مشکل 206 من .... مکانیکا نظر بدن !

pedram480

عضو جدید
من فکر میکنم ماشین شما مشکل مکش داشته باشه.سیستمه برقتونو چک کنید،به قوله دوستمون کمپرس گرفتن از هر چهارتا سیلندر هم فکره خوبیه.
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من فکر میکنم ماشین شما مشکل مکش داشته باشه.سیستمه برقتونو چک کنید،به قوله دوستمون کمپرس گرفتن از هر چهارتا سیلندر هم فکره خوبیه.

باشه ... ولی دادم برقکار ..گفت سیستم برق سالمه
ایا فقط آمپر دور موتور نوسان داره یا موتور هم نوسان داره یا هردو؟.
خب وقتی موتور نوسان ضعیف داشته باشه آمپر دور موتور هم نوسان نشون میده دیگه :|
اسم و ورژن ایسو خودروی شما چیه؟
با دستگاه دیاگpps ایسیو را اینشیالیز کن.

bosch . tu5
یک بار کامل فلش کرد acu رو و دوباره برنامه ریزی کرد 240000 تومن .
.
.
.
مشکل جدید اینه که:
وقتی ماشین برای 5-6 ساعت خاموش باشه ... استارت میخوره ولی روشن نمیشه بعد از 2-3 استارت ! .
باتری و شمع تازه گرفتم . پمپ بنزین و صافی بنزین سالم؛ انژکتورها هم تمیز و سالم .
 

esmailpour omid

عضو جدید
ممکنه که شمع یا وایر شمع ها تون مشکل داشته باشه حتما چک کنید یا کمپرس ضعیفی داشته باشید که دراثر مشکل رینگ پیستون ها یا سیت و گیت سوپاپ ها باشه که میتونید با کمپرس سنج چک کنید.سنسور دریچه گاز هم احتمالش هست که مشکل داشته باشه.
 

اینشتین25

عضو جدید
سلام دوست عزیز...
چون ماشین شما دود خاکستری بیرون میده ، من فکر کنم مشکل از سیلندر و سرسیلندر باشه که مرتبا داره به شمع ها صدمه میزنه!!
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دیروز بردمش پیش یه کلینیک فوق تخصصی پژو...
ایشون گفتن مشکل از پمپ بنزین هستش که اول صبح مکش ضعیف انجام میده ...ولی وقتی گرم بشه نرماله...
عوض کردم و درست شد !
.
.
.
ای تو روح هرچی مکانیک تازه کاره ..که الکی میرن مغازه وا میکنن و از رو شکم تز میدن ...
 

yamaha R6

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دیروز بردمش پیش یه کلینیک فوق تخصصی پژو...
ایشون گفتن مشکل از پمپ بنزین هستش که اول صبح مکش ضعیف انجام میده ...ولی وقتی گرم بشه نرماله...
عوض کردم و درست شد !
.
.
.
ای تو روح هرچی مکانیک تازه کاره ..که الکی میرن مغازه وا میکنن و از رو شکم تز میدن ...

کل لوازم ماشینتو عوض کردی که

خدا رو شکر درست شد
 

Amir603

عضو جدید
سلام دوست من
اگر هنوز مشکل داری همینجا بگو یا پیغام خصوصی بده یه تعمیرکار بهت معرفی کنم کارش خیلی درسته

موفق باشی

سلام
من یک 206 مدل 85 دارم. حدود 150000 هزارتا کار کرده. الان توی تعمیرگاههای متفاوت سرگردانه و هیچ کی عیبشو نمی فهمه. ماشین وقتی داره حرکت می کنه یهو خاموش میشه و با فشار دادن پدال گاز دوباره روشن میشه. یه دو سه بار این کار انجام میشه. وقتی میرم تو پارک و خاموشش میکنم. استارت میخوره ولی روشن نمیشه. فرداش که میام روشن کنم ماشین روشن میشه و خوب کار میکنه. یه بار کل استارتو گفتن عوض کردیم. یکی گفت مشکل ECU داره. به خدا یکی اگه میدونه کمکک کنه. اعصابم خورد شده و کلی هزینه کردم تا حالا.
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
من یک 206 مدل 85 دارم. حدود 150000 هزارتا کار کرده. الان توی تعمیرگاههای متفاوت سرگردانه و هیچ کی عیبشو نمی فهمه. ماشین وقتی داره حرکت می کنه یهو خاموش میشه و با فشار دادن پدال گاز دوباره روشن میشه. یه دو سه بار این کار انجام میشه. وقتی میرم تو پارک و خاموشش میکنم. استارت میخوره ولی روشن نمیشه. فرداش که میام روشن کنم ماشین روشن میشه و خوب کار میکنه. یه بار کل استارتو گفتن عوض کردیم. یکی گفت مشکل ECU داره. به خدا یکی اگه میدونه کمکک کنه. اعصابم خورد شده و کلی هزینه کردم تا حالا.

ممکنه
-پمپ قطع و وصل شده باشه
- سیمکشی اتصال داشته باشه
.
.
.
درکل ببر نمایندگی دیاگ بزن ببین خطاش چیه ....
 

asefkarimi

عضو جدید
سلام مشکل شما با دانلود ساده دریچه گاز به راحتی حل میشه ببینید کجا میتونید با پی پی اس دانلود رو انجام بدید
 

ياشا رادبن

عضو جدید
اقا به 206 تیپ 5 مدل 85 .کارکرد 107000
.
.
.من صبحا با 2-3 استارت روشن میشه - دود خاکستری- سیاه رنگ میده فقط صبح- و امروز هم دیدم گاز کامل نمیخوره و ماشین ریپ میخوره یعنی یه شوک در اثر گاز خوردن و نخوردن در حین رانندگی ئارد میشه .... حالت خفه شدن - و صدای انفجار شبیه صدای تفنگ از اکزوزش اومد !
.
.
.
نکته: کویل تازه عوض کردم- سیستم برق هم چک شده و انژکتور هم شستشو و درست کار میکنه- و پمپ بنزین و صافی رو هم 6 ماه پیش عوض کردم ... بنزین هم همیشه سوپر .

.
.
.
؟؟؟؟
مشکلش چیه ؟
راحلش ؟

سلام دوست من .دير روشن شدن خودروي شما دلايل مختلي ميتونه داشته باشه.ازجمله ضعف باطري-اختلال در عملكرد شارژ دينام -ضعف استارتر.ضعف پمپ بنزين و...كه هر كدام بايد جداگانه و دقيق مورد بررسي قرار بگيرند.ذر مورد ساير مشكلات احتمال بر روغن سوزي وهمچنين خرابي واشر سر يلندر و نيز كربن گرفتگي محفظه اتق احتراق (سرسيلندر)وصداي شليك بر اثر خودسوزي و يا خرابي رينگ كمپرس ميباشد1-سيستم جرقه كاملا بازديد شود.2-سرسيلندر باز شده واز لحاظ تاب ديدگي بربرسي شودو سپس كربن زدايي وبا روش درست(رعايت اصول مكانيك)وبا واشر نو ومناسب بسته شود.نكته:قبل از بستن سر سيلندر رينگ هاي پيستون از لحاظ سلامت دقيقا بررسي ودر صورت لزوم تعويض شوند.محفظه كارتل و موتور شستشو وسپس بارعايت اصول جمع شوند .اميدوارم نتيجه بگيريد09125144244 09365144244
 
آخرین ویرایش:

ardalanmilan

عضو جدید
با سلام و خسته نباشید خدمت اساتید
مشکل شما از فشنگی آب و دما هستش و بعدش یه دانلود استارت سرد بزنی درست میشه . این مشکل برام بیشتر پیش اومده و با اینکار مشکل حل شده

موفق باشید
 

mohamad1346

عضو جدید
من هم این مشکل را داشتم سنسور اکسیژن را تعویض کردم درست شد در رابطه با دیر روشن شدن در اول صبح من هم نشت بنزین داخل اتاق داشتم پمپ بنزین را عوض کردم مشکل دیر روشن شدن پیدا کردم و هر چه زمان بگذره بیشتر شده نوع روغن هم تاثیر داره اگه امتحان کردی درست شد بهم اطلاع بده من دیپلم مکانیک سال 67 هستم سنسور اکسیژن عمر مفید خاصی داره
 
آخرین ویرایش:

amir16846

عضو جدید
شما لطف کنید گیتهای سوپاپ را برسی کنید به خاطر اینکه صبحا دود میده و قبل از اون سیم کشی پدال گاز و اگر موتور دریچه گاز را با دستگاه دیاگ 2000 حتما چک کنید.
 

hamedshajaripoor

عضو جدید
سلام دوست عزیز از من میشنوی به ترتیب این قطعات رو امتحانی ببند:1- سنسور اکسیژن
2-سنسور دمای آب
 

pej112

عضو جدید
من همیشه سوپر میزنم ... با سوپر شتاب ماشینم بهتر میشه .هیچوقتم این مشکلو نداشت ...
امروز بردم مکانیک ..دیاگ زد که سنسور کلیومتر خطا زده ...پاک کرد! ..الان خوبه !
من خودم احتمال میدم از شمع باشه ..تقریبا دو ساله عوض نکردم و تا الان 35000 باهاش رفتم !

دوست عزیز به احتمال زیاد ایراد خودروی شما از شمع هاشه چون 206 سیستمش مالتی پلکسه شمع توی عملکرد موتور فوق العاده مهمه برای تعویضش از شمع با مارک معتبر استفاده کن هر شمعی رو نباید استفاده کنی.اگه با تعویض شمع مشکل حل نشد یه دیاگ باید وصل کنی تا عملکرد یا ایراد احتمالی دیگر سیستم رو نمایش بده.این مشکلی که اشاره شده ربطی به بنزین نداره
 

Similar threads

بالا