معرفی بهترین فیلم های هالیوودی چند سال اخیر

mohadese esmaeeli

عضو جدید
best-hollywood-movies.jpg
قطعا خیلی از فیلم های هالیوودی درجه یک نیستند اما واقعا برخی از فیلم های هالیوود شاهکارند! به عبارتدیگر فیلمهای هالیوودی را می توان تقسیم بندی کرد. فیلم های درجه یک، درجه دو و درجه سه ای که عمدتا کار بازیگرپروری را بر عهده دارند. جالب است بدانید رونالد ریگان رئیس جمهور سابق آمریکا بازیگر فیلم های درجحه دو بود ! این صنعت بزرگ آمریکا با استفاده از بودجه های کلان و البته سخت افزارهای فوق حرفه ای به همراه بهترین بازیگران و عوامل فیلمسازی، بخش عمده ای از اقتصاد آمریکا و البته فرهنگ سازی آمریکایی محسوب می شود. عمدتا می توان با توجه به جشنواره بهترین فیلم هالیوود را شناخت. اما مطمئنا ممکن است بهترین فیلم های هالیوود از نگاه تماشاگران با بهترین فیلم های هالیوود در سال های اخیر از نظر منتقدین و سینماگران متفاوت باشد. فیلم های هالیوودی فانتزی مثل آواتار و دزدان دریایی کارائیب نیز جزو فیلم های برتر هالیوود در سال های اخیر بودند که به تشریح آنها پرداخته ایم. خوشبختانه بهترین فیلم های هالیوود دوبله فارسی هستند و اگر علاقه ای به زیرنویس ندارید می توانید دوبله فارسی آنها را تماشا کنید. در اغلب فیلم های هالیوودی شخصیت اصلی داستان نامیرا، جان سخت، فوق العاده قوی، همیشه پولدار و… است.

بهترین فیلم های هالیوودی

در واقع جنبه فرهنگ سازی آمریکایی این فیلم ها بیشتر است. به عبارتی دیگر در انواع فیلم هالیوودی سبک زندگی غربی مدنظر استراتژیست های آمریکایی آموزش داده می شود. همچنین در اغلب فیلم های آمریکایی هالیوود نشان داده می شود که همه مردم آمریکا پولدار هستند و مشکل مالی ندارند. واقعا می توانید به عدد انگشتان دست فیلم هالیوودی نام ببرید که شخصیت اصلی داستان فقیر باشد. (برعکس فیلم های ایرانی!) در این مقاله بهترین فیلم های هالیوود در سال های اخیر و بهترین فیلم های هالیوود از نگاه تماشاگران را بررسی کردیم. بدی قضیه این است که خیلی از مخاطبان هم به سادگی باور می کند که آمریکا سرزمین فرصت ها است. البته واقعا هست اما برای افراد با نفوذ. در واقع همه جای دنیا برای افراد با نفوذ سرزمین فرصت ها است!

هالیوود منطقه بزرگی در ایالت کالیفرنیای آمریکا است که به قدری وسعت دارد که قرار است به تنهایی تبدیل به شهر شود. کل این منطقه چیزی حدود 170 هزار نفر جمعیت دارد که در واقع همه آنها عوامل فیلم های سینمایی و سریال هستند. از سال 1910 این منطقه از هالیوود گسترش یافت و در آن شهرک های سینمایی متعدد، سالن های تئاتر و سینما، محل های برگزاری کنسرت ها و ساختمان های زیادی تاسیس شد.

مرد ایرلندی The Irishman

مارتین اسکورسیزی با کوله باری از تجربه در سال 2019 یکی دیگر از داستان های مافیایی دهه 70 میلادی را روایت می کند. داستان واقعی فردی به نام فرانک شیرن که اگر چه رئیس سندیکای کارگری آمریکا را بر عهده داشت، اما با مافیا در ارتباط بود. داستان فیلم هالیوود مرد ایرلندی در مورد شخصیتی به نام فرانک شیرن است. او قبلا به عنوان راننده کامیون کار می کرده، اما اکنون توانسته به عنوان رئیس سندیکای کارگری فعالیت کند. فرانک به صورت مخفی با راسل بوفالینو (گانگستر ایتالیایی الاصل) که رئیس یکی از بزرگترین باندهای مافیایی آمریکا است ارتباط دارد و در این همکاری دست به قتل نیز می زند. او قصد دارد با یک مافیای دیگر یعنی جیمی هوفا نیز همکاری کند. ...

مرد ایرلندی در گلدن گلوب و اسکار نامزد جوایز متعددی شد. این فیلم در گلدن گلوب برای بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر اصلی و بهترین بازیگر نقش مکمل نامزد شد. در اسکار نود و دوم نیز در همین بخش ها نامزد بود. داستان این فیلم واقعی است. در واقع مارتین اسکورسیزی این زمان یعنی دهه 70 را به خوب درک کرده است. از این رو در سراسر فیلم کنایه هایی به حوادث سیاسی پس از جنگ جهانی دوم می زند. فرانک شیرن سهم بزرگی در فساد و گشترش جرائم سازمان یافته در دهه 70 میلادی در آمریکا داشت و به او به عنوان یکی از عوامل اصلی رکود اقتصادی در دهه 70 هم نام برده می شود. در پنج روز اول نمایش این فیلم بیش از 17 میلیون نفر آنرا دیدند. جو پسی از بازیگرانی که تا حالا چندین بار اعلام بازنشتگی کرده اما مارتین اسکورسیزی دوباره او را قانع کرد در این فیلم هالیوود بازی کند. جالب است بدانید این اولین همکاری آل پاچینو با اسکورسیزی است. در حالی که آنها وارد دهه نهم زندگیشان می شوند! جلوه های ویژه یکی از سخت ترین مراحل تدوین این فیلم هالیوود بود. چرا که باید چهره بازیگران را به اندازه قابل قبولی تغییر می دادند!

The-Irishman-movie.jpg

خیابان آواز Sing Street

فیلم انگیزشی و جوان پسند (یا شاید هم نوجوان پسند!) خیایان آواز یکی دیگر از آثار موزیکال و زیبای هالیوود است که اتفاقا جزو فیلم های خوب سال 2016 هم بود. کانر نوجوان حساسی است که دارای مشکلات زیادی است. او با خانواده خود رابطه خوبی ندارد و از اینکه همه مردم موسیقی پاپ گوش می دهند متنفر است! از طرفی حالش نیز از مدرسه رفتن به هم می خورد. یک روز دختری به رافینا را می بیند و دلبسته او می شود. از آنجایی که رافینا علاقه مند به موسیقی راک است...

این فیلم هالیوود در جشنواره های مختلف مورد تمجید و تحسین واقع شده است. مثلا در گلدن گلوب به عنوان نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم موزیکال و کمدی معرفی شد. در یکی از سکانس های فیلم هالیوود خیابان آواز شخصیتی از داستان می گوید نمی تواند از همسرش طلاق بگیرد. این موضوع کاملا درست است. طلاق در سال 1997 در ایرلند رسمیت یافت و تا قبل از آن امکان پذیر نبود! جک رینور نیز به خاطر بازی تاثیرگذارش در این فیلم جوایز زیادی را کسب کرد. جالب است بدانید که تئاتر این فیلم هالیوود در برادوی (منطقه مشهور تئاتر در نیویورک امریکا) هر ساله برگزار می شود. بازیگران این فیلم در واقعیت هم موزیسین هستند. پدر مارک مک کنا (شخصیت ایمون) یکی از موسیقیدانان بزرگ است. آهنگ هایی که در این فیلم هالیوود پخش شد برای مدتی نیز به صدر جدول بیلبورد موسیقی هم رفت. تمام سکانس های این فیلم در دابلین پایتخت ایرلند تصویربرداری شده است.

Sing-Street-movie.jpg

جایی برای پیرمردها نیست No Country for Old Men

به برادران کوئن می رسیم. کارگردانانی که در یک شاهکار بی حرف و حدیث بهترین روایت را از کتاب کورمک مک کارتی ارائه کردند. فیلمی جنایی و مهیج که در سال 2007 تقریبا رقیبی نداشت. در روستای کوچکی در تگزاس یک شکارچی ساده به نام لولین ماس اجساد چند نفر که در حال معامله مواد مخدر بودند را پیدا می کند. در کنار اجساد دو میلیون دلار پول وجود دارد که او این پولها را بر می دارد. اما دوست دارد بداند چه کسی این افراد را کشته است. تا اینکه متوجه می شود آنتون چیگور قاتل روان پریش و معروف این افراد است که اتفاقا دنبال خود او هم هست. او سعی می کند ...

فیلم در سال 2007 در رشته های بهترین کارگردانی، بهترین فیلم نامه، و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای خاویر باردم در جشنواره های مختلف تحسین شد. اگر به فیلم هایی با ژانر مهیج و رازآلود جنایی علاقه دارید حتما این فیلم را ببینید. کارگردانی و بازی زیبای خاویر باردم در این فیلم تا مدتها نقل محافل سینمایی بود. گریم خاویر باردم مدل دهه 1980 تگزاس بوده است. صدا خفه کنی که در فیلم هالیوود جایی برای پیرمردها نیست نمایش داده می شود اصلا در آن زمان وجود نداشت و ساخته و بهتر بگوییم اختراع برادران کوئن است. کپسولی که در دست چیگور در این فیلم هالیوود وجود داشت، برای کشتن گاوهای بیمار مورد استفاده قرار می گرفت.

No-Country-for-Old-Men.jpg

ارقام پنهان Hidden Figures

دهه دوم قرن بیستم را می توان دهه فیلم های زن محور در هالیوود نامید. هالیوود متوجه شد که اگر فیلم هایی با محوریت زنان و یا سیاهپوستان بسازد گیشه را فتح خواهد کرد. همین طور هم شد و در این سالها شاهد فیلم های با محوریت زنان و ابرقهرمانان زن و البته سیاهپوست هم بودیم. سه زن ریاضیدان و نخبه در ناسا استخدام می شوند. آن ها قصد دارند سخت ترین معادلات فیزیک را حل کنند تا آمریکا بتواند عقب ماندگی خود در رقابت فضایی با شوروی را از بین ببرد. ..

این فیلم هالیوود به به عنوان نامزد بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش مکمل و همچنین بهترین فیلم نامه اقتباسی، بهترین موسیقی و بهترین بازیگر تقش اول زن در اغلب جشنواره مورد تحسین و تمجید قرار گرفت. زمانی که تاراجی هنسون برای نقش اصلی انتخاب شد، با کاترین جانسون واقعی که 98 سال سن داشت ملاقات کرد تا درباره شخصیتی که قرار بود آن را نقش آفرینی کند صحبت کند. خود خانم کاترین جانسون نیز برای دریافت جایزه اسکار شخصا حضور داشت. از طرفی به شدت از طرف جامعه سیاپوستان آمریکا تحسین شد. کلا سیاه پوستان فیلم های هالیوودی با موضوع نؤادپرستی را دوست دارند! مارک آرمسترانگ، پسر نیل آرمسترانگ فضانورد آپولو 11 یکی از افرادی بود که در اکثر پشت صحنه ها حضور داشت و مشاوره های فضایی و علمی را به فیلم سازان ارائه می کرد. این فیلم جذاب توانست در سال های 2016 و 2017 در 31 بخش مختلف جوایزی را دریافت کند.

Hidden-Figures-movie.jpg

حصارها Fences

سومین تجربه کاگردانی دنزل واشینگتن یکی از بهترین آثار او محسوب می شود. باز هم داستان تبعیض نژادی و باز هم دهه 50 میلادی. او در این فیلم وضع بد سیاهپوستان دهه 50 را به تصویر می کشد. سومین تجربه دنزل واشینگتن برای او نامزدی در 4 جایزه اسکار را داشت. نامزدی بهترین فیلم، نامزدی بهترین فیلم نامه اقتباسی، نامزدی بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن بخش هایی بودند که برای حصارها در اسکار و گلدن گلوب افتخار آمیز بودند. این فیلم هالیوود اقتباسی جذاب از رمان حصارها اثر آگوست ویلسون است. ویلسون به علت بیماری در سال 2005 درگذشت تا او نیز جز افرادی محسوب شود که در هنگام نامزدی برای گلدن گلوب و و اسکار فوت کرده باشد. بازی خوب دنزل واشینگتن در این فیلم هالیوود قطعا یکی از نقش آفرینی های ماندگار او خواهد بود. حصارها هر ساله در قالب تئاتر نمایش داده می شود و جوایز مختلف تونی (معتبرترین جشنواره تئاتر جهان) را برنده می شود. دنزل واشینگتن اعلام کرده است که برای این که بتواند این فیلم هالیوود را به خوبی بسازد، 114 بار به تماشا ی تئاتر حصارها رفته است!

Fences-movie.jpg

در انتخاب فیلم های هالیوودی این لیست شاخص های مختلفی از جمله میزان محبوبیت فیلم های هالیوودی از نگاه کاربران، نظریه منتقدین، فیلم های هالیوودی برنده جایزه، فیلم های کارگردانان مطرح، امتیازات وب سایت های نقد و بررسی فیلم و سریال همچون IMDB، متاکریتیک و راتن تومیتوز در نظر گرفته شده است. فیلم هالیوود در سال های اخیر توانسته توجه مردم از سرتاسرتا دنیا را به خود جلب کند. فیلم های هالیوودی در ژانرهای مختلفی تولید و اکران می شوند. بر همین اساس بررسی تمامی فیلم های ساخته شده در دنیای هالیوود و انتخاب آن ها کار چندان ساده ای نیست و از طرفی تمامی فیلم های هالیوود ارزش دیدن ندارند. تقریبا تمامی فیلم های هالیوودی معرفی شده در این نقد و بررسی برنده یا نامزد دریافت جایزه بوده اند. فیلم ارقام پنهان در 31 بخش مختلف جوایزی دریافت نموده، حصارها نامزد 4 جایزه اسکار، بروکلین بیش از 50 بار نامزد دریافت جازه شد، 30 دقیقه پس از نیمه شب عنوان بهترین فیلم انجمن منتقدین آمریکا را کسب کرد. به همین دلیل این فیلم ها نقدهای مثبتی را از سوی منتقدین و تماشاچیان گرفته اند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا