غذاهایی که شما را عاشق ارمنستان می کنند!

mosafer2

عضو جدید
[h=2]غذاهای خوشمزه ارمنستان[/h]غذاهای ارمنستان از خوشمزه ترین غذاهای جهان است و تا حدودی فرهنگ غذایی آن ها شبیه ما ایرانی هاست. بعد از اینکه طعم بینظیر غذاهای این کشور را امتحان کردید احساسی فراموش نشدنی نسبت به ارمنستان پیدا می کنید. بهترین غذاهای این کشور را می توانید در آشپزخانه های خانگی مردم عادی پیدا کنید. برای اینکه با غذاهای این محل آشنا شوید تعدادی از آن ها را در زیر معرفی می کنیم، سان سیر را همراهی کنید.

[h=3]هریسه (Harissa)[/h]هریسه در واقع نوعی حلیم غلیظ مرغ است. این غذا برای اولین بار در دره آرارات درست شد و برای تهیه آن آرد گندم را در آب به همراه گوشت که معمولا گوشت مرغ است می پزند. در روزهایی خاص مردم مذهبی برای پخت هریسه به جای گوشت از برخی از سبزی ها استفاده می کنند. پخت این غذا خیلی زمان بر است و باید مرتب به هم زده شود.

[h=3]تولما (Tulma)[/h]تولما یا دلمه غذایی است که در آن از گوشت و سبزیجاتی مثل برگ مو، گوجه، فلفل، بادمجان و کلم استفاده می شود. تولما غذایی است که به صورت داغ و به همراه سس ماست و سیر سرو می شود. به غیر از دلمه های سنتی نوع دیگری از دلمه مخصوص گیاهخواران هم وجود دارد که برای تهیه آن از لوبیا قرمز، نخود، عدس، بلغور، سس گوجه فرنگی و پیاز استفاده می شود به طوری که پس از پختن این مواد، برگ های کلم را دور آن ها می پیچنند.

[h=3]خاش (Khash)[/h]خاش در واقع همان کله پاچه ایرانی ها است که در این کشور به آن خاش می گویند. در ارمنستان خاش غذای ملی است و در آن از پاهای گوسفند یا گاو استفاده می شود. وقتی کله پاچه در حال پختن است هیچ نمک و ادویه ای نباید به آن اضافه کرد، این طعم دهنده ها بعد از سرو غذا به آن اضافه می شوند. این غذا معمولا به صورت داغ سرو می شود و همراه آن ترشی، پنیر و سبزی خوردن هم خورده می شود. بیشتر افراد در این غذا نان لواش خشک می ریزد و به همراه آن آب معدنی می خورند.

[h=3]قاپاما (Ghapama)[/h]قاپاما غذایی ارمنی است که در تعطیلات و اعیاد مختلف خورده می شود. برای درست کردن این غذا بعد از شستن کدو قسمت بالای آن را مثل درپوش بریده و داخل آن را خالی می کنند. برای پر کردن داخل این کدو از میوه های خشکی مثل سیب، آلو، زغال اخته،زردآلو، کشمش و همچنین برنج استفاده می شود. بعد از پر کردن کدو آن را در فر می گذارند تا زمانی که کدو نرم شود. در هنگام خوردن غذا روی آن شیر یا عسل ریخته می شود.

[h=3]گاتا (Gata)[/h]گاتا نوعی شیرینی ارمنی است که از خمیر چند لایه شیرین درست می شود. گاتا انواع مختلفی دارد و در هر شهر و ناحیه ای به شیوه ای خاص پخته می شود. این شیرینی معمولا در هنگام جشن ها و اعیاد تهیه می شود و در جاههای مختلف رنگ و شکلی متفاوت دارد. قبلا در تنور پخته می شد اما الان در فرهای معمولی درست می شود.منابع: خرید بلیط هواپیما - بلیط هواپیما - رزرو بلیط هواپیما - خرید بلیط هواپیما خارجی - خرید اینترنتی بلیط هواپیما









 

Similar threads

بالا