معرفی LumenRT 4 و خصوصیات آن

معمار ایرانی

عضو جدید
[h=2] معرفی LumenRT 4 و خصوصیات آن[/h]
بالاخره نسخه جدید موتور رندرینگ Real-time شرکت e-on Software معرفی گردید. همانطور که قبلا در همین بخش LumenRT را معرفی کرده بودیم ، این نرم افزار قادر به رندرینگ و ساخت خروجی فیلم ، تصویر و نرم افزار چند رسانه ای از فایل های سه بعدی ، به صورت real-time می باشد.

برای آشنایی اولیه با LumenRT میتوانید از این لینک استفاده نمایید. البته این بروز رسانی آنقدر کامل و جامع است که شاید بتوان گفت LumenRT دوباره متولد شده است.پشتیبانی از نرم افزارهای مطرح دنیا مانند AutoCad , 3ds max ,Sketchup, Maya , Lightwave , Collada و Vue و دهها نرم افزار دیگر از قابلیت های جدید LumenRT می باشد. در حال حاضر کاربران میتوانند فرمت هایی مانند obj, 3ds, fbx, dae و ... را به صورت مستقیم به LumenRT وارد کرده و آنها را رندر کنند. همچنین در این نسخه امکان استفاده از فایلهای Autodesk Revit نیز میسر بوده و یک plugin ویژه برای این نرم افزار تدارک دیده شده است. LumenRT کاربران نرم افزار Bentley MicroStation را نیز فراموش نکرده است و امکانات ویژه ای برای این دسته از کاربران به مدد استفاده از Plugin ساخته شده برای MicroStation تدارک دیده شده است.

از مهمترین تغییراتی که در نسخه 4 از LumenRT شاهد خواهیم بود استفاده از موتور پردازشی نور و سیستم نوردهی جدید این نرم افزار می باشد. در حال حاضر استفاده از منابع نوری مختلف و استاندارد در LumenRT میسر بوده و کاربران میتوانند از IES Lights استفاده نمایید. پروفایل های IES را میتوانید برای منابع نوری Spot و Omni استفاده نمایید. همچنین منابع نور دیگری مانند Sunlight در LumenRT به منظور افزایش کیفیت رندرینگ تدارک دیده شده است. کاربران همچنین میتوانند از امکانات نورپردازی ویژه ای که LumenRT برای روشنایی شب و شبیه سازی روشنایی شب در نظر گرفته اند استفاده نمایند.

در LumenRT 4 میتوانید به راحتی انیمیشن های خود را تکمیل نمایید. دیگر نیازی نیست که از روشهای از پیش آماده استفاده نمایید. بعد از ساخت محیط در نرم افزار متوانید انواع روشهای متحرک سازی را اعمال نمایید. متحرک سازی دوربین بر اساس مسیر انتخابی نیز در LumenRT امکان پذیر است. حال اگر در حال طراحی محیط های بیرونی (exterior) هستید بهتر میتوانید از امکانات موجود این نرم افزار مانند ایجاد وسایل نقلیه متحرک در برنامه استفاده نمایید.

همچنین میتوانید از انواع کاراکترهای انسان به صورت ثابت و متحرک استفاده نمایید.اما خبر خوش دیگری که LumenRT برای کاربران دارد امکان استفاده از برخی نرم افزارهای مدلسازی شرکت E-On software میباشد. همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد امکان استفاده از Vue و planet Library میسر است. در این صورت میتوانید به راحتی درختان و گیاهان و دیگر نیازمندیهای صحنه خود را به صورت ثابت و متحرک وارد محیط نرم افزار نمایید.


اما در مبحث رندرینگ در LumenRT 4 تغییرات زیادی رخ نداده است و فقط با چند بهبود روبرو هستیم.شبیه سازی نورپردازی و روشنایی عمومی (GI) در این نرم افزار سریعتر و با کیفیت بالاتری انجام می پذیرد. انعکاس ها بسیار زیباتر شده و جلوه واقعی تری به خود گرفته است. امکان رندرینگ انواع نورهای و استفاده از روشنایی توسط تکنیک HDR Lighting به صورت Real-time میسر می باشد.

 

Similar threads

بالا