هدایای شگفت انگیز گوگل، ویژه بازیهای المپیک

www.pacyrus.com

عضو جدید
المپیک ۲۰۰۸ پکن، از دیروز هشت آگوست آغاز شد و نبردی هولناک برای به چنگ آوردن ۳۰۲ نشان برتر آغاز شد. در این میان گوگل هم بی کار ننشسته است و انواع و اقسام سرویسهای مختلف را برای این مسابقات تهیه کرده است. در ادامه نگاهی داریم به این سرویسهای هیجان انگیز.

لازم به ذکر است که این نوشته به خاطر «طرح ویژه نامه المیپک» نوشته شده است که قبلا درباره آن با هم صحبت کردیم و شما هم برای همیاری در این ویژه نامه دعوت شده بودید ( اینجا را ببینید )

صفحات ویژه گوگل
گوگل برای شروع بسته به کشورهای مختلف شروع به طراحی و ارائه یک صفحه ویژه کرد. مثلا این صفحه که برای خود چین طراحی شده است. طبیعتا ایران از این صفحه ها ندارد :)
اما توصیه می کنم از نقشه ای که گوگل برای همین مورد طراحی کرده است و برحسب کشور می توانید تعداد مدالها و اتفاقات و چند چیز دیگر را بیابید استفاده کنید. اینجا ایران هم دارد.

کانال ویژه ای در یوتیوب و ماجرای جالب ایران
مسئولین برگزاری المپیک تصمیم گرفتند یک حالی هم به کاربران یوتیوب در جهان بدهند. آن هم به این صورت بود که یک کانال یوتیوب برای این مورد در یوتیوب راه انداختند. مساله جالب کجاست؟
سایت یوتیوب در ایران مسدود است. اگر هم بخواهید از فیــلترشکن استفاده کنید هم چون کاربر کشوری غیر از ایران محسوب می شوید خود سایت یوتیوب این اجازه را به شما نمی دهد. یک بار هم که آنها می خواهند به ایران حالی بدهند مسئولین مخابرات نمی گذارند :)


لوگوهای ویژه المپیک
به نظر می رسد که گوگل برنامه ویژه ای دارد! گوگل المپیک را با یک لوگوی ویژه آغاز کرد که در آن ۵ عروسک ویژه المپیک پرچم و مشعل المپیک را حمل می کنند.


لوگوی روز دوم مسابقات

گوگل امروز که سومین روز مسابقات است را هم با لوگوی زیر که در صفحه موتورهای جستجوگرش می توان یافت آغاز کرد. هنوز معلوم نیست چه در سر گوگل است اما این طور به نظر می آید که گوگل نمی خواهد از این فرصت استثنایی برای غالب کردن لوگویهای گوگل-المپیکی چشم پوشی کند.

البته گوگل یک جفت آواتر هم برای پلیس چین تهیه کرد اما آن مربوط به المپیک نبود ( برای جزئیات به زبان انگلیسی ببینید )

قابلیت های ویژه در موتور جستجو
می خواهید ببینید ایران چند مدال در المپیک گرفته است؟ اینجا کلیک کنید تا ببینید ایران چند تا مدال گرفته است و ببینید برای این که هر کشوری را بتوانید پیدا کنید چطوری باید بگردید.
می خواهید ببینید بازی ها یک رشته خاص مثل فوتبال چطوری دارد پیش می رود؟ اینجا را کلیک کنید تا ببینید نتایج فوتبال را به صورت خلاصه و این که بفهمید چطوری باید دنبال نتایج یک رشته خاص بگردید.

نتایج در گوشی موبایل شما
گوگل یک صفحه اصطلاحا آلرت هم دارد که شما می توانید مشترک اخبار گوگل بشوید. کافی است شماره تلفن خود را وارد کنید. اگر چینی بلدید البته :)

بناهای المپیک را سه بعدی ببینید
اگر به طراحی و ساختار مهندسی بناهای المپیک علاقه دارید سیستم اسکچ آپ گوگل در خدمت شماست. در آدرس زیر هم می توانید یک ویدیو در اینباره پیدا کنید.
http://www.youtube.com/watch?v=0p2cEQCsBuY

ویجت مخصوصا iGoogle
تجربه به من می گوید که کاربران iGoogle در ایران حداقل رقم جالبی و چشمگیری نیست. اما اگر شما جزئی از همان اقلیتی هستید که از این سرویس استفاده می کنید از سرویس ویژه iGoogle برای المپیک حتما استفاده کنید. این ویجت به خوبی شما را از اخبار مهم دنیای المپیک آگاه می کند. در یک نگاه واقعا چشمم را گرفت!
iGoogle مخصوص زبان چینی با ظاهری ویژه

بخش خبری گوگل ویژه المپیک
گوگل در ضمن یک پرتال هم برای پوشش اخبار المپیک تهیه کرده است. فقط می توانم بگویم از نظر پوشش اخبار خیره کننده است. همین :)

المپیک در گوگل دسکتاپ
اهل نرم افزار دوست داشتنی گوگل دسکتاپ هستید؟ پس حواستان کجاست. گجت ویژه المپیک از دستتان نرود!

اما مهم است که بدانیم گوگل این هدایا را برای رضا خدا در اختیار ما نگذاشته است. گوگل علاقه ای هم به المپیک ندارد. گوگل اما اهمیت می دهد به کاربرانش و خوب درک می کند که آنها این روزها چه می خواهند. سرویس های وطنی در این راه چه کرده اند؟


1fathi.com
 

www.pacyrus.com

عضو جدید
یه چیز جالب بهتون بگم در مورد youtube

این سایت *****ه : www.youtube.com

ولی این سایت که دقیقا خود youtube هست ***** نیست : http://ca.youtube.com

شما هر جا که لینکی از youtube داشتین به جای www بزارین ca

جالب بود نه ؟

پرشین تولز
 

Similar threads

بالا