نکات بسیار خواندنی درمورد شناخت رنگ مو

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

تمایل دارید موهایتان را بدون اینکه به آرایشگاه بروید خودتان در منزل رنگ کنید ولی نمی‌‌دانید چطوری باید رنگ دلخواهتان را از بین انبوه مارکها و نشانه‌های مختلف ‌انتخاب کنید؛ یا اصلا در باره ترکیبات گوناگون که با رنگ موها انجام می‌دهند، اطلاعی ندارید؛ نمی‌دانید که اگر جایی موهای‌تان تن قرمزی یا زردی بدی به خود گرفت چاره اش چیست؛ اگر هم از آرایشگری راهنمایی بخواهید چنان از واژگان تخصصی استفاده می‌کند که گیج می‌شوید و اصلا متوجه صحبت‌های او نمی‌شوید؛ اما ما می‌خواهیم شما را با این اصول اولیه آشنا کنیم؛ اصولی که می‌تواند نقطه آغاز کار شما با دنیای رنگ موها باشد.

رنگ روی کاتالوگ چقدر واقعی است؟
توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ مو پایه موی خود فرد نیز بسیار مهم است. رنگ‌هایی که روی کاتالوگ‌ها می‌بینید همه روی موهای دکلره شده امتحان شده است حتی مشکی پر کلاغی. بنابراین یک فرد ایرانی با پایه رنگ تیره هرگز توقع نداشته باشد که رنگ انتخابی روی موهایش دقیقا همان سایه را ایجاد کند. اگر دقیقا همان رنگ و سایه را می‌خواهید موها نیاز به دکلره یا رنگ مو آن هم در چند مرحله دارد.
موهای اروپایی‌ها به علت اینکه پایه روشن دارند تقریبا از پایه پنج به بالا رنگ مو همان سایه را ایجاد می‌کند. اگر دقت کرده باشید در خانم‌هایی که موهای سفید بیشتری دارند رفله رنگ انتخابی بسیار نزدیک‌تر به رنگ کاتالوگ مو خواهد بود نسبت به خانمی که رنگ موی مشکی یا قهوه‌ای سیر دارد.
پایه‌های رنگ مو را بهتر بشناسید
رنگ‌ها در ۱۰ پایه هستند؛ پایه رنگ را عمق رنگ نیز می‌گویند و تن سایه‌ای است که روی مو می‌افتد؛ در واقع همان روشنی و تیرگی رنگ است که به ترتیب عبارتند از:
۱- مشکی،تیره‌ترین رنگ
۲- قهوه‌ای تیره
۳- قهوه‌ای متوسط
۴- قهوه‌ای روشن
۵- قهوه‌ای خیلی روشن
۶- بلوند تیره
۷- بلوند متوسط
۸- بلوند روشن
۹- بلوند خیلی روشن
۱۰- بلوند خیلی خیلی روشن یا پلاتینه
مثلا N6 و A6 هر دو یک پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره خاکستری است.یادتان باشد عددهایی که در کنار رنگ نوشته ‌می‌شود به این صورت خوانده می‌شود که اسم شماره رنگ؛ سمت راست ممیزاست و درجه یا همان پایه رنگ؛ سمت چپ ممیز.
از کدام اکسیدان استفاده کنیم؟
اکسیدان‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟
اکسیدان که به عنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌کار می‌رود، باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.
اکسیدان۱ (۶٪): رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و برای پایه مو از یک تا ۴ است
اکسیدان ۲ (۹٪): قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و برای پایه مو از ۵ تا ۱۰است
اکسیدان ۳ (۱۲٪): قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد و مخصوص دکلره است ولی در رنگ‌های بالا یعنی پایه ۹ و ۱۰ هم می‌توانیم استفاده کنیم(البته در رنگ مو چندان استفاده‌ای ندارد).
چرخه رنگ را یاد بگیرید
یکی از عناصر و عوامل مهم رنگ کردن مو تعیین رنگدانه زیرین موی شماست. وقتی که شما رنگی را انتخاب می‌کنید و روی موهای‌تان می‌گذارید امکان دارد به خاطر رنگدانه زیرین در موی شما، همان رنگ دلخواه به‌دست نیاید.
اگر شما نگاهی به چرخه در رنگ بیندازید یک رنگ مخالف برای هر رنگ وجود دارد؛ اگر رنگ تن نارنجی داشت برای خنثی کردن تن نارنجی از رنگی استفاده می‌کنیم که در آن تن آبی وجود داشته باشد مثل مشکی یا خاکستری
رنگ زیرین + رنگ مصنوعی = رنگ نهایی
واریاسیون به چه کار می‌آید
واریاسیون ها رنگ موی خالص و قوی هستند که یا باید با رنگ مو یا با رنگ ساژ‌های روی موی دکلره شده ، مخلوط شوند تا تن رنگ را تغییر دهند. واریاسیون‌ها برای زیباتر شدن تغییر رنگ موی فعلی استفاده می‌شوند.
به چند نکته در باره خصوصیات واریاسیون‌ها توجه کنید:
۱ – واریاسیون سبز ، رنگ قرمز را خنثی می‌کند و بالعکس. پس هیچ​گاه واریاسیون سبز با رنگ قرمز یا بالعکس ترکیب نمی‌شوند.
۲ – واریاسیون زرد برای اینکه به مو ، تن طلایی بدهد با همه رنگ‌ها و رنگ‌ساژها ترکیب می‌شود.
۳ – واریاسیون نقره‌ای ، ضد زردی است و زردی مو را از بین برده و موها را براق می‌کند.
۴ – واریاسیون آبی ضد نارنجی بوده و رنگ نارنجی را خنثی می‌کند.
قانون ترکیب واریاسیون‌ها
۱ – ۹۹/۰ یا E12 ، واریاسیون‌های بنفش هستند که با رنگ مو‌های A و C و رنگ‌های قرمز مخلوط می‌شوند.
۲ – ۱۰/۰ یا E14، واریاسیون‌های آبی هستند که با رنگ مو‌های گروه N مخلوط می‌شوند.
۳ – ۸۸/۰ یا E15، واریاسیون‌های قرمز هستند که با تمام رنگ موها مخلوط می‌شوند. فقط با گروه‌های M ، C , A ترکیب نمی‌شوند.
۴ – ۳۳/۰ یا E17 ، واریاسیون‌های سبز هستند که با سری رنگ مو‌های A، C و M ترکیب می‌شوند.
قرمزی موها را چطور بگیرید؟
گاهی پیش می‌آید بعد از رنگ کردن مو با هاله قرمزی که در رنگ وجود دارد مشکل دارید و می‌خواهید این قرمزی را به طریقی از بین ببرید؛ در این حالت باید موها را رنگساژ کنید، رنگساژ یعنی رنگ ضعیفی که با آب رقیق شده‌است. باید یک پایه رنگ نرمال(بین ۵ تا ۷) یا دودی یا زیتونی را انتخاب کنید بعد آن را با آب و اکسیدان مخلوط کنید تا رنگ حالت ماست رقیقی را پیدا کند، پس آن را به موها بزنید و حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد موها را بشویید.
راهکاری برای پایدار کردن رنگ‌های فانتزی
اگر برای رنگ موهای‌تان از رنگ‌های فانتزی مانند قرمز، بنفش و… استفاده کرده‌اید برای پایدار کردن آن باید بعد ازیک هفته تا ۱۰ روز از رنگ کردن و وقتی هنوز موها چندان رنگ خود را از دست نداده‌اند، آنها را رنگساژ کنید تا رنگ ثابت شود. حواس‌تان باشد که بعد از ۱۵تا ۲۰ روز رنگساژ دیگر فایده‌ای ندارد و برای به‌دست آوردن همان رنگ قبلی باید مجددا موها را کامل رنگ کنید.
راهکاری برای رنگ گرفتن موهای سفید
اگر موهای‌تان خیلی سفید است آن را با کمی اکسیدان آغشته کرده و به مدت تقریبا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا موها تحریک شده و بتوانند بهتر رنگ مو را به خود جذب کنند اما اگر سفیدی موهای‌تان کم است نیازی به این کار نیست.بهترین رنگ برای شما مخلوط ۲ رنگ شماره ۴ و ۵ از گروه N یا مخلوط ۳ و ۴ از گروه M است که هر دوی این رنگ‌ها بهتر است با اکسیدان ۹درصد مخلوط شود.
 

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
چه مارک رنگ مویی خوبه؟
من هر رنگ مویی میزنم موهامو خشک میکنه

همه ما نیاز به تنوع داریم و دوست داریم به طور مداوم رنگ موهای خود را تغییر دهیم ٫ اما با فاصله های کم در هفته برای رفتن به سالن های زیبایی باید هزینه زیادی خرج کنیم . پس بهترین و به صرفه ترین راه رنگ کردن موها در خانه است. اگر شما مطمئن نیستید که این رنگ موها کار میکنه یا نه .. ما در این مقاله بهترین رنگ موها را به شما معرفی خواهیم کرد .​

1. رنگ موی دائمی سطح 3 گارنی یر نیوترس (Garnier Nutrisse)
این رنگ مو با 29 رنگ متفاوت و زیبا از روشن ترین رنگ تا تیره ترین رنگ در کالکشن آن موجود است با فرمولی قوی به موهای شما آسیب نمیرساند ٫ این رنگ مو از ویتامینه های طبیعی مانند روغن آوکادو ٫ ویتامین E و روغن دانه انگور تشکیل شده 100% موهای خاکستری را پوشش میدهد و برای مدت طولانی ماندگاری دارد.​

2. رنگ مو جان فریدا (John Frieda Precision Permanent Color)

این مارک با 20 رنگ متفاوت که در بیشتر سالن های آرایشی استفاده میشود با پوشش 100% موهای خاکستری از فوم خارج نمیشود . این بسته شامل نرم کننده و دستکش مخصوص است.​

3.رنگ مو لورآل فریا (L’Oreal Feria Multi-Faceted Shimmering Colour 3x Highlights)

یکی از بهترین رنگ موهای خانگی با مخلوطی ازهایلایت که شامل 3 طیف رنگی هایلایت است . موهای سفید سر را پوشش نمیدهد.​


4. رنگ مو رولان برای موهای تیره (Revlon ColorSilk Luminista Vibrant Color for Dark Hair)

در8 رنگ برای استفاده موهای تیره . به همرا تقویت کننده در رنگ
5


. رنگ مو کلایرول (Clairol Natural Instincts Haircolor)

در 21 رنگ ٫ با سایه های بسیار و رنگی که کاملا طبیعی به نظر می رسد . مخلوطی غنی از انتی اکسیدان وتامین c و E . برای مدت طولانی نمی تواند موهای خکستری را پوشش دهد . ماندگاری این رنگ در 6 هفته است بدون اینکه رنگ آن عوض شود.


6. رنگ مو کلایرول محافظ رنگ مو (Clairol Loving Care Haircolor)

این رنگ موی قدیمی یکی از رنگ هایی است که مادر من در چند دهه از آن استفاده کرده است و اون عاشق این رنگ مو است چون در آن آمونیاک یا پراکسید ندارد. شامل ویتامین E.. با اینکه رنگ مویی قدیمی است اما مدرن است !


7. رنگ مو کلایرول برای ریشه های مو (Clairol Nice ‘n Easy Root Touch-Up)
اگر ریشه های موی شما دیر رنگ میگیرد فقط در 10 دقیقه و بسیار سریع و راحت نتیجه خواهید گرفت. روی رنگ موی شما به راتی کار میکند . فروشگاه ٫ سالن یا مارک اهمیتی ندارد اما این به سرعت موهای شما را رنگ میکند
من خودم رنگ مواستفاده نميكنم
ولي مادرم ازكلايرول استفاده ميكنه وخوبه
 

Similar threads

بالا