ماشین های رنگرزی

rezahemati

عضو جدید
سلام
کسی اطلاعات راجع به ماشین های رنگرزی برای پارچه های گردباف پنبه ای و پلی استر داره؟
 

todaytextile

عضو جدید
سلام

برای رنگرزی پارچه مخلوط پنبه پلی استر بهتره که جزء پنبه ای رو با یک هاسپل رنگ کنی و برای جزء پلی استر اگر دستگاه ترموزول داشته باشی با رنگزای دیسپرس میتونی قسمت پلی استر رو هم رنگ کنی. اگر دستگاه جت داشته باشی هم میشه هر دو جزء رو رنگ کنی ابتدا بخش پنبه و سپس پلی استر.
در کل رنگرزی با هاسپل و جت خیلی زمانبر هست و تقریباً بدرد مصارف ویژه با متراژ کم میخوره اما روشهای پیوسته مثل ترموزول برای متراژهای زیاد کاملاً اقتصادی تره هرچند سرمایه گذاری بیشتری را میطلبد.
 

rezahemati

عضو جدید
ممنونم از جوابتون
من اگه اطلاعات کامل تری در این مورد بخوام چه کار باید بکونم؟
 

todaytextile

عضو جدید
سلام

پیشنهاد میکنم حتماً به یکی از واحدهای نساجی که ماشین رنگرزی دارند مراجعه کنید و با مطالعه کاتالوگ ماشینها و بروشور مواد رنگزا با نحوه رنگرزی و تکمیل آشنا شوید. اگر هم آشنایی دارید که باید برای بروز شدن با خود سازنده ماشین آلات تماس بگیرید. کتاب هم در روزهای آتی معرفی خواهم کرد
 

شیدازندی

عضو جدید
سلام
برای رنگ کردن پارچه های مخلوط پنبه پلی استر باید ابتدا جزء پلی استر با ماشین های رنگرزی جت در دمای 130 درجه رنگرزی شود بعد جزء پنبه با ماشینهای رنگرزی وینچ یا اور فلو رنگرزی انجام شود. راستش روش پیوسته زیاد در کاخانجات کاربرد ندارد.
 

rezahemati

عضو جدید
سلام
من اندازه این ماشین ها رو از کجا می تونم بگیرم؟ منظورم طول و عرض ماشین جت و وینچ هستش
راستی رایج ترین جت برای رنگرزی پلی استر چیه؟
 

شیدازندی

عضو جدید
در مورد طول و عرض ماشین که نمی دونم برای چه کاری می خواین اهمیت آنچنانی نداره. و رایج ترین جتی که من دیدم جت سه قلو بوده البته به کارخانه رنگرزی بستگی داره.
 

Similar threads

بالا