مراحل و شیوه راه اندازی مشاغل خانگی

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
۱. انتخاب ایده مناسب :

ابتدا باید یک ایده خوب و متناسب با زمینه کاری ؛ تجربه ؛ دانش و علاقه مندی خود انتخاب نمایید. مجلات ؛ مقالات و کتاب هایی را مطالعه کنید که در مورد فعالیت های تجاری خانگی به شما ایده بدهد تا بتوانید به راحتی دریابید که کدام نوع فعالیت اقتصادی؛ گیرایی و جذابیت بیشتری برای شما دارد.

۲. مشورت با اهل خانواده و اخذ مشاوره از مشاورین حوزه کسب و کار و یا متخصصین شغل مورد نظر :

برای انتخاب شغل از منابع اطلاعاتی قابل دسترس مانند والدین؛ خویشاوندان؛ دوستان و متخصصان حرفه ای و همچنین مطالعه کتاب ها؛ بروشورها؛ نرم افزارهای شغلی و رسانه ها می توان استفاده نمود.

۳. بازدید از حداقل یک یا دو نمونه از شغل مورد نظر :

حتما باید قبل از هر گونه اقدام جدی در جهت راه اندازی شغل مورد نظر از حداقل یک یا دو نمونه از کسب و کارهایخانگی که در زمینه شغل مورد نظر شما یا شغلی شبیه به شغل مورد نظر شما فعال هستند بازدید نمایید و از طریق مذاکره با صاحبان آن مشاغل از تجارب آنها استفاده نموده.

۴. تطبیق ویژگی های شخصیتی خویش با شرایط مورد نیاز شغل مورد نظر :

مطمئن شوید که از نظر جسمی و روحی؛ می توانید از عهده شغل جدید برآیید.

۵. انجام مقدمات آموزشی و مهارتی مورد نیاز :

دوره های آموزشی و مهارتی مورد نیاز برای انجام فعالیت مورد نظر را از طریق مراکز معتبر (مثلا مراکز آموزشی دارای مجوز از سازمان فنی و حرفه ای کشور) طی نمایید و گواهی نامه دوره های آموزشی در سطوح مقدماتی یا تکمیلی دریافت کنید.

۶. انجام تحقیقات کافی :

در زمینه امکانات مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار و تطبیق آن با فضا و امکانات خود و همچنین در زمینه پیش بینی هزینه های راه اندازی کسب و کار تحقیق لازم را به عمل آورید.

۷. تدوین برنامه کسب و کار

۸. اخذ مجوز و شروع فعالیت به طور قانونی

۹. گذراندن دوره های آموزشی تکمیلی و مورد نیاز

۱۰. با علاقه و انرژی شروع به فعالیت نمایید

۱۱. راه اندازی کسب و کار

۱۲. بازاریابی و فروش

۱۳. ورود به عرصه مشتری

منبع
وزارت تعاون
 

Similar threads

بالا