نامه اعتراض آميز سفير ايران به وزارت خارجه چين

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سفير ايران نامه اعتراض‌آميز خود را در خصوص نام مجعول خليج ع ر ب ي به وزارت خارجه چين ارائه كرد.

به گزارش فارس، پس از استفاده از نام مجعول خليج ع ر ب ي در مراسم افتتاحيه، مهدي صفري سفير ايران در چين نامه اعتراض‌آميز خود را به وزارت امور خارجه اين كشور ارائه داد.

در بخشي از اين نامه آمده است: مسئولان ايراني همچون رئيس سازمان تربيت‌بدني، رئيس و دبير كميته ملي المپيك به كاربرد نام خليج ع ر ب ي در مراسم افتتاحيه شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي اعتراض داشته‌اند.
 

reza74

عضو جدید
سفير ايران نامه اعتراض‌آميز خود را در خصوص نام مجعول خليج ع ر ب ي به وزارت خارجه چين ارائه كرد.

به گزارش فارس، پس از استفاده از نام مجعول خليج ع ر ب ي در مراسم افتتاحيه، مهدي صفري سفير ايران در چين نامه اعتراض‌آميز خود را به وزارت امور خارجه اين كشور ارائه داد.

در بخشي از اين نامه آمده است: مسئولان ايراني همچون رئيس سازمان تربيت‌بدني، رئيس و دبير كميته ملي المپيك به كاربرد نام خليج ع ر ب ي در مراسم افتتاحيه شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي اعتراض داشته‌اند.
اینجور اعتراض ها اگرچه لازمه ولی کافی نیست. افکار عمومی دنیا خیلی پیگیر این قبیل خبرها و واکنشهای رسمی سیاسی نیستن بلکه اعتراضی توجه اونا رو جلب میکنه که نماد بیرونی داشته باشه نه فقط در حد حرف و خبر.
مثلا به راه انداختن یه کمپین و بعدش هم مانور گسترده خبری روی اون یا اقدامات مشابه دیگه. اگه کسی کار دیگه ای به ذهنش میرسه همینجا مطرح کنه.
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

آیتای_AYTAY

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخه چندین سال رو ورزشکارا زحمت کشیدن
نمیشه راحت اون بنده خداها رو آورد و زحمتاشونو نادیده گرفت

اما حداقل میتونن رو لباسشون به انگلیسی اسم خلیج فارسو بنویسن.....
 

آیتای_AYTAY

عضو جدید
کاربر ممتاز
آيين گشايش شانزدهمين بازي‌هاي آسيايي در حالي در شهر گوانگجوي چين برگزار شد كه بار ديگر شاهد تحريف تاريخ بوديم.


به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از گوانگجو، جشن و مراسم افتتاحيه شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي در گوانگجو در حالي از ساعاتي پيش در جزيره هاي‌زين‌شا شهر گوانگجو به صورت رسمي آغاز شد كه نورپردازي خاصي در محل برگزاري اين مراسم مشاهده مي‌شد.

در ادامه مراسم كشتي‌هايي كه نماد كشورهاي شركت كننده بودند تا در‌هاي ورودي ورزشگاه آمدند و ورزشكاران را براي رفتن رژه پياده كردند كه در اين بين كشتي‌ كه نماد كشور ايران داشت با نشان ميدان آزادي، برج ميلاد، مسجد امام اصفهان و تخت جمشيد توجه حاضران را به خود جلب كرد. اين درحالي بود كه ساختمان‌هاي اطراف با نور‌هاي خاصي كه جلوه قابل توجهي به ميدان مي‌دادند، روشن شده بودند.

حدود 25 هزار نفر از نزديك شاهد برگزاري اين مراسم بودند كه با در دست داشتن پرچم‌هاي يك‌رنگ نماي خاصي را ايجاد كردند.
كشتي نمادها از روي 12 پل احداث شده در گوانگجو عبور كردند. در توقف كشتي‌ها ايستگاه اول زوتوزوي بود كه اين ايستگاه به دليل موقعيت جغرافيايي به عنوان نماد اقتصاد و فرهنگ چين معروف است و آخرين پل ارتباطي ميان چين در جنوب آسيا است.
بزرگترين صادارات گوانگجو چاي است كه به همين دليل در مراسم افتتاحيه مراسم سنتي موزون سرو چاي برگزار شد.

در ايستگاه دوم به نام ژيدي كشتي‌هاي نمادين كشورها با عنوان پيوند جهاني فرهنگ شهر گوانگجو با ساير نقاط چين و جهان رد شدند.
در يكي ديگر از ايستگاه ها 12 كودك نقاشي مي‌كردند كه نشان دهنده پيوند هنر، ورزش و آموزش فعاليت اجتماعي به ورزشكاران است.
در ايستگاه داشاتو 12 نفر با گل‌هاي رنگارنگ از كشتي نمادهاي كشورها استقبال كردند. در ايستگاه شين گا كشتي‌هاي كشورها توسط نماد اژدها مورد استقبال قرار گرفتند.

ژاگ‌روگ، رئيس كميته بين‌المللي المپيك و ساير مسئولان كشورهاي مختلف در بين تشويق بي‌امان حاضران در ورزشگاه وارد محل برگزاري مراسم شدند و پس از آن در حالي كه همگان ايستاده بودند سرود شوراي المپيك آسيا پخش شد.
در ادامه نورافشاني‌ها آغاز شد، نظم خاصي در اجراي مراسم برقرار بود. قدرت و نظم نورافشاني‌ها به قدري بود كه در يك لحظه تمام شهر روشن شد. در هنگام اجراي اين مراسم 4 برج كه در روبروي جايگاه تعبيه شده بود روشن شدند و مانند بادبان كشتي‌هاي قديمي 4 پرچم كه آرم بازي‌ها بر آنها حك شده بود برافراشته شد.

پس از اجراي اركستر سمفونيك و پخش سرود ملي كشور چين، نورپردازي بر بادبان‌هاي تعبيه شده آغاز شد و در اين بين كودكي كه در هوا معلق بود، پايين آمد.
فواره‌هاي آب كه به دليل مقدس بودن رودخانه پيرل براي چيني‌ها با نمادهاي فرشته همراه بودند باز شدند تا برنامه‌هايي كه مرتبط با افسانه‌هاي اين رودخانه است آغاز شود. بر روي دكل‌هاي كشتي تصويرهاي مختلف پخش شد و دو نفر با اسب سفيد و پرچم بزرگ سفيد از مقابل جايگاه عبور كردند.
به عقيده بسياري از حاضران در ورزشگاه مراسم شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي گوانگجو بسيار بهتر و جذاب‌تر از المپيك پكن بود.

مسئولان برگزار كننده به افرادي كه قصد ورود به ورزشگاه را داشتند، بسته‌هايي دادند كه حاوي پرچم‌هاي مختلف بود و مجري برنامه در هر قسمت از آنها مي‌خواست تا يكي از آنها را بلند كنند.
كشتي بزرگي وارد محوطه اجراي برنامه شد و به گونه‌اي درست شده بود كه گويي در طوفان قرار دارد. اين قسمت از برنامه برگرفته از افسانه‌ها چيني بود. در افسانه چيني‌ها آمده است كه كشتي درگير امواج مي‌شود و بعد زنهاي ملوان‌ها از ساحل براي آنها فانوس مي‌فرستند تا بتوانند راه را پيدا كنند.
در ادامه برنامه هنگامي كه فانوس‌ها به ملوان‌ها رسيد تمام رودخانه پيرل روشن شد و جلوه خاصي بر شهر داد.

برخي از برگزار كنندگان مراسم افتتاحيه حركاتي تركيبي از ژيمناستيك و شيرجه را به نمايش گذاشتند و پس از بالا رفتن با دارحلقه به صورت شيرجه وارد آب مي‌شدند. پيش از آغاز اين حركت هم حركاتي با چند جت‌اسكي در ورزشگاه انجام شد.
همچنين برگزاري مراسم متنوع و سنتي از ديگر برنامه‌هايي بود كه مسئولان براي اين مراسم درنظر گرفته بودند تا مشعل شانزدهمين دوره بازي‌ها روشن شود.

در جريان اين برنامه و در اقدامي عجيب نام خليج فارس با نام مجعول خليج ع ر ب ي نشان داده شد.
اين درحالي است كه مؤسسات علمي و جغرافيايي دنيا اين خليج را به نام خليج فارس مي‌شناسند، اما گاهي برخي كشورها با خواندن اين خليج به نام مجعول ع ر ب ي درصدد تحريف اين موضوع هستند.

در پي نشان دادن نام خليج فارس به اسم مجعول خليج ع ر ب ي در مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي گوانگجو، تمامي مسئولان ورزشي ايران حاضر در ورزشگاه اين مراسم را به نشانه اعتراض ترك كردند، اما در ادامه به ورزشگاه بازگشتند.


تدابير امنيتي بالايي در شهر گوانگجو، ميزبان اصلي بازي‌ها حاكم است و نظارت و بازرسي در تمامي مبادي ورودي و خروجي شهر برقرار شده است. همچنين به هر يك از اهالي خانوارهايي كه به دليل برگزاري اين مراسم مجبور به ترك خانه‌هاي خود شده بودند 50 دلار پرداخت شده است.
اين مراسم در حالي ادامه پيدا كرد كه كاروان‌هاي ورزش كشورهاي مختلف از جايگاه عبور كردند. ايران هم با پرچمداري صمد نيكخواه‌بهرامي، كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران از مقابل جايگاه رژه رفت.

كاروان كشورهاي شركت كننده به ترتيب حروف الفباي لاتين با پرچم‌ها و اعضاي كاروان خود در محل برگزاري مراسم رژه رفتند كه اولين كشور حاضر در مراسم افغانستان بود و طبق قوانين، چين به عنوان ميزبان آخرين كشور در مراسم رژه حضور پيدا كرد.
در پايان رژه تيم‌ها مسئول كميته برگزاري مسابقات براي دقايقي سخنراني كرد و پيام ژاگ‌روگ را خواند. پس از آن شيخ احمد آل ثاني، رئيس شوراي المپيك آسيا سخناني را براي حاضرين بيان كرد.

پس از انجام سنخراني‌ها باز هم نورافشاني از برج گوانگجو و ساختمان‌هاي اطراف آغاز شد كه براي حاضران در ورزشگاه جذاب بود.

سرانجام مشعل شانزدهمين دوره بازي‌هاي آسيايي در مراسمي باشكوه توسط رونگ ژيهانگ، قهرمان سابق فوتبال وارد ورزشگاه شد. وي مشعل را به دنگ ياپينگ، دارنده مدال طلاي پينگ پنگ تحويل داد و در ادامه هي چونگ، قهرمان شيرجه مشعل را حمل كرد و آن را زير مشعل اصلي قرار داد و سپس با انجام مراسم آتش‌بازي، مشعل اصلي مسابقات در جزيره زيباي هاي‌زين‌شا شهر گوانگجو روشن شد؛ در روشن شدن مشعل، داستان‌هاي افسانه‌اي چيني نقش ويژه‌اي را ايفا كردند.
اين مراسم به طرز زيبا و باشكوهي در حضور حدود 25 هزار نفر كه از نزديك شاهد برگزاري اين مراسم بودند.

در پايان اين دوره 1322 مدال بين ورزشكاران تقسيم خواهد شد كه در بخش مردان در مجموع 807 مدال و در قسمت بانوان 491 مدال طلا، نقره و برنز توزيع خواهد شد. همچنين در بخش مختلط مردان و بانوان 24 مدال توزيع مي‌شود.

كاروان ايران شامل 284 ورزشكار مرد، 86 ورزشكار زن و مجموع 370 ورزشكار در 33 رشته اين رقابت‌ها حضور دارد.
كيوبال، تيراندازي، واليبال ساحلي، شيرجه، شنا، واليبال، پينگ‌پنگ، كاراته، دو و ميداني، تير و كمان، دوچرخه‌سواري، جودو، هندبال، اسكيت، بسكتبال، تكواندو، قايقراني دراگون‌بت در دو بخش مردان و بانوان، قايقراني آب‌هاي آرام، قايقراني بادباني، ژيمناستيك، شمشيربازي، فوتبال، شطرنج، قايقراني روئينگ، قايقراني اسلالوم، ووشو، وزنه‌برداري، كبدي در دو بخش مردان و بانوان، بوكس و كشتي در دو بخش فرنگي و آزاد رشته‌هاي شركت‌كننده كاروان ايران در اين دوره از مسابقات هستند.
كاروان ايران در پانزدهمين دوره بازي‌ها در سال 2006 كه به ميزباني دوحه برگزار شد، با كسب 11 مدال طلا، 15 مدال نقره و 22 مدال برنز در رده ششم جدول رده‌بندي قرار گرفت.
 

mehdipesse

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آخه چندین سال رو ورزشکارا زحمت کشیدن
نمیشه راحت اون بنده خداها رو آورد و زحمتاشونو نادیده گرفت

اما حداقل میتونن رو لباسشون به انگلیسی اسم خلیج فارسو بنویسن.....
اين هم خيلي كار خوب و جالبيه;););)
 
بالا