معرفی 9 زبان برتر برنامه نویسی

sorooshpardaz

عضو جدید
سایت Glassdoor گزارشی در مورد 25 شغل پرسود منتشر کرده است، بیش از نیمی از این مشاغل با تکنولوژی مرتبط اند و برای انجام آنها باید مهارت برنامه نویسی داشته باشید.اگر علاقه مند به مشاغلی با رشد سریع و سود زیاد می باشید نیاز است یک یا چند زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید.

گرچه این لیست، لیست گسترده ای نیست اما دید مناسبی به افرادی که دنبال کار هستند، می دهد.در ادامه معرفی این لیست، با سروش پرداز همراه باشید.

[h=3]SQL[/h] جای تعجب نیست که زبان sql در صدر این فهرست قرار گرفته است، sql بدلیل گستردگی که دارد برای کارهای مختلف قابل استفاده است.برنامه های مبتنی بر زبان sql عبارتند از PostgreSQL،MySQL و Microsoft SQL Server سروری قدرتمند برای پایگاه داده ها ی کسب و کار های بزرگ و کوچک، مانند بیمارستان ها،بانک ها، دانشگاهها و ... در واقع هر فرد یا دستگاهی که مجهز به تکنولوژی های جدید باشد در نهایت به SQLنیاز دارد.بطور مثال تمامی گوشی های اندرویدی و اپل به یک پایگاه داده sql به نام sqllite دسترسی دارند و برنامه هایی نظیر برنامه توسعه گوگل، dropboxو اسکایپ بطور مستقیم از برنامه sql استفاده می کنند.
[h=3] جاوا (JAVA)[/h] جامعه فناوری به تازگی سالگرد 20 سالگی جاوا را جشن گرفتند. جاوا یکی از زبانهای گسترده و تصویب شده برای برنامه نویسی است و توسط 9 میلیون برنامه نویس بر روی 7 بیلیون دستگاه درحال استفاده می باشد. جاوا همچنین زبان اصلی گسترش برنامه های اندرویدی می باشد. جاوا زبانی ساده، خوانا، بسیار قوی، استوار و به همین دلیل نزد برنامه نویسان محبوب است بصورتیکه می توان بوسیله آن برنامه های قدرتمندی نوشت.
[h=3]جاوا اسکریپت (JavaScript)[/h] نباید باجاوا اشتباه گرفته شود یکی دیگر از محبوب ترین و قدرتمندترین زبان های برنامه نویسی در جهان است که برای تعاملی کردن صفحات سایت ها استفاده می شود.تمامی مرورگرهای جهان مثل اکسپلورر، فایرفاکس، سافاری براساس قوانین این زبان ساخته شده اند تقریبا در تمامی سایت ها از زبان جاوا اسکریپت برای اضافه کردن عناصر تجربه کاربری و توسعه وب سایت استفاده شده است و بطور کلی ردپایی از جاوا اسکریپنت دیده می شود.
[h=3]سی شارپ (C#)[/h] از سال 2000 این زبان توسط مایکروسافت معرفی شد که برای طراحی برنامه های پرتال و سازمانی تحت بستر زبانهای دات نت استفاده می شود. سی شارپ تکاملی از دو زبان برنامه نویسی سی و سی پلاس است که در نتیجه آنها زبان امن، ساده و شی گرا تحت نام سی شارپ متولد شده است.
[h=3]پایتون (Python)[/h] زبان برنامه نویسی چندمنظوره است.پایتون زبانی فوق العاده ساده و خوانا می باشد و مقداری شبیه زبان انگلیسی است.پایتون زبانی فوق العاده برای مبتدیان و کسانی است که تازه وارد دنیای برنامه نویسی شده اند می باشد.بدلیل اینکه این زبان در مدارس و مراکز آموزشی تدریس می شود بیشتر کتابخانه های آن مربوط به ریاضیات، فیزیک و پردازش طبیعی است.در طراحی سایت های ناسا و PBS از پایتون استفاده شده است.

[h=3]Php[/h] در سال 1994 توسط برنامه نویس دانمارکی- کانادایی به نام Rasmus Lerdorf ابداع شده است.PHP هیچگاه بعنوان زبان برنامه نویسی در نظر گرفته نشده بود در واقع مجموعه ای ابزار برای کمک به راسموس برای تغییرات در صفحه شخصی اش فراهم میکرد. امروزه PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور می باشد که صفحات ایجاد شده توسط زبان html را به سرور متصل می کند.
[h=3] Ruby on Rails[/h] مثل زبان جاوا و زبان c، Ruby نیز یک زبان برنامه نویسی برای کدنویسی های عمومی است چرجند بهتر است بعنوان زبانی برای طراحی سایت شناخته شده شود. Rails چهارچوب و بستری برای زبان روبی است روبی در بستر Rails ویژگی های مثبتی مانند توسعه سریع بدون نیاز به کدنویسی فراوان، فراهم می کند، همچنین شامل طیف گسترده ای از کتابخانه های 3rd دارد. شرکت های مختلف کوچک و بزرگ بسیاری برای توسعه برنامه های خود از این زبان استفاده می کنند. شرکتهایی مثل Hulu, Twitter, Github and Living Social برای حداقل یکی از برنامه های خود از این زبان استفاده می کنند.
[h=3]سوئیفت (Swift)[/h]
در سال 2014 اپل تصمیم گرفت زبان اختصاصی خودش را برای برنامه های موبایل اپل معرفی کند . که نتیجه آن زبان برنامه نویسی سوئیفت بود توسعه دهندگان به زودی دریافتند که بسیاری از ویژگی های زبان سوئیفت مشابه زبان های برنامه نویسی شی گرایی و C++ می باشد. شرکت هایی از جمله Amirican Airline و لینکدین (LinkedIn) به سرعت با این زبان تطبیق پیدا کردند. کاربرد و استفاده از این زبان در سالهای آینده بیشتر خواهد شد​
منبع:برنامه نویسی موبایل|سروش پرداز
 

Similar threads

بالا