محصولات امنیتی حوزه تبادل اطلاعات ارزیابی می شوند

Arman 512™

عضو جدید
بر اساس تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهوری در کارگروه فاوا، وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات موظف شده است ضمن حمایت از طراحی و توسعه محصولات افتا و ضد بدافزار بومی در خصوص ارزیابی امنیتی انواع محصولات داخلی و خارجی فتا و صدور گواهی تایید محصولات نیز اقدامات لازم را انجام دهد.




طی بخشنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد که ضمن به کارگیری محصولات بومی افتا از تخصیص اعتبار برای خرید محصولات افتا و ضد بدافزارهایی که به تایید این وزارتخانه نرسیده است، خودداری کنند و در این راستا وظیفه ارزیابی محصولات امنیتی و امنیت محصولات فتا به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) محول شد.


معاونت گسترش فناوری اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات با تشکیل یک دبیرخانه، شناسایی شرکت های تولیدکننده داخلی محصولات حوزه فتا و آزمایشگاه های حایز صلاحیت برای ارزیابی امنیتی محصولات را آغاز کرد.

کلیه تولیدکنندگان داخلی و نمایندگان تجهیزات خارجی افتا و فتا می توانند به منظور تست و ارزیابی امنیتی محصولات خود با این سازمان مکاتبه کنند تا نسبت به معرفی محصول به آزمایشگاه اقدام لازم به عمل آید.

بنا بر اعلام محصولات متعددی از شرکت های تولیدکننده داخلی به آزمایشگاه معرفی شده است که نتایج ارزیابی تعدادی از آنها به این سازمان ارسال شده است. سایر محصولات نیز تحت تست و ارزیابی امنیتی قرار دارند که به محض حصول نتایج تست، مراتب طی مکاتباتی به تولیدکنندگان اعلام میگردد.
 
بالا