موزه های ارمنستان

abines

عضو جدید
گالری ملی ارمنستان
یكی از موزه‌های هنری مهم در دنیاست كه در سال ۱۹۲۱ تاسیس شده. مجموعه‌ای غنی با بیش از ۱۹۰۰۰ اثر از هنرمندان روس، ارمنی و اروپای غربی. برخی از آثار از موزه‌های هریتاژ (سنت پترزبورگ) و ترتیاكوف (مسكو) به این موزه انتقال داده شده. آثار هنرمندان ارمنی قرون هفده و هجده میلادی و مجموعه خانواده لازارِو، بنیانگزاران موسسه زبان‌های شرقی در مسكو، موزه را غنا بخشیده است. بخشی از موزه به هنرمندان ارمنی خارج از كشور اختصاص دارد. آثار بی‌نظیری از هنرمندان اروپای غربی همچون وان دایك و روبنس نیز در این موزه نگهداری می‌شود. هنرمندان ارمنی آثار زیبایی را بر مبنای فرهنگ و آداب و رسوم خود خلق كرده‌اند كه برای شیفتگان هنر و علاقه‌مندان به فرهنگ ارمنستان و توریست های تور ارمنستان بسیار جذاب است.
تالار ملی اپرا و باله الكساندر اسپندیاریان
ارمنستان، ایروان، میدان جمهوری (هانراپتوتیان هراپاراك)
روز‌های دوشنبه تعطیل است
بهای ورود:۸۰۰ درام
موزه قلعه اربونی
امپراطوری اورارتو‌ها كه حدود سه هزار سال پیش در حوالی دریاچه وان در تركیه امروزی ساكن بودند شهر ایروان را با بنای قلعه اربونی بنیان نهادند. این قلعه در جنوب شرقی شهر و بر روی تپه‌ای قرار دارد. در پای تپه ساختمان آرین‌برد، اكنون یافته‌های باستانشناسان از این قلعه، از جمله فلزكاری‌های زیبای اورارتویی، را به نمایش گذارده است.
ساختمان موزه نقش‌برجسته‌ای برنجی از پیكره‌هایی اورارتوری را بر نمای خود دارد. قلعه خود توسط آرگیشتی اول پسر منوا، پادشاه اوراتو در سال ۷۸۲ پیش از میلاد بنا شده و اولین استحكامات اورارتویی در شرق رود ارس بود. اربونی ریشه نام ایروان است كه در طول زمان تغییر یافته است.
آدرس:ارمنستان، ایروان، خیابان اربونی، شماره ۳۸تلفن۳۲۰۲ ۵۷ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
ساعات بازدید
سه‌شنبه تا یك‌شنبه از ۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰، دوشنبه‌ها تعطیل است.
بهای ورود: بالغین ۱۰۰ درام، كودكان ۵۰ درام
موزه هنر‌های مردمی
آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان ابوویان، شماره ۶۴
تلفن: ۹۳۸۳ ۵۶ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
ساعات بازدید: سه‌شنبه تا یك‌شنبه از ۱۱:۰۰ تا ۱۶:۰۰، دوشنبه‌ها تعطیل است.
بهای ورود: ۵۰۰ درام
موزه هنرهای مردم در سال ۱۹۷۸ جهت محافظت و توسعه سنتهای عملی، تزئینی و هنرهای زیبای مردم ارمنستان بنیاد نهاده شد. موزه شامل حدود ۱۲۰۰۰ اثر است (قلابدوزی، نقره‌جات، آثار چوبی، اشیاء سنگی و طلاجات، سرامیك، فلزكاری، فرش و قالیچه). همچنین آثار هنرمندان خودآموخته در بخش نقاشی‌ها و هنرهای عملی و تزئینی نگهداری می‌شوند.
خانه و موزه سرگئی پاراجانف
آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان دزوراقیوق، شماره ۱۵ و ۱۶
تلفن: ۸۴۷۳ ۵۳ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
سایت وب: www.paradjanov.com
ساعات بازدید: هر روز: ۱۰:۳۰ – ۱۷:۰۰
سرگئی پاراجانف (۱۹۹۰-۱۹۲۴)، فیلمساز، نقاش و عكاس شهیر ارمنی است. خانه و موزه او در ایروان محل نگهداری از بیش از ۶۰۰ اثر او، گرافیك‌ها، عروسك‌ها، كلاژها، عكس‌ها، فیلم‌هاو فیلمنامه‌های اوست. طرح ایجاد خانه و موزه پاراجانف در سال ۱۹۸۸ توسط دولت ارمنستان آغاز شد، اما احداث آن بر اثر زلزله همان سال تا ۱۹۹۱ بطول انجامید. اما مرگ پاراجانف در ۱۹۹۰ اجازه زندگی در این خانه جدید را به او نداد.
موزه هنرهای مدرن ایروان
آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان مشتوتز، شماره ۷
تلفن: ۵۶۶۱ ۵۳ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
فكس: ۹۶۳۷ ۵۳ (۱۰ ۰۰۳۷۴)
ساعات بازدید سه‌شنبه تا یك‌شنبه: ۱۰:۳۰ – ۱۶:۰۰ شنبه‌ها: ۱۱:۰۰ – ۱۵:۰۰
بهای ورود: ۵۰۰ درام
موزه هنرهای مدرن با تلاش هنریك ایگیتیان و در سال ۱۹۷۲ گشوده شد. موزه در یك طبقه و دارای حدود ۲۳۰۰ اثر از هنرمندان ارمنی، روسی و سایر كشورها است. بسیاری از آثار موزه توسط مردم و هنرمندان اهدا شده‌اند. در اینجا می‌توان سیر هنر مدرن در ارمنستان از ۱۹۶۰ تاكنون را مشاهده كرد.
موزه معماری ارمنی
چون انگلیسیش ساده است اطلاعات اورجینال را برایتان می گذارم
Address: Government Bld. #3, 1st floor, Yerevan
Phone: (+374 10) 524630,562954
Fax: (+374 10) 524630
E-mail: archmuseum@web.am
Working Days: Tuesday-Sunday
Working Hours: 10:00 - 5:00pm
گالری نقاشی کودکان( ورودی500 درام )
Address: 13 Abovyan Str., Yerevan
Phone: (+374 10) 520951, 520903
E-mail: annaman@yandex.ru
Working Days: Tuesday-Sunday
Working Hours: 11:00am-4:00pm, Sunday 11:00 - 3:00pm
 

Similar threads

بالا