مزایا و معایب کارشناسی ارشد آموزش محور چیست؟

bijibuji

عضو جدید
سلام دوستان:gol:
کسانی که از روش آموزش محورکارشناسی ارشد(مزایا یا معایب) اطلاعاتی دارند لطفا نظر بدهند
1-آیا اعتبار مدرک آموزش محور با آموزشی پژوهشی یکسانه؟
2-تو این روش شرایط ادامه تحصیل راحت تر میشه یا سخت تر؟
3- آیا عبارت آموزش محور یا عبارات مشابه در مدرک درج می شه؟
4- آیا واسه ادامه تحصیل در مقطع دکترا در داخل یا خارج محدودیتی داره؟
 

talatom

عضو جدید
سلام
راستش منم خيلي راجع به اين شيوه آموزش محور شك داشتم .اما امروز كلي راجع بهش تحقيق كردم و همه جا از قول دكتر برزوئي گفته بودن كه هيچ محدوديتي واسه ادامه تحصيل وجود نداره و مدركش هم كاملا معتبره.اگه بخواين دكترا شركت كنين بايد قبلش 4واحد پايان نامه رو بگذرونين
 

منا 66

عضو جدید
دوست عزیز بهتره بیشتر درباره ی آموزش محور تحقیق کنی چون من از یکی از بچه های دکترا شنیدم که مدرک اموزش محور توی ایران اصلا اعتباری نداره چون پایان نامه نداره.
 

ar.gho

عضو جدید
امو.ش محور

امو.ش محور

سلام
منم تو سایتا خوندم که امکان شرکت تو دوره دکترا وجود داره .من خودم ارشد،رشته فناوری اطلاعات شیراز شیوه اموزش محور قبول شدم .میخواستم بدونم کسی از 4 تا 6 واحد سیمیناری که باید بگذرونی چیزی میدونه؟
 

baran4

عضو جدید
سلام
بچه ها از فردا میخوایم بریم واسه ثبت نام . ترو خدا اگه کسی میتونه راجع به آموزش محور راهنمایی کنه. دارم دیوونه میشدم. اگه به درد نمیخوره که وقت و هزینمو هدر ندم!
 

ms_saniee

عضو جدید
شیوه آموزش محور

شیوه آموزش محور

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 20 درصدی ظرفیت کارشناسی ارشد در کنکور سال 89 خبر داد و گفت: دانشجویان آموزش محور که بدون پایان نامه هستند نیز می توانند در دوره دکتری ادامه تحصیل دهند. رجبعلی برزویی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اعتبار مدرک دانشجویان آموزش محور و نحوه ادامه تحصیل این دانشجویان افزود: ارزش و اعتبار مدارک روش آموزش محور (بدون پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد با روش آموزشی پژوهشی یکسان است.
وی اظهار داشت: دانشجویان پذیرفته شده در این روش نیز مانند سایر دانشجویان می توانند در آزمون دوره دکتری شرکت کنند و در صورت قبولی در این مقطع ادامه تحصیل دهند لذا هیچ تفاوتی در نحوه ادامه تحصیل این دانشجویان با دانشجویان آموزشی پژوهشی کارشناسی ارشد وجود ندارد.
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: پذیرش به روش آموزش محور باعث می شود برای حوزه های مختلف ظرفیت ایجاد شود و از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کنیم.
وی گفت: با اجرای این طرح در 30 دانشگاه کشور، ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال تحصیلی آینده حدود 20 درصد افزایش خواهد داشت که این میزان نسبت به سالهای گذشته بسیار قابل توجه خواهد بود.
به گزارش مهر، از سال گذشته در کنکور کارشناسی ارشد دو نوع شیوه پذیرش اعمال شد شیوه پذیرش آموزشی پژوهشی یکی از این روشها است که در آن دروس تئوری به همراه پایان نامه ارائه می شود وزارت علوم با سیاستی جدید در راستای افزایش ظرفیت در دوره های تحصیلات تکمیلی روش آموزش محور را نیز به روش پذیرش دانشجو در کنکور کارشناسی ارشد اضافه کرد که در این شیوه تمامی واحدها به صورت تئوری ارائه و دانشجو از گذراندن پایان نامه معاف می شود.
 

sarake

عضو جدید
سلام
از دوستان کسی هست که به این شیوه خونده باشه.یه کمی بیشتر توضیح بده
توضیحات مقامات رو نمیخام.توضیح کسی ارشد اموزش محور بوده(پیام نور و اموزش محور)
در مورد کار و دکتری
ممنون
 

FreeTalk

عضو جدید
برای هیت علمی شدن با مدرک کارشناسی ارشد آموزش محور ها را قبول نمی کنند اما برای جا های دیگری اصلا مهم نیست فقط پایان نامه ندارید
موفق باشید.
 

*ستاره آسمان*

عضو جدید
سلام
بچه ها از فردا میخوایم بریم واسه ثبت نام . ترو خدا اگه کسی میتونه راجع به آموزش محور راهنمایی کنه. دارم دیوونه میشدم. اگه به درد نمیخوره که وقت و هزینمو هدر ندم!
همچینم بدرد نخور نیست ولی برای اونایی که میخوان از شر پایان نامه خلاص باشن خوبه
 

M_Gharibi

عضو جدید
سلام قبولیتون رو تبریک می گم ... من هم همون جا و همون رشته قبول شدم ولی نمی دونم برم یا نه ، راستش دو دلم ، البته چون شاغلم چاره دیگه ای ندارم فقط اینجوری می تون ادامه تحصیل بدم ، باز اگه اطلاعات بیشتری بدست آوردین به من هم اطلاع بدین ممنون میشم ... موفق باشین
 
بالا