مدیر فیس بوک، نیمی از دارایی‌های خود را می‌بخشد!

payam_24

عضو جدید
ارک زاکربرگ تنها ۲۶ سال سن دارد و به عنوان یکی از جوان‌ترین میلیاردرهای دنیا شناخته می‌شود. مدیر فیس‌بوک بخش اعظم این دارایی‌ها را مدیون سایت خود می‌داند، سایتی که به بزرگی یک کشور کامل است! تفکر به این موضوع که میلیاردرهایی پیدا می‌شوند که حاضرند تا نیمی از ثروت خود را صرف امور خیریه و کمک به افراد بی‌بضاعت کنند هنگامی دور ذهن به نظر می‌رسد که رقم ثروت آنان، عددی نجومی باشد.
حالا گروهی تحت عنوان Giving Pledge پیدا شده‌اند که با امضای توافق‌نامه‌ای، حاضر می‌شوند تا در زمانی که در قید حیات هستند و یا حتی پس از مرگ‌شان، نیمی از دارایی‌های خود را صرف امور خیریه نمایند. این گروه که توسط بیل گیتس و Warren Buffett تاسیس شده است، طبق تعهدی که از همه اعضای خود می‌گیرد، آن‌ها را موظف می‌کند تا نصف ثروت خود را جهت انجام امور نیکوکاری خرج نمایند.
مارک زاکربرگ جند ماه پیش نیز ۱۰۰ میلیون دلار از ثروتش را جهت کمک به مدارس عمومی نیوآرک و اصلاح سیستم مدارس دولتی اهدا کرد. او در حال حاظر با داشتن ۶.۹ میلیارد دلار، سی و پنجمین فرد ثروتمند امریکا به حساب می‌آید؛ حتی تا چندی پیش همه او را جوان‌ترین میلیاردر جهان می‌شناختند اما Dustin Moskovitz با تنها ۸ روز اختلاف سن و داشتن ۱.۴ میلیارد دلار ثروت، این جایگاه را از آن خود کرده است.
گروه Giving Pledge که تا به اینجا، ۵۸ میلیاردر عضو آن هستند، از اعضای خود تعهد می‌گیرد که نیمی از دارایی خود را تا زمانی که زنده هستند جهت امور خیریه هزینه کنند و آن‌ها را در انتخاب نوع و موضوع سوژه کمک خود آزاد می‌گذارد.
به نظر شما آیا می‌توان امیدوار بود که در آینده نام یکی از میلیاردرهای ایرانی نیز وارد لیست Giving Pledge شود؟ آیا ثروتمندان ایرانی نیز حاضرند ثروت خود را صرف کمک به امور خیریه اهدا کنند؟
 

Similar threads

بالا