مستدل میتونید درمورد رشته مکانیک بگید

mohandes34

اخراجی موقت
من بین یه مطلبی خیلی وقته ماندم ولی وقتم کمه وباید سریع انتخاب کنم و برای ارشد اماده بشم . من می خوام ارشد بخوانم ولی اگر نظرتون به لیسانسم مربوط می شه انهم لحاظ کنید .
سواله من اینه که جدای از فاکتورهای درونی مثل علاقه (چون به دوتاش علاقه دارم) و با در نظر گرفتن عوامل بیرونی که برای موفقیت یه رشته دخیل است مثل محل جغرافیایی، وضعیت پیشرفت کشور،تولید و... در داخل کشور ایا ارشد برق باش می شه موفق تر باشی یا ارشد مکانیک . خوب از انجایی که ممکنه بگید مکانی دلیل رد کردن برق را بگید . من عین این سوال را در تایپیک برق ولی برعکسشو می زارم تا بتونم تصمیم بگیرم خیلی ممنون میشم من را با دلایلتون از این دوراهی نجات بدید .هدف موفقیتر بیشتر برق یا مکانیک با توجه به پارامترهای بیرونی و داخل کشور است .
 

mohandes34

اخراجی موقت
ایا رشته مکانیک در داخل کشور موفق تره به این معنا که از تحصیلات و تخصص بتونی موقعیت شغلی خوبی داشته باشی . اگر جواب بدید تا من یه مقایسیه ای با برق کنم خیلی ممنون می شم. می خوام شروع به خواندن کنکور کنم
 

mohsen nahalegah

عضو جدید
به نظرم کلا مقایستون اشتباهه!
هر رشته ای به نوبه خودش تو هر جا نقطه قوت و ضعف داره! برای این دو رشته فقط علاقه باید تعیین کنه!
من خودم کاملا به برق بی علاقه ام ولی میدونم که این 2 رشته یه شباهت ها و فرقاییی دارن
چون هر دوتاشون شدیدا با ریاضی سر و کار دارن هر دوتاشون از نظر کارایی قوی هستند و حتی روابط سیستم های اصلیشون خیلی شبیه همه!
از طرف دیگه برق بیشتر با مفاهیم غیر فیزیکی و غیر ملموس کار داره!
البته برق و مکانیک تو گرایش های کنترلشون یه هم پوشانی با هم دارن!
در کل فقط علاقه! بازار کار و موقعیت جغرافیایی و ....... همش فرعه!!
موفق و پیروز باشی:smile:
 

Similar threads

بالا