معاون وزیرصنایع: معلوم نیست سخن امام درمورد"جمهوری اسلامی، نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر"دائمی باشد

majidhosseini

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با تذکر دوباره نمایندگان نسبت به اظهارات دولتمردان درباره جایگاه مجلس، لاریجانی یکبار دیگر به دفاع از کیان مجلس پرداخت و گفت: کسی نباید این حرف‌های حاشیه‌ای را بزند.



به گزارش خبرآنلاین، مجید نصیرپور نماینده سراب در تذکری با اشاره به مصاحبه اخیر معاون وزیر صنایع گفت: ایشان در مصاحبه خود اعلام کرده است که امام گفته‌اند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، اما مشخص نیست که این حرف دائمی باشد. مثل اینکه امام زمانی اعلام کرد که روحانیت در کارهای اجرایی دخالت نداشته باشد، اما شرایط متفاوت است و طبق محتویات زمان تغییر می‌کند. این معاون گفته است آیه قرآن وجود ندارد که مجلس در راس امور باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی یادآور شد: در این شهر فضا به قدری آلوده شده است که هر کس به خود اجازه تفسیر حرف‌های امام را می‌دهد. ما از این شخص که نماینده پارلمانی وزارت صنایع است و پیوسته در مجلس حضور دارد تقاضا داریم اگر به در راس بودن امور مجلس اعتقادی ندارد، از جلسه خارج شود تا تکلیف خود را بدانیم.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه مجلس نباید محل این شود که هر کس اظهار نظری کرد، ما وقت مجلس را برای پاسخ به آن بگذاریم، ادامه داد: در غلط بودن چنین اظهاراتی شکی نیست.

وی با تاکید بر اینکه امام جمهوری اسلامی رابرای مرحله گذار، تاسیس نکرد، از تلاش لیبرال‌ها برای افزودن تعابیری به ”جمهوری اسلامی“ در ابتدای انقلاب یاد کرد و گفت: باید حواسمان باشد تا در یک دام و توری قرار نگیریم. سخن امام به عنوان یک مرجع، این بود که مجلس در راس امور است. تلقی امام این بود که با نبود مجلس خیانت‌هایی شده است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه در راس امور بودن مجلس یک بحث استراتژیک بود نه تاکتیکی، ادامه داد: انقدر امام(ره) بر این مساله تاکید کردند و رهبری نیز بر آن صحه گذاشتند که جای هیچ مناقشه‌ای نیست. این حرفها اساسی نیست. نیاز امروز ملت ایستادگی در برابرستم آمریکا و بهبود وضع اقتصاد کشور است که تولید بهبود یابد.
ما در این جهت از هر تلاشی حمایت می‌کنیم.

حسن ختام سخنان لاریجانی نیز این بود که این حرفها حاشیه‌ای و نادرست است و نباید کسی این حرفها را بزند.

همچنین ایلنا گزارش داد:

170نماینده مجلس با تذکر با به محمد احمدی نژاد كه مجلس را در راس امور ندانسته بود، خواستار پرهیز وی از اظهارات مغایر با قانون شدند.

در تذکر کتبی نمایندگان که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی خوانده شده است، خطاب به محمود احمدی‌نژاد آمده است:‌«جنابعالی در آستانه سفر به نیویورک برخلاف نص بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری و برخلاف قانون اساسی جایگاه مجلس را که حاصل خون‌های جوانان این کشور و نتیجه الله‌اکبرهای ملت ایران است، مورد خدشه قرار دادید».
 
بالا