430 تماس حاصل فرمایند.
 
بالا