مقایسه مشخصات سخت افزاری گلکسی اس 3 و گلکسی اس 4: چه چیزهایی عوض شده؟

a_gadget

عضو جدید

اولین نگاه مقایسه ای ما به گلکسی اس 4، در کنار گلکسی اس 3 شکل می گیرد. سامسونگ بهبودهای نرم افزاری زیادی را شکل داده ولی حتماً با ما هم عقیده هستید که بهبود های سخت افزاری هم کم نبوده اند.

در ادامه مطلب با جدول مقایسه ای مشخصات سخت افزاری دو نسل از پرچمدارهای سامسونگ، همراه ما باشید.



منبع: http://3rdoor.blogspot.com/2013/03/3-4.html
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
[h=1]مقایسه فنی Samsung Galaxy SIV vs SIII[/h]در حالی که سامسونگ گالکسی اس ۳ در حال حکمفرمایی بود، سامسونگ گالکسی اس ۴ معرفی شد و حالا نگرانی برای برخی کاربرانی که شاید به تازگی اس ۳ خریداری کردند! اما ما امروز به بررسی این دو کهکشانی در کنار هم پرداخته ایم تا شاید از نگرانی ها کم و یا به آن بیفزاییم!
سامسونگ گالکسی اس ۴ در مقایسه با سامسونگ گالکسی اس ۳
فاز اول: طراحیدر عین حال که شاید نفاوت چندانی در نگاه اول بین این دو محصول سامسونگ وجود نداشته باشد اما در جزییات طراحی می توان به تغییر سایز که در اس ۳ تلفن همراه هوشمندی با سایز صفحه نمایش ۴٫۸ اینچ در دسترس بود و حالا به ۵ اینچ تغییر یافته است اشاره کرد، قاب فلزی جدید در سامسونگ گالکسی اس ۴ نیز دیگر تفاوت بوجود آمده در طراحی محسوب می شود در کنار اینها نازک تر شدن و سبک تر شدن مدل جدید که یک شاهکار در نوع خود بحساب می آید از تغییرات محسوس طراحی به شمار می آید.
تفاوت در طراحی سامسونگ گالکسی اس ۴ در مقابل اس ۳
فاز دوم: صفحه نمایشدر این بخش آنچه مانند روز روشن است سایز صفحه نمایش ۵ اینچی است اما، این تغییر به اینجا ختم نمی شود صفحه نمایش Super Amoled که به طور کامل HD می باشد که توانایی بیشتری در اسکن گودی اطراف صفحه نمایش را به همراه دارد، تفکیک پذیری تصویر نیز به ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل تغییر یافته است، باروری رنگ، درخشندگی بیشتر و اینها همه توانایی سامسونگ را در ارائه صفحه نمایش فوق العاده نشان می دهد که محصول به محصول این روند در حال بهبود و بروزرسانی است. اما یک تکنولوژی دیگر در صفحه نمایش گالکسی اس ۴ وجود دارد که باعث شده است، توجهات زیادی به آن جلب شود، “Floating touch technology” “فناوری صفحه نمایش لمسی شناور” در واقع این تکنولوژی جدید سطح توقع عملیاتی بالاتری را برای گالکسی اس ۴ به ارمغان دارد. در واقع این تکنولوژی به انگشتان دست متکی است و عملکردی بسیار سریعتر، به عبارتی زنده ترو دقیق تر را بهمراه دارد. نهایتا شاید بتوان این تکنولوژی جدید را که باعث شده است بر اساس خبر ها با وجود قرار داشتن روکشی بر روی انگشتان دست نیز عملکرد مناسبی نشان دهد از نکات برجسته گالکسی اس ۴ به حساب آید.
تفاوت صفحه نمایش اس ۳ و اس ۴
سایر تغییرات: حافظه رام: از ۱ گیگا بایت در اس ۳ به ۲ گیگا بایت در اس ۴ تغییر کرده است. دوربین اصلی: از ۸مگاپیکسل با کیفیت تصویر ۳۲۶۴×۲۴۴۸ پیکسل به ۱۳ مگاپیکسل با کیفیت تصویر ۴۱۲۸×۳۰۹۶ پیکسل تغییر یافته است. سیستم عامل : آندروید ۴٫۰٫۴ گالکسی اس ۳ که به صورت پیش فرض بر روی آن نصب شده بود با آندروید ۴٫۲٫۲ در اس ۴ تعویض شده است. پردازنده: پروسسور چهار هسته ای ۱٫۴ گیگاهرتز نیز جای خود را به پروسسور چهار هسته ای ۱٫۶ گیگاهرتز داده است. گرافیک: Mali 400 mp نیز در مدل جدید به PowerVR SGX 544MP3 تبدیل شده است. باطری: گالکسی اس ۳ باطری ۲۱۰۰ میلی آمپر ساعت را به همراه داشته است که با بهبود ۵۰۰ میلی آمپر ساعت باطری گالکسی اس ۴ به ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت تغییر کرده است.
سایر تغییرات سامسونگ اس ۳ و اس۴
انتظارات: همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد شاید تغییر طراحی عمیقا وجود نداشته باشد اما سامسونگ با تغییر سایز صفحه نمایش، بروزرسانی Touchwiz که باعث عملکرد خیلی حرفه ای تر این مدل شود، تغییرات سخت افزاری موردی مانند IR بلستر و موارد اینچنینی دیگر توانسته است این تازه متولد شده را به محبوبیت دیگر اعضای خانواده خود نزدیک کند. منبع: PhoneArenaترجمه و ویراستاری پارسی: بازارمازار
 

Similar threads

بالا