محدودیت سنی برای ازدواج دختران

B.R.Z

عضو جدید




وزارت دادگستری عربستان در صدد تصویب قانون تعیین سن قانونی ازدواج دختران عربستانی است.

به نقل از روزنامه المدینه چاپ عربستان، وزارت دادگستری عربستان اعلام كرد: به رغم وجود مخالفان بی‌شمار این وزارت‌خانه در صدد تصویب و صدور قانونی در این زمینه است.

وزارت دادگستری بار دیگر بر تلاش و توانمندی این وزارت‌خانه در زمینه بررسی سن قانونی ازدواج دختران كم سن و سال تاكید كرد و افزود: بررسی این قانون رو به پایان است وبه زودی این قانون رسما اجرا خواهد شد.

یك مقام عالی‌رتبه این وزارت‌خانه به این روزنامه گفت: تصمیم تعیین سن ازدواج برای زنان و دختران كم سن وسال عربستانی در حال بررسی است.

وی افزود: برخی معتقدند كه تعیین سن ازدواج مخالف شریعت خدا است و خواهان عدم تعیین سن ازدواج هستند در حالی كه وزیر دادگستری خواهان تصویب و اجرای این قانون است.

الشیخ عبدالله المنیع، یك عضو هیات علمای دینی عربستان نیز در خصوص جنبه دینی این مساله گفته است: ازدواج دختران كم سن و سال درست نیست دختران باید صبر كنند و در صورت هرگونه عدم توجه به خواسته دختران كم سن و سال برای عدم ازدواج باید مساله به مراجع قضایی ارجاع داده شود.

مدیر اداره ازدواج در وزارت دادگستری اعلام كرد: مجازاتی كه برای نقض این قانون در نظر گرفته شده است لغو سند ازدواج یا تعلیق آن به مدت یك سال یا دست كم هشدار در این زمینه است.

منبع: خبرگزاری برنا
 

ویسا

عضو جدید
کو شوهر عزیزم؟؟؟؟؟؟؟؟

شوهر پیدا شه که همه همین الان میرن ازدواج میکنن.......
 

rel!ance

کاربر فعال
این قانون دلیل داره ....
یادمه یه بار خوندم که یه دختر 14 ساله عربستانی که خانواده تقریبا روشنفکری داشته و مایل نبودن دختره را زود شوهر بدن می کشن (یعنی خواستگارش دختره را می کشه)
در عربستان دخترها مثل برخی روستاهای ایران توی سن خیلی پایین ازدواج می کنن. حالا 14 سال که خوبه! کمتر هم مشاهده شده
از اون بدتر اجبار به ازدواج با مردان مسن با چندبرابر سن خودشان یا مردان چند زنه است.
 

abandon

عضو جدید

ali.fatemi4

عضو جدید
هیچ وقت عربستان رو به عنوان یه کشور قبول نداشتم و ندارم!
علی رغم اینکه هیبت یه کشور رو داره اما عربای عربستان واقعا هنوز تو شرایط قبل اسلام موندن!
 
بالا