مهریه همسرتان را بیمه کنید

Mr. Lawyer

دستیار مدیر کل در تالار حقوق
کاربر ممتاز
مهریه همسرتان را بیمه کنید!


بدون اغراق باید گفت، مهریه که اصالتا برای گره‌گشایی در کار خانواده و به خصوص زن به وجود آمده است، امروز یکی از بزرگترین مشکلات خانواده‌ها محسوب می‌شود. در ابتدای زندگی، چانه‌زنی بر سر مهریه، ارزش معنوی قرارداد ازدواج را به تنش می‌کشد. در طول زندگی، مهریه تبدیل به موضوع بحثی در دعاوی خانوادگی و مشکلات فامیلی می‌شود و در صورتی که خانواده از مسیر اخلاق خارج شود، مهریه بهترین بهانه برای فشار آوردن زوجین بریکدیگر و گروکشی آنها می‌شود. برای اینکه مهریه در حقوق خانواده مسیر درستی را در پیش بگیرد، تلاش‌های زیادی انجام شده است. یکی از مهم ترین این تلاش‌ها در لایحه حمایت از خانواده انجام شده است.موضوع دیگری که پیرامون مهریه مطرح شده است، بیمه کردن مهریه در یکی از شرکت‌های بیمه است.

مهریه


بیمه مهریه تضمینی مطمئن برای پرداخت تمام یا قسمتی از مهریه و پشتیبانی مالی مناسب است که زوجه می تواند از مزایای آن بهره مند شود .در بیمه مهریه، مرد با بیمه قراردادی می بندد تا ماهانه مبلغی را به حساب بیمه واریز کند و در عوض بیمه موظف می شود در صورت از کار افتادگی و یا فوت مرد، مهریه همسرش را بپردازد. در صورتی که مدت قرارداد تمام شود و مرد در قید حیات باشد یا دچار از کار افتادگی نشود، بیمه تمام مبلغی را که مرد در این سال ها پرداخت کرده، به همسر او برمی‌گرداند. اما اگر یکی از این دو اتفاق برای او بیفتد، دیگر پرداخت اقساط بیمه ضروری نیست و بیمه گر کل رقم مهریه زن را به قیمت روز به او می پردازد.


چقدر باید بپردازید؟


مبلغی که مرد بابت بیمه مهریه همسرش می پردازد، بر اساس سن او و مدت زمان قرارداد با بیمه متفاوت است. اما بر اساس مقرراتی که بیمه ایران تعیین کرده، یک مرد 20 ساله به ازای هر یک میلیون تومان از مهریه همسرش باید ماهانه 12هزار و 160 تومان در مدت 5سال بپردازد. یعنی اگر مهریه همسرش در مدت قرارداد 10میلیون تومان برآورد شود، در مدت 5سال باید هر ماه 121هزار و 600تومان حق بیمه بپردازد.این حق بیمه را می توانید به صورت سالانه هم پرداخت کنید. اما در هر صورت، سقف قرار داد بیمه ای تا 20 میلیون تومان است و اگر مهریه همسر شما بیش از 20میلیون تومان برآورد شود، فقط بخشی از آن شامل بیمه خواهد شد که آن هم البته تبصره های خاص خودش را دارد. مثلا اگر سن مرد بالای 50 سال باشد و مهریه همسرش بیش از 5میلیون تومان، شرکت بیمه قرارداد بستن با مرد را مشروط به انجام معاینات پزشکی و تایید پزشک مشاور بیمه می کند.چنانچه زوجه بعد از گذشت حداقل 6 ماه از تاریخ شروع بیمه نامه و پرداخت حق بیمه مربوطه توسط بیمه گذار و قبل از پایان مدت بیمه مطلقه گردد ذخیره ریاضی بیمه نامه تا تاریخ پرداخت حق بیمه به وی پرداخت خواهد شد


البته این تنها تبصره بیمه مهریه نیست. این بیمه قواعد و شرط و شروط دیگری هم دارد. مثلا در صورت فوت مرد در طول مدت بیمه، سرمایه اصلی بیمه نامه به همسر او تعلق می گیرد و اگر فوت او بر اثر حادثه باشد، بیمه دو برابر سرمایه اصلی بیمه نامه را به همسر مرد پرداخت می کند.در صورت از کارافتادگی دائم و کامل زوج در طول مدت بیمه ، بیمه گذار از پرداخت اقساط بعدی حق بیمه تا پایان مدت بیمه معاف شده و تعهدات بیمه گر کماکان در موعد مقرر انجام خواهد گرفت.چنانچه زوجه بعد از گذشت حداقل 6 ماه از تاریخ شروع بیمه نامه و پرداخت حق بیمه مربوطه توسط بیمه گذار و قبل از پایان مدت بیمه مطلقه گردد ذخیره ریاضی بیمه نامه تا تاریخ پرداخت حق بیمه به وی پرداخت خواهد شد.


همچنین زوجه به میزان 85% در منافع حاصل از عملیات بیمه گری در این بخش سهیم بوده و در صورت تشکیل منافع مزبور ، سرمایه اصلی بیمه نامه به اضافه سرمایه ای که از محل مشارکت در منافع ایجاد شده است به وی پرداخت خواهد شد.زوجه می تواند پس از گذشت حداقل دو سال از شروع بیمه و پرداخت مستمر حق بیمه مربوط و با موافقت بیمه گذار از محل ذخیره ریاضی بیمه نامه تقاضای وام نماید.


مهریه در صورت فوت زوجه در طول مدت اعتبار بیمه نامه ( پس از گذشت حداقل 6 ماه از تاریخ شروع بیمه نامه و پرداخت حق بیمه مربوطه ) ارزش بازخرید بیمه نامه در وجه بیمه گذار پرداخت خواهد شد.
فرهنگ‌سازی بیشترین تاثیر را داردیک وکیل دادگستری دیگر درباره امکان بیمه کردن مهریه می‌گوید: به نظر می‌رسد این موضوع بیشتر سلیقه‌ای باشد. شرکت‌های خاص خصوصی وجود دارند و از قبل هم بوده‌اند، که اعلام می‌کنند مهریه افراد را بیمه می‌کنند؛ مانند بیمه منزل که شخص منزلش را بیمه می‌کند و این در مورد موضوع بیمه، بیمه کردن مهریه است.


بیمه روی احتمالات می‌چرخد. همان‌طور که شما ماشین خود را بیمه می‌کنید و ممکن است که در طول 10 سال یک‌بار هم این بیمه را مورد استفاده قرار ندهید، مهریه هم ممکن است بیمه شود اما این نوع بیمه یک بیمه اختیاریست و مثل بیمه شخص ثالث اجباری نیست. اما درباره شخص بیمه شونده یا به اصطلاح بیمه‌گذار باید گفت که در واقع این زوج است که خودش را در قبال مهریه زوجه بیمه می‌کند؛ اگر مثلا زوج مهریه را 5 سال پیش بیمه کرده باشد، و مهریه زوجه 200 سکه باشد و بعد از 5 سال مهریه به اجرا گذشته شود، بیمه براساس تعهدش آن را پرداخت می‌کند. در واقع زوج به مرور مقداری پول پرداخت می‌کند و بعد از مدتی بیمه تعهد دارد که پرداخت کننده مهریه باشد.


بعد از لغو قوانین حمایت از خانواده،‌ رسم شد که خانواده‌ها مهریه دخترها را بر اساس سکه تعیین کنند. بدین‌ترتیب سکه ملاک قرار گرفت؛ این در صورتی است که در قدیم مهریه را قرار می‌دادند که کمکی باشد برای زنی که شوهرش می‌میرد. بنابراین باید به کلی قانون تغییر کند. مثلا از آن تاریخی که یک خانم و آقا با هم ازدواج می‌کنند، هر چیزی که در زندگی به دست می‌آورند، وقت طلاق گرفتن نصف شود. در این صورت نه زندان‌ها از زوج‌های بدهکار مهریه پر می‌شود و نه زن‌ها دچار افسردگی می‌شوند. ما فرهنگ زیبایی داریم؛در کلمات و واژگان فارسی همسر به معنی همدم است که معنای بسیار زیبایی دارد و زبان فارسی برای بسیاری از کلمات مبنای برابر قرار داده است و کمتر از هر جای دیگر مونث و مذکر در این زبان وجود دارد. ما معتقدیم که مرد کدخدا و زن کدبانو است و اینها مقام‌های والایی هستند.


در صورت فوت زوجه در طول مدت اعتبار بیمه نامه ( پس از گذشت حداقل 6 ماه از تاریخ شروع بیمه نامه و پرداخت حق بیمه مربوطه ) ارزش بازخرید بیمه نامه در وجه بیمه گذار پرداخت خواهد شدباید در جامعه فرهنگ‌سازی صورت گیرد و پایه منطقی و درستی را برای این مسایل مبنا قرار دهیم. برعکس اگر مبنا غیرمنطقی و غلط باشد، فرهنگ‌سازی امکان ندارد. مثل میخی است که اگر بد کوبیده شود قابل استفاده نیست. باید به ریشه‌های اصلی برگردیم. جامعه باید ملایم باشد و این را می‌شود از طریق فرهنگ‌سازی در جامعه نهادینه کرد. وجود عشق و محبت در کشور باعث رواج فرهنگ‌سازی می‌شود و فرهنگ‌سازی جز با مبناهای منطقی و درست امکان‌پذیر نیست.با توجه به آنچه که کارشناسان مورد تاکید قرار دادند، بیمه مهریه، موضوعی دور از ذهن نخواهد بود و شرکت‌های بیمه می‌توانند با شرایطی که در قرارداد مشخص می‌شود، به ارایه این بیمه بپردازند. اما این نوع بیمه، بیمه‌ای مستقل نخواهد بود، بلکه به دیگر قالب‌های بیمه مثل بیمه عمر نزدیک خواهد شد. البته اما و اگر درباره چنین قراردادی باز هم وجود دارد. تکالیف و حقوق بیمه‌گر و بیمه‌گذار در این قرارداد بیش از هر چیز به محتوای آن بستگی خواهد داشت.


منبع: حقوق سبز

 

delbaar

کاربر فعال
به ازای هر یک میلیون تومان از مهریه همسرش باید ماهانه 12هزار و 160 تومان
اگه مهریه خانوم تاریخ تولدش باشه بیمه اش ماهی چقدر میشه؟:D
 

Mr. Lawyer

دستیار مدیر کل در تالار حقوق
کاربر ممتاز
به ازای هر یک میلیون تومان از مهریه همسرش باید ماهانه 12هزار و 160 تومان
اگه مهریه خانوم تاریخ تولدش باشه بیمه اش ماهی چقدر میشه؟:D
این قانون در رابطه با مهریه های معقول صدق می کند.باتشکر از شما:):gol:
 

hami_sani

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چه جالب
بالاخره یه فکر منطقی به حال این مساله کردند
 

ali 254

اخراجی موقت
ای کاش می شد هر چی شرکت بیمه هست نابود می شد؛
مرگ بر بیمه دزد
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ای کاش می شد هر چی شرکت بیمه هست نابود می شد؛
مرگ بر بیمه دزد

رئیس سازمان بورس شش ماه قبل اسفند ماه سال گذشته اعلام کرد کل پول موجود در بانکهای ایران 160 هزار میلیارد تومان است!

وزیر اقتصاد سه ماه بعد از ان یعنی اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد کل مطالبات معوق بانکها از مردم ایران 150 هزار میلیارد تومان است!

یعنی در طول 35 سال بعد از انقلاب بانکها فقط پول نزول به مردم داده اند و نتوانسته اند بگیرند و روز به روز نزول و جریمه پول به حدی رسیده که تقریبا بانکها به دروغ اعلام سود دهی میکنند
ولی با بازی با ترازنامه و بازیهای مالی تظاهر به سود دهی میکنند انها فقط سودی که در دفاتر شان نوشته میشود را مبنای سود دهی نزول و رباخواری خود اعلام میکنند.

کل پول واقعی موجود در اقتصاد کشور 10 هزار ملیارد تومان است وبقیه نزولی است که بانکها به مردم داده اند و روز به روز ان را در دفاترشان افزایش میدهند!
و این افزایش و نزول و جریمه به حدود 1500% رسیده است!

تصور کنید ناگهان کل مردم ایران تصمیم بگیرند مطالعاب معوق بانکها را پرداخت نکنند تمامی بانکها سهل است خود بانک مرکزی ایران هم ورشکست میشود.
از سوی دیگر توی تحریم اخیر ایران و امریکا فقط به اندازه یکصد میلیارد دلار معادل سیصد هزار میلیارد تومان به اقتصاد ایران به صورت مستقیم بر اثر کاهش ارزش پول و به صورت غیر مستقیم بر اثر خوابیدن سرمایه های کشور در بانکهای خارجی و کاهش ارزش دارائیهای ایران و ارزان فروخته شدن نفت ایران و غیره خسارت وارد شد.


ای کاش میشد کل بانکهای ایران به همراه بانک مرکزی ایران مثل قارون و گنجش به یک باره توی زمین فرو بروند و هرگز انها را مشاهده نفرمائیم!


بیمه ها شرکتهای بسیار مفید و موثری در اقتصاد هستند انها پول نزول نمیدهند بلکه دارائی را تضمین میکنند،
بانکهای ایران به دلیل ضعف عملکرد بیمه ها وارد بازار بیمه ها شده اند و کارهائی مانند صدور ضمانت نامه را بانکها انجام میدهند
در حالی که در تمامی دنیا ضمانت نامه های بیمه اعتبار بالاتری نسبت به ضمانت نامه های بانکها دارند.

وقتی دعا میکنید طوری دعا کنید که نتیجه ان به نفع و خیر و صلاح خودتان باشد نه اینکه دعا کنید بیمه نابود شود و بانک روز به روز جیب شما را خالی تر کند!

بر اساس تحولات اقتصادی جهان پیش بینی شده است که در اینده تمامی بانکهای مرکزی جهان برچیده خواهند شد
بازارهای سرمایه جایگزین بانکهای مرکزی خواهند شد
و پولهای دیجیتال مانند بیت کوئین و نوظهور جایگزین پولهائی مانند ریال و دلار و یورو خواهند شد
 

ali 254

اخراجی موقت
دوست من شما می گی بیمه ، خب ما انواع و اقسام بیمه داریم....حالا این حرف من برای چه بود خدمت شما عرض می کنم...!
حرف من برای بیمه شخص ثالث اتومبیل بود و البته بقیه موارد هم جای بحث دارد؛

البته این رو هم اضافه کنم که من خود قانون رو هم شریک جرم می دونم ، حالا چرا؟

سابق مردم بر حسب نیاز و پولی که داشتن اقدام به خرید اتومبیل می کردن و در واقع مشکل اصلی همون پول اتومبیل بود و بس....ولی الان اوضاع به شدت فرق کرده و یک نفر باید بتونه از پس هزینه های اتومبیل که یکی از آنها بیمه هست بربیاد

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟
یک ضمانت نامه که راننده به وسیله آن می تواند هر جور که خواسته در خیابان رانندگی کند و صحنه ای رو شبیه منطقه حیات وحش ایجاد کند و در صورت تصادف و کشتن یک بدبدخت! به راحتی شب را در خانه و در کنار خانواده سپری کرده و از این مشکل بزرگ رهایی یابد!
واقعیت چیست؟
شما وقتی اتومبیلتان بدون بیمه باشد در بیش تر مواقع با اصول و قائده رانندگی می کنید و اگر هم تصادفی رخ بدهد در اکثر مواقع بدلیل یک اشتباه کوچیک رخ داده نه به دلیل رانندگی شبیه حیوان....اما وقتی دارای بیمه هستید از هیچ بی قانونی دریغ نخواهید کرد چرا که دارای یک پشتیبان بزرگ به نام بیمه هستید!
پس عملا وجود این قانون اجباری بودن بیمه شخص ثالث باز هم به نفع سرمایه داران کار کرده و کسی که بیمه نداشته و موجب خسارت و یا فوت یک نفر شده باید تا زمان ...... در زندان بماند!

اما تا این جا بحث در مورد خود قانون بود و بیمه بنده خدا گناهی نداشت....ولی در ادامه می گم گناه بیمه چیست!

گرفتن وجه جریمه برای عدم پرداخت بیمه!
فرض بفرمایید جنابعالی یک اتومبیل دارید که برای مدت مثلا 6 ماه بلااستفاده هست و کاری با آن ندارید....در این مدت بیمه نامه شما تمام می شود....در این صورت اگر آن را تمدید نکنید می بایست به برای هر روز مبلغی حدود 2.200 پرداخت کنید.
یعنی چی؟
یعنی شما اگر بیمه بخوای باید پــــــــــــــــــــول بدی ، اگر هم نخوای باز هم باید پـــــــــــــــــــــول بدی!!
یعنی مثل این می مونه که شما اگر امروز رفتی از نانوایی نون گرفتی ، پول می دی ، اگر هم در اون روز نخواستی نون بخوری بازم باید پول بدی!

به نظر شما آیا این پول حلاله؟ شما از همون مراجع تقلید هم بپرسی قطعا می گن این پول سالم نیست!
این باعث می شه که هزینه ی این جریمه باعث افزایش مبلغ کل بیمه بشه و عملا شخص نتونه بخاطر این مبلغ سنگین اتومبیل خودش رو بیمه کنه و از طرفی هم مامور راهنمایی رانندگی می گه بیمه نامت کو؟!....انگار بیمه نامه رو با ماچ می گیرن! نه آقا ، باید یک ملیون و هفتصد بدی تا یک برگه بهت بدن!!

در طرف دیگر ماجرا هم بحث پرداخت خسارت هست که خیلی وقت ها شرکت های بیمه به تعهدات خودشون عمل نمی کنن و دیگه حتما شنیدید و نیازی به بحث نیست...

اما یک مشکل دیگه که برای من به وجود اومده ؛ من بیمه توسعه داشتم که ورشکست کرده و الان ظاهرا شرکت های دیگه برگه بیمه نامه اون رو برای پذیرش یک سال تخفیف قبول ندارند!

این ها شاید مشکلات کوچیکی از بیمه بود که من گفتم که حتما بقیه افراد جامعه هم با مشکلات دیگه ای روبرو شدن؛
 

جینگیلبرت

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوست من شما می گی بیمه ، خب ما انواع و اقسام بیمه داریم....حالا این حرف من برای چه بود خدمت شما عرض می کنم...!
حرف من برای بیمه شخص ثالث اتومبیل بود و البته بقیه موارد هم جای بحث دارد؛

البته این رو هم اضافه کنم که من خود قانون رو هم شریک جرم می دونم ، حالا چرا؟

سابق مردم بر حسب نیاز و پولی که داشتن اقدام به خرید اتومبیل می کردن و در واقع مشکل اصلی همون پول اتومبیل بود و بس....ولی الان اوضاع به شدت فرق کرده و یک نفر باید بتونه از پس هزینه های اتومبیل که یکی از آنها بیمه هست بربیاد

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟
یک ضمانت نامه که راننده به وسیله آن می تواند هر جور که خواسته در خیابان رانندگی کند و صحنه ای رو شبیه منطقه حیات وحش ایجاد کند و در صورت تصادف و کشتن یک بدبدخت! به راحتی شب را در خانه و در کنار خانواده سپری کرده و از این مشکل بزرگ رهایی یابد!
واقعیت چیست؟
شما وقتی اتومبیلتان بدون بیمه باشد در بیش تر مواقع با اصول و قائده رانندگی می کنید و اگر هم تصادفی رخ بدهد در اکثر مواقع بدلیل یک اشتباه کوچیک رخ داده نه به دلیل رانندگی شبیه حیوان....اما وقتی دارای بیمه هستید از هیچ بی قانونی دریغ نخواهید کرد چرا که دارای یک پشتیبان بزرگ به نام بیمه هستید!
پس عملا وجود این قانون اجباری بودن بیمه شخص ثالث باز هم به نفع سرمایه داران کار کرده و کسی که بیمه نداشته و موجب خسارت و یا فوت یک نفر شده باید تا زمان ...... در زندان بماند!

اما تا این جا بحث در مورد خود قانون بود و بیمه بنده خدا گناهی نداشت....ولی در ادامه می گم گناه بیمه چیست!

گرفتن وجه جریمه برای عدم پرداخت بیمه!
فرض بفرمایید جنابعالی یک اتومبیل دارید که برای مدت مثلا 6 ماه بلااستفاده هست و کاری با آن ندارید....در این مدت بیمه نامه شما تمام می شود....در این صورت اگر آن را تمدید نکنید می بایست به برای هر روز مبلغی حدود 2.200 پرداخت کنید.
یعنی چی؟
یعنی شما اگر بیمه بخوای باید پــــــــــــــــــــول بدی ، اگر هم نخوای باز هم باید پـــــــــــــــــــــول بدی!!
یعنی مثل این می مونه که شما اگر امروز رفتی از نانوایی نون گرفتی ، پول می دی ، اگر هم در اون روز نخواستی نون بخوری بازم باید پول بدی!

به نظر شما آیا این پول حلاله؟ شما از همون مراجع تقلید هم بپرسی قطعا می گن این پول سالم نیست!
این باعث می شه که هزینه ی این جریمه باعث افزایش مبلغ کل بیمه بشه و عملا شخص نتونه بخاطر این مبلغ سنگین اتومبیل خودش رو بیمه کنه و از طرفی هم مامور راهنمایی رانندگی می گه بیمه نامت کو؟!....انگار بیمه نامه رو با ماچ می گیرن! نه آقا ، باید یک ملیون و هفتصد بدی تا یک برگه بهت بدن!!

در طرف دیگر ماجرا هم بحث پرداخت خسارت هست که خیلی وقت ها شرکت های بیمه به تعهدات خودشون عمل نمی کنن و دیگه حتما شنیدید و نیازی به بحث نیست...

اما یک مشکل دیگه که برای من به وجود اومده ؛ من بیمه توسعه داشتم که ورشکست کرده و الان ظاهرا شرکت های دیگه برگه بیمه نامه اون رو برای پذیرش یک سال تخفیف قبول ندارند!

این ها شاید مشکلات کوچیکی از بیمه بود که من گفتم که حتما بقیه افراد جامعه هم با مشکلات دیگه ای روبرو شدن؛


امام حسن میفرماید هر چه را برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند

شما خودت جای بیمه بودی و خسارت تصادفات را میخواستی پرداخت کنی حاضر میشدی چنین حرفی را مردم پشت سرت بزنند؟

اصلا به این فکر کرده ای که بیمه توسعه چرا ورشکست شده؟

فکر میکنید بیمه به جز خسارت پرداخت کردن به مردمی که تصادف کرده اند چطوری میتونه ورشکست بشه؟

آیا راضی میشید یک شرکت با ان همه کارمند ورشکست بشه پولش را توی جیب شما بریزه؟ در عوض ان همه کارمند از کار بیکار بشوند بروند گوشه خانه شان بنشینند؟

آیا میدانید بیمه اتومبیل نه تنها برای بیمه ها سودی ندارد بلکه بیمه ها خسارت زیادی را بابت ان پرداخت میکنند و باز هم مردم راضی نیستند؟

آیا میدانید بیمه های درمانی برای بیمه ها خسارت زیادی دارد و بیمه ها اکثرا بابت بیمه درمانی از جیبشان پول میدهند؟

آیا فکر میکنید بیمه پولهایش از آسمان نازل میشود؟ یا از من و شما گرفته به دیگران خسارت میدهد؟

اگر سودهای کلانی میکردند و خسارت من و شما را نمیدادند ان موقع میتوانستیم بگوئیم که بیمه ها کلاهبردارند و شکایت میکردیم

ولی وقتی خودتان میگوئید که فلان بیمه ورشکست شده و من چند بیمه را میشناسم که از وضعیت خسارات بیمه های خودرو و بیمه های درمانی بسیار ناراضی هستند

با این شرایط فکر میکنید که از چنین شرکتهائی توقع زیادی داشتن و ناراضی بودن انصاف هست؟

من فکر میکنم اگر بیمه مبلغ ناچیزی هم بده و طبق اصول و قوانین بده باز من راضی هستم

ولی تنها جائی که هرگز ازشون راضی نمیشم حتی اگر پول همه دنیا را بهم بدهند بانکها هستند که به جز نزول و ربا در سفره اقتصادی کشور چیزی نگذاشته اند

تمام مردم ایران را بدهکار کرده اند و دم از اسلام و بانکداری اسلامی هم میزنند!

یا حق
 

ali 254

اخراجی موقت
آیا راضی میشید یک شرکت با ان همه کارمند ورشکست بشه پولش را توی جیب شما بریزه؟ در عوض ان همه کارمند از کار بیکار بشوند بروند گوشه خانه شان بنشینند؟

خب بیکار بشن...مگه من خودم کار دارم که حالا دلم بخواد واسه دیگری بسوزه؟

بعدشم ؛ بیمه یک تعهدی داده و باید انجامش بده ، مگر اون موقع که اسکناس های سبز منو می شماره و می ذاره جیبش ، دلش واسه من می سوزه؟
می سوزه؟؟؟؟؟
می دونه من این پول رو از کجا اوردم که دارم واسه هیچی! تقدیم اون می کنم؟ می دونه؟
چرا باید بابت یه تیکه کاغذ یک ملیون و هفتصد بدم؟ اونم به اجبار؟

بعدشم ، حرف در مورد اینکه شرکت ها زیان ده هستن کاملا مسخره هست!!....شما شرکت ثبت کردی واسه کسب درآمد نه واسه ضرر....چه لزومی داره اینکارو بکنی؟!

بعدشم وقتی طرف تابلو نبره اون بالا و نگه من بیمه می کنم ، من هم سمت اون نمی رم....چرا اینکارو می کنه؟ چرا بیمه مرکزی اونو تایید می کنه؟ چرا؟

از طرفی ؛ به کسی ربطی نداره که من الان بیمه ندارم ، چرا بابت اون جریمه می گیرن؟
مهم تر از همه ، این پول تو جیب کی میره؟!!!!!!!!!!!!!!!
 

Mr. Lawyer

دستیار مدیر کل در تالار حقوق
کاربر ممتاز
خب بیکار بشن...مگه من خودم کار دارم که حالا دلم بخواد واسه دیگری بسوزه؟

بعدشم ؛ بیمه یک تعهدی داده و باید انجامش بده ، مگر اون موقع که اسکناس های سبز منو می شماره و می ذاره جیبش ، دلش واسه من می سوزه؟
می سوزه؟؟؟؟؟
می دونه من این پول رو از کجا اوردم که دارم واسه هیچی! تقدیم اون می کنم؟ می دونه؟
چرا باید بابت یه تیکه کاغذ یک ملیون و هفتصد بدم؟ اونم به اجبار؟

بعدشم ، حرف در مورد اینکه شرکت ها زیان ده هستن کاملا مسخره هست!!....شما شرکت ثبت کردی واسه کسب درآمد نه واسه ضرر....چه لزومی داره اینکارو بکنی؟!

بعدشم وقتی طرف تابلو نبره اون بالا و نگه من بیمه می کنم ، من هم سمت اون نمی رم....چرا اینکارو می کنه؟ چرا بیمه مرکزی اونو تایید می کنه؟ چرا؟

از طرفی ؛ به کسی ربطی نداره که من الان بیمه ندارم ، چرا بابت اون جریمه می گیرن؟
مهم تر از همه ، این پول تو جیب کی میره؟!!!!!!!!!!!!!!!
باتشکر از حضور فعال شما
 

Similar threads

بالا