معجزه درمان کیست مویی با لیزر؛ واقعیت یا اغراق؟

درمان قطعی کیست مویی با جراحی و لیزر انجام می شود. روش های خانگی و دارو تنها در مراحل اولیه بیماری موجب کاهش علائم و تسکین درد می شود. از میان دو روش جراحی سنتی و لیزر کیست مویی، جدیدترین و کم عوارض ترین روش، لیزر است که مورد تایید اکثر پزشکان جهان می باشد.
معجزه درمان کیست مویی با لیزر؛ واقعیت یا اغراق؟



کیست مویی که در اثر برگشت مو به داخل پوست ایجاد می شود معمولاً در بیشتر افراد خود به خود از بین می رود اما ممکن است کیست مویی روی دنبالچه و یا انتهای ستون فقرات ظاهر شود و شرایط را کمی پیچیده‌تر نماید.
تجمع مو و چرک زیر پوست ناحیه حساسی مثل بالای باسن موجب التهاب و عفونت شده و در نهایت یک کیسه پر از مو زیر پوست به شکل غده ای سفت حس می شود. کیست مویی که نام دیگر آن سینوس پیلونیدال است بیشتر در مردان و رانندگان (به دلیل نشستن های طولانی مدت) شایع است. اما علت این بیماری چیست و چگونه درمان می شود؟ در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

چرا کیست مویی به وجود می آید؟​

علت اصلی این عارضه تا به حال کشف نشده اما از عوامل تاثیرگذار در ایجاد کیست مویی می توان به مواردی مثل پوشیدن لباس های تنگ و از جنس نامناسب، نشستن های طولانی، چاقی و … اشاره نمود. پس از آشنایی با علت این بیماری، به روش درمان کیست مویی بدون جراحی با لیزر در پرتو کلینیک به عنوان بهترین و امیدوار کننده ترین روش درمانی می پردازیم.
علت کیست مویی

سینوس پیلونیدال یک بیماری دردناک است که در شکاف باسن رخ می دهد و اغلب با عفونت و تشکیل آبسه همراه است. درمان های سنتی معمولاً شامل روش‌های جراحی، برش و تخلیه، یا برداشتن مجاری سینوس است اما درمان کیست مویی بدون جراحی در پرتو کلینیک با لیزر انجام می شود که به عنوان یک روش نوین و کم تهاجمی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

پوشیدن لباس های تنگ و اصطکاک موها​

پوشیدن لباس های جذب موجب اصطکاک موهای زائد ناحیه دنبالچه یا پایین کمر (بالای باسن) با پوست شده و باعث می شود موها به صورت خلاف جهت در زیر پوست رشد کنند. وقتی مو زیر پوست وارد می شود از آنجایی که بدن آن را یک عضو بیگانه تشخیص میدهد، فرایند ایمنی علیه آن انجام می دهد و در نتیجه کیست مویی در آن ناحیه ایجاد می شود.
این کیست ها و آبسه ها اگر عفونت کنند، عفونت آن به وسیله چند سینوس به روی پوست مقعد می رسد و موجب خروج خون و ترشحات چرکی از کیست می شود. سایر دلایل کیست مویی عبارتند از :
  • نشستن های طولانی مدت (در مورد کارمندهای پشت میز نشین یا رانندگان)
  • چاقی و اضافه وزن
  • تغییرات هورمونی
  • رشد زیاد موهای زائد و پرمویی

راه درمان کیست مویی چیست​

هنگامی که بیماری شدت نیافته و کیست و آبسه تشکیل نشده، ممکن است فرد متوجه علائم خاصی نباشد و فقط یک برامدگی زیر پوست بالای باسن یا دنبالچه حس کند. در این شرایط درمان دارویی و روش های خانگی ممکن است مؤثر باشد.
توجه داشته باشید که درمان کیست مویی با دارو یا روش های گیاهی در خانه، درمان قطعی نمی باشد و اگر بعد از مدت یک هفته درمان با این روش ها نتیجه ای نداشت باید فوراً برای درمان قطعی کیست مویی با جراحی و لیزر اقدام کنید.
جراحی کیست مویی با دو روش باز و بسته انجام می شود که در این مطلب از سایت پرتو کلینیک به خوبی هر دو روش جراحی را توضیح داده ایم:
https://partoclinic.com/کیست-مویی/جراحی/
تکنیک باز و بسته هر دو روش های قدیمی و سنتی برای درمان کیست مویی هستند و با عوارضی مثل درد زیاد، عود مجدد، عفونت، آسیب به بافت های اطراف و نقاهت طولانی همراه هستند. اما چاره چیست و راه درمان قطعی کدام است؟ لیزر کیست مویی بعنوان بهترین روش، معجزه درمان این بیماری است که در ادامه توضیح می دهیم. همان گونه که برای از بین بردن موهای زائد، لیزر روشی و بدون درد و بازگشت می باشد این قضیه در مورد درمان کیست مویی که ناشی از تجمع موهای زائد زیر پوست می باشد نیز صدق می کند.

لیزر کیست مویی​

درمان کیست مویی با لیزر

راه درمان دائمی و قطعی کیست مویی، لیزر می باشد که به صورت سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی قابل انجام است. اما آیا این مزایایی که برای لیزر برشمرده می شود واقعیت دارد و یا اینکه صرفاً برای تبلیغات است؟ باید بگوییم در حال حاضر لیزر پیشنهاد اکثر پزشکان برای کیست مویی و بیماری هایی مثل هموروئید یا شقاق می باشد که در میان بیماران محبوبیت بالایی دارد.
اشعه لیزر برش های ظریفی روی ناحیه کیست می زند و با تخلیه عفونت داخل آن هرگونه مواد اضافی و زائد نیز برداشته میشود. همچنین هنگام درمان کیست مویی با لیزر بیمار هیچ گونه خونریزی نداشته و به همین دلیل پزشک با دقت و تمرکز بالاتری کار خود را انجام می دهد و هیچ آسیبی به بافت های مجاور وارد نمی شود.
لیزر کیست مویی در کمتر از یک ساعت انجام شده و بیمار قبل و بعد از عمل بستری نخواهد شد. این روش بدون بازگشت و عود مجدد بوده و به دلیل برش های نازک توسط اشعه پرتوان لیزر هیچ گونه اسکار و جای زخمی روی پوست باقی نمی ماند.
ممکن است بیماران در ابتدا گمان کنند هزینه لیزر کیست مویی بسیار بالاتر از روش های جراحی سنتی است اما باید گفت درمان کیست مویی با لیزر ممکن است هزینه آشکار بالایی داشته باشد ولی هزینه جانبی اضافی دیگری نخواهد داشت در حالی که سایر روش های جراحی در ابتدا ممکن است با هزینه کمتر قابل انجام باشند و هزینه های پنهان زیادی مثل هزینه بستری و دوران نقاهت داشته باشند.

پرتو کلینیک مرکز درمان انواع بیماری های نشیمنگاهی با لیزر​

برای درمان کیست مویی بدون جراحی و با استفاده از لیزر به کلینیکی مراجعه کنید که رضایت بیماران را در کارنامه خود داشته باشد. پزشکان متخصص در پرتو کلینیک با داشتن تجربه بیش از 1000 عمل موفق در زمینه بیماری های نشیمنگاهی و استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه های لیزر، در کمتر از یک ساعت و به صورت سرپایی بدون نیاز به بیهوشی و بستری شدن آماده خدمات رسانی به بیماران عزیز در تهران می باشند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا