نکات کاربردی برای داشتن دکوراسیون با بودجه ی کم

faezehky

عضو جدید
۱۰ نکته ی مهم برای دکوراسیون با بودجه ی کم


آیا شما مایل به خرید فرش یا نصب کفپوش چوبی در منزلتان هستید؟؟ چه رنگی را شما انتخاب میکنید؟؟ میخواهید چه مقدار از دیوارهایتان را رنگ پوشش بدهد؟؟؟ آیا قصد خرید مبلمان دارید؟؟ یا خرید لوازم نوری و جانبی دیگر؟؟ آیا در مورد هزینه و چگونگی چیدمان منزلتون فکر کردید؟؟ ایده داشتن برای خرید این آیتم ها بسیار چشمگیر است مخصوصا در زمان هایی که بودجه محدود است.در زیر ۱۰نکته برای دکوراسیون با بودجه ی کم ذکر شده است.استفاده ی آنها برای طراحی خانه ی رویایی شما کافی است.

۱)

برنامه ریزی قبل از شروع

در حالی که برنامه ریزی برای هر پروژه طراحی داخلی ضروریست این ضرورت ده برابر افزایش میابد زمانی که در حال کار با بودجه ی محدود هستید.اول یک طرح الهام بخش,یک ایده ی مناسب پیدا کنید. میتونید در مجلات و اینترنت طرح و سبک ایده ای خودتونو انتخاب کنید.پس از اون پروژه را به اجزای کوچکتری تقسیم کنید: کفپوش,مبلمان,رنگ,لوازم جانبی و دکور.فروشگاه ها را بررسی کنید و ببینید قیمت ها با میزان بودجه ی شما چگونه است!!



۲)استفاده از وسایل قدیمی
شاید هیجان انگیز تر است که شما وسایل قدیمی خود را دور بریزید و از فروشگاه لوازم جدید بخرید. اما با کمی نیروی حاصله از کاردستی و سرمایه گزاری در وقت آزاد میتونید لوازم قدیمی را به وسایل جدیدی تبدیل کنید.این کار هم باعث زیبا تر شدن منزل شما و هم باعث صرفه جویی در پول شما میشود.


۳)مبلمان
هزینه ی خرید لوازم را اولویت بندی کنید.مبلمان با کیفیت معمولا هزینه ی زیادی را به خودش اختصاص میده.مبلمان در طراحی های داخلی بسیار با اهمیت است.سعی کنید مبلمان خوب و با کیفیت تهیه کنید تا سال ها برای شما کار کند و مجبور نباشید بعد از چندین سال کوتاه مبل بهتری خریداری کنید.


۴)فروش مبلمان بدون لایه ی رنگ
اگر میخواهید یک مبلمان خوب داشته باشید ولی هزینه ها اجازه ی همچین خریدی را به شما نمیدهند.میتونید از مبلمان های نیمه ساخته استفاده کنید.که فاقد یک لایه رنگ ولاک است.از یک نجار خوب کمک بگیرید و از او سوالهایی در مورد رنگ آمیزی و از بین بردن لکه ها سوال کنید.


۵)فروشگاه های دست دوم (سمساری)
ایده ی استفاده از مبلمان نیم ساخته خوب است اما همیشه عملی نیست.ممکن است شما فضای کافی برای انجام چنین کاری را نداشته باشید.زمانی که برای خرید لوازم دست دوم میروید توجه کنید که کیفیت مهم تر از سبک است.


۶)رنگ ها
یکی از بزرگترین اسرار طراحی داخلی: رنگ در مقابل سایر لوازم تکمیل خانه ارزان تر است.وسایل جانبی مانند بالشت ها وکوسن ها یا رنگ آمیزی دیوارها هزینه ی کمی دارند و با انتخاب یک رنگ مناسب میتونه جلوه ی خاصی به فضای خونتون بدهد.قبل از هر چیزی چند رنگ مناسب انتخاب کنید و گزینه های خود رامحدود تر کنید. یک مربع کوچک از هر رنگ را روی دیوارها بزارید و ببینید کدام رنگ به فضای خونه و دیگر وسایل متناسب تر است. توجه داشته باشید برای رنگ آمیزی قانون ۱۰٫۳۰٫۶۰ را رعایت کنید.۶۰% از کل دیوارها یک رنگ خنثی تر . ۳۰% از رنگ دیوارها یک رنگ مکمل و ثانویه و ۱۰% از یک رنگ جسورانه و تند استفاده کنید.


۷)دکوری ها
در طراحی داخلی کلمه ی دکور به معنی لوازم تزئینی است.این میتونه چیزهایی مثل آثار هنری,فرش های تزئینی ,گلدان ها یا تابلوها وقاب عکس ها باشند.شاید هزینه بر باشند ولی برای یک طراحی منسجم ضروری هستند.از وسایل استفاده شده در منزل هم میتونید برای ساخت اینگونه وسایل استفاده کنید.از بطری های شراب یا تنگ های ماهی برای درست کردن گلدان وگذاشتن گل های تازه استفاده کنید. یا چند پوستر از فضاهایی که دوست دارید و به شما آرامش میدهد پرینت بگیرید و قاب عکس درست کنید.


۸)گسترش سبک مینیمال
انتخاب سبک مینیمالیستی برای تزئین داخلی خانه با بودجه ی کم بسیار انتخاب ماهرانه و مناسبی است.این طرح حتی باعث صرفه جویی در هزینه های شما میشود. در طرح های مینیمالیستی استفاده از رنگهای خنثی و یا حتی تک رنگ و مواد طبیعی و خطوط تمیز در مبلمان باید رعایت شود.نورپردازی باید بدون مزاحمت باشد.در هنگام انتخاب لوازم تزئینی یک یا دو قطعه بزرگ تر مناسب تر از تعداد زیادی خرت و پرت است.به خاطر داشته باشید توانایی تمیز نگه داشتن فضای سبک مینیمالیستی بسیار با اهمیت است.

۹)آیا همه ی فضاها نیازمند ساخت مجدد و تزئین هستند؟؟
یکی از بزرگترین اشتباهات طراحان داخلی تغییر کلی و ویران سازی تمام فضاها است.لازم نیست همه ی فضاها را یک باره در یک زمان تغییر داد.توصیه ی ما این است که همه ی فضاهارا باهم تغییر ندهیدتا با مرور زمان هزینه های کافی برای تغییر و تجدید فضا فراهم شود. باز هم اولویت بندی بسیار مهم است. فضاهایی از خانه که فکر میکنید قابل توجه تر است رو در الویت های اول قرار بدهید.



۱۰)استخدام یک طراح دانشجو
تمام راه های بالا برای طراحی وتغییر بسیار مفید هستند .ولی گاهی ممکن است شما ایده ی مناسب ویا راه کارهای تغییر فضا را ندانید.بهترین کار استخدام یک طراح داخلی است که هنوز در حال تحصیل است.چرا که آنها معمولا با هزینه های کم و یا حتی برای کسب تجربه کار میکنند.

منبع : chideman.com
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا