مسابقات بین المللی کمیکار 2013 مالزی

HHassanzadeh

عضو جدید
درخشش دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی «خودروهای شیمیایی» مالزی



» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92013112503
شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳



تیم خودرو شیمیایی دانشگاه صنعتی ارومیه در هشتمین دوره مسابقات جهانی خودروهای شیمیایی (کمیکار) مالزی موفق به کسب جایزه ویژه شد.
به گزارش خبرنگار «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مسابقات دانشجویی که اواخر فروردین ماه با حضور 35 تیم برگزار شد، تیم ثامن از دانشگاه صنعتی ارومیه به عنوان تنها تیم ایرانی حضور داشت.
تیم «ثامن» با لباس‌هایی مزین به تصاویر شهدای هسته‌یی در این رقابت‌ها حضور یافتند که مورد توجه شرکت‌کنندگان خارجی قرار گرفت.
حسین حسن زاده، دانشجوی مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی ارومیه و عضو تیم خودرو شیمیایی (Chem-E- Car) ثامن در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشت:
مسابقات خودروهای شیمیایی در دو بخش عملکرد و پوستر برگزار می شود که تیم ثامن با توجه به امتیاز کسب شده در مجموع دو بخش، موفق به کسب جایزه ویژه مسابقات شد.
وی خاطرنشان کرد: اعضای تیم خودرو شیمیایی (Chem-E- Car) دانشگاه صنعتی ارومیه شامل حسین حسن زاده، مجتبی اولیاثانی، امیر حسین صدرالدینی و مهدی حسن نیا و احسان اکبرزاده است و سرپرستی تیم را دکتر خلیل فرهادی، عضو هیات علمی دانشگاه برعهده دارند.
حسن زاده با اشاره به موفقیت سال گذشته این تیم در کسب رتبه سوم مجموع و رتبه دوم پوستر در مسابقات بین‌المللی خودروهای شیمایی در سنگاپور گفت: هزینه‌های حضور تیم در مسابقات مالزی با حمایت استاندار آذربایجان غربی تامین شده است.
در مسابقات کمیکار، دانشجویان شیمی و مهندسی شیمی در ساخت خودروهایی که نیروی محرکه آنها توسط انجام یک واکنش شیمیایی تامین می شود با یکدیگر رقابت می‌کنند.
خودروهای شرکت‌کننده در مسابقات کمیکار باید کاملا خود کنترل بوده و در آغاز حرکتشان از مکانیزم‌هایی نظیر هل دادن یا کوک کردن استفاده نشود. کاربرد باتری خشک یا سایر باتری‌های تجاری موجود، سیستم‌های ترمزی مکانیکی یا شیمیایی و ابزارهای زمانی مکانیکی یا الکترونیکی نیز برای خاتمه دادن به واکنش شیمیایی مجاز نیست.
تیم خودروهای شیمیایی ثامن
در این مسابقه خودرو باید مسیر مشخصی را با باری مشخص طی کند و طبق قوانین مسابقه خودرویی برنده اعلام می شود که با توجه به بار انتخابی توسط داوران برای خودروها نسبت به خط پایان مشخص شده خطای کمتری داشته باشد. در کنار این مسابقه عملی، دانشجویان دستاوردهای خود را در قالب پوستر به معرض دید عموم گذاشته و بدین وسیله ابتکارات، ابداعات، محاسبات، نوع واکنش‌ها و نحوه کنترل آن، موارد زیست محیطی و عواملی که در آن برتری این واکنش را نسبت به سوخت‌های فسیلی نشان می‌دهد، بررسی می‌شود.
http://isna.ir/fa/news/92013112503/درخشش-دانشجویان-ایرانی-در-مسابقات-جهانی-خودروهای

 
بالا