معماری لایه ای در خودکاری سازی تست نرم افزار

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقدمه ی مترجم

این مقاله را در پاسخ به درخواست یک دانشجوی نرم افزار پیدا و ترجمه نمودم. در حین ترجمه دریافتم که این موضوع بسیار گسترده تر از آنی است که فکر می کردم و مدام داخل متن اصلی مقاله به موضوعاتی برخورد کردم که هر کدام به طور جداگانه لازم است که مطالعه و بررسی شوند. از طرفی خودم تجربه ی عملی در خصوص موضوع این مقاله ندارم و همین ممکن است باعث شده باشد که برگردان برخی واژه ها برای اهل فن مأنوس نباشد. با این حال هر کدام از لینک های داخل مقاله را بهتر است جداگانه مطالعه نمایید. من نیز امیدوارم که در فرصتی مناسب مطالب مرتبط با این موضوع را ترجمه کرده، در اختیار دوستان و علاقه مندان قرار دهم.

از طرف دیگر آماده شدن این مقاله برای انتشار مصادف شد با ***** شدن وردپرس با حکم دادستانی تهران، که باعث شد قدری تأمل کنم و در نهایت تصمیم گرفتم که با وردپرس ادامه دهم. هر چند که اگر امکان داشته باشم یک فضای اختصاصی برای این وبلاگ خریداری خواهم کرد.

***

چکیده

در خودکار سازی تست صرفا تست منطق کد برنامه مطرح نیست بلکه مواردی مربوط به دیگر کد های استفاده شده مانند الحاق رشته ای آدرس وب (url concatenation)، تفسیر کد های html/xml، دسترسی به واسط کاربر و … نیز درگیر این جریان می شود. در واقع باید فاتحه ی تست بی دردسر منطق برنامه را بخوانیم چون با این ترکیباتی که صحبت شد تست کد بسیار پیچیده می شود. در این مقاله برای حل مشکل مذکور یک روش لایه به لایه برای خودکار سازی تست نرم افزار ارایه داده ایم. بدین ترتیب که با تقسیم بندی سه لایه ای به ترتیب:

1- تست کیس ها که بر روی تست منطق برنامه متمرکز می شوند

2- لایه ی بیزینس لاجیک، مدل سازی سیستم زیر تست در شرایط بیزینس لاجیک مانند کپسوله کردن درخواست های http، کنترل مرورگر، منطق تفسیر نتایج پردازش ها و کار بر روی واسط برای لایه ی تست کیس ها

3- تست سیستم که لایه ی 2 مستقیما در آن عمل کند

مسأله
سلسله عملیات کنترل کیفیت نرم افزار شامل تست های اکتشافی و بازگشتی و … است. همان قدری که برخی مراحل از جمله تست های اکتشافی پیچیدگی خاص خودش را دارد و نیازمند هوشمندی و کار بلد بودن است از آن طرف مواردی مانند تست بازگشتی شامل یک سری کار های روتین و تکراری است. با افزودن قابلیت های نرم افزار، تست های بازگشتی


دانلود متن مقاله (لینک 2)
 

v.arez0062

عضو جدید
نرم افزار تست اتوماتیک

نرم افزار تست اتوماتیک

با سلام

همانطور که میدونید نرم افزارهایی هستند که بصورت اتوماتیک نرم افزارهای تحت وب را تست میکنند ولی من با نرم افزار نظارت تصویری کار میکنم که کلاینت هم داره و برای تست کلاینت مجبور مراحل سخت و کسل کننده ای رو انجام بدم و کاملا تکراری هستند.
برای نرم افزارهای کلاینتی برنامه ای برای تست اتوماتیک وجود نداره؟

ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
 

Similar threads

بالا