معرفی چند ابزار کاربردی 3ds Max

معمار ایرانی

عضو جدید
[h=2] معرفی چند ابزار کاربردی 3ds Max[/h]
یکی از ابزارهای بسیار کاربردی برای کاربران Vray استفاده از اسکریپت Vray Material Creator and Randomizer می باشد. این افزونه به شما کمک میکند که به راحتی چندین شکل را در صحنه انتخاب کرده و توسط آن متریالهای تصادفی ایجاد کرده و به هرکدام از موضوعات درون صحنه نسبت دهید.



این ابزار به شما کمک میکند که به راحتی متریالهای مختلفی را به انبوهی از موضوعات نسبت دهید. مطمئن هستم که کاربردهای این اسکریپت آماده و رایگان را بهتر از من می دانید. برای دانلود میتوانید از این لینک کمک بگیرید. این اسکریپت توس MOURELAS KONSTANTINOS نوشته و به صورت رایگان در اختیار شما خواهد بود.


ابزار دوم یک اسکریپت کاربردی ویژه طراحان دکوراسیون می باشد. این اسکریپت با نام Book scatter بدون هیچ حرف اضافه ای کتاب های را در قفسه برای شما می چیند. با استفاده از این افزونه رایگان میتوانید کتابهای مورد نظر خود را بروی محل مورد نظر پخش کنید.


در تصویر زیر میتوانید آموزش کاملی را برای استفاده از این ابزار مشاهده فرمایید. به منظور دانلود می توانید از این لینک استفاده کنید.


ابزار بعدی به نام Walls and Tiles می باشد. همانطور که از نامش پیداست یک افزونه بسیار ساده و قدرتمند برای تولید دیوار و کف و ... می باشد. با استفاده از این افزونه که به صورت پارامتریک کار می کند میتوانید کیلومترها دیوار یا کفپوش و ... را با استفاده از یک texture فرش نمایید. این افزونه به راحتی texture شما را به عنوان یک لایه انتخاب کرده و آن را برای diffuse , Bump , displace و Reflection اماده میکند بدون اینکه نیاز باشد خودتان به صورت دستی اینکار را انجام دهید.


نکته جالب اینجاست که تصویر شما باید یک عدد texture باشد اما میتواند یک multi texture باشد. یعنی چند طرح مختلف را در یک تصویر قرار دهید و از آن برای ساخت یک کفپوش متفاوت یا یک دیوار استفاده کنید. برای روشن تر شدن موضوع توصیه میکنم به تصاویر زیر نگاهی بیاندازید.


ابزار دیگری که در این مطلب به شما معرفی خواهم کرد به نام LuxMax می باشد. دوستانی که میخواهند از موتور رندرینگ LuxRender استفاده کنند میتوانند با استفاده از LuxMax به راحتی صحنه های 3ds Max را به این موتور انتقال دهند. این اسکریپت به راحتی متریال و نورها و texture ها را به فرمت قابل درک luxRender تبدیل میکند.

 

Similar threads

بالا