معرفی رشته ها دانشگاهی و شغلهای آنها(گروه تجربی)

A.sailor

عضو جدید
سلام

از همه ی دوستایی که در مورد گرایش ها و رشته ها در دانشگاه و بازار کار این گروه اگه

اطلاعاتی دارن خوشحالمون کنن:smile:

mer30
 

A.sailor

عضو جدید
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]آشنایی با متالوژی[/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]امروزه با توجه به ابعاد علم پزشكي ، علم راديولوژي در امر تشخيص ، درمان بيماريها ارزش والايي را كسب كرده است و به دليل اهميتي كه استفاده از اشعه يونيزان در امر تشخيص و تحقيق و درمان بيماريها دارد ، نياز به تربيت افرادي كه آشنا به كاربرد اين علم و استفاده از آن د رعلم پزشكي باشند از اهميت خاصي برخوردار است .
بدين منظور و در اجراي بند 12 و اصل سوم و اصل بيست و نهم و سي ام و بند 1 اصل چهل و سوم قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ، بايد به موازات تربيت پزشكان متخصص و متعهد به تربيت سريع كاردانان ماهر در رشته پرتو شناس نيز همت گماشت.
1-تعريف و هدف
دوره كارداني پرتو شناسي تشخيصي علاوه برآنكه مقدمه اي است براي دوره هاي بالاتر اين رشته ، تربيت نيروي انساني مورد نياز بخشهاي پرتو شناسي تشخيصي را نيز در حد كاردان بعهده دارد.
فارغ التحصيلان اين دوره آموزشي قادر خواهند بود در مراكز بهداشتي و درماني سراسر كشور به عنوان همكار در كنار كارشناسان و متخصصين اين رشته كليه خدمات مورد لزوم را انجام دهند.
2- طول دوره و شكل نظام:
متوسط طول دوره كارداني پرتو شناسي تشخيصي دو سال و نظام آموزشي آن مطابق آيين نامه آموزشي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي مصوب شورايعالي برنامه ريزي است . دروس بصورت علمي و نظري و عملي – نظري و كارآموزي عرضه مي شود كه در طي جلسات متعدد هفتگي – اموزش مورد نظر انجام مي يابد.
5-ضرورت و اهميت
بكار گرفتن اشعه يونيزان در علم پزشكي نياز به افرادي دارد كه كاملا به روش كارگيري آن اشعه آشنايي و آگاهي داشته باشند لذا به دلايل زير بر پايي اين دوره ضرورت پيداميكند : 1-5-باتوجه به وسعت علم پزشكي و نياز روز افزون به علم پرتو شناسي جهت كمك به تشخيص و تحقيق و درمان بيماريها:
2-5- كمبود افراد تحصيل كرد و آشنا به اين فن و تكنيك در سطح مملكت .
3-5-لزوم گسترش مراكز درماني و بهداشتي بخصوص تاسيس و راه اندازي درمانگاههاي بهداشتي درماني در تمام مناطق ايران كه فارغ التحصيلان اين دوره در اين مراكز بتوانند به خدمات درماني اشتغال ورزند.
[/FONT]
 
بالا