لطفا در حل یک مشکل در ماشین فلایر همفکری نمایید

Somaeh_at

عضو جدید
در یک ماشین فلایر با تولید نیمچه نخ با نمره یک هنک و مخلوط پلی استر پنبه ۷۵/۳۵ فتیله به صورت کشش ندیده از زیر غلطک های کششی خارج شده و نیمچه نخ پاره می شود . این امر به صورت رندم هم در بین چشمه های تولید و هم از نظر زمانی رخ می دهد .
 

ramin hajeb

متخصص ریسندگی الیاف کوتاه
دوست گرامی سلام.تو فلایر ی کلیپس هست که فاصله بین آپرونهای پایین و بالای غلتکهای کشش رو ایجاد میکنه که این فاصله به نمره نیمچه نخ ربط داره و این کلیپس ها هم با رنگ مشخص میشن.مثلاً تا ی نمره ایی از نیمچه نخ این کلیپس آبی و بعد از ی نمره دیگه رنگ کلیپس عوض باید بشه ( اندازه کلیپس تغییر میکنه ).
دلیل دوم : فاصله غلتکهای کشش (nip roll) با طول موثر الیاف همخونی نداره. که این فاصله با یک گیج دو شاخه مانند تنظیم میشه.
به نظر من کاتالوگ دستگاه رو یکبار مرور کنید .
دلیل سوم : فشار بازویی تنظیم نیست (ی پیچ آلن خور انتهای بازویی است که با اون میتونیم فشار دسته رو تغییر بدیم) . یا علی
 

Somaeh_at

عضو جدید
دوست گرامی سلام.تو فلایر ی کلیپس هست که فاصله بین آپرونهای پایین و بالای غلتکهای کشش رو ایجاد میکنه که این فاصله به نمره نیمچه نخ ربط داره و این کلیپس ها هم با رنگ مشخص میشن.مثلاً تا ی نمره ایی از نیمچه نخ این کلیپس آبی و بعد از ی نمره دیگه رنگ کلیپس عوض باید بشه ( اندازه کلیپس تغییر میکنه ).
دلیل دوم : فاصله غلتکهای کشش (nip roll) با طول موثر الیاف همخونی نداره. که این فاصله با یک گیج دو شاخه مانند تنظیم میشه.
به نظر من کاتالوگ دستگاه رو یکبار مرور کنید .
دلیل سوم : فشار بازویی تنظیم نیست (ی پیچ آلن خور انتهای بازویی است که با اون میتونیم فشار دسته رو تغییر بدیم) . یا علی

دوست گرامی هر سه موارد بالا را ازمایش کرده ام و جواب نداده است . بعلاوه دما ورطوبت را نیز بررسی کرده ام . کشش ناحیه عقب را نیز کنترل کرده ام و حتی جالب است بدانید زبری سطحی کاتس های کششی را هم کنترل کرده ام تا از عدم لغزش اطمینان حاصل کنم ولی باز هم این مشکل ادامه دارد . در ضمن شاید جالب باشد بدانید این ماشین با لات قبلی پلی استر به خوبی کار میکرده است و پلی استر جدید با همان مشخصات خریداری شده است .
 

ramin hajeb

متخصص ریسندگی الیاف کوتاه
دوست گرامی سلام. این عیب رو باید از نزدیک دید و بررسی کرد که مقدور نیست ولی اکه خواستین تو تنظیمات میتونم کمک کنم ، شما نمره نخ تولیدی تو رینگ رو بهم بگید و همچنین مدل فلایرتون رو. در ضمن اگه زینسر باشه میتونم نصاب نمایندگی زینسر رو باهاتون کانکت بدم.(مهندس احمدی).یا علی
 

TEXTIL

عضو جدید
دوست گرامی هر سه موارد بالا را ازمایش کرده ام و جواب نداده است . بعلاوه دما ورطوبت را نیز بررسی کرده ام . کشش ناحیه عقب را نیز کنترل کرده ام و حتی جالب است بدانید زبری سطحی کاتس های کششی را هم کنترل کرده ام تا از عدم لغزش اطمینان حاصل کنم ولی باز هم این مشکل ادامه دارد . در ضمن شاید جالب باشد بدانید این ماشین با لات قبلی پلی استر به خوبی کار میکرده است و پلی استر جدید با همان مشخصات خریداری شده است .

با سلام خدمت شما دوست عزیز
با توجه به مطالب فوق سه نکته را باید متذکر شوم
1- گاهی اوقات فشار لازم روی بازویی از طریق معمول تامین نمیشود و لازمست فشار بیشتری داشته باشیم آن هم از طریق استفاده از شفتی که بازویی روی آن سوار است
2- اگر مدت کار کرد کاتسها از آخرین دوره سنگ زنی ،برای کاتس جلو 2 ماه و برای کاتسهای عقب 3 ماه بیشتر شده است حتما مجددا" کاتسها بایستی سنگ زنی شود تا مشکل برطرف شود
3- بررسی کنید که قطر کاتسها نیز از حد مجاز برای دستگاه کمتر نشده باشد

موفق باشید
 
آخرین ویرایش:

behibeh

عضو جدید
دوست گرامی هر سه موارد بالا را ازمایش کرده ام و جواب نداده است . بعلاوه دما ورطوبت را نیز بررسی کرده ام . کشش ناحیه عقب را نیز کنترل کرده ام و حتی جالب است بدانید زبری سطحی کاتس های کششی را هم کنترل کرده ام تا از عدم لغزش اطمینان حاصل کنم ولی باز هم این مشکل ادامه دارد . در ضمن شاید جالب باشد بدانید این ماشین با لات قبلی پلی استر به خوبی کار میکرده است و پلی استر جدید با همان مشخصات خریداری شده است .

با سلام خدمت شما دوست گرامی. من تازه در درس ریسندگی 2 با فلایر آشنا شده ام اما تا آنجا که می دانم کشش مورد نیاز برای الیاف به کارخانه تولید کننده آن نیز بستگی دارد. مثلا اگر شما قبلا از یک کارخانه خاص پلی استر تهیه می کردید و حالا از یک کارخانه دیگر پلی استر تهیه می کنید باید کشش را تغییر دهید. من پیشنهاد می کنم کشش را اندکی زیاد کنید تا مشکل حل شود.
 

Similar threads

بالا