معرفی فیلم Oldboy

keyvan5280

عضو جدید

اولدبوی فیلم معمایی محصول سال 2003 کشور کرهٔ جنوبی، به کارگردانی پارک چان ووک میباشد. اولدبوی جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن در سال 2004 را از آنِ خود کرد و مورد تحسین رئیس هیئت داوران جشنواره، کوئنتین تارانتینو، واقع شد. در سال 2013 اسپایک لی نسخهٔ بازسازی شدهٔ این فیلم با همین عنوان را کارگردانی کرد.

فیلم OldBoy از آن دسته فیلمهایی است که پتانسیل آن را دارد تا شما را از تیتراژ یا همان پلانهای ابتدایی میخکوب خود کند، ساختاری چند تکه با حرکت زمانی فیلم بین سالهای دور تا موقعیت حال.

فیلم Oldboy که اگر نگوییم سرشار از ایده ها و ظرافتهای بصری است، شاید اشاره به این نکته خالی از لطف نباشد که در شلوغ بازار فیلمهای پر زرق و برق که هیجانات کاذب تماشاگر را به صورت آنی و مقطعی بر می انگیزاند دارای نکات و توجهاتی است که آن را از سایر هم ردیفانش متمایزکرده است.

فیلم Oldboy با ایجاد فضایی پریشان، مضطرب و بدون ثبات آغاز می شود و رفته رفته با استفاده از کلیه عوامل و المانهای موجود بر تعلیق اثر می افزاید تا جایی که گویی با فیلمی معمایی و روان شناختی روبرو هستی. روایتی پر کشش و حتی در مواقعی بسیار طولانی به همراه پیشبرد آگاهانه داستان به صورت پراکنده و بدون تمرکز باعث می شود تا ضربه پایانی فیلم Oldboy بسیار کاری و تاثیرگذار جلوه کند

همچنین شاید جالب باشد بدانید که:بعد از برنده شدن جايزه ویژه هیات داوران در جشنواره فيلم كن 2004 براي فيلم پسر پير، روزنامه نگاري از او پرسيد: چرا موضوع انتقام در فيلم هايش تكرار مي شود؟ پارك پاسخ داد كه تصميم داشته سه فيلم پشت سر هم با موضوع اصلي انتقام بسازد. فيلم هايي در باره پوچي انتقام و اينكه انتقام چگونه مي تواند باعث به وجود آمدن ويراني در زندگي تمام كساني شود كه به آن آلوده شده اند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا