[مقاله] افشا و سرقت علامت تجاری‌



افشا و سرقت علامت تجاری‌

دانلود فایل pdf


مقاله افشا و سرقت علامت تجاری‌ مقاله ای در رابطه با حقوق استفاده از یک علامت، قبل از ثبت آن می باشد. این مقاله توسط آقای شیرزاد اسلامی وکیل پایه یک دادگستری به نگارش در آمده است.
هدف از نگارش این مقاله مقایسه ای بنیادی میان قانون سابق و جدید ثبت علامت تجاری می باشد. قانون جدید در مقایسه با قانون سابق،محاسن و معایبی دارد که پرداختن به همه آنها در این نوشتار میسر نیست.اما مقاله حاضر سعی دارد به یکی از مسائلی که با تصویب قانون جدید،محل بحث‌ حقوقدانان کشور شده است،بپردازد.

همانطور که در گذشته درباره ی علامت تجاری صحبت کردیم علامت تجاری هر نشان قابل رویتی است که‌ بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی‌ را از هم متمایز سازد و حق استفاده انحصاری از یک‌ علامت به کسی اختصاص دارد که آن علامت را طبق‌ مقررات این قانون به ثبت رسانده باشد.
به دلیل آنکه حمایت قانونی از علائم و اسامی تجاری با توسعه اقتصادی و رشد خلاقیت ارتباط مستقیم دارد ،در تمامی کشورها در این خصوص،مقرراتی برحسب نظام حقوق ملی، تصویب شده است.
علامت تجاری از منظر اقتصادی، یکی از سرمایه های اصلی اشخاص و حتی معیاری‌ برای اندازه‌گیری پیشرفت و توسعه کشورهاست.

منبع:پلکان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا