معرفی و نقد سریال پایتخت 2 | سیروس مقدم

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز




سيروس مقدم با تأکيد بر اينکه قرارست سريال”پايتخت2" صداي مردم را به مسئولان برساند، تصريح کرد در اين اثر درباره انتخابات 92 هم حرف ميزنيم ولي نه خيلي مستقيم.





خبرگزاری مهر: سيروس مقدم با تأکيد بر اينکه قرارست سريال”پايتخت2" صداي مردم را به مسئولان برساند، تصريح کرد در اين اثر درباره انتخابات 92 هم حرف ميزنيم ولي نه خيلي مستقيم.

سيروس مقدم کارگردان”پايتخت" درباره پايانبندي اين سريال نوروزي که اين روزها دومين سري آن ساخته ميشود به مهر گفت: پايان سريال نسبت به متن اوليه هيچ تغييري نميکند چون از همين حالا معلوم است.

گنبد و گلدسته سريال که نذر يکي از زنان خانه سالمندان است بايد در مسجدي در قشم، برپا شود و پايان قصه همين است.وي افزود: با اين حال کار ما به شدت بهروز است و مطمئن باشيد اگر فردا در روزنامه خبري بخوانيم که به درد قصه بخورد، آن را در کار ميگنجانيم.

مثلا در”چک برگشتي" ما از موضوع بازي استقلال و پرسپوليس استفاده کرديم و شب هم روي آنتن رفت و همه شوکه شدند.اين کارگردان پيشکسوت تلويزيون تصريح کرد: اين بار هم همينطور است. ممکن است با مسايل، حوادث، رويدادها و خبرهاي جالبي روبهرو شويم که آنها را وارد قصه کنيم.

اين ذات و خاصيت قصههاي رئال و اجتماعي است.مقدم با بيان اينکه بحث”پايتخت2" مهاجرت و مسايل مربوط به آن نيست، يادآور شد: در اين سريال ايجاد همبستگي، همدلي و وحدت بين مردم کشوري به اسم ايران مدنظرمان است که داراي يک دين، زبان و آداب و اعتقادات مشترک هستند.



در واقع با حمل اين گلدسته از شمال ايران به يک منطقه محروم در يک جزيره دورافتاده، موضوعات مدنظر ما به بار مينشيند و پيام کار ما اين است.وي درباره تفاوت شخصيتپردازيها در اين سريال در مقايسه با سري اول آن توضيح داد: اعضاي اين خانواده همان افراد سري اول سريال هستند. هنوز وقتي پاي باباپنجعلي درد ميگيرد نقي ماساژش ميدهد و به پايش روغن ميمالد، احترام او به همسرش هما هم مثل هميشه است.

سازنده بيش از 20 سريال تلويزيوني ادامه داد: چيزي که به اين سري اضافه شده و به درد امروز جامعه ميخورد، اين است که نقي و خانوادهاش زادگاهشان را که جايي خوش و خرم و سرسبز است، ترک ميکنند و به سمت سرزمينهايي که نميشناسند راه ميافتند.

در اين مسير با سختيها و مرارتهايي روبهرو ميشوند که نه تنها باعث جدا شدن آنها از هم يا ايجاد بحران در خانواده نشده بلکه آنها را با يکديگر همدلتر و صميميتر ميکند و باعث ميشود بيشتر از قبل خصوصيتهاي اخلاقي يکديگر را بشناسند.

مقدم در پاسخ به اينکه آيا با توجه به برگزاري انتخابات در سال 92”پايتخت2" به اين موضوع نيز ميپردازد يا خير، جواب مثبت داد و اظهار کرد: بله به اين موضوع اگرچه نه خيلي مستقيم اما به نوعي خواهيم پرداخت. بحث شوراها، مشکلات و گرانيها را نيز مطرح خواهيم کرد تا صداي مردم را به مسئولان برسانيم. البته سعي کردهايم اين امر گلدرشت نباشد.


 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
اهالی سریال ˈپایتختˈ به خلیج فارس رسیدند



تهران- مدیر تولید مجموعه تلویزیونی ˈپایتخت 2ˈ که برای پخش در ایام نوروز ساخته می شود، از آغاز تصویربرداری بخش های مربوط به جزیره قشم خبر داد.





ˈمهدی گلستانهˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: ماجراهای قسمت یازدهم پایتخت روی آب اتفاق می افتد و اکنون عوامل تولید روی لنج و در خلیج فارس مشغول تصویر برداری هستند.

به گفته مدیر تولید پایتخت، قسمت های 11، 12 و 13 این سریال در قشم خواهد بود و همه بازیگران اصلی در آن نقش خواهند داشت.

گلستانه گفت: ساخت سریال نوروزی پایتخت به احتمال زیاد تا 30 اسفند به طول انجامد.

سریال ˈپایتخت 2ˈ که به کارگردانی سیروس مقدم و برای پخش نوروزی از شبکه یک ساخته می شود، همچون سری نخست این مجموعه با محوریت ˈخانواده نقیˈ می چرخد اما این بار سفر نقی و خانواده اش را از شمالی ترین شهرهای کشور به قشم در جنوبی ترین منطقه کشور و آشنایی آنها با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف ایران را به تصویر می کشد.

تفاوت دیگر این مجموعه با سال گذشته اش این است که کامیون ارسطو بجای اسباب و اثاثیه نقی، گنبد و گلدسته پیش ساخته ای را حمل می کند که قرار است از شمال به جنوب برده شود.

از عوامل پشت دوربین این سریال می توان به الهام غفوری تهیه کننده، کورش نریمانی و حسن وارسته نویسندگان مجموعه، محسن تنابنده سرپرست نویسندگان

فرشاد گل سفیدی مدیر تصویربرداری، امیر پرتو زاده صدابردار، آرزو غفوری طراح صحنه و لباس، مجید اسکندری طراح گریم، محمود اتحادی جانشین تولید و نادر فوقانی عکاس اشاره کرد.


 

Similar threads

بالا