مهار آتش‌سوزي جنگل‌هاي ياسوج با دستان خالي

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
جام جم آنلاين: عصر روز شنبه 3 آتش‌سوزي به‌طور همزمان در مناطق پارك جنگلي ياسوج، كله گه دهنو و وزگ در اطراف شهر ياسوج به‌وقوع پيوست كه براثر اين آتش‌سوزي‌ها بيش از 5/3 هكتار جنگل و مرتع در آتش سوخت و نابود شد.



فرمانده يگان حفاظت از منابع طبيعي كهگيلويه و بويراحمد با بيان اين‌كه در حال حاضر آتش‌سوزي‌ مهار شده است به مهر گفت: در اين 3 آتش‌سوزي، يك هكتار از جنگل و مرتع منطقه وزگ، 5/1 هكتار از منطقه جنگلي كله‌گه و يك هكتار از پارك جنگلي ياسوج طعمه حريق شد.
رحمت‌الله دين‌پرور افزود: علت اين آتش‌سوزي‌ها و ميزان خسارت آن مشخص نبوده و در دست بررسي است، اما چون آتش‌سوزي در منطقه جنگلي به‌وقوع پيوسته به طور قطع خسارت بالاست.
وي با ابراز گلايه از نبود امكانات اطفاي حريق در استان گفت: در آتش‌سوزي‌هاي روز شنبه نيز مثل هميشه با دست و شاخ و برگ درختان، آتش‌سوزي را مهار كرديم.
دين‌پرور بيان كرد: با توجه به اين‌كه منطقه كوهستاني داراي اراضي با شيب بيش از 53 درصد است، ماشين‌هاي آتش‌نشاني خيلي نمي‌توانند به اطفاي حريق كمك كنند.

وي البته يادآور شد: تعداد آتش‌سوزي‌هاي جنگل و مرتع در سال جاري نسبت به سال گذشته كاهش چشمگيري داشته است.
دين‌پرور افزود: از ابتداي سال جاري تاكنون 45 آتش‌سوزي در 80 هكتار از جنگل‌ها و مراتع اين استان به‌وقوع پيوسته است. اين در حالي است كه در مدت مشابه سال گذشته بيش از 110 آتش‌سوزي در 850 هكتار از جنگل‌ها و مراتع استان اتفاق افتاد.
دين‌پرور همچنين با بيان اين‌كه با افزايش حضور گردشگران در تفرجگاه‌هاي شهر ياسوج شاهد افزايش آتش‌سوزي‌ها هستيم، از گردشگران خواست در حفظ و نگهداري از طبيعت تلاش كنند.
.
منبع

 

E.lahe

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی یک دستگاه هلی کوپتر هم پیدا نمیشه اونجا ؟
البته من نمیگم ها در اثر تحریم چنین تجهیزاتی کمیاب هستند :D
 

شهرام 59

عضو جدید
کاربر ممتاز
دمشون گرم خوشم میاد تو همه زمینه ها داریم خود کفا میشیم. خاموش کردن اتیش با دست اخره خود کفایی دیگه
 

Ice Dream

عضو جدید
کاربر ممتاز
یعنی یک دستگاه هلی کوپتر هم پیدا نمیشه اونجا ؟
البته من نمیگم ها در اثر تحریم چنین تجهیزاتی کمیاب هستند :D
پارسال هم وضع همین بود.... هلیکوپتر اگر هم بود به تعداد محدود و با گنجایش بسیار کم آب....
 
بالا