نارضایتی 90درصدی از خدمات پس از فروش خودرو در ایران

امین قیاسی 1986

عضو جدید
نتایج نظرسنجی پایگاه خبری تحلیلی خودرو و صنایع وابسته نشان داد:
نارضایتی 90درصدی از خدمات پس از فروش خودرو در ایران

حدود 90 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی پایگاه خبری معتقدند که نحوه ارایه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی ضعیف است.
نتایج نظرسنجی اخیر نشان می دهد که حدود 89.3 درصد رای دهندگان با نحوه ارایه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی راضی نبوده و عملکرد خودروسازان را در این مورد ضعیف ارزیابی می کنند.
در این نظرسنجی که به مدت سه هفته صورت گرفته است 7.1 درصد شرکت کنندگان نحوه ارایه خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی را متوسط ارزیابی کرده و تنها 3.6 درصد افراد به عملکرد خودروسازان در ارایه خدمات پس از فروش نمره خوب دادند.
در همه جای دنیا خدمات پس از فروش و رضایت مشتری برای خودروسازان از اهمیت ویژه ای برخوردار است در حالی که در ایران این مقوله چندان مورد توجه قرار نگرفته است.
هر چند در دو سه سال سال اخیر سیاست خودروسازان به بهبود خدمات پس از فروش متمایل شده است اما به نظر می رسد برای رسیدن به استاندارهای جهانی، خودروسازان داخلی باید در نحوه ارایه خدمات پس از فروش به مشتریان خود تجدیدنظر کلی کرده و تدابیری تازه اتخاذ کنند.



 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
اون 3.6 درصدی هم راضی هستن از جمع خودشونه
درکل 99 درصد ناراضی داره.اون 1 درصد هم که ماشین گرفتن هنوز سوار ماشین نشدن که بخوان بگن ناراضین
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
با سلام
چی مردم ناراضی هستند ؟
از چه چیزی ؟ پژو پارس آشنامون بعد گذشت یک هفته موتور میاره پایین !
خودمون 405 داریم مشکل صفحه داشت بردیم گارانتی مهندس یه دوری زد گفت مشکلی نداره حالا ما بزور دنده می زنیم . میگه اگر دوست دارین پول بدین صفحه رو عوض کنیم .
اینکه نشد گارانتی !
البته بهشون حق می دم اگر منم باشم قبول نمی کنم چون اصلا مشکل کیفیت داریم .
13 میلیون میدیم ماشین 30 سال پیش رو با منت می گیریم تازه بدون کیفیت .
بابا اینجا کجاست ....
 

Reza_1989

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه عزیز.اینا عرضه ندارن.بهتره که ماشین تولید نکنن.با این قیمت های نجومیشون.


من یه جا خوندم سودی که ایران فرغون میکشه رو فرغوناش 3 برابر سودیه که شرکتهای خودرو سازی میکشن رو ماشیناشون
آخه دلم به چیه این مملکت خوش باشه؟
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
من یه جا خوندم سودی که ایران فرغون میکشه رو فرغوناش 3 برابر سودیه که شرکتهای خودرو سازی میکشن رو ماشیناشون
آخه دلم به چیه این مملکت خوش باشه؟

آخه یه مشکل دیگه هم هست.

شما برو اتوبان تهران کرج.برو قیمت سالن طراحی طرح های روی بدنه ی ماشینو نگاه.6000 نفر نشتن طرح زوار روی در رو میکشن.5000 نفر نصب میکنن.
 

Reza_1989

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخه یه مشکل دیگه هم هست.

شما برو اتوبان تهران کرج.برو قیمت سالن طراحی طرح های روی بدنه ی ماشینو نگاه.6000 نفر نشتن طرح زوار روی در رو میکشن.5000 نفر نصب میکنن.


مشکل که زیاده دوست من یکی دوتا نیست
یکی از دوستای من رفته بود قسمت طراحی ایران فرغون میگه: اونجا 20 تا سیستم بود که 10تاش خاموش بود
7 تاش رفته بود رو screen saver
2نفر رفته بودن تو اینترنت، 1نفر داشت کار میکرد که اونم یه قطعه رو همش می چرخوند
باقی مهندسین هم اونور جمع شده بودن دور هم میگفتن و میخندیدن
بعد شرکتهای دیگه در سال حداقل 10 تا مدل میدن بیرون
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشکل که زیاده دوست من یکی دوتا نیست
یکی از دوستای من رفته بود قسمت طراحی ایران فرغون میگه: اونجا 20 تا سیستم بود که 10تاش خاموش بود
7 تاش رفته بود رو screen saver
2نفر رفته بودن تو اینترنت، 1نفر داشت کار میکرد که اونم یه قطعه رو همش می چرخوند
باقی مهندسین هم اونور جمع شده بودن دور هم میگفتن و میخندیدن
بعد شرکتهای دیگه در سال حداقل 10 تا مدل میدن بیرون

واقعا برای این کارخانه جات خودروسازیمون متاسفم.خاک بر سرشون.
 

#MaHDi#

عضو جدید
کاربر ممتاز
تنها چیزی که برای خودروسازان داخلی اهمیت نداره بحث رضایتمندی مشتریان است این هم برمیگرده به اینکه واردات خودروهای خارجی مشکلات بسیاری دارد و شرکتهای داخلی هنوز تو وادی رقابت با صنعت به روز دنیا قرار نگرفته اند
اگر واردات آزاد باشد و به قیمت یه پراید بشه یه ماشینی با کیفیت بالا و خدمات بهتر خرید اونوقت خواهیم دید که چطوری خودروساز داخلی به دست و پای مشتری هم میفتد.
صنعت بی رقابت یعنی نارضایتی مشتری
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
تنها چیزی که برای خودروسازان داخلی اهمیت نداره بحث رضایتمندی مشتریان است این هم برمیگرده به اینکه واردات خودروهای خارجی مشکلات بسیاری دارد و شرکتهای داخلی هنوز تو وادی رقابت با صنعت به روز دنیا قرار نگرفته اند
اگر واردات آزاد باشد و به قیمت یه پراید بشه یه ماشینی با کیفیت بالا و خدمات بهتر خرید اونوقت خواهیم دید که چطوری خودروساز داخلی به دست و پای مشتری هم میفتد.
صنعت بی رقابت یعنی نارضایتی مشتری

شرکت های تولیدی ما تا وقتی که خودرو سازان بزرگ دنیا وصل نشوند برنامه همین است .
شما تا بحال جایی شنیدید که پژو یه شرکت خودرو ساز بزرگ هست این شرکت حتی به خاطر وابستگی به دولت نمی تواند به بزرگترین بازار دنیا امریکا ی شمالی حتی یک ماشین صادر کند بعد ما ماشین های 30 سال پیش او را می زنیم .
حتی 405 همانطور که می دانید طراح شده توسط یک مهندسی است که سال قبلش جایزه نوبل گرفته بود شرکت پژو ازش می خواد براش یه ماشین طراحی کند که حقا عالی بور . نه برای امروز بلکه واسه 30 سال قبل .
 

safa_re5000

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته ما یه نکته اساسی رو فراموش کردیمااا!!
اینجا ایرانه.....

جاییه که کل فکر و ذکر ملت شده اینکه ببینن قیمت نون میشه چقدر؟! بس که عقلمون محدوده...تو فرانسه به خاطر اینکه 2سال سن بازنشستگیر رو بردن بالا 2 هفتست تظاهراته...کسی میدونه که دقیقا قبل از قضیه فرانسه ایرانم قرار بوده سنو ببره بالا؟! اونم برای 5 سال!!

تو این مملکت هرکی که اراده کنه میتونه عین آب خوردن ملتو بچاپه..

اینجا ایرانه...
 

Reza_1989

عضو جدید
کاربر ممتاز
متاسفانه تو این کشور شرکتها راه خودشونو میرن و هر کاری که دلشون بخواد میکنن و کسی نیست روی کار اونها نظارت کنه
اگر هم باشه شرکت با پول حلش میکنه
مثلا همین نیرو انتظامی قرار بود ماشینهای بدون ABS رو نمره نکنه توی تلویزیون هم اعلام کرد
به 1 هفته نکشید اومد گفت ما هیچ مشکلی با شرکتهای خودرو سازی نداریم
متاسفانه بیشتر مردم توانایی خرید خودرو وارداتی رو ندارن برای همین مجبورن ماشین های تولید داخل رو بخرن
مملکت ما هم یه اعتراض مثل اعتراض فرانسه لازم داره با این تفاوت که اونها به یه چیز اعتراض میکنن ولی ما به همه چیز باید اعتراض کنیم
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
پارسال بود سرهنگ هاشمی از ایران خودرو انتقاد کرد که این روآ چیه و ... کلی اعصابش داغون بود .
هفته بعد تو مجله تخصصی ایرانخودرو زده بودند وقتی جناب سرهنگ توهین می کند .
دیگه سرهنگ مجبور بود کوتاه بیاد . که معلوم بود پشتش خالیه .
حالا شما بگین یه نفر که دلش بسوزه فایده ای داره .
مثلا خدا وکیلی مشکل پراید با ABS حل میشه ؟
تازه از نوع مکانیکیش که کلی خطرناک است و تو دنیا سالهاست نسوخ شده است :mad:
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان درسته ما با زدن این حرف هامون به جایی نمیرسیم.

من رفتم لوگان از ایران فرغون گرفتم.E2 Full گفتن 6 بلند گو که هرچی گشتم توی ماشین فقط 4 تا بلند گو دیدم.
گفتن ضبط سی دی.درسته سی دی میخورد ولی دکوری.فقط ترک.
دوستان یه دزدی دارن توی ساخت لوگان که ببینید خندتون میگیره.یه چند لحظه ی دیگه عکساشو میزارم.
 

Lord Kevinz

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان درسته ما با زدن این حرف هامون به جایی نمیرسیم.

من رفتم لوگان از ایران فرغون گرفتم.E2 Full گفتن 6 بلند گو که هرچی گشتم توی ماشین فقط 4 تا بلند گو دیدم.
گفتن ضبط سی دی.درسته سی دی میخورد ولی دکوری.فقط ترک.
دوستان یه دزدی دارن توی ساخت لوگان که ببینید خندتون میگیره.یه چند لحظه ی دیگه عکساشو میزارم.

خب این باند توی در جلوی لوگانه.



الان فکر میکنید یه باند مشتی زیرشه.

حالا اینو نگا:



باند رو نگا چه قدر کوچیکه.این یکی از دزدی های تابلوشونه که انجام میدن.جای اینکه یه باند مشتی بذارن یه پوشش میذارن که دیگه نخوان یه باند خفن بندازند.
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
دیگه ببخشید !
وایسا این چنتا مهندس فرانسوی برن به جای موتور ماشین فکر کنم یه خر ببندن تا آلودگی نداشته باشه :biggrin::biggrin:.
 
بالا