معرفی دوره های مهارت های زندگی

m.shahpari89

عضو جدید
[h=2]مهارت های زندگی چیست ؟[/h]سازمان بهداشت جهانی ده مهارت را مشخص کرده است که دانستن و بکار بردن هر یک از این مهارت ها رمز موفقیت انسان در زندگی روز مره دانسته است.
[h=3]مهارت خود آگاهی :[/h]توانایی شناخت انسان از نقاط ضعف و قوت ، خواسته ها، نیازها، رغبت ها و تصویر واقع بینانه از خود است تا حقوق فردی اجتماعی و مسئولیت های خود را بهتر بشناسیم ، با کسب این مهارت به سوال اساسی من کیستم پاسخ می گوییم.
[h=3]مهارت همدلی:[/h]همدلی یعنی این که افراد بتوانند مسائل دیگران را حتی زمانی که در آن شرایط قرار ندارد درک کند و به آنها احترام بگزارد. این مهارت موجب می شود تا به دیگران توجه کرده و آنها را دوست داشته باشیم و خود نیز مورد توجه و دوست داشتن داشتن دیگران قرار بگیریم و با ایجاد روابط اجتماعی بهتر به هم نزدیک شویم.
[h=3]مهارت روابط بین فردی:[/h]مهارتی است که موجب میشود ضمن تقویت روحیه ی مشارکت اعتماد واقع بینانه و همکاری با دیگران بتوانیم مرزهای رابط بین خود و کسانیکه دوستشان داریم را تشخیص داده و در جهت ایجاد روابط صمیمانه و دوستانه قدم برداریم هر چه زودتر به دوستی های نا مناسب و نا سالم خود خاتمه دهیم پیش از آنکه مورد آسیب شدید قرار بگیریم.
[h=3]مهارت ارتباط موثر :[/h]کسب این مهارت به ما می آموزد برای درک موقعیت دیگران چگونه به سخنان آنها فعالانه گوش دهیم و چگونه دیگران را از احساس و نیازهای خود آگاه نماییم تا ضمن بدست آوردن خواسته های خود طرف مقابل نیز احساس رضایت نماید.
[h=3]مهارت مقابله با استرس :[/h]در دنیای امروز همراه با تغییرات وسیع و پیچیده ای مواجهیم و هر تغییری با فشارهای روحی و روانی (استرس) همراه است. میزان استرس اگر بیشتر از حد و طولانی باشد بر زندگی و عملکرد ما تاثیر منفی گذاشته و مشکلات جدی و زیادی را به را برای ما به وجود خواهد آورد . فراگیری این مهارت به ما کمک میکند تا استرس های مخالف و اثرات آن شناخته و راههای کاهش یا مدیریت بر آنها را کسب نماییم .
[h=3]مهارت مدیریت بر هیجانها :[/h]اگر بتوانیم مدیریت مطلوب بر هیجانهای خود مانند شادی ،غم, خشم، ترس، یاس ,اضطراب و ... داشته باشیم رویا و خاطرات و ادراک ما جان می گیرد. کسب این مهارت به ما کمک می کند تا ضمن شناسایی هیجان های خود و دیگران و تاثیر آنها بر تفکر و رفتارهایمان بتوانیم در مقابل آنها واکنش مناسب را از خود بروز دهیم.
[h=3]مهارت حل مساله:[/h]ما هر روز با مسایل فراوانی رو به رو هستیم که برخی ساده و برخی پیچیده اند . مهارت حل مساله این توانایی را به ما می دهد که با توجه به تجارب علمی و توانمدی های ذهنی خود بتوانیم در جهت حل مسئله یا مشکل قدم برداشته و به نتیجه ی مطلوب دست یابیم.
[h=3]مهارت تصمیم گیری :[/h]انسان در مسیر زندگی همراه نیازمنده تصمیم گیری های مختلف است و موفقیت در زندگی در گرو تصمیم گیری درست و بجای اوست. مهارت تصمیم گیری به ما کمک می کند تا با اطلاعات و آگاهی کافی با توجه به اهداف واقع بینانه خود از بین راه حل های مختلف بهترین راه حلهای مختلف بهترین راه حل را انتخاب کرده و به کار بگیریم و پذیرای پیامد ها آن نیز باشیم.
[h=3]مهارت های تفکر خلاق:[/h]فکر کردن مهارتی است که از کودکی میاموزیم .مهارت تفکر خلاق قدرت کشف و تولید اندیشه ی جدید را برای ما فراهم می آورند. مهارت تفکر خلاق به ما کمک می کند در مواجهه با حوادث ناگوار چگونه احساسات منفی خود را به احساسات مثبت تبدیل کنیم . تفکر خلاق نوع دیگر دیدن است در این تفکر هیچگاه مشکل یک عامل مزاحم به حساب نمی آید بلکه یک فرصت برای کشف راه حل های نو و بدیع تلقی می شود تا کنون کسی به آن توجه نکرده است .
[h=3]مهارت تفکر انتقادی:[/h]تفکر انتقادی نوع دیگری از تفکر است . کسب این مهارت به ما می آموزد تا هر چیزی را به سادگی و دربست قبول یا رد نکنیم ابتدا در مورد آن موضوع سوال و استدلال کنیم سپس بپذیریم یا رد کنیم کسانی که از تفکر انتقادی برخوردارند ،فریب دیگران را نمی خورند و به راحتی جذب گروههای ، افراد و مواد مخدر نمی شوند چرا که همراه با سوال کردن به عاقبت خود می اندیشند.
[h=3]مهارت کند کردن روند پیری:[/h]هیچ زمانی بهتراز حال برای طولانیتر و بهتر زیستن وجود نداشته است.میانگین طول عمر به هشتاد سالگی نزدیک میشود واین رقم هر ساله افزایش مییابد.سلامتی و طول عمر شما تا حدود زیادی تحت کنترل خودتان است به غیر از نقصهای فیزیکی وحوادث بیرونی که خارج از کنترل شماست.
[h=3]مهارت مدیریت زمان:[/h]در وصف همه افراد موفق میگویند که بسیار منظم هستند.ومدیریت زمان خوبی دارند خوشبختانه مهارت مدیریت زمان با تمرین وتکرار قابل یادگیری هستند.شما میتوانید با بکار بستن مفاهیمی که در آستانه یادگیریشان هستید یکی از پر بارترین افراد در رشته خودتان بشوید.
[h=3]مهارت همسرداری:[/h]دو طرف باید بدانند که هر کدام زندگی‌ فردی خود را دارند و نمیتوانند تمام زندگیشان را وقف برآورده کردن آرزوهای دیگری کنند.بها بقای ارتباط باید در یک حد معین باقی‌ بماند پس مهارت‌های روابط همسر داری را بیاموزیم.
[h=3]مهارت روابط با فرزند:[/h]شما مسئول سلامت جسمی‌ و روحی‌ فرزندانتان هستید،هرگز یک راه مشخص شده برای تربیت فرزندتان وجود ندارد،شیوه‌های تربیتی متفاوت است اما آنچه مسلم است باید همه کسانی‌ که به نوعی با فرزندان در ارتباط هستند انتظارات فرزندان را دریابند و راهکارهای مفیدی در روابط با فرزندان بیاموزند.
[h=2]با ارئه گواهی نامه مورد تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری[/h][h=2]موسسه آموزش عالی آزاد آسیا[/h][h=2]سایت : http://modiriat.asiacollege.ir/
آدرس :مشهد - دانشجو 6 پلاک 15 تلفن 38911180
[/h]
 

shakiba.h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مهارت نه گفتن ...
مهارت آگاهی عاطفی داشتن ...
مهارت کنترل خشم ...
مهارت سازگاری با محیط....
.
.
.
همشو باید مطالعه کنیم و یاد بگیریم ....
 

Similar threads

بالا