مديريت امنيت شبكه‌ها از دوردست امكانپذير مي‌شود

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
ايتنا- با ابداع يك فناوري جديد، مديريت امنيت شبكه‌ها از دوردست امكانپذير مي‌شود.






شركت‌ها، سازمان‌ها و مراكز اداري از هم اكنون بايد براي استفاده از نسل جديدي از ابزار امنيت شبكه بر مبناي فناوري SaaS آماده شوند. با ابداع يك فناوري امنيتي جديد، مديران شبكه نيازي به حضور در محيط فيزيكي شبكه‌هاي محلي نخواهند داشت و وضعيت حفاظتي سازمان‌ها از دوردست و تنها از طريق يك رايانه متصل به اينترنت در هر كجاي جهان قابل مديريت خواهد بود.

بنا بر گزارش نشريه فوربس، اين فناوري كه در قالب يك ابزار تحت وب با عنوان Panda Managed Office Protection به دنياي امنيت IT معرفي شده، بر مبناي تئوري SaaS (نرم‌افزار بر مبناي خدمات) عمل مي‌كند. تئوري SaaS بر اين عقيده است كه توسعه اينترنت، دسترسي گزيرناپذير سازمان‌ها به آن و نيز آنلاين شدن اغلب فرآيندهاي رايانه‌اي، موجب خواهد شد كه بسياري از ابزار امنيتي نيازي به نصب مستقيم و استقرار در سيستم‌ها و شبكه‌هاي محلي نداشته باشند و بسياري از پردازش‌هاي ضروري خود را به شكل آنلاين و از طريق خدمات اينترنتي انجام دهند.

اين تئوري كه بسياري از بزرگان فناوري اطلاعات مانند Microsoft، Google، Apple و ... را مجذوب كرده است بزرگترين مزيت خود را افزايش سرعت و ظرفيت عملياتي سيستم‌هاي رايانه‌اي مي‌داند.
Panda Managed Office Protection كه توسط شركت امنيتي Panda Security و مخصوص شركت‌هاي كوچك تا متوسط (SMB) طراحي شده است، لزوم حضور مدير شبكه در محيط فيزيكي سازمان را حذف مي‌كند و به وي امكان مي‌دهد تا از هركجاي دنيا و در هر زمان، تنها از طريق يك رايانه متصل به اينترنت، شرايط حفاظتي كل شبكه و تمامي ايستگاه‌هاي كاري متصل به آن را مديريت كند.

بنا بر اعلام فوربس، ابزار Managed Office Protection يكي از مؤثرترين ابزار امنيتي براي مقابله با نسل جديد تهديدهاي اينترنتي ست كه بكارگيري آن موجب صرفه‌جويي قابل توجه در هزينه‌هاي تمام شده سازماني در حوزه امنيت شبكه و حفاظت از اطلاعات مي‌گردد. علاوه بر اين، نيروي انساني، تجهيزات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و ساير منابع امنيتي نيز شامل اين صرفه اقتصادي خواهند گرديد.

حفاظت پيشگيرانه در برابر انواع كدهاي مخرب اينترنتي، تعريف و اعمال سياست‌هاي مختلف امنيتي در يك شبكه محلي و قابليت مديريت متمركز شبكه از دوردست، مهمترين مزيت‌هاي Panda Managed Pggice Protection اعلام شده است.
 
بالا