هراکلیوس : خرها کاه را بر طلا ترجیح می دهند

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جمله تیتر تاپیک از فیلسوف معروف هراکلیوس هست. از این جمله تو خیلی از موارد میشه استفاده بجا کرد. میخوام در مورد کسانی که عادتشان اقتضاء میکند که با توسل به دزدی , اجناس خود را با هر ترفندی در همه جا ثبت و تبلیغ میکنند , بگم که : تبلیغ شرکت و اجناس شما در مکان هایی که بصورت دزدکی انجام میدهید , نه تنها باعث رونق کارتان نخواهد شد , بلکه اعتبار و صداقت اون شرکت و یا اون کالا را زیر سوال خواهد برد.
شما وقتی بجای تبلیغ کالا یا شرکتتان از طریق مجاری قانونی اقدام نمیکنید , در اصل دارید دزدی میکنید . وقتی کار قانونی را بر کار خلاف ترجیح میدهید , در واقع دارید خصلت ذاتی خودتان را به اون شکل بروز میدید . آیا انتظار دارید با این تخلفات , مردم و بینندگان تبلیغات شما باز هم به شما اعتماد کنند؟ قطعا که نخواهند کرد.
سئوال از میهمانان این میزگرد : چرا امانت داری و احترام به حریم دیگران فراموش شده و دزدی ها تو روز روشن انجام میشه ؟
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تبلیغ کنندگان هنگامی که از روی عقل و خرد به فعالیت می پردازد، نه تنها برای انسان در جهت رساندن او به هدف، مفید و موثر است، بلکه در تعیین اهداف و مقاصد نیز نقش ایفا می کند.
ولی وقتی از راه دله دزدی تبلیغ میکنند , ارزش اون کالا یا اون موردی رو که براش تبلیغ میکنند رو هم گندمالی میکنند.
 

Alborz Rad

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فارغ از موضوع بحث، کلامی درباره «جمله تیتر تاپیک از فیلسوف معروف هراکلیوس» نظرمو به خودش مشغول نمود
هم مضمون این کلام از مش رجب ده ما که می گفت« خر چه داند قدر حلوا و نبات توبره کاه می خواهد در گوشه رباط[کاروانسرا،طویله]
گاهی زمانی کلامی فلسفی از انسانی عامی گفته می شود اما آدمها آنرا ساده انگاریده و عبور می کنند اما همان کلام را شخص مشهوری بر زبان بیاورد شهره عالم می شود. تداعی کننده کتاب «طومار شیخ شرزین»
هی روزِ گار
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Fahim! مرد , مظلوم یا آب زیر کاه ؟! گفتگوی آزاد 0
ملیسا مرد , مظلوم یا آب زیر کاه ؟! گفتگوی آزاد 30

Similar threads

بالا