نظر شما در مورد مهندسی مدیریت پروژه چیست؟

anish

عضو جدید
بسمه تعالی
مهندسی مدیریت پروژه رشته ای که از تولد ان فقط چهار سال می گذرد .باتوجه به اصلاحات و تصمیم مسئولان این رشته در گروه مهندسی عمران قرار گرفتهو یکی از گرایش های آن در مقطع کارشناسی و از طریق کنکور و در دانشگاه پیام نور می توان تحصیل کرد .
از همان ابتدا نظرات در مورد این رشته متفاوت بود .عده ای میگفتن مگه مهندسی مدیریت هم داریم. دسته ای دیگر گفتن همان مدیریتست. گروهی میگفتن شما زیر مجموعه صنایع هستین .و بعضی دیگر می گویند شما ول معطلید .وگروهی دیگر که بیشتر دانشجویان این رشته هستن می گویند این رشته و سر فصل های ان همان عمران است با دید مدیریتی .

حالا نظر شما دوستان گرامی در مورد این که این رشته چیست و در چه گروهی قرار می گیرد ؟.یا حتی تا به حال چیزی دز مورد آن شنیده اید؟​
 

anish

عضو جدید
ماهیت مدیریت پروژه

ماهیت مدیریت پروژه

مهندسی مدیریت پروژه محتوای میان رشته ای دارد و از این رو می توان گفت تلفیقی از هنر مدیریت و فنی مهندسی ست قرار گرفتن بعضی از دروس مدیریتی جهت آشنای دانشجویان با مباحث مدیریت و تلفیق آن با مهندسی و دروس تخصصی مهندسی از رشته های عمران و صنایع که با توجه به علایق شخصی هر فرد می توان به هر کدام از این گرایش ها نزدیک شد . و وجود مباحثی دیگر ازمبانی مهندسی برق ، برنامه سازی رایانه ،حسابداری و ... می باشد که نشان دهنده گستردگی مفهوم مدیریت پروژه می باشد یک مدیر پروژه باید بتواند با آشنای از جنبه های مختلف یک پروژه وایجاد تعامل و هماهنگی بین این عوامل پروژه را برای دستیابی به اهداف و استراتژی های تعیین شده آن پروژه یا سازمان برساند .
 

anish

عضو جدید
تفاوت مدیریت پروژه با مهندسی مدیریت پروژه

تفاوت مدیریت پروژه با مهندسی مدیریت پروژه

چند تعریف از مدیریت پروژه ارائه می دهم تا با کلیت و تعاریف آن آشنا شوید.
PMBOK( که به عنوان انستیتو مدیریت پروژه می باشد)مدیریت پروژه را این گونه تعریف می نماید:مدیریت پروژه ابزاری برای شناخت ،مهارت وروش های فنی است تا فعالیتهای پروژه را به نیازهای اصلی (اهداف)پروژه برساند. PRINCE2برنامه ریزی،نظارت وکنترل همه جانبه پروژه وبرانگیختن تمام افراد مرتبط با پروژه به منظور موفقیت پروژه یعنی دست یابی به اهداف پروژه در زمان مشخص ،باقیمت مشخص،کیفیت مشخص وراندمان مشخص می باشد. PROJECTپروژه یک کار موقتی با تاریخ خاتمه مشخص است که به منظور ایجاد یک محصول منحصر به فرد ویا خدمات مشخص انجام می شود- هدف از اجرای پروژه برآورده کردن ایده ها ویا نیازها می باشد.
DIN69901(سازمان آلمانی جهت استاندارد سازی) مدیریت پروژه یک سری وظائف کامل ،روش ها وابزاری است که در طی اجرای پروژه به کار گرفته می شود.
همان طور که می بینید مدیریت پروژه اهداف کلان و در سطح وسیعی از فعالیت ها را در نظر می گیرد از فعالیت های خدماتی،تولیدی ،سازمانی ،اقتصادی و...
اما سوال اینجاست مهندسی مدیریت چیست ؟ در واقع مهندسی مدیریت پروژه همه این اصطلاحات را در بر می گیرد اما با دید گاه تخصصی تر در زمینه ای خاص که در تعریفی که در ایران از آن شده در قالب فنی و اجرای گنجانده شده است از این روست که لفظ مهندسی را بر آن افزوده اند .
 

anish

عضو جدید
دیدگاه آکادمیک

دیدگاه آکادمیک

برآوردن نيازهاي تجارت و صنعت‌مدرن در جهان پرشتاب امروز، نياز به تمركز بر اولويت‌ها، ‌استفاده از روش‌هاي بهتر مديريت و قالب‌هاي نويني براي ارتباطات دارد. قرن بيست‌ويكم با بودجه‌هاي كمتر،‌ زمان كمتر و منابع كمتر فرارسيده‌است. تغييرات‌سريع، گسترش فنّاوري و بازارجهاني از واقعيت‌هاي هزاره‌ي جديد هستند. براي رقابت در اين محيط بايد كاربيشتري را با منابع‌كمتر به‌نتيجه رساند. اصل رقابت و تلاش براي برتري،‌ سبب ظهور پديده‌هاي نو در همه‌ي بخش‌هاي تجارت و ‌صنعت شده، نيازبه تغيير و نوآوري را برهمگان مشخص‌كرده‌است؛ رقابت، سبب بها دادن بيشتر به ايده‌ها و طرح‌هاي نو شده‌است. براي بقا در بين رقيبان بايد سريع‌تر،‌ ارزان‌تر و بهتر بود. اين‌چنين نوگرايي سبب تعريف كارهايي جديد مي‌شود، كارهايي كه تابه‌حال انجام‌نشده، درهمان بار اول بايد به‌درستي انجام‌شوند؛‌ لذا نياز است تا جامعه به ابزارهاي جديد مديريتي براي رويارويي با اين‌قبيل كارها مجهزشود، مجموعه‌اي از تجهيزات با نام مديريت‌پروژه. ديد مهندسي، باتوجه به اهميت اين شاخه از دانش و به‌منظور آموزش مديران و کارشناسان دست‌اندرکار پروژه‌ها، که گاهي به‌صورت آکادميک دوره‌هاي مديريت‌پروژه را نگذرانده‌اند؛ در واقع مدیریت پروژه در همان مفهوم کلیت خود اصلا به صورت آکادمیک وجود ندارد و صرفا به دوره های آموزشی که زیر نظر بعضی سازمان های خارجی برگزار می شود مدرکی داده می شود که صاحبان حقیقی آنها مدیر پروژه گفته می شود.یا صرفا کسانی که تجربی در زمینهی مدیریت پروژه ها فعالیت کردند امروز آنها را به عنوان مدیران پروژه می شناسیم .شاید تجربه ایران اولین تجربه آکادمیک در جهان باشد و آرزو داریم هر چه زودتر شاهد به بار نشستن این تجربه باشیم . این کار بدون تلاش دانشجویان این رشته و پذیرش آنها توسط جامعه هرگز به بار نخواهد نشست .
 

anish

عضو جدید
ارتباط مهندسی مدیریت ساخت با مهندسی مدیریت پروژه :

ارتباط مهندسی مدیریت ساخت با مهندسی مدیریت پروژه :

مهندسی مدیریت ساخت یکی از گرایش های عمران در مقطع کارشناسی ارشد می باشد .و مهندسی مدیریت پروژه گرایش عمران در مقطع کارشناسی ست .شباهت های فراوانی بین این دو رشته است که این دو را به هم نزدیک می کند تا جای که اولویت اول همه دانشجویان پروژه ادامه تحصیل در رشته مدیریت ساخت است اما مسئله پذیرش محدود این رشته می باشد که در سال بین 15 تا 30 نفر پذیرش دارد و این حجم پاسخگوی نیاز پذیرش دانشجو در دانشگاه پیام نور نیست .رشته مدیریت پروژه بعد از چهار سال پذیرش دانشجو در حال حاضر هزار ها دانشجو در سطح کشور دارد که تعداد زیادی از آنها خواهان ادامه تحصیل در رشته خود هستن .در کل رشته مدیریت پروژه برای آشنای بیش تر دانشجویان با مباحث مدیریتی و به کار بردن آنها در مسائل عمرانیست. و دستیابی به سطح بالاتری از مدیریت و دستیابی به یک مدیر در پروژه های عمرانیست. فراتر از آن چه تا به حال بوده .ما می توانیم با تلاش خود و بر طرف کردن بعضی از کمبود های رشته (آشنای کمتر با مباحث عمرانی)در دستیابی به این هدف موفق تر باشیم. سر فصل های مدیریت ساخت(http://www.iausep.com/silabes/25210.pdf سر فصل های مدیریت پروژه (www.pme-gw.com
 

anish

عضو جدید
سر فصل ها ی مدیریت ساخت و مدیریت پروژه

سر فصل ها ی مدیریت ساخت و مدیریت پروژه

در این نوشته سعی می کنم شرح مختصری از سر فصل های رشته مدیریت ساخت و مدیریت پروژه ارائه کنم .
مهندسی مدیریت ساخت مشتمل بر 32 واحد که 15 واحد تخصصی اجباری 9 واحد اختیاری 2 واحد سمینار و 6 واحد پروژه و پایان نامه و شامل دروس :دروس تخصصی اجباری(اصول مقررات پیمان ، روش های برنامه ریزی و کنترل پروژه ، روش های ساخت 1 ،مدیریت ماشین آلات ساخت و یکی از دروس زیر :الف – تحلیل و طراحی سیستم ها –ب-مدیریت کارگاه و ایمنی –ج-تکنولوزی عالی بتن
دروس تخصصی اختیاری تحلیل و طراحی سیستم ها ، مدیریت کارگاه و ایمنی ،تکنولوژی عالی بتن ،کاربرد رایانه در مدیریت ساخت ،روش های ساخت دو ،مصالح ساخت پیشرفته ،مدیریت مالی و حسابداری پروژه ،اقتصاد مهندسی پیشرفته ، روش های آماری و قابلیت اعتماد ، برآورد و تجزیه بها ، تعمیر و تقویت سازه ها ،تحقیق در عملیات و روش تحقیق)
رشته مدیریت پروژه مشتمل بر 140 واحد درسی که 21 واحد عمومی 26 واحد پایه 22 واحد تکمیلی 59 واحد اجباری و 12 واحد اختیاری می باشد.و از جمله آن دروس(اصول مقررات پیمان ، روش های برنامه ریزی و کنترل پروژه ، روش های ساخت 1 ،مدیریت ماشین آلات ساخت ، مدیریت کارگاه و ایمنی ، روش های ساخت دو ، مدیریت مالی و حسابداری پروژه ، اقتصاد مهندسی ، تعمیر وتقویت سازه ها ، تحقیق در عملیات(اختیاری )و دروس دیگری با کمی تفاوت مانند مصالح بساختمانی ، تکنولوژی بتن ،متره و براورد،کاربرد کامپیوتر در مهندسی مدیریت پروژه (اختیاری) و ... می باشد در تایپیک های دیگر سعی می کنم به معرفی اجمالی واحد های این رشته بپردازم .
 

anish

عضو جدید
قوانین حاکم بر پروژه :این درس دارای دو واحد نظری و اجباری تخصصی تقسیم بندی شده منبع این درس جزوه قوانین حاکم بر پروژه مهندس قربانیست سر فصل های این درس عبارتند از :
1-گزیده ای از فصول (قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان )
2-گزیده ای از (قانون شهرداری ها )ماده 100
3-گزیده ای از قانون محاسبات عمومی مصوب10/6/1366
4- گزیده ای از (قانون تامین اجتماعی در خصوص حق بیمه قراردادهای مقاطعه کاری)
5-گزیده ای از فصول قانون کار جمهوری اسلامی ایران


اصول و مقررات پیمان : دو واحد نظری ودر دسته دروس اجباری تخصصی و منبع معرفی شده آن اصول مدیریت ساخت نوشته حسن صادقی و سید محمود علمای از انتشارات دانشگاه امام حسین می باشد .
سر فصل ها : 1 - مراحل شکل گیری طرح های عمرانی
2- آشنای با شرح وظایف و اختیارات کار فرما ،مشاور،پیمانکار
3- طبقه بندی و بررسی انواع روشهای قراردادی
4- انتخاب روش قراردادی جهت اجرای پروژه های عمرانی
5- بررسی جایگاه کار فرما در انعقاد قرارداد ها دو عاملی


مدیریت ایمنی کارگاه : شامل دو واحد نظری در گروه اجباری تخصصی منابع این درس (1- آیین نامه حفاظتی کارگاههای ساختمانی 2- آیین نامه و مقررات حفاظتی حفر چاه های دستی 3- آیین نامه حفاظتی وسایل حمل و نقل و جابه جا کردن مواد و اشیا در کارگاه ها 4- آیین نامه بهداشت در کارگاه ها )مولف شورای عالی حفاظت فنی
سر فصل ها : 1- آیین نامه حفاظتی کارگاه های ساختمانی
2- آیین نامه و مقررات حفاظتی حفر چاه های دستی
3- آیین نامه حفاظتی وسایل حمل و نقل و جابه جا کردن مواد و اشیا در کارگاه ها
4- آیین نامه بهداشت عمومی در کارگاه ها


اصول و فنون نظارت بر اجرا : یک واحد نظری در گروه اجباری تخصصی و دارای جزوه درسی ازمهندس فاطمه جاذبی و انتشارات پیام نور
سر فصل ها : 1- پروژه و دستگاه نظارت در آن
2- وظایف دستگاه نظارت
3-جایگاه دستگاه نظارت درشرایط عمومی پیمان
4- وظایف مشاور و دستگاه نظارت در خصوص برنامه ریزی و کنترل پروژه
5- مدیریت اطلاعات در پروژه های عمرانی توسط مشاور و دستگاه نظارت
6-امور مالی دستگاه نظارت
و همراه پنج ضمیمه
و از جمله دروس اختیاری مرتبط با این واحد ها :اصول رسیدگی به پیمان و حل اختلافات ،اصول زیست محیطی در ساخت و ساز که هر دو 2 واحدی هستن.
 

anish

عضو جدید
واحد های مدیریت تخصصی

واحد های مدیریت تخصصی

اقتصاد مهندسی : دو واحد ،تکمیلی در نیمه مشترک مهندسی ،منبع اقتصاد مهندسی ،نویسنده اسکونژاد،انتشارات دانشگاه امیر کبیر

مدیریت مهندسی : دو واحد، تکمیلی در نیمه مهندسی،منبع مدیریت مهندسی ،نویسنده حیدری ،انتشارات خواجه رشید

استاندارد های مدیریت پروژه : دو واحد، اجباری تخصصی،منبع راهنمای گسترده دانش مدیریت پروژه،مترجم آشتیانی _ حسینی،انتشارات آدینه

سر فصل :1-چهارچوب مدیریت پروژه
2-استاندارد مدیریت پروژه یک پروژه
3-حوزه دانش مدیریت پروژه
4-مدیریت یکپارچگی پروژه
5-مدیریتمحدوده پروژه
6-مدیریت زمان پروژه
7-مدیریت هزینه پروژه
8-مدیریت کیفیت پروژه
9-مدیریت منابع انسانی پروژه
10-مدیریت ارتباطات پروژه
11- مدیریت ریسک پروژه
12-مدیریت تدارکات پروژه
مدیریت مالی و حسابداری پروژه : دو واحد، اجباری تخصصی،منبع حسابداری و مدیریت مالی برای مدیران،مولف بختیاری ، ناشر سازمان مدیریت صنعتی

سر فصل ها :1- آشنای با اصول و مفاهیم اساسی حسابداری
2-دفاتر مالی و فرایند در حسابداری
3-آشنایبیشتر با اقلام مندرج در گزارش های مالی و نحوه طبقه بندی آنها
4- آشنای با حسابداری بهای تمام شده
5-مباحثی در حسابداری مدیریت نقطه سربه سر و تصمیمات خاص
6-مباحثی در حسابداری مدیریت بودجه بندی
7-مباحثی در مدیریت مالی تجزیه و تحلیل صورت های مالی

8- مباحثی در مدیریت مالی (ارزیابی و بودجه بندی طرح های سرمایه ای)
مدیریت کارگاه و منابع انسانی : دو واحد، اجباری تخصصی،منبع اصول مدیریت ساخت،مولفان صادقی_علمایی

سر فصل : 1-تعاریف و اصطلاحات
2-آشنایبا شرح وظایف مدیران در بخش های متشکله کارگاهی
3-آشنای با شرح وظایف و اختیارات کار فرما ،مشاور و پیمانکار
4-آشنای با مباحث مدیریت پروژه(مالی،مواد و مصالح،نیروی انسانی)
5- مدیریت ماشین آلات
دروس اختیاری (مدیریت ریسک و بحران،تحقیق در عملیات ،سیستم های خرید انبارداری و توزیع ،مهندسی عوامل انسانی ،مدیریت کیفیت آماری ،مدیریت کیفیت بهروری ،فراگرد تنظیم کنترل بودجه )
 

anish

عضو جدید
دروس پایه و تکمیلی

دروس پایه و تکمیلی

[FONT=&quot]دروس پایه :[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]فیزیک پایه یک[/FONT][FONT=&quot] :سه واحد منبع فیزیک پایه یک (مکانیک) ، بهاری، ناشر پیام نور [/FONT]
[FONT=&quot]ریاضی عمومی یک[/FONT][FONT=&quot]: سه واحد ،منبع ریاضی عمومی یک ،احمد پور و مهمیانی ، ناشر پیام نور[/FONT]
[FONT=&quot]فیزیک پایه دو[/FONT][FONT=&quot] : سه واحد ،منبع فیزیک پایه دو ،ابوکاظمی ، ناشر پیام نور[/FONT]
[FONT=&quot]ریاضی عمومی دو[/FONT][FONT=&quot] :سه واحدریاضی عمومی دو (شیمی) ،ابراهیمی ، ناشر پیام نور[/FONT]
[FONT=&quot]آزمایشگاه فیزیک یک[/FONT][FONT=&quot] : یک واحد ،دستور کار آزمایشگاه فیزیک یک ،سید احمد بابانژاد ، ناشر پیام نور[/FONT]
[FONT=&quot]آزمایشگاه فیزیک دو[/FONT][FONT=&quot] : یک واحد دستور کار آزمایشگاه فیزیک دو ،هوشنگ نحوی ، ناشر پیام نور[/FONT]
[FONT=&quot]راهبردی رایانه ([/FONT][FONT=&quot]ICDL[/FONT][FONT=&quot])[/FONT][FONT=&quot] :بدون واحد[/FONT]
[FONT=&quot]برنامه سازی رایانه[/FONT][FONT=&quot] :سه واحد ،منبع برنامه سازی پیشرفته ،داریوش نیک مهر ، ناشر پیام نور[/FONT]
[FONT=&quot]آمار و احتمالات مهندسی[/FONT][FONT=&quot] :سه واحد ،[/FONT]
[FONT=&quot]روشهای محاسبات عددی[/FONT][FONT=&quot] :سه واحد ،منبع روشهای محاسبات عددی ،وحیدی و قاسم پور ،ناشر دانش نگار[/FONT]
[FONT=&quot]معادلات دیفرانسیل[/FONT][FONT=&quot] : سه واحد ،منبع معادلادت دیفرانسیل ،فاریانی ، ناشر پیام نور[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]دروس تکمیلی :[/FONT][FONT=&quot]استاتیک[/FONT][FONT=&quot] : سه واحد ، [/FONT]
[FONT=&quot]نقشه کشی عمومی[/FONT][FONT=&quot]: یک واحد عملی یک واحد نظری ، منبع خود آموز نقشه کشی صنعتی و ساختمانی ،بهنام پور نادر فرزاد قانعی ،بازتاب اندیشه [/FONT]
[FONT=&quot]مقاومت مصالح یک[/FONT][FONT=&quot] : سه واحد [/FONT]
[FONT=&quot]کارگاه عمومی یک[/FONT][FONT=&quot] : یک واحد عملی ،بدون منبع براساس سر فصل مصوب [/FONT]
[FONT=&quot]مبانی مهندسی برق[/FONT][FONT=&quot] : سه واحد ،مهدی غضنفری ، پیام نور[/FONT]
[FONT=&quot]آزمایشگاه مبانی مهندسی برق[/FONT][FONT=&quot]: یک واحد عملی ،بدون منبع[/FONT]
[FONT=&quot]فرایند های تولید[/FONT][FONT=&quot] : سه واحد[/FONT]
[FONT=&quot]کارگاه عمومی دو[/FONT][FONT=&quot] :یک واحدعملی ،بدون منبع براساس سر فصل مصوب [/FONT]
[FONT=&quot]دروسی که منابع آنها ذکر نشده منابع آن تغییر کرده اند.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
سلام دوست عزيز

تايپيكتون عالي و واقعا مفيد هست ، لزوم اشنا شدن با اين رشته تحصيلي جديد ديده مي شد .

ممنون
 

anish

عضو جدید
سپاس و تشکر از شما دوست عزیز واقعا لطف دارین .از این که مورد توجه دوستان واقع شده بسیار خوشحالم انشاالله بتونیم در اینده نزدیک در کنار هم جامعه ارمانی خود را در کنار هم بسازیم. با همکاری و تلاش.
 

anish

عضو جدید
دروس تخصصی نیمه عمرانی

دروس تخصصی نیمه عمرانی


اصول مکانیک خاک و پی و آزمایشگاه
: دو واحد نظری یک واحد عملی ، اصول مهندسی ژئوتکنیک(جلد اول) براجا ام . داس ترجمه شاپور طاحونی انتشار پارس آیین
سر فصل : 1-خاک و سنگ -2-ترکیب خاک -3-طبقه بندی خاک -4-جریان آب در خاک -5-تنش موثر -6-نشست خاک -7-مقاومت برشی خاک -8-ظرفیت باربری پی برایشالوده های سطحی -9-تراکم خاک-10-شناسای تحت الارضی خاک
طراحی معماری و شهرسازی : دو واحد ، اصول معماری و شهر سازی ،حسین سوداگر ،دانش و فن
سر فصل : 1- طراحی خانه های مسکونی -2-پارکینگ -3-طراحی ساختمان های آموزشی -4-شهر
تحلیل سازه 1 : سه واحد ،تحلیل سازه ها ، لیل آبادی و طاحونی ،جهاد دانشگاهی امیر کبیر
سر فصل : 1- کلیات و تشخیص سازه -2-نیروهای داخلی رسم نمودارها ی نیروی برشی لنگر خمشی در تیر و قاب معین -3-خطوط تاثیر-4-تغییر شکل سازه ها -5-تحلیل سازه های نامعینروش نیرو
مکانیک سیالات :سه واحد ، مکانیک سیالات ، استریتر وایلی ترجمه انتظاری ،نوپردازان،
سر فصل : 1- خواص سیال -2- استتیک سیال-3-جریان سیال-4-آنالیز ابعادی و تشابه دینامیکی -5-جریان لزج،لوله و کانال ها
مصالح ساختمانی و آزمایشگاه : یک واحد عملی یک واحد نظری ،مصالح شناسی سیاوش کیاری ، دانش و فن
سر فصل : 1- گچ -2-آهک -3-سیمان -4-شن و ماسه -5-نسوز ها -6-خاک -7-کاشی -8-آجر -9-سنگ ها -10-ملات -11-قیر -12-چوب -13-شیشه -14-الکترود
تکنولوژی بتن :یک واحد نظری یک واحد عملی،تکنولوژی و طرح اختلاط بتن،مستوفی نژاد ،ارکان دانش
سر فصل :1- اجزای تشکیل دهنده بتن -2-بتن و خواص آن -3-مواد مضاف در بتن -4-روشهای مراقبت بتن -5-طرح اختلاطبتن (ACI211) -6-طرح اختلاط به روش BS
-7-کاربرد درز در بتن
پروژه بارگذاری : یک واحد عملی ،بارگذاری و سیستمهای باربر،مستوفی نژاد و فضیلتی ،ارکان دانش
سر فصل: 1- بارهای مرده و زنده -2-بار برف -3-باد -4-بار زلزله -5-بارگذاری پلها -6-بار آب -7-بار خاک -8-بارگذاری سیلوها بانکر ها و مخازن ذخیره مواد -9-ترکیب بارها -10-سیستم های بار بر -11-روشهای تقریبی در تحلیل سازه های نامعین استاتیکی

طراحی اجرای 1 :سه واحد،طراحی سازه های بتن مسلح،طاحونی ،دهخدا
سر فصل :1- خواص بتن و فولاد مسلح کننده -2-ایمنی سازه -3-رفتار و طراحی اعضای بتن مسلح در برابر خمش -4-پیوستگی،مهاری و قطع میلگردها-5- رفتار و طراحی اعضای بتن مسلح در برابر برش-6-خدمت پذیری اعضای خمشی -7-ستونها -8-ستونهای لاغر-9-شالوده


هیدرولیک
: سه واحد ،هیدرولیک کانال های باز

طراحی اجرای 2
:سه واحد ،

تاسیسات زیر بنای و ساختمانی
: سه واحد ،تاسیسات مکانیکی و برق ساختمانی ،ویلیام تائو و ریچارد جانیس،نشر کتاب دانشگاهی
سر فصل :1- حوزه و تاثیر سیستم های مکانیکی و برقی -2-مبانی گرمایش ،تهویه و تهویه مطبوع-3-سیستم ها و تجهیزات لوله کشی تاسیسات -4- سیستم ها و تجهیزات لوله کشی بهداشتی-5-سیستم ها و تجهیزات برقی-6-سیستم های برقی مخابراتی امنیتی و ایمنی -7-طراحی سیستم های برقی و سیم کشی
زبان تخصصی : دو واحد زبان تخصصی کاربردی مهندسی عمران ، مسلمان یزدی ،فدک ایساتیس
sub-discipline of civil engineering 4 - Civil engineer 1 :Unit 1


design team12 – construction9 :Unit 2


building material 16 :Unit 3


types of bond 36 - brick 32 :Unit 5


mortar 39 :Unit 6


applications of masonry51 – masonry 45 :Unit 7


reinforced concrete 91 :Unit12


methods of arc welding 102 – 98welding :Unit 13


structural load 119 - foundation 115 :Unit15
روشهای ساخت 1
: دو واحد ،اجرای ساختمان های بتن آرمه،قالیبافان و عرب شاهی ، علم و ادب
سر فصل :1-اصول اجرای ساختمان ها -2-بتن تازه -3-بتن سخت شده -4-قالب بندی -5-آرماتور بندی
روشهای ساخت 2 : دو واحد مبانی اجرای سازه های فولادی ،نیلی پور و خدادادی ،ارکان دانش
سرفصل : 1-فولاد ساختمانی-2-سیستم های انتقال بار در سازه های فولادی -3-اجرای سازه های فولادی -4-انواع سیستم های اتصال در سازه های فولادی -5-عملیات اجرای در سازه های فولادی
ترمیم و تقویت سازه ها :سه واحد، روشها و جزئیات بهسازی ساختمان در برابر زلزله ،اسکوی ، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
سر فصل : 1- مقدمه -2-مقاوم سازی ،ترمیم و بهسازی لرزه ای ساختمان -3-بررسی آسیب پذیری لرزهای سازه ها -4-ویژگی های بهسازی لرزه ای ساختمان -5-لزوم بررسی و تعیین آسیب پذیری سازه ها -6-تحلیل خطر ناشی از زلزله و طیف طراحی-7-معیارهای ارزیابی ساده ساختمانها -8-مراحل بهسازیو مقاوم سازی لرزه ها-9-روشهای تحلیل طرح بهسازی -10-فلسفه تقویت -11-رهکار های کاربردی بهسازی لرزه ای

دروس اختیاری (اجرای روسازی و راهسازی ،نقشه برداری و عملیات ، اجرای سازه های آبی و تونلها ،بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان ،اجرای سالن های صنعتی ، اجرای پل ، نقشه خوانی مهندسی ، هیدرولوژی مهندسی آب و فاضلاب ،تحلیل سازه دو ، اصول مهندسی زلزله ، طراحی سازه های بنای )

دروسی که منابع آنها اعلام نشده سر فصل های آن تغییر کرده .
 
آخرین ویرایش:

anish

عضو جدید
دروس تخصصی خاص رشته

دروس تخصصی خاص رشته

[FONT=&quot]دلیل این که این واحد ها را از بقیه جدا کردم این بوده که فکر می کنم این دروس برای ما کاربرد بیشتری داشته و در حالت ایدال فعالیت در این زمینه ها می تواند آینده کاری مناسبی داشته باشد .
اجرای متره و برآورد[/FONT]
[FONT=&quot] :یک واحد نظری یک واحد عملی ،[/FONT][FONT=&quot]متره و برآورد و اصول اولیه پیمان کاری ،ارجمند ، آزاده [/FONT]

[FONT=&quot]سر فصل :1- متره و برآورد -2-فهرست بها-3-ضرایب پیمان -4-برآورد هزینه اجرای -5-مناقصه و انواع آن -6-ضمانت نامه -7-روشهای عقد قرارداد -8-انواع شرکت ها -9-تاخیرات و تعلیق -10-تعدیل[/FONT]
[FONT=&quot]ماشین آلات ساخت[/FONT][FONT=&quot] :دو واحد بدون سر فصل[/FONT]

[FONT=&quot]برنامه ریزی و کنترل پروژه[/FONT][FONT=&quot] :مدیریت و کنترل پروژه ،شیر محمدی ،دانشگاه صنعتی اصفهان [/FONT]
[FONT=&quot]سر فصل:1- اصول مدیریت و کنترل پروژه ها -2-معرفی روشهای برنامه ریزی شبکه -3-ساختار شبکه -4-هحاسبات زمان -5-شبک های گرهی -6-موازنه زمان هزینه –7-نمودارهای گانت و شبکه های دارای مقیاس زمان-8-تخصیص منابع تسطیح منابع -9-برآورد زمان -10-شبکه های دارای زمان احتمالی پرت -11-شبکه های دارای فعالیت احتمالی گرت-12-کنترل هزینه [/FONT]
[FONT=&quot]مهندسی ارزش[/FONT][FONT=&quot] : دو واحد نظری یک واحد عملی ،بهبود بی تردید و بخش نامه های مهندسی ارزش ،کریمی و سلیمی ، رسا و سازمان مدیریت برنامه ریزی [/FONT]
[FONT=&quot]سر فصل :1-ادبیات مهندسی ارزش-2-متدولوژی مهندسی ارزش -3-پیش مطالعه -4-مطالعه ارزش -5-مطالعه تکمیلی -6- به انزمام سه بخش نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی (1- دستورالعمل ارجاع کار به مهندسین ارزش -2-تهیه و بررسی پیشنهادهای تغییر بانگاه مهندسی ارزش-3-مجموعه دستور العمل مطالعات مهندسی ارزش [/FONT]
[FONT=&quot] دروس اختیاری : (نرم افزار های کنترل پروژه ،نرم افزار های متره و بر آورد ،کاربرد کامپیوتر در مهندسی مدیریت پروژه )[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
 

anish

عضو جدید
تعاریف پایه

تعاریف پایه

[FONT=&quot]از مديريت مي توان به عنوان استعداد دستيابي به بيشترين کيفيت و کميت توليدات و بهره وري در برابر کمترين هزينه و کار نام برد. يک مدير واقعي مديري است که با وجود نيرو سرمايه تجهيزات و زمان کم بتواند بيشترين کارايي و بهره وري را از امکانات موجود بدست بياورد و از ارزش کار وقت مواد و مصالح و نحوه ي صحيح مصرف کردن آن آگاهي داشته و پوسته در صدد يافتن طرق مناسب براي بهبود کار و اوضاع باشد.اگرچه در گذشته(و يا حتي پروژه هاي کوچک امروزي) به علت گسترده نبودن کارهاي ساختماني از یک سیستم سنتی و تک محوری که در آن اداره کل مجموع بدست يک نفر بود، استفاده می شد اما امروژه این امر امکان پذیر نمی باشد و برای به ثمر نشستن یک پروژه به افراد با تخصص در زمینه های مختلف نیاز ست . با توجه به پيچيده بودنشان نياز به تشکيلات مختلفی چون مدیریتی، طراحی، مشاوره ،تولیدی ،اقتصادی و ... نیازست .[/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot]مدیریت پروژه[/FONT][FONT=&quot]:[/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
[FONT=&quot] یک نظام سازمان یافته و مدیریت منابع (بطور مثال منابع انسانی) می‌باشد به نحوی که پروژه با یک چشم انداز مشخص،کیفیت مشخص،زمان مشخص و قیمت تمام شده مشخص به اتمام برسد. پروژه یک کار موقتی است که فقط یک بار و به منظور ایجاد یک محصول مشخص و یا خدمات مشخص انجام می‌شود.یک پروژه باعث تغییرات مفید و یا ارزش افزوده می‌شود. خصوصیت موقتی و یک باره بودن پروژه آن را از فرآیندها و یا اعمالی که دائمی و یا نیمه دائمی هستند و ممکن است بارها و بارها محصول مشابه و یا خدمات مشابهی را تولید ‌کنند متمایز می سازد.مدیریت این دو سیستم کاملاً متفاوت است.و روشهای فنی متفاوتی نیاز دارد. و همین موضوع باعث پیشرفت علم مدیریت پروژه گردیده است . [/FONT]​
[FONT=&quot]آنچه که امروزه در دنیای رقابت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، استفاده بهبنه از زمان امکانات و در کل محدودیت های پروژه ست . هدف نهایی دستیابی به نزدیکترین گزینه برای اجرای یک پروژه می باشد که دربهترین حالت با کمترین هزینه زمان و حداکثر سود برای کار فرما و مجری طرح قابل اجرا می باشد .[/FONT][FONT=&quot][/FONT]​
 

anish

عضو جدید
اهداف تدوین شده رشته

اهداف تدوین شده رشته

)تسلط بر دانش حقوقی پروژه ها 2)تسلط بر مقررات ملی ساختمان و آیین نامه های اجرایی
3)آشنایی با امور مالی و حسابداری پروژه ها 4)طراحی اجرا ئی و نظارت بر اجرای پروزه ها
5)تسلط بر انجام هماهنگی بین عوامل پروژه 6) شناخت موثر از مصالح و ماشین آلات ساخت
7)اشنایی با مقررات اداری مرتبط 8)ایجاد دیدگاه مهندسی مبتنی بر اخلاق
9)توانایی نقشه خوانی مهندسی 10)کسب دید عمیق از ایمن سازی در کارگاه ساخت
 

anish

عضو جدید
پتانسیل شغلی

پتانسیل شغلی

[FONT=&quot]پتانسیل شغلی هر رشته به امکانات موجود در دانشگاه محل تحصیل دانشجو و البته به همت خود دانشجو و استعداد آن بستگی دارد ولی با توجه به سر فصل های درسی این رشته و توانایی های دانشجویان آن در حالت ایده آل آنها پس از فارغ التحصیلی می توانند در زمینه های زیر فعالیت کنند .تاکید می کنم این مطلب ایده آل و توسط مسئولین تعریف شده . [/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]1)اجرای انواع سازه های بتنی-بنایی- فلزی- آبی
2)اجرای مقاوم سازی ابنیه[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]3)اجرای سالن های صنعتی و سوله و اجرای تخصصی انواع پل ها
4)اجرای راهسازی و روسازی[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]5)متره و برآورد
6)نظارت بر ساخت انواع سازه های بتنی- بنایی – فلزی[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]7)مدیریت و کنترل پروژه
8)اجرای مهندسی ارزش[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]9)مدیریت مالی و حسابدداری پروژه ها
10)مدیریت مصرف انرژی در ساختمان[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]11)مدیریت امور پیمان و قرار داد
12)مهندسی و مدیریت ایمنی کارگاه[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot][/FONT][FONT=&quot][/FONT]
 

anish

عضو جدید
ویژگی های پروژه

ویژگی های پروژه

[FONT=&quot]ویژگی های مدیریت پروژه :[/FONT]
[FONT=&quot]پروژه تلاشی موقتی ست که در راستای ایجاد یک محصول ،خدمت یا نتیجه منحصر به فرد انجام می شود .[/FONT]
[FONT=&quot]هر پروژه یک پایان و شروع مشخص دارد .[/FONT]​
[FONT=&quot]موقتی بودن به معنای کوتاه بودن دوره زمانی نیست . بعضی پروژه ها به وجود می آیند که هدف های بلند مدتی را که شاید قرن ها به طول بیانجامد را مد نظر داشته باشند. در واقع با پایان انجام یک پروژه،یک پروژه دیگر به نام فاز بهره برداری آن شروع می شود .[/FONT]
[FONT=&quot]هر پروژه می تواند اثرات اجتماعی اقتصادی و سیاسی خاص خود را دارا باشد .[/FONT]​
[FONT=&quot]هر پروژه یک محصول ،خدمت یا نتیجه منحصر به فرد می تواند تولید کند .[/FONT]​
[FONT=&quot]تکراری بودن بعضی اجزای یک پروژه دلیلی بر انکار منحصر به فرد بودن پروژه ها نیست چون که هر پروژه ای شرایط ، موقعیت،هدف امکانات و مصالح و ابزار خاص خود را دارد.[/FONT]​
[FONT=&quot]در هر پروژه ای ممکن ست عدم اطمینان در نتایج ،محصولات و خدماتی که پروژه ها تولید می کنند وجود داشته باشد .[/FONT]​
[FONT=&quot]هر پروژه امکانات ،الزامات و محدوده خاص خود را دارد .[/FONT]​
[FONT=&quot]یک پروژه در تمام سطوح یک سازمان قابل تعریف ست .[/FONT]​
[FONT=&quot]یک پروژه می تواند شامل یک فرد ،یک بخش،یک سازمان یا چند سازمان باشد

برداشتی از کتاب راهنمای گستره دانش مدیریت پروژه
[/FONT]
 

emrah931

عضو جدید
سازه

سازه

با تشکر از توضیحات کامل شما دوست عزیز . به نظر من تو رشته عمران حرف اول و اخر سازه میزنه چون خودم تو کارهای اجرایی عمران هستم و بعضی مسایل دارم میبینم تو هر انتخابی از طرف هر ارگان ویا سازمانی برای مدیر اولویت با گرایش سازه هست چون تو بازار کار هنوز ظرفیت و اعتماد به این رشته های جدید بوجود نیامده و نخواهد امد بعضی رشته ها طوری هستند که تو بازار کار فقط نخبه هاشو لازم دارن مثل همین رشته ای که گفتید یا مثل هوافضا و رشته های نوظهوری از این قبیل.به خاطر همین به همه بچه های عمران گرایش سازه رو پیشنهاد میکنم.البته این توصیه واسه اونایی که واقعا میخوان کار کنند و جنبه مالیشو در نظر دارن .
 

anish

عضو جدید
سلام دوست عزیز
بله شما درست می فرماید سازه یکی از پر طرفدار ترین رشته هاست و مطمئنن نیاز جامعه هست که تا این حد دانشجو پذیرش می کند در سال بالای هفت صد نفر در مقطع روزانه . حتما نیاز کشوره .
به نظر بنده در مورد بازار کار رشته پروژه تا چند سال اول خیلی به ما که اولین فارغالتحصیلانش خواهیم بود سخت خواهد گذشت اما جهت پیشرفت و آینده کشور به سمتیه که در آینده بیش تر به ما نیاز پیدا خواهد کرد. یک قسمتی از بازار را هم ما خود باید ایجاد کنیم .اگر دقت بکنید می بینید بحث مدیران پروژه بحث جدیدی نیست و همین الان هم در پروژه های بزرگ کشور از مدیران پروژه که به صورت تجربی لفظ مدیران پروژه به آنها اطلاق می شود وجود دارند .ما امیدواریم با ورود خود به بازار کار این جایگاه ها را دراختیار خود بگیریم و کار را به صورت علمی خود پیش ببریم .مثالی دیگر شرکت های مشاوره هستند که در کشور ما این نوع شرکت ها پیشرفت خوبی داشتند (البته اکثر آنها فارغالتحصیل مهندسی صنایع و عمران هستند)الان باوجود ما که تخصصی هم هست بخشی از ما می توانیم در این زمینه فعالیت کنیم .بخش دیگر کار ما نظارتیست (مسئولین دانشگاه پیام نور در حال مذاکره با نظام مهندسی هستند تا بتوانند امضای نظارت را برای این رشته کسب کنند .البته هنوزقطعی نشده )مسئله بعدی علاقه دانشجویان به ادامه تحصیل در ارشد گرایش های عمرانست که اگر موفق شوندبا دو مدرک رسمی بهتر فعالیت می کنند و مشکل زیادی نخواهند داشت .یک مثال یکی از هم دوره ای های خودم امثال آب وفاضلاب دانشگاه شهید چمران اهواز قبول شده . مسئله بعدی تخصص ما در زمینه عقد پیمان و مقررات آن هست که می توانیم در این زمینه ها هم فعال باشیم .امروزه متروری خود شغل ست این هم کار دیگر (البته نیاز به کمی تجربه دارد).انجام مهندسی ارزش یکی از تخصص های ماست.مهندسی ارزش توسط سازمان برنامه ریزی تایید شده است همین الانم در کشور طرح های مهندسی ارزش در حالاجراست .در این زمینه مانور خوبی می توانیم بدهیم و ...
 

emrah931

عضو جدید
سلام مهندس عزیز.از این که میبینم با این پشتکار دنبال رشته مورد نظرت هستی خوشحالم.مطمئن هستم شما با این انگیزه و روحیه به موفقیت خواهید رسید.
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
با تشکر از توضیحات کامل شما دوست عزیز . به نظر من تو رشته عمران حرف اول و اخر سازه میزنه چون خودم تو کارهای اجرایی عمران هستم و بعضی مسایل دارم میبینم تو هر انتخابی از طرف هر ارگان ویا سازمانی برای مدیر اولویت با گرایش سازه هست چون تو بازار کار هنوز ظرفیت و اعتماد به این رشته های جدید بوجود نیامده و نخواهد امد بعضی رشته ها طوری هستند که تو بازار کار فقط نخبه هاشو لازم دارن مثل همین رشته ای که گفتید یا مثل هوافضا و رشته های نوظهوری از این قبیل.به خاطر همین به همه بچه های عمران گرایش سازه رو پیشنهاد میکنم.البته این توصیه واسه اونایی که واقعا میخوان کار کنند و جنبه مالیشو در نظر دارن .

دوست عزيز ، گرايش سازه در ارشد ، شايد تا چندسال اينده ، حرف اول و آخر را بزند ، ولي بعد از چندسال ، تمايل و كشش دوستان به سمت ساير گرايش ها خواهد بود ، چون نياز ان احساس خواهد شد !! در سال هاي اينده ، نياز كشور به رشته هايي نظير مديريت پروژه ، سازه هاي ابي ، محيط زيست و ... به شدت احساس خواهد شد ، چون سمت و سوي پيشرفت ساختمان سازي در كشور به سمت برج سازي و پروژه هاي عظيم هست و هريك از اين مجموعه ، لازمه مشورت و همكاري چندين گرايش و رشته هست ، بررسي يك پروژه به لحاظ زيست محيطي ، به لحاظ مديريتي و امثالهم، پس فارغ التحصيلين كه ديد اينده نگرانه اي دارند ، قطعا سعي مي كنند به سمت و سوي پيشرفت حركت كنند ، البته نه اينكه بخواهم از ارزش و مقام گرايش هاي سازه ، زلزله و خاك كم كن ، نه ، ولي انحصار طلبي بايد شكسته شود و ميدان دادن به ساير رشته ها هم مد نظر قرار بگيريم .
 

emrah931

عضو جدید
خانم مهندس شما خیلی ارمانی و رویایی فکر میکنی .این گرایشهایی که نام بردید شاید در زمینه دانشگاهی بشه فعالیت کرد اما تو بازار کار ظرفیت و جایی ندارن.گرایش محیط زیست هم که در رشته های غیر مهندسی فراوونه و عملا یک رشته فرمالیته است البته ناگفته نماند اکثر خانمها به این گرایش علاقه دارن و طبیعی هم هست.ان شاءالله تو بازار کار که وارد شدید متوجه عرایض بنده میشید.با تشکر
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
خانم مهندس شما خیلی ارمانی و رویایی فکر میکنی .این گرایشهایی که نام بردید شاید در زمینه دانشگاهی بشه فعالیت کرد اما تو بازار کار ظرفیت و جایی ندارن.گرایش محیط زیست هم که در رشته های غیر مهندسی فراوونه و عملا یک رشته فرمالیته است البته ناگفته نماند اکثر خانمها به این گرایش علاقه دارن و طبیعی هم هست.ان شاءالله تو بازار کار که وارد شدید متوجه عرایض بنده میشید.با تشکر

دوست عزيز ، ارماني نيست ، واقعيتي هست كه بايد قبول كنيم ، واقعيتي كه در اينده نه چندان دور شاهد ان خواهيم بود .
من خودم از علاقمندان پرو پاقرص سازه هستم و خيلي اين گرايش رو دوست دارم . و بايد اينو قبول كنيم كه لازمه نگاهمون رو تغيير بديم .

اميدوارم اين جملتون هم { البته ناگفته نماند اکثر خانمها به این گرایش علاقه دارن و طبیعی هم هست } دست كم گرفتن توانايي خانمها نباشه !!
در ضمن ، من الانشم تو بازار كار هستم .
 

anish

عضو جدید
آینده نگری ...
بازار کشور به سرعت در حال دگرگون شدن هر چه روند خصوصی شدن بیشتر بشه دگرگونی هم بیشتر
بحث ما تعصب به رشته خاصی نیست همه این رشته ها خوبن یا این طوری بگم امروزه کار فردی محدود به پروژه های کوچیک شده و به میزان عدم اطمینانی که در بازار وجود داره نگاه کنید کار فردی و قبول این ریسک به تنهای فقط به شکست می انجامد ما امروز به همه تخصص ها نیازمندیم و معتقدم بدون داشتن گروه و حامی شکست حتمیه .بعضی رشته ها مثل رشته ما که امسال اولین فارغالتحصیلانش وارد بازار کار میشن نیازبه شناخت و قبول آنها از طرف جامعه هست .ما برای نفس کشیدن نیاز به محیط زیست داریم برای در کنار هم بودن نیاز به رعایت هنجار ها داریم برای با هم کار کردن نیاز به همدلی داریم .
 

emrah931

عضو جدید
شما اگه واقعا تو بازار کار هستید پس از نظرتون خیلی تعجب میکنم !!!!!! چون با واقعیت جور در نمیاد.
 

ZibaAhmadpoor

مدیر تالار مهندسی عمران
مدیر تالار
شما اگه واقعا تو بازار کار هستید پس از نظرتون خیلی تعجب میکنم !!!!!! چون با واقعیت جور در نمیاد.
چرا ؟؟

انحصار طلبي چيزي هست كه در بين ما ايراني ها به شدت وجود داره !! خود من هم از اين قائده مستثنا نيستم !!
 

emrah931

عضو جدید
با این طرز فکر دیگه جایی واسه بحث نمیمونه.شاید یه کاربر مهمان از تالار بازدید کرد و هیچ اطلاعی هم از گرایشها نداشت اونوقت شما صرفا بخاطر انحصارطلبی اونو دچار تردید و گمراهی میکنید.این رفتار از یک شخص تحصیلکرده بعیده!!!ضمنا ما همه باید یاد بگیریم به حرف دیگران هم گوش کنیم شاید خیر و صلاح ما در اون باشه.به هر حال امیدوارم به اهداف و ایده هاتون برسید.بنده اونچه را که باید میگفتم گفتم.
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
شما اگه واقعا تو بازار کار هستید پس از نظرتون خیلی تعجب میکنم !!!!!! چون با واقعیت جور در نمیاد.
دوست عزیز بازار کار شما چگونه است؟؟
بنده در پروژه ای مشغول به کار هستم که مدیر پروژه (با مدرک لیسانس صنایع و 7 سال سابقه)حرف اول را میزند و نفر دوم کارگاه سرپرست کارگاه (با مدرک لیسانس عمران و 14 سال سابقه) است.
همزمان در پروژه ای دیگر سرپرست کارگاه فوق دیپلم عمران و حرف اول و آخر را میزند و مدیر پروژه و برنامه های زمانبندی او دکوری هستند و برنامه فقط برای نصب شدن روی دیوار است.
در پروژه ای هستم که هم مسئولیت دفتر فنی را دارم هم کنترل و زمانبندی و سرپرست کارگاه دانشجوی ترم آخر لیسانس عمران و عملا هیچ کاره در کارگاه،فقط زمان بیشتری در کارگاه می ماند.
حالا بازار کار شما کدام است؟؟
 

emrah931

عضو جدید
دوست عزیز بازار کار شما چگونه است؟؟بنده در پروژه ای مشغول به کار هستم که مدیر پروژه (با مدرک لیسانس صنایع و 7 سال سابقه)حرف اول را میزند و نفر دوم کارگاه سرپرست کارگاه (با مدرک لیسانس عمران و 14 سال سابقه) است.همزمان در پروژه ای دیگر سرپرست کارگاه فوق دیپلم عمران و حرف اول و آخر را میزند و مدیر پروژه و برنامه های زمانبندی او دکوری هستند و برنامه فقط برای نصب شدن روی دیوار است.در پروژه ای هستم که هم مسئولیت دفتر فنی را دارم هم کنترل و زمانبندی و سرپرست کارگاه دانشجوی ترم آخر لیسانس عمران و عملا هیچ کاره در کارگاه،فقط زمان بیشتری در کارگاه می ماند.حالا بازار کار شما کدام است؟؟
مهندس عزیز بنده از این وضعیت کاری که شما دارید واقعا متاسف شدم وامیدوارم هر چه زودتر به درجات عالیتر برسید و اما در جواب پست شما باید عرض کنم که مشکلاتی را که فرمودید مربوط به سوادعلمی و کاری افراد هست نه گرایش و رشتشون.شما هیچ گرایش و رشته ای رو پیدا نخواهید کرد که از همان بدو فارغ التحصیلی به او میز ریاست را پیشنهاد کنند و این امر مستلزم زحمت و پشتکار فراوان میباشد.خود بنده از سرپرست گارگاهی کاررا اغاز کردم و اتفاقا این امر رابرای یک مهندس عمران لازم و ضروری میدانم تا بتواند هر انچه را که فرا گرفته در عمل نیز تجربه کند. شما حتما باید در عمل کار کرده باشید تا بتوانید ناظر خوبی باشید ویا رفتار سازه ها را در عمل مشاهده کرده باشید تا بتوانید محاسبات خوب و به واقعیت نزدیکتری را انجام دهید.نظرات بنده در مورد ارشد وگرایش سازه بوده.حالا از شما سوالی دارم به نظر شما یک کارشناس ارشد سازه با حق اشتغال پایه یک از نظام مهندسی با این رشته ها و گرایشهایی که نام بردید در بازار کار واز هر لحاظی که مد نظر شما هست یکی است؟امیدوارم نظرات شما در طرفداری از فرد خاصی نباشد چون در اینصورت در ذهن بنده این امر را تداعی میکند که در این تالار باندی تشکیل شده که اظهار نظرهای افراد تازه وارد را بر نمیتابد و این تالار فقط مخصوص افراد خاصی هست.یه چیزی شبیه چت روم البته با پوشش مهندسی.شاید بنده در این تالار تازه وارد باشم اما در بازار کار و از لحاظ علمی به اندازه کافی تجربه لازم را دارم و هم اکنون بعنوان ناظر در یکی از ارگانهای دولتی مشغول به کار هستم و اینها رو گفتم تا بدونید نظرات بنده از روی حدس و گمان نیست بلکه بر اساس واقعیات است.امیدوارم حداقل انتقاد پذیر باشید.بنده اگر صریح صحبت کردم به خاطر رونق گرفتن و علمی تر شدن تالار بود.
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
مهندس عزیز بنده از این وضعیت کاری که شما دارید واقعا متاسف شدم وامیدوارم هر چه زودتر به درجات عالیتر برسید و اما در جواب پست شما باید عرض کنم که مشکلاتی را که فرمودید مربوط به سوادعلمی و کاری افراد هست نه گرایش و رشتشون.شما هیچ گرایش و رشته ای رو پیدا نخواهید کرد که از همان بدو فارغ التحصیلی به او میز ریاست را پیشنهاد کنند و این امر مستلزم زحمت و پشتکار فراوان میباشد.خود بنده از سرپرست گارگاهی کاررا اغاز کردم و اتفاقا این امر رابرای یک مهندس عمران لازم و ضروری میدانم تا بتواند هر انچه را که فرا گرفته در عمل نیز تجربه کند. شما حتما باید در عمل کار کرده باشید تا بتوانید ناظر خوبی باشید ویا رفتار سازه ها را در عمل مشاهده کرده باشید تا بتوانید محاسبات خوب و به واقعیت نزدیکتری را انجام دهید.نظرات بنده در مورد ارشد وگرایش سازه بوده.حالا از شما سوالی دارم به نظر شما یک کارشناس ارشد سازه با حق اشتغال پایه یک از نظام مهندسی با این رشته ها و گرایشهایی که نام بردید در بازار کار واز هر لحاظی که مد نظر شما هست یکی است؟امیدوارم نظرات شما در طرفداری از فرد خاصی نباشد چون در اینصورت در ذهن بنده این امر را تداعی میکند که در این تالار باندی تشکیل شده که اظهار نظرهای افراد تازه وارد را بر نمیتابد و این تالار فقط مخصوص افراد خاصی هست.یه چیزی شبیه چت روم البته با پوشش مهندسی.شاید بنده در این تالار تازه وارد باشم اما در بازار کار و از لحاظ علمی به اندازه کافی تجربه لازم را دارم و هم اکنون بعنوان ناظر در یکی از ارگانهای دولتی مشغول به کار هستم و اینها رو گفتم تا بدونید نظرات بنده از روی حدس و گمان نیست بلکه بر اساس واقعیات است.امیدوارم حداقل انتقاد پذیر باشید.بنده اگر صریح صحبت کردم به خاطر رونق گرفتن و علمی تر شدن تالار بود.

سلام
دوست عزیز
علت تاسف شما برای درجه کاری بنده چیست؟
بدون شک کارهای بهتری وجود دارد ولی با توجه به شرایط فعلی خودم،راضی هستم
بنده هم فقط در مورد گرایش ها صحبت کردم و مدرک و گرایش افراد را با سمتهای شغلی که دارند گفتم تا مشخص شود هر مدرکی میتواند برای خود جایگاه بالا یا پایین داشته باشد
ای حرفها نمیدانم طرفداری از کدام باند یا شخص در این تالار است ولی میدانم هیچ باند غیر علمی در تالار تشکیل نداده ایم.
در مورد تعارف کردن صندلی ریاست در ابتدای فارغ التحصیلی هم خیلی با نظر شما موافق نیستم
مثالش هم خودم ،که قبل از فارغ التحصیلی به کار دعوت شدم و دنبال کار نگشتم
در مورد اینکه از سرپرست کارگاهی شروع کنیم هم یک بحث سلیقه ای و البته به توان هر کسی بستگی دارد،به شخصه از دفتر فنی شروع کردم و بازهم راضی هستم
در ضمن از نظرات ناظران ارگانهای دولتی همانطور که در کارگاه استفاده میکنیم در تالار هم استفاده میکنیم:)
به هر حال انتقاد را در مورد تالار و خودم در صورتی که وارد باشد با کمال میل میپذیرم و تاثیر میدهم
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا