نرم افزارهایی که برای کنترل پروژه استفاده می شود

e.g

عضو جدید
سلام دوستان
یک مهندس مکانیک - سیالات که بخواد کنترل پروژه کار کنه چه نرم افزارهایی را باید بلد باشه و کلاً یک کارشناس و یا یک مدیر کنترل پروژه چه کارهایی را انجام میده ؟ مثلا در یک پروژه EPC
پیشاپیش بابت راهنمایی هایی که میکنین تشکر میکنم
 

e.g

عضو جدید
دوستان .......
کسی جوابی برای راهنمایی کردن نداره؟
به نظرتون Primavera-P6 را باید یاد بگیرم یا MS Project ؟ و اینکه یک مهندس مکانیک برای کنترل پروژه تا چه حد باید به این نرم افزارها مسلط باشه؟

از دوستانی که کنترل پروژه کار میکنن خواهش می کنم که راهنماییم کنن. ممنون
 

anozary

عضو جدید
دوستان .......
کسی جوابی برای راهنمایی کردن نداره؟
به نظرتون Primavera-P6 را باید یاد بگیرم یا MS Project ؟ و اینکه یک مهندس مکانیک برای کنترل پروژه تا چه حد باید به این نرم افزارها مسلط باشه؟

از دوستانی که کنترل پروژه کار میکنن خواهش می کنم که راهنماییم کنن. ممنون



در کشور ما عموما دو نرم افزار Primavera Project Planner و Microsoft Project در پروژه ها استفاده می شه.

الف - (Primavera Project Planner ( P۳:

این نرم افزار قویترین نرم افزار زمان بندی و کنترل پروژه در جهان شناخته شده و با استفاده از اون میشه اطلاعات پروژه رو در دسته بندی های مختلف و قالبهای متنوع تنظیم و پس از اون تجزیه و تحلیل کرد.
موارد مهمی که در استفاده از این نرم افزار به چشم می خوره:
امکان انتخاب زمینه فعالیـت، سهولت سازماندهی اطلاعات پروژه، تهیه قالب گرافیکی از فعالیتها در سریع ترین زمان ممکن

ب- Microsoft Project) MSP) :

این نرم افزار هم تمام مراحل یك پروژه از برنامه ریزی تا تكمیل و انتقال گزارش های نهایی را در بر می گیرد.
موارد مهمی که در استفاده از این نرم افزار به چشم می خوره:
سازماندهی طرح ها ،زمان بندی كارها ،اختصاص منابع و هزینه كارها، تنظیم طرح برای برآورد كردن محدودیتها، و جالبتر و مهمتر از همه آماده كردن گزارشات برای انتقال طرح نهایی به همه كسانی كه باید طرح مورد نظر را اجراكنند.

حالا نکته:que:

1- در پروژه هایی كه بیش از ۹۹۹۹ فعالیت دارند باید از P۳ و نسخه جدید آن که به عنوان Primavera Project Planner Enterprise یا مخفف P۳e ارائه شده استفاده کرد.
2- این هم لازمه که گفته بشه که شرکت تولید کننده p3e دیگه نرم افزار قبلیه خودشو یعنی p3 رو پشتیبانی نمی کنه و اگه بخوای این نرم افزار رو انتخاب کنی، باید p3e رو یاد بگیری.


توصیه!!!!
بهتره که اول از Microsoft Project شروع کنی و یادش بگیری بعد بری سراغ p3e.
موفق باشی:gol:
اگه مطالب بدردت خورد، از دکمه تشکر در پایین استفاده کن;)
 

baboon

عضو جدید
نرم افزار اندروید محاسبه حق الزحمه خدمات مهندسی نسخه 2.00

کسب و کار

نرم افزار اندروید برای محاسبه حق الزحمه خدمات مهندسی برای رشته های معماری ، عمران ، تاسیسات مکانیکی ، تاسیسات برقی این نرم افزار تخصصی بوده و استفاده از آن به مهندسین محترم عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان ، پیمانکاران ، انبوه سازان و اشخاصی که در حوزه ساخت و ساز فعال بوده و با مهندسین در ارتباط می باشند توصیه می گردد. نرم افزار اندروید محاسبه حق الزحمه مهندس قابلیت محاسبه همزمان حق الزحمه مهندسین بر طبق تعرفه سال 1390 و 1391 و 1392 را به تفکیک رشته های مهندسی معماری ، مهندسی عمران ، مهندسی تاسیسات مکانیکی ، مهندسی تاسیسات برقی دارا می‌باشد.
نرم افزار محاسبه حق الزحمه مهندس برای اندروید بوده و بر اساس ابلاغیه شماره 24306/ش م سال 90 و 364/ش م سال 91 و 7549 سال 92 شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه گردیده که با اعمال ضرائب جدول شماره 11 شیوه نامه مذکور ، مجموعه حق الزحمه خدمات طراحی و نظارت برای چهار رشته به شکلی که در نرم افزار مشاهده می کنید تعیین می گردد. با عنایت به ترتیبات مقرر در فصل پنجم شیوه نامه مبحث دوم مقررات ملی ساختمان که به سازمان های استان اجازه اعمال تعدیلاتی در ارقام فوق را می دهد، بدیهی است تا زمان انجام تشریفات مذکور، ارقام ابلاغی شورای مرکزی را مبنای تعیین حق الزحمه می باشد و در صورت تصویب تعدیلات مذکور، آنها را جایگزین ارقام مندرج در تعرفه اعلامی میگردد.

لینک دانلود : دانلود نرم افزار محاسبه حق الزحمه خدمات مهندسی
 
بالا