نت و گارانتی یا نت و وارانتی

hasanrahmani

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان عزیز
ابتدا تفاوت گارانتی با وارانتی رو قرار میدم و در پایان یه درخواست داشتم
البته شاید برخی تفاوت بین گارانتی با وارانتی رو نمیدونن که فکر می کنم بد نباشه این مطلب رو بخونن

وارانتی :
شباهت زیادی به گارانتی دارد اما معمولا” در بازه های زمانی بیشتر از آن استفاده می شود و در آن راه برگشت از تصمیم خرید برای مشتری باز نیست. وارانتی قولی است که معمولا” بین فروشنده و خریدار یا تولید کننده و مصرف کننده گذاشته می شود و فروشنده از طرف تولید کننده تاکید می کند که محصول او در مدت زمان مشخص که معمولا” از دوره گارانتی بیشتر است با همان مشخصات اولیه کار میکند.تولید کننده معمولا” در مدت زمان وارانتی در صورت بروز مشکل برای محصول هزینه تعمیر یا تعویض قطعات را بعهده می گیرد و به این طریق به مصرف کننده اطمینان می دهد که در طول مدت وارانتی نیازی به انجام هزینه تعمیرات ندارد.
به تفاوت گارانتی و وارنتی دقت کنید که شما در مدت گارانتی می توانید به اصل پول خود برسید اما در مدت وارانتی نه. دقت کنید که خدماتی مانند وارانتی یا گارانتی هر دو به دلخواه تولید کننده یا حتی در پاره ای موارد به دلخواه فروشنده برای جلب بیشتر رضایت مشتری می باشد که ارائه می شود و در واقع الزامی در ارائه آنها وجود ندارد.
معمولا وضعیت گارانتی در سطح جهان بدین صورت است که زمانی که کالا را خریداری می کنید، باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشد و همانگونه که در تبلیغات و بروشورها توصیف شده عمل کند. در غیر این صورت می توانید یکی از راه حل های زیر را انتخاب کنید:
• اگر تنها چند هفته از خرید کالا گذشته باشد و یا به دلیل قانع کننده ای وقت چک کردن کالا را نداشتهاید، می توانید در صورت بروز مشکل و یا منطبق نبودن کالا با توضیحات داده شده در مورد آن، وجه پرداختی خود را پس گرفته و یا تقاضای تعویض آن را بکنید.
• اگر مشکل به وجود آمده خیلی مهم نباشد و بتوان به راحتی آن را برطرف کرد، انجام تعمیر جزئی منطقی است. اگر بعد از تعمیر، خواسته شما تامین نشده و یا مشکل برطرف نشد، می توانید تقاضای تعویض کالا را کنید.
• اگر کالا بیش از چند هفته در اختیار شما بوده و دلیل قانع کننده ای برای امتحان کالا در این مدت نداشته اید، می توانید تقاضای تعمیر یا تعویض کالا را بکنید. تعمیر کالا باید در مدت حداقل زمان منطقی انجام شده و مشکلی برای مشتری ایجاد نکند. تعمیر انجام شده باید کالا را به حالت قابل قبولی باز گرداند. در غیر این صورت می توانید تقاضای تعویض کالا یا غرامت بکنید. این غرامت می تواند شامل مقداری پول و یا هزینه تعمیر کالا توسط فرد و یا موسسه دیگری باشد.
• اگر امکان تعویض کالا وجود نداشته و تعمیر آن نیز به صرفه نباشد، باید هزینه ای به شما بازگردانده شود.
فروشنده می تواند هزینه مدت زمانی را که شما از کالا استفاده کرده اید از قیمت کل کالا کم کرده و باقی پول را به شما باز گرداند.
• اگر به هر دلیلی متضرر شده باشید، می توانید به اندازه و یا بیشتر از قیمت کالا، تقاضای غرامت کنید.
به خاطر داشته باشید در صورت بروز هر مشکل که شما را محق به بازپس گرفتن هزینه پرداختی، تعویض یا تعمیر کالا و یا دریافت غرامت کند، فروشنده کالا باید مشکل شما را حل کند و این مساله هیچ ربطی به شرکت سازنده ندارد و فروشنده نمی تواند شما را به این مرکز ارجاع دهد.
اصطلاح گارانتی Guarantee به معنای تضمین کیفیت جنس ازسوی تولید کننده به خریدار در مدت
معین می باشد که در صورتیکه در زمان کار با اجناس تولیدی آن کارخانه و رعایت شرایط کار کردن با دستگاه که از سوی نولید کننده تعریف شده چنانچه ایرادی در دستگاه پدید آید بدون دریافت هزینه از سوی تولید کنند ه محصول تعویض یا تعمیر می شود در واقع تولید کننده به خریدار اطمینان می دهد در
مدت گارانتی اگردر هنگام کار با محصول شرایط کارخانه را رعایت کرده باشند اگر ایرادی در محصول پیدا شود بدون دریافت وجهی تعویض یا تعمیر و یا پس گرفته خواهد شد . لغت وارانتی Warranty از نظر تلفظ شباهتی با گارانتی دارد ولی با گارانتی تفاوت بسیار دارد و فرق آن با گارانتی دراین است که تولید کننده تضمین می کند تا مدت معین در صورتیکه قطعات این محصول بعد ازاتمام مدت گارانتی به هردلیلی ایرادی پیدا کرد در مقابل دریافت وجه دراختیار بگذارد. بعبارتی قطعات این محصول تا آن مدت که قید شده موجود است که معمولا این مدت زمان خیلی بیشتراز زمان گارانتی است .
Guarrantee : شرطی است در قرارداد که در صورت وقوع خسارت و یا ایراد به کالا, حریدار می تواند از فروشنده درخواست نماید که کالا را رفع عیب نماید.در صورتی که کالای دارای ایراد اساسی باشد , خریدار می تواند از حق فسخ قرارداد استفاده نماید.بنابر این در این اصطلاح حریدار دو نوع حق دارد. حق رفع عیب و حق فسخ قرارداد . در حالی که در warranty , خریدار فقط حق دارد که از فروشنده درخواست نماید که کالا را رفع عیب نماید

البته این تنها خلاصه ای از تفاوت این دو بود و اطلاعات بسیار کامل تری در این باب وجود دارد.



و حالا درخواستم از شما دوستان عزیز :
اگر امکان داره چند سایت یا مقاله به بنده در رابطه با نت و وارانتی یا نت و گارانتی معرفی بفرمایید ، چرا که در جست و جو هایم فقط به صفحات تبلیغ و .... رسیدم
ممنون میشم که بنده رو راهنمایی بفرمایید تا پروژه ای رو در این موضوع پیش ببرم
با تشکر
 

Similar threads

بالا